TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 28.04.2014 ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
DİĞER SOSYAL SINIFLAMALAR
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
ÖSYS SİSTEMİ İNEGÖL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ 2006.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
AKREDİTE EĞİTİM ÖĞRETİM Eğitim kuruluşlarının akreditasyonu, eğitim ve öğretim kurum ve kuruluşlarının ilgili ulusal yeterlilikte tanımlanan eğitim programının.
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
İLKÖĞRETİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF DİPLOMA YÜKSEK ÖĞRENİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF Genel Ortaöğretim İŞ HAYATI.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ BEK RAPORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
YGS / LYS RAHMİ SİNANKILI.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. Daha iyi ölçme yapabilen, Öğrencilerin orta öğretim başarı puanını dikkate alan, Farklı puan türleriyle öğrencileri.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
YGS-LYS SUNUMU.
Temel Kavramlar ve İlkeler
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
FOET (ISCED F) (EĞİTİM VE ÖĞRETİM ALANLARI SINIFLAMASI)
T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat FOET 1999 Eğitim ve Öğretim.
ÖĞRETİM YILI LYS BAŞARI TABLOSU.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
SHY-66/147 KREDİLENDİRME SHY-66/147 Kredilendirme:  Alınan eğitimin, Ek-1.C Temel Bilgi Gerekliliklerine eşdeğer olduğunun tespit edilmesine istinaden,
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Karşılaştırmalı Eğitim
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 2 ISCED Nedir? ISCED (Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması), eğitim istatistiklerinin derlenmesi, değerlendirilmesi, sunumu ve ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırılabilirliğinin sağlanması için UNESCO (Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü) tarafından hazırlanmış bir sınıflamadır. Ülkelerin eğitim politikası analizleri yapmasını ve bu konuda karar vermesini kolaylaştırmak üzere tasarlanmış çok amaçlı bir sistemdir.

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 3 ISCED’İN KAPSAMI çocuklar özel eğitime ihtiyacı olanlar gençler ve yetişkinler ISCED eğitimin hangi yöntemle verildiğine bakmaksızın bütün örgün ve yaygın eğitim programlarını kapsamaktadır

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED’İN ÇALIŞMA TEMELİ ISCED’deki temel sınıflama birimleri: Eğitim programı Eğitim yeterliliği Önceden belirlenmiş öğrenme amaçlarını gerçekleştirmek üzere tasarlanmış planlı eğitim faaliyetleri setidir. Bir eğitim programının veya bir programın bir aşamasının başarılı olarak tamamlandığını gösteren belge halindeki resmi onaylamadır.

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 5 ISCED’ İ N ÇALI Ş MA TEMEL İ olmak üzere iki ana eksende sınıflandırır. ISCED, eğitim programlarını içeriklerine göre; eğitim seviyesieğitim alanı

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 6 ISCED 97ISCED ISCED Seviye 0.1 ISCED Seviye 0ISCED Seviye 0.2 ISCED Seviye 1 ISCED Seviye 2 ISCED Seviye 3 ISCED Seviye 4 ISCED Seviye 5 ISCED Seviye 6 ISCED Seviye 7 ISCED Seviye 6ISCED Seviye ISCED 97 ve 2011 SEVİYELERİ DÖNÜŞÜM TABLOSU

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 SEVİYELERİ Seviye 0 – Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi Seviye 1 – Temel Eğitim Seviye 2 – Alt Düzey Ortaöğretim Eğitimi Seviye 3 – Üst Düzey Ortaöğretim Eğitimi Seviye 4 – Ortaöğretim Sonrası Yükseköğretim Derecesinde Olmayan Eğitim Seviye 5 – Kısa Dönem Yükseköğretim Eğitimi Seviye 6 – Lisans veya Eşdeğeri Seviye Seviye 7 – Yüksek Lisans veya Eşdeğeri Seviye Seviye 8 – Doktora veya Eşdeğeri Seviye

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Seviye 0 – Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi * Çocukların bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimini desteklemek ve aile eğitimi dışında organize edilmiş eğitim sunmak * Çocukları temel eğitime giriş için hazırlamak * Süre kriteri yok ancak bir programın burada kapsanabilmesi için programın eğitim faaliyetleri en azından günde 2 saat ve yılda 100 gün olmalıdır.

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Seviye 0 – Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi KategorilerAlt kategoriler 01 Erken çocukluk dönemi eğitsel gelişimi 010 Erken çocukluk dönemi eğitsel gelişimi 02 Temel eğitim öncesi eğitim020 Temel eğitim öncesi eğitim

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Seviye 1 –Temel Eğitim *Öğrencileri okuma, yazma ve matematik temel becerileri ile donatmak *Bilginin temel alanlarını öğrenmeye ve anlamaya, kişisel ve sosyal gelişime yönelik sağlam bir temel oluşturmak *Alt düzey ortaöğretim eğitimine hazırlamak *Süre kriteri 4-7 yıl

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Seviye 1 –Temel Eğitim KategorilerAlt kategoriler 10 Temel Eğitim100 Temel eğitim

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 12 Ülkemizde aşağıdaki okullar ISCED Seviye 1’de yer almaktadır. İlköğretim (1-5. sınıflar) Müzik ve Bale İlköğretim Okulu Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi Eğitim ve Uygulama Okulu (Orta veya Ağır Düzeyde Zihinsel Engelliler )

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 13 Seviye 2 - Alt Düzey Ortaöğretim Eğitimi Dersler farklılaşmaya başlayacak. * Birçok konuda teorik kavramları tanıtan ve daha çok konu merkezli müfredat * Öğrettikleri ders konusunda uzmanlık bilgisine sahip öğretmenler * Süre kriteri 2-5 yıl

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategoriler (Oryantasyon) Alt kategoriler (Seviye tamamlama ve daha üst düzey seviye programlarına geçiş) 24 Alt Düzey Ortaöğretim GENEL 241 seviye tamamlama veya kısmi tamamlama için yetersiz ve ortaöğretime doğrudan geçiş yok 242 kısmı seviye tamamlama için yeterli ve ortaöğretime doğrudan geçiş yok 243 seviye tamamlama için yeterli, ortaöğretime doğrudan geçiş yok 244 seviye tamamlama için yeterli, ortaöğretime doğrudan geçiş var Seviye 2 - Alt Düzey Ortaöğretim Eğitimi

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategoriler (Oryantasyon) Alt kategoriler (Seviye tamamlama ve daha üst düzey seviye programlarına geçiş) 25 Alt düzey ortaöğretim MESLEKİ 251 seviye tamamlama veya kısmi tamamlama için yetersiz ve ortaöğretime doğrudan geçiş yok 252 kısmı seviye tamamlama için yeterli ve ortaöğretime doğrudan geçiş yok 253 seviye tamamlama için yeterli, ortaöğretime doğrudan geçiş yok 254 seviye tamamlama için yeterli, ortaöğretime doğrudan geçiş var Seviye 2 - Alt Düzey Ortaöğretim Eğitimi

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 16 Ülkemizde aşağıdaki okullar ISCED Seviye 2’de yer almaktadır. 243 Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi (6-8. sınıflar) Eğitim ve Uygulama Okulu (Orta veya Ağır Düzeyde Zihinsel Engelliler) (6-8. sınıflar) 244 İlköğretim (6-8. sınıflar) Açık İlköğretim Müzik ve Bale İlköğretim Okulu (6-8. sınıflar)

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Seviye – 3 Üst Düzey Ortaöğretim Eğitimi * ISCED Seviye 2’ye göre daha çeşitli, uzmanlaşmış ve detaylı öğretim * Yükseköğretime hazırlamak ve/veya istihdam edilmeye yönelik beceriler kazandırmak * Süre kriteri 2-5 yıl

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategoriler (Oryantasyon) Alt kategoriler (Seviye tamamlama ve daha üst seviye programlarına geçiş) 34 Ortaöğretim GENEL 341 seviye tamamlama veya kısmi tamamlama için yetersiz ve ortaöğretim sonrası yükseköğretim derecesinde olmayan eğitime veya yükseköğretime doğrudan geçiş yok 342 kısmi seviye tamamlama için yeterli ve ortaöğretim sonrası yükseköğretim derecesinde olmayan eğitime veya yükseköğretime doğrudan geçiş yok 343 seviye tamamlama için yeterli, yükseköğretime doğrudan geçiş yok [fakat ortaöğretim sonrası yükseköğretim derecesinde olmayan eğitime doğrudan geçiş verebilir] 344 seviye tamamlama için yeterli, yükseköğretime doğrudan geçiş var [ISCED seviye 4'e doğrudan geçiş de verebilir] Seviye – 3 Üst Düzey Ortaöğretim Eğitimi

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategoriler (Oryantasyon) Alt kategoriler (Seviye tamamlama ve daha üst seviye programlarına geçiş) 35 Ortaöğretim MESLEKİ 351 seviye tamamlama veya kısmi tamamlama için yetersiz ve ortaöğretim sonrası yükseköğretim derecesinde olmayan eğitime veya yükseköğretime doğrudan geçiş yok 352 kısmi seviye tamamlama için yeterli ve ortaöğretim sonrası yükseköğretim derecesinde olmayan eğitime veya yükseköğretime doğrudan geçiş yok 353 seviye tamamlama için yeterli, yükseköğretime doğrudan geçiş yok [fakat ortaöğretim sonrası yükseköğretim derecesinde olmayan eğitime doğrudan geçiş verebilir] 354 seviye tamamlama için yeterli, yükseköğretime doğrudan geçiş var [ISCED seviye 4'e doğrudan geçiş de verebilir] Seviye – 3 Üst Düzey Ortaöğretim Eğitimi

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 20 Ülkemizde aşağıdaki okullar ISCED Seviye 3’te yer almaktadır. 344 Genel Lise Açıköğretim Lisesi Müzik ve Sahne Sanatları Lisesi 353 İş Okulu (Hafif düzeyde zihinsel engelliler ve görme engelliler) Kalfalık programları Ustalık programları 354 Mesleki ve Teknik Lise Mesleki Açık Öğretim Lisesi

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 21 Seviye 4 - Ortaöğretim Sonrası Yükseköğretim Derecesinde Olmayan Eğitim ISCED Seviye 4 programları daha çok ISCED Seviye 3’teki bir programı tamamlamış katılımcıların bilgi, beceri ve yetkinliklerini genişletme görevi yapmaktadır. ISCED Seviye 3’ü tamamlamış olmalarına karşın Seviye 5’e girişe izin veren bir müfredatı izlememiş olan öğrencileri, Seviye 5’teki çalışmalara hazırlamak amacıyla tasarlanmış programlar tipik örneklerdir. Bu seviyedeki programlar Seviye 3 programlarına göre daha geniş kapsamlıdır ancak yükseköğretim seviyesinde değildir. Süre kriteri tipik olarak 6 aydan 2-3 yıla kadar değişir.

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategoriler (Oryantasyon) Alt kategoriler (Seviye tamamlama ve daha üst seviye programlarına geçiş) 44 Ortaöğretim sonrası yükseköğretim derecesinde olmayan eğitim GENEL 441 seviye tamamlama için yetersiz ve yükseköğretime doğrudan geçiş olmayan programlar 443 seviye tamamlama için yeterli ve yükseköğretime doğrudan geçiş olmayan programlar 444 seviye tamamlama için yeterli ve yükseköğretime doğrudan geçiş olan programlar Seviye 4 - Ortaöğretim Sonrası Yükseköğretim Derecesinde Olmayan Eğitim

