MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
YEMEK HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA YAPILAN YOLSUZLUK
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİR.
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİ.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
Kartal Belediyesi KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 2010 YILI FAALİYETLERİ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
ÇOBANLAR TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
Nakit Yönetimi Dairesi
Finansal planlamada temel amaç;
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI. 2 M. Tugay ÖZKAN İdari ve Mali İşler Daire Başkanı Erdoğan BÜYÜKERSOY Şube Müdürü Lütfü YILDIRIM Şube Müdürü İzzet.
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Nakit bütçesi, gelecek bir dönem içinde, (“genellikle bir yıl” veya “altı ay”) nakit giriş ve çıkışlarını gösteren bir tablodur. Bu tablonun yöneticinin.
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ 2006 Yılı Bütçesi Ocak-Haziran Dönemi Bütçe Uygulama Sonuçları.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
Cam Vakıf Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş. Ve İştirakleri Sosyal Güvenlik ve Bilimsel Araştırma Vakfı Temsilciler Meclisi Olağan Genel Kurul Toplantısı.
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
AKTİF HESAPLARPASİF HESAPLAR Duran VarlıkDönen VarlıkUVYKKVYK 220 ALICILAR120 ALICILAR400 BANKA KREDİLERİ300 BANKA KREDİLERİ 221 ALACAK SENETLERİ121 ALACAK.
İLAN VE REKLAM VERGİSİ MUHASEBE 1 DERSİ BELEDİYE İŞLEMLERİ MODÜLÜ İLAN VE REKLAM VERGİSİ İLE İLGİLİ DERS NOTLARI.
TKHK - FİNANSAL PLANLAMA
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanlık Bürosu Müdürlüğü’nün başlıca görevleri arasında; Yönetim Kurulu ve Meclis toplantılarının gündemlerini.
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
tarihi itibariyle, SYD Vakıflarının Bütünleşik Sosyal Yardım Hizmetleri Bilgi Sisteminde Muhasebe İşlemleri için kullanılma zorunluluğu GETİRİLMİŞTİR.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
AKTİF HESAPLARPASİF HESAPLAR Duran VarlıkDönen VarlıkUVYKKVYK 220 ALICILAR120 ALICILAR400 BANKA KREDİLERİ300 BANKA KREDİLERİ 221 ALACAK SENETLERİ121 ALACAK.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI MİSYONUMUZ :  Üniversitemiz mali hizmetlerinin sunulmasında kaynakların, etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Cam Vakıf Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş. Ve İştirakleri
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
FAALİYET RAPORU.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
Takdim Planı * Derneğin Kuruluş Aşaması * Derneğin Yaptığı Yardımlar
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ

Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır. Muhasebe ve finans bölümü özel sektör işletmelerinin olduğu kadar kamu kurum ve kuruluşlarının da vazgeçilmez bir parçasıdır. Yasaların Kendisine verdiği yetki ile İzmir ticaret hayatını temsil eden bir kurum olan Odamız bünyesinde 16 adet müdürlük bulunmaktadır. Mali İşler Müdürlüğü Odamızın kuruluşundan bu yana faaliyetini sürdürmekte olup Odamızın en eski müdürlüklerinden biridir.

Odamızın misyonu ve vizyonu doğrultusunda çalışmalarını sürdüren Mali İşler Müdürlüğü bünyesinde iki adet şeflik bulunmaktadır: Muhasebe şefliği Tahsilat şefliği

Odamızın muhasebe kayıtları;  5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Kanunu ile  Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’ne uygun olarak tutulmaktadır. Bu kapsamda; Mali İşler Müdürlüğü Yönetmelik ve Mevzuat değişikliklerini sıkıca takip ederek gerekli işlemleri titizlikle sürdürmektedir.

Mali İşler Müdürlüğü’nün en önemli görevleri;  Odamızın her türlü alacak ve haklarını izlemek,  Bunların tahsil işlerini yürütmek ve  Finansal birikimlerini en iyi şekilde değerlendirmektir.

Odamız Kalite Prosedürleri Çerçevesinde Mali İşler Müdürlüğü’nün görev alanı aşağıdaki şekilde belirlenmiştir: 1.Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’ne göre muhasebe kayıtlarının tutulması ve vezne işlemleri 2.Üye aidatlarının tahsil edilmesi, icra işlemlerinin hazırlıklarının yapılması ve takibi 3.Yıllık bütçenin hazırlanıp, uygulanması ve kesin hesabın çıkarılması 4.Huzur hakları 5.Demirbaşlarla ilgili işlemler

Bu kapsamda; Odamız ihtiyaçları doğrultusunda satın alınan mal ve hizmetlere ilişkin faturalar; Muhasebe şefliğimiz tarafından Yönetim Kurulu Kararları, Başkanlık ve Genel Sekreterlik Olurlarına uygunluğu ve gerekli incelemeler yapıldıktan sonra kayıtlara alınmakta olup düzenli ve hızlı bir şekilde ödenmektedir.

 İnsan Kaynakları Müdürlüğü’müze konut ve personel avansı talebinde bulunan personelimizin ödemeleri Müdürlüğümüz tarafından bekletilmeden ve ivedilikle işleme alınmaktadır.  Maaş ve ikramiye ödemeleri ise zamanında gerçekleştirilmektedir.

Personelin harcırah, tedavi, ulaşım, yemek vb. masraf ödemeleri bekletilmeden kısa periyotlar halinde maaş hesaplarına yatırılmaktadır. Müdürlüğümüz bu konuda Odamız personelinin mağduriyetini en aza indirmek, memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak düşüncesi ile hareket etmektedir.