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategoriler (Oryantasyon) Alt kategoriler (Seviye tamamlama ve daha üst seviye programlarına geçiş) 45 Ortaöğretim sonrası yükseköğretim derecesinde olmayan eğitim MESLEKİ 451 seviye tamamlama için yetersiz ve yükseköğretime doğrudan geçiş olmayan programlar 453 seviye tamamlama için yetersiz ve yükseköğretime doğrudan geçiş olmayan programlar 454 seviye tamamlama için yeterli ve yükseköğretime doğrudan geçiş olan programlar Seviye 4 - Ortaöğretim Sonrası Yükseköğretim Derecesinde Olmayan Eğitim

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 24 Seviye 5 - Kısa Dönem Yükseköğretim Eğitimi * Katılımcılara profesyonel bilgi, beceri ve yetkinlik sağlamak * Uygulama temelli olup mesleğe özgüdür ve öğrencileri işgücü piyasasına girmeleri için hazırlamak * Süre kriteri 2-3 yıl

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategoriler (Oryantasyon) Alt kategoriler (Seviye tamamlama) 54 Kısa dönem yükseköğretim GENEL 541 seviye tamamlama için yetersiz 544 seviye tamamlama için yeterli 55 Kısa dönem yükseköğretim MESLEKİ 551 seviye tamamlama için yetersiz 554 seviye tamamlama için yeterli Seviye 5 - Kısa Dönem Yükseköğretim Eğitimi

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 26 Ülkemizde aşağıdaki okullar ISCED Seviye 5’te yer almaktadır Meslek Yüksek Okulu (Ön Lisans Programları) (Açık Öğretime ait 2 yıllık okullar dahil)

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 27 Seviye 6 - Lisans veya Eşdeğeri Seviye * Katılımcılara orta düzey akademik ve/veya profesyonel bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmak * Bu seviyedeki programlar tipik olarak teoriye dayalıdır ancak uygulamalı unsurlar da içerebilir. * Bir araştırma projesi veya tezin tamamlanmasını içerebilir. * Süre kriteri 3-4 yıl

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategoriler (Oryantasyon) Alt kategoriler (Süre/pozisyon) Tanım 64 Lisans veya eşdeğeri AKADEMİK 641seviye tamamlama için yetersiz 645birinci derece (3-4 yıl) 646uzun birinci derece (4 yıldan fazla) 647ikinci veya daha ileri derece, (bir lisans veya eşdeğer programın başarılı bir şekilde tamamlanmasını takiben) Seviye 6 - Lisans veya Eşdeğeri Seviye

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategoriler (Oryantasyon) Alt kategoriler (Süre/pozisyon) Tanım 65 Lisans veya eşdeğeri PROFESYONEL seviye tamamlama için yetersiz birinci derece (3-4 yıl) uzun birinci derece (4 yıldan fazla) ikinci veya daha ileri derece, (bir lisans veya eşdeğer programın başarılı bir şekilde tamamlanmasını takiben) Seviye 6 - Lisans veya Eşdeğeri Seviye

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategoriler (Oryantasyon) Alt kategoriler (Süre/pozisyon) Tanım 66 Lisans veya eşdeğeri ORYANTASYONU BELİRLENMEMİŞ seviye tamamlama için yetersiz birinci derece (3-4 yıl) uzun birinci derece (4 yıldan fazla) ikinci veya daha ileri derece, (bir lisans veya eşdeğer programın başarılı bir şekilde tamamlanmasını takiben) Seviye 6 - Lisans veya Eşdeğeri Seviye

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 31 Ülkemizde aşağıdaki okullar ISCED Seviye 6’da yer almaktadır Açık Öğretim Fakültesi 4 yıllık programlar (mesleki ve akademik) 655Konservatuar

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 32 Seviye 7 - Yüksek Lisans veya Eşdeğeri Seviye * Bu seviyedeki programlar tipik olarak teoriye dayalıdır ancak uygulamalı unsurlar da içerebilir ve gelişmiş araştırma ve/veya en iyi profesyonel uygulamalarla şekillendirilir. * Seviye 6’dakinden daha ileri düzeyde bir araştırma projesi veya tezin tamamlanmasını içerebilir. * Süre kriteri 1-3 yıl

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategori (Oryantasyon) Alt kategori (Pozisyon) Tanım 74 Yüksek lisans veya eşdeğeri AKADEMİK 741seviye tamamlama için yetersiz 746uzun birinci derece (en az 5 yıl) 747İkinci veya ileri derece (bir lisans veya eşdeğer programın başarılı tamamlanmasını takiben) 748 ikinci veya ileri derece (bir yüksek lisans veya eşdeğer programın başarılı tamamlanmasını takiben) Seviye 7 - Yüksek Lisans veya Eşdeğeri Seviye

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategori (Oryantasyon) Alt kategori (Pozisyon) Tanım 75 Yüksek lisans veya eşdeğeri PROFESYONEL seviye tamamlama için yetersiz uzun birinci derece (en az 5 yıl) İkinci veya ileri derece (bir lisans veya eşdeğer programın başarılı tamamlanmasını takiben) ikinci veya ileri derece (bir yüksek lisans veya eşdeğer programın başarılı tamamlanmasını takiben) Seviye 7 - Yüksek Lisans veya Eşdeğeri

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategori (Oryantasyon) Alt kategori (Pozisyon) Tanım 76 Yüksek lisans veya eşdeğeri ORYANTASYONU BELİRLENMEMİŞ seviye tamamlama için yetersiz uzun birinci derece (en az 5 yıl) İkinci veya ileri derece (bir lisans veya eşdeğer programın başarılı tamamlanmasını takiben) ikinci veya ileri derece (bir yüksek lisans veya eşdeğer programın başarılı tamamlanmasını takiben) Seviye 7 - Yüksek Lisans veya Eşdeğeri

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 36 Ülkemizde aşağıdaki okullar ISCED Seviye 7’de yer almaktadır. 767 Yüksek Lisans (Akademik ve profesyonel) 756 Tıp Fakültesi Diş Hekimliği Fakültesi Eczacılık ve Veterinerlik Fakülteleri Ortaöğretim Öğretmenliği Eğitim Fakülteleri (Fizik, Kimya, Biyoloji, Coğrafya, Edebiyat, Matematik, Tarih ve Felsefe Grubu)

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 37 Seviye 8 - Doktora veya Eşdeğeri Seviye * Araştırma odaklıdır. * İlgili çalışma alanındaki bilgiye önemli bir katkı sağlayan yayımlanabilir nitelikte bir tez veya eşdeğeri yazılı bir çalışmanın sunulmasını gerektirir. * Süre kriteri minimum 3 yıl

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu Kategori (Oryantasyon) Alt kategoriTanım 84 Doktora veya eşdeğeri AKADEMİK 841seviye tamamlama için yetersiz 844seviye tamamlama için yeterli 85 Doktora veya eşdeğeri PROFESYONEL 851seviye tamamlama için yetersiz 854seviye tamamlama için yeterli 86 Doktora veya eşdeğeri ORYANTASYONU BELİRLENMEMİŞ 861seviye tamamlama için yetersiz 864 seviye tamamlama için yeterli Seviye 8 - Doktora veya Eşdeğeri Seviye

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 39 Ülkemizde aşağıdaki okullar ISCED Seviye 8’de yer almaktadır. 864 Doktora (Akademik veya sanatta yeterlilik) 854 Tıpta Uzmanlık Diş Hekimliğinde Uzmanlık

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED Sınıflamasının Kullanıldığı Araştırmalar Hanehalkı işgücü anketi Kazanç yapısı anketi Çıkış yapan ziyaretçiler Vatandaş giriş Hanehalkı yurtiçi ve yurtdışı turizm araştırması Yetişkin eğitimi araştırması 2012 Ceza infaz kurumu istatistikleri Satınalma gücü paritesi

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 41 TE Ş EKKÜRLER