2015 yılında Odamıza ve kentimize yakışır bir bina kazandırmak amacı ile tasarruf ağırlıklı bir bütçe hazırlanmıştır yılı bütçemiz ,-TL olarak hedeflenmiştir.

Üçüncü üç aylık periyot sonunda (Temmuz- Ağustos-Eylül); Gelir bütçemiz ,18 TL, Gider bütçemiz ise ,17 TL olarak gerçekleşmiştir yılı 0cak- Eylül döneminde ise; Gelir bütçemiz ,28 TL, Gider bütçemiz ise ,56 TL’dir.

Dokuz aylık dönemde Gelir bütçesi gerçekleşme rakamları baz alındığında; 2015 yılında hedeflenen bütçenin yaklaşık %77,50’sine ulaşıldığı, Aynı dönem için Gider bütçesi gerçekleşme rakamları baz alındığında %39’lık gerçekleşme ile önemli ölçüde tasarruf sağlandığı ve öngörülen bütçe hedeflerinin üzerine çıkıldığı görülmektedir. Bu kapsamda; Müdürlük olarak 2015 yılı için belirlenen bütçe rakamlarına ulaşmak için mali disiplin çerçevesinde hareket etmeye devam etmekteyiz.

Müdürlüğümüz bünyesinde yer alan Tahsilat Şefliğinin ana görevi;  Odamız üyelerinin kayıt ücreti ile yıllık ve munzam aidatlarının tespiti ve tahsil edilmesi için gerekli sorumluluk, yetki ve yöntemlerin tanımlanması  Vakıfbank veznelerince bankalardan ve web üzerinden yapılan tüm tahsilat işlemlerinin Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’ne uygun bir şekilde yapılmasının sağlanmasıdır.

Odamız üyeleri yıllık ve munzam aidat ödemelerini;  Odamız bünyesinde bulunan veznelerden,  Odamız ile Kurumsal tahsilat anlaşması bulunan bankaların internet şubelerinden ve veznelerinden,  tarihinden itibaren Web portalımızın e-hizmetler bölümünden on-line olarak ve taksit imkanından da yararlanarak gerçekleştirebilmektedir.

Bu kapsamda; 2015 yılı üçüncü üç aylık dönemde (Temmuz-Ağustos-Eylül) firmadan toplam ,13 TL aidat tahsilat yapılmıştır. Üçüncü üç aylık dönemde aidat tahsilatlarımızın yaklaşık % 12,01’i bankalar, % 61,22’si vezneler ve % 26,77’si web portalımız aracılığıyla gerçekleşmiştir.

2015 yılı ilk dokuz aylık dönemde ise firmadan toplam ,49 TL aidat tahsilatı yapılmıştır. İlk dokuz aylık dönemde aidat tahsilatlarımızın yaklaşık %49,49’u vezneler, % 23,39’u bankalar ve % 27,12’si web portalımız aracılığıyla gerçekleşmiştir.

İş Kanunu İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması İle Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına Dair Kanun tarih ve (mükerrer) sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiş ve Torba Yasa kapsamında Oda aidat borçları da yeniden yapılandırılmıştır. Bu kapsamda; 4238 firma Odamıza yapılandırma başvurusunda bulunmuş tarihine kadar 2309 firmadan ,70 TL yapılandırma tahsilatı yapılmıştır. Aynı Kanun kapsamında; tüzel kişi 4761 gerçek kişi olmak üzere firmanın ,77 TL tutarındaki borcu (vergi dairesi terkinden sonraki döneme ilişkin) silinmiştir.

Müdürlüğümüz her türlü alacağın zamanında tahsil edilmesi, takibi ve bunlara ait gecikmeler hakkında icra muamelelerinin hazırlığını yapmakta ve takip etmektedir tarihinden itibaren hakkında icra takibi başlatılmış 842 firmadan toplam ,30 TL tahsil edilmiştir. İstihbarat faaliyetleri (firma ziyaretleri ve telefon görüşmeleri) sonucu 2015 yılında 426 firmadan TL tahsilat yapılmıştır.

Ayrıca,  Oda bütçesinin hazırlanıp uygulanması, Oda hesaplarının aylık periyotlar halinde Yönetim Kurulunun, ve Meclisin onayına sunulması,  Yıl sonunda kesin hesabın çıkarılıp Yönetim Kurulu, Hesapları İnceleme Komisyonuna ve Meclise sunulması Müdürlüğümüzün en stratejik görevleri arasındadır.  Yıl içinde gerektiğinde bütçe fasıl ve maddeleri arasında yapılacak aktarma, ek ödenek ve olağanüstü ödenek gereksinimlerinin Yönetim Kuruluna, Hesapları İnceleme Komisyonuna ve Meclis onayına sunulması ve

Bilindiği üzere muhasebe ve finans departmanları,  İşlerin düşünsel bir faaliyete dayalı olması,  devamlı dikkat gerektirmesi,  sorumluluğunun yüksek olması ve  belirli bir zaman içerisinde işleri yetiştirme baskısı gibi özellikleri nedeniyle stresli alanlardır.

Müdürlüğümüz odamız gelir ve giderlerinin bütçe fasıllarına uygunluğu açısından sürekli kontrol ve azami dikkatle incelemekle yükümlüdür. Tüm işlemler 5174 sayılı Odalar ve Borsalar Birliği Kanununun ilgili maddeleri ile Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğine uygun olarak yürütülmektedir. Dolayısıyla Müdürlük olarak işimizin ciddiyetinin ve öneminin farkındayız. Yoğun ve stresli iş ortamına rağmen Odamız üyelerinin memnuniyetini en üst seviyede tutmaya çalışmaktayız.

Mali İşler Müdürlüğü olarak hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyoruz