EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEHLİKELİ ATIK BEYAN SİSTEMİ (TABS)
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
İZMİR GÜNEY KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
MUHTASAR BEYANNAMELER
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
STOK BEYANI-DÜZELTMESİ
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Gümrük Vergilerinin Tahakkuku, Tebliği ve Ödenmesi
DEĞERLEME ÖLÇÜLERİ Maliyet Bedeli (V.U.K. Md. 263).
olarak tanımlanmıştır.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
ŞANS OYUNLARI VERGİSİ (ŞOV) EKİM 2007
 GVK 94 üncü maddesi GENEL TEVKİFAT uygulaması olmakla birlikte 2006 yılı başından itibaren uygulamaya giren GVK Geçici 67’inci maddesi de SPESİFİK-KISMİ-
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU 2014 YILI. GİRİŞ Evsel Katı atık İdaresi hakkında Bilgi : Evsal Katı Atık İdaresi Zonguldak Belediye Başkanlığıdır. Zonguldak.
EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU
EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU
EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU 2014 YILI. GİRİŞ Evsel Katı atık İdaresi hakkında Bilgi : Evsal Katı Atık İdaresi Zonguldak Belediye Başkanlığıdır. Zonguldak.
Ar-Ge FAALİYETLERİNE İLİŞKİN VERGİSEL TEŞVİKLER
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
AKTİF HESAPLARPASİF HESAPLAR Duran VarlıkDönen VarlıkUVYKKVYK 220 ALICILAR120 ALICILAR400 BANKA KREDİLERİ300 BANKA KREDİLERİ 221 ALACAK SENETLERİ121 ALACAK.
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
2015/06 sayılı Atıksu Arıtma Tesisi Kimlik Belgesi Genelgesi
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
AKTİF HESAPLARPASİF HESAPLAR Duran VarlıkDönen VarlıkUVYKKVYK 220 ALICILAR120 ALICILAR400 BANKA KREDİLERİ300 BANKA KREDİLERİ 221 ALACAK SENETLERİ121 ALACAK.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
YILLIK GELİR VERGİSİ BEYANI
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Mal ve Hizmet Alımları Bildirimi (BA) ve Mal ve Hizmet Satı ş ları Bildirimi (BS) Formu NE ZAMAN GÖNDER İ L İ R? Ba ve Bs formlarını aylık dönemler halinde.
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
Bazı Kamu Alacaklarının Yapılandırılması.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
VARLIK BARIŞI VERGİ AFFI
Mali Hizmetler Müdürlüğü ARSA RAYİÇ ÇALIŞMALARI
EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
ÇEVRE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Resmi Gazete;13. 05
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
6745 SAYILI “YATIRIMLARIN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN”DA YER ALAN ÖNEMLİ.
Amacı aşan iş seyahati giderleri 2.000,00
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Burhan ERAY Mali Müşavir & Bağımsız Denetçi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HESAP PLANI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU 2016 YILI

Rapor konusu çalışmanın amacı; evsel katı atık idarelerine, atık üreticilerine sağladıkları evsel katı atık hizmetleri için evsel katı atık tarifelerinin ve ücretlerinin saptanmasıdır. 2872 Sayılı Çevre Kanunun 11. Maddesi uyarınca evsel katı atık hizmetlerinden tahsil edilen ücretler evsel katı atık ile ilgili hizmetler dışında kullanılamaz. Bu doğrultuda Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik, evsel katı atık idarelerinin tarifelerini tam maliyet esasına göre toplam sistem maliyeti üzerinden belirlemelerini gerektirmektedir. Bu raporda toplam sistem maliyetin hesaplanması için maliyet artı yöntemi kullanılmıştır. Raporun hazırlanmasında 2872 Sayılı Çevre Kanunu hükümleri, Atıksu Altyapı Ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönetmelikte yer alan düzenlemeler ve Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzdaki açıklamalar esas alınmıştır. Raporun 2. Bölümünde Tarife Hesaplama İlkeleri, hesaplanması Raporun 3. Bölümünde Maliyetler, Raporun 4. Bölümünde Tarifeler ve Raporun 5. Bölümünde Faturalandırma ve Muhasebeleştirme işlemlerine ilişkin

Tanımlar : Katı Atık: Üreticisi tarafından atılmak istenen ve toplumun huzuru ile çevrenin korunması bakımından, düzenli bir şekilde bertaraf edilmesi gereken katı maddeleri ve arıtma çamurunu (iri katı atık, evsel katı atık , bu yönetmelikte “ katı atık” olarak anılacaktır.

Yasal Mevzuat : . Kanun olarak 2872 Çevre Kanunu Bakanlık Olarak ; Çevre Şehircilik Bakanlığı Yönetmelik Olarak ; 27/10/201 Tarih, 74742 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan “ATIKSU ALTYAPI VE EVSEL KATI ATIK BERTARAF TESİSLERİ TARİFELERİNİN BELİRLENMESİNDE UYULACAK USUL VE ESASLARA İLŞKİN yönetmelik

Taraflar : Evsel Katı atık İdaresi 1- Büyük Şehir Belediye Başkanlıkları 2- Belediye Başkanlıkları 3- Belediye Birlikleri Evsel Katı atık Üreticileri 1- Okullar 2- Hastaneler 3- Kamu Binaları 4-Diğer Ticari olmayan Kurumlar 5-İşyeri ve Bürolar 6- Restoran, Market ve Pazar yerleri 7 - Oteller 8- Diğer Ticarethaneler 9- Sanayi İşyerleri 10- Konutlar

2. TARİFE HESAPLAMA İLKELERİ Atık su Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönetmelik, evsel katı atık idarelerinin tarifelerini saptarken; a-Tam maliyet sistemi ve b- Kirleten öder ilkelerini kullanmalarını zorunlu kılmaktadır. Bu raporda “tarife” terimi bir evsel katı atık idaresinin, evsel katı atık ile ilgili verdiği tüm hizmetler karşılığında ortaya çıkan toplam sistem maliyetinin bu hizmetlerden yararlanan atık üreticilerine yansıtılmasına yönelik yöntemi ve bu yöntemle hesaplanmış ücretler listesini ifade etmektedir Maliyet artı yönteminde, sağlanan hizmete ait tüm maliyetlerin belirlenmesi tarife hesaplamasının temelini oluşturmaktadır. Bu yöntemde, öncelikle, sistemin mevcut ihtiyaçları kapsamında oluşan maliyetler hesaplanır. Tarife hesaplamasında şu adımlar izlenmiştir: Hizmetin kapsamı tanımlanmıştır. Tanımlanan hizmetin sağlanması için tam maliyeti hesaplanmıştır. Bu maliyet KDV hariç olarak hesaplanmıştır. Tam maliyetler hizmet alımı yolu ile karşılandığından Katı atık Toplama, Taşıma, Aktarma, Geri kazanım (kompost, yakma gibi), Bertaraf (Düzenli depo sahasının kurulması, işletilmesi, kapatılması, kapatma sonrası bakım ve gözetim), gibi maliyete esas olan unsurlara ödenen bedelleri teşkil etmektedir. Toplam sistem maliyetinin farklı atık üreticilerine dağıtımı yapılmıştır. Faturalama için bir tarife yapısı ve türü seçilmiştir.

TOPLAM ATIK MİKTARININ HESAPLANMASI GERÇEK TOPLANAN ATIK MİKTARINA GÖRE YÜZDESEL DAĞILIMI Evsel katı atık tarifelerinin belirlenmesine Yönelik kılavuz tetkik edildiğinde bu kılavuzun 70, sayfasında Ek 5 sabit tarifeler için atık üretim miktarın konutlar için kullanılacak bölge kodları ve kapsadı iller listesinde Karadeniz bölgesi 2d kodu ile tanımlanmış, yine aynı kılavuzun 71. Sayfasında evsel katı atık üreticisi olarak tanımladığı kişi kurum, ve kuruluşların adlarını sayarak ürettikleri evsel atık miktarlarını –Kg/Kişi/Gün- Ton /yıl olarak belirtmiştir. Bu açıklamaya göre; Okullar Öğrenci sayısı Ton/yıl 0,0650 Ton/Yıl Kamu hastaneleri Yatak Sayısı 1,2789 Ton/Yıl Kamu Binaları Personel Sayısı 1.6000 Ton/Yıl Diğer Ticari olmayan Kurumlar Personel Sayısı 0,6600 Ton/Yıl Bürolar , İşyerleri Personel Sayısı 1,3600 Ton/Yıl Restoran Market Ve Pazarlar Alan Metrekare 0,6102 Ton/Yıl Oteller Özel Hastaneler Yatak Sayısı 1,3600 Ton/Yıl Sanayi İşyeri Personel Sayısı 3,6500 Ton/Yıl Diğer Ticarethaneler Personel Sayısı 1,3600 Ton/Yıl 10. Konutlar Kentsel (Kg/Kişi /Gün 0,8500 Kg/Gün

Tarifenin yapılabilmesi için ; Katı atık üreticilerinin o yıl içersinde teorik olarak ürettikleri katı atık miktarı hesaplanmalıdır. Teorik olarak hesaplanan bu miktar, gerçek üretilen ve taşınan bertaraf edilen katı Atık miktarı arasında oran kurularak, yukarıda sıralanan on grup katıatık üreticilerine katı atıktan (Ton/Yıl) pay verilmesi, Katıktık üreticisinin payının (Ton/Yıl) TL maliyet ile ilişkilendirerek giderlerin kirleten öder ilkesine göre dağıtılması .. Kılavuza Göre Toplam Atık Miktarının Hesaplanması : Gruplandırılmış katı atık üreticilerin Zonguldak Belediyesinde Katıştık yükümlüsü olarak kayıtları bulunmaktadır. Yapılacak tarife gelecek yılın tarifesi ise üretilen katıatık miktarı Ton/Yıl olarak hesaba alınır. Bunun sebebi katı atık üreticilerinin ürettikleri katı atığın tartılma imkanı yoktur. Herkesçe malum olduğu gibi evsel katıatık üreticisi, ürettiği katı atığı çöp konteynırına atarak kurtulmaktadır. Bunların tartılarak miktar olarak tek tek tespiti mümkün değildir. Burada yapılacak miktar hatası o grubun dağıtılacak giderlere fazla veya noksan iştirak etmesi kirleten öder ilkesine aykırıdır. Kanun koyucu gruplara göre atık miktarını hesaplarken grupları kendi aralarında 7 alt gruba ayırmıştır. Toplam Atık Miktarının Yüzdesel Dağılımı : Atık miktarlarının konutlar ve diğer yerlere oranı verisi tamamen Zonguldak Belediye Başkanlığı Mali İşler Müdürlüğü Katı Atık sorumlu Dairesi, Temizlik işleri Müdürlüğü ve Su işleri Müdürlüğünden alınan su abone verileri ile Merkez ilçemize ait beyan ve taşınmaz verileri analiz çalışması sonucudur.

OKUL KREŞ VE YURTLAR Kılavuza göre Okul Kreş Ve yurtlar için 2 063,490 Ton Evsel katı atık Hesaplanmıştır. 2. Toplam Gerçek bertaraf edilen Katı atık içersinden gruba isabet eden miktarı 1 248 460 Tondur. II- SAĞLIK KURULUŞLARI Kılavuza göre 1 226,465 Ton/YIL Evsel katı atık hesaplanmıştır. Toplam Katı atık içersinden gruba isabet eden katı atık miktarı 742,040 Ton/yıl dır. III- KAMU BİNALARI Kılavuza göre 16 427,200 Ton Evsel katı atık hesaplanmıştır. Toplam Katı atık içersinden gruba isabet eden katı atık miktarı 9 938 840 Ton/yıldır IV DİĞER TİCARİ OLMAYAN KURULUŞLAR Kılavuza göre 47,520 Ton/yIL Evsel katı atık hesaplanmıştır. Toplam Katı atık içersinden gruba isabet eden katı atık miktarı 28,751Ton/yıldır V-İŞYERİ, BÜRO Kılavuza göre 964,250 Ton/Yıl Evsel katı atık hesaplanmıştır. Toplam Katı atık içersinden gruba isabet eden katı atık miktarı 583,394 Ton/yıldır VI – YEME İÇME -RESTORAN MARKET PAZARYERİ Kılavuza göre 22 865414 Ton/Yıl Evsel katı atık hesaplanmıştır. Toplam Katı atık içersinden gruba isabet eden katı atık miktarı 13 834,110 Ton/yıldır VII- OTELLER Kılavuza göre 871,017 Ton/yIL Evsel katı atık üretilmiştir. Toplam Katı atık içersinden gruba isabet eden katı atık miktarı 526,986 Ton/Yıldır

IIX- DİĞER TİCARETHANELER Kılavuza göre 1478,320 Ton/Yıl Evsel katı atık hesaben üretilmiştir. Toplam Katı atık içersinden gruba isabet eden katı atık miktarı 894,418 Ton/Yıldır IX- SANAYİ İŞYERLERİ 1-Kılavuza göre 518,300 Ton/Yıl Evsel Katıştık hesaben üretilmiştir. 2-Toplam Katı atık içersinden gruba isabet eden katı atık miktarı 313,584 Ton/Yıldır X- KONUTLAR Kılavuza göre 33 573,083 Ton/yIL Evsel katı atık üretilmiştir Toplam Katı atık içersinden gruba isabet eden katı atık miktarı 20 312 499Ton/Yıldır

XI- GENEL KONTROL 2016 YILI Kılavuza göre Toplam Toplanan   Kılavuza göre Toplam Toplanan Toplanan atık BİRİM MALİYET MÜKELLEF GRUPLARI Hesaplanan İçindeki Atık miktarı içinde KONTROL Atık Miktarı Oranı miktarı payı TON/TL OKULLAR 2.063,490 0,02578 48.423,080 1.248 460 156,0304 194 797,66 HASTANELER 1.226,465 0,01532 742,040 115 780,79 KAMU Bİ,NALARI 16.427,200 0,20521 9938,840 550 761,13 DİĞER TİCARİ OLMAYAN 47,520 0,00059 28,751 4 485,98 İŞYERİ BÜRO 964,250 0,01205 583,394 91 27,16 YEME İÇME RESTORAN 22.865 414 0,28583 13834,110 2 158 541,68 OTELLERVE ÖZEL HASTANE 871,017 0,01088 526,986 82 225,78 DİĞER TİCARETHANELER 1.478,320 0,01847 894,418 139 556,42 SANAYİ İŞYERLERİ 518,300 0,00647 313,584 48 928,58 KONUTLAR 33.573,083 0,41940 20312,499 3 169 367,40 TOPLAM 80 035,059 1,00000 7.555.472,58

3. MALİYETLER Toplam Maliyetin Hesaplanması: Zonguldak Belediye Başkanlığı Katıatık Bertafaf Bedelleri hizmetlerini , hizmet alımı yolu ile yapmaktadır. 2014 mali yılında Belediyemizin bu hizmetler için ödemiş bulunduğu bedeller aşağıdaki gibidir. TOPLAM SİSTEM MALİYETİ 9 193 324,56 TL “Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz” una göre, Net Sistem Maliyeti Çevre Temizlik Vergisi gelirleri düşüldükten sonra kalan tutardır. Zonguldak Belediyesi 2015 yılında tahakkuk eden çevre temizlik vergisi 379 887,23 Tl.dir. TOPLAM SİSTEM MALİYETİ 9 278 612,34 TL ÇEVRE TEMİZLİK VERGİSİ - 379 887,23 TL 2016 ELEKTRİK ÜRETİM GELİRİ - 1 343 251,85 TL NET SİSTEM MALİYETİ 7 555 473,26 TL TOPLANACAK KATI ATIK MİKTARI 48 423 080 Ton/Yıl BİRİM MALİYET TON/TL 156,03 TL

4. TARİFELER Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzda iki tür tarife tanımlanmış olup bunlar değişken tarife ve sabit tarifedir. Değişken tarife; Değişken tarifeler atık üreticisinin ürettiği atık miktarına bağlı olarak değişen ve atık üreticisinin doğrudan etkileyebildiği tarifeler olup genellikle hususi konteynerleri olan kurum, kuruluşlar, büyük oteller veya uydu kentler gibi yerlerde kolaylıkla uygulanabilir. Belediyemiz özelinde bu tür yapılaşmalar söz konusu olmadığından bu tarife türü tercih edilmemiştir. Sabit tarife : Atık üretimiyle doğrudan bağlantılı olmayan ve atık üreticisinin davranış değişiklikleri (kaynağında atık azaltma ya da ayırma vb) ile değişmeyen sabit ücretler olarak tanımlanmış olup, hane halkı sayısı, binaların büyüklüğü, ticari kuruluşun türüne dayalı olarak yapılan ücretlendirmeler bu tarife türüne örnek olarak kılavuzda verilmiştir. Yine kılavuzda referans değerler aşağıdaki biçimde belirlenmiştir: Konutlar: Bölge kategorilerine göre kentsel ya da kırsal konutlar için Çevre ve Oman Bakanlığı tarafından Katı Atık Ana Planında belirlenmiş kişi başı evsel katı atık üretim miktarları.(Sabit Tarife) Okullar : Öğrenci sayısı kişi başı katı atık miktarı (Değişken Tarife) Ticari kuruluşlar: Büro ve işyerleri Çalışan Personel sayısı Kuruluşun tipi ve kuruluşun büyüklüğüne göre (personel sayısı, kapladığı alan metrekare , yatak sayısı v.b) belirlenmiş yıllık evsel katı atık miktarları. (Değişken Tarife) Kamu kuruluşları: Kuruluşun tipi ve büyüklüğüne göre (personel sayısı, kapasite, kapladığı alan vb) belirlenmiş yıllık evsel katı atık miktarları. (Değişken Tarife) Sanayi İşyerleri : Sanayinin büyüklüğüne göre (personel sayısı) belirlenmiş yıllık evsel katı atık miktarları . (Değişken Tarife)

Tarafımızdan izlenen yöntem; Sabit ve Değişken tarife uygulanması yöntemi olup tarife grup ve derecelerinin belirlenmesinde Zonguldak Belediyesi verilerinden, Kılavuzdan yararlanılmıştır. Kılavuzdaki açıklamalar doğrultusunda ibadethaneler hesaplama ve tarife dışında tutulmuştur. Yıl içinde Evsel Atık Ücreti kapsamına giren Aboneler için Katı atık miktarı işe başladığı tarihten itibaren hesap edilecek veya kapsamdan çıkan aboneler için mükellefiyet, bu durumların meydana geldiği tarihten itibaren tesis edilecek veya sona erdirilecektir. Yıl içinde işyerinin konuta veya konutun işyerine dönüşmesi nedeniyle tarifesinde değişiklik olması halinde; bu hususların gerçekleştiği tarihi izleyen bir ay içinde bildirimde bulunulması zorunludur. Bu yükümlülüğün yerine getirilmediğinin tespit edilmesi durumunda 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri uygulanır. Tarife tablolarında taksit tutarları da gösterilmiştir. Konutlar ve konut dışı yerlere ait evsel atık bedelleri on iki eşit takside bölünmüş olup taksit tutarları su faturaları ile birlikte en geç fatura son ödeme tarihine kadar Zonguldak Belediyesine ödenecektir. Konutlara ve konut dışı yerlere ait evsel atık bedelleri hesaplanırken, konutlardan elde edilen Çevre Temizlik Vergisi maliyetlerden mahsup edilmiştir. Bu nedenle su faturaları üzerinden yeniden bir çevre temizlik vergisi mahsup edilmeyecek ve katma değer vergisi dahil olarak bu tarifede konut için belirlenen tutar tam olarak tahsil edilecektir.

Süresinde ödenmeyen tutarların takip ve tahsili 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanuna göre yapılacaktır. Konut ve konut dışı yerler tarifesine esas toplam tutarın hesabı, atık miktarları ağırlık oranlarının toplam maliyetle çarpılması sonucu bulunan tutardan konut ve konut dışı yerlerden ayrı ayrı olmak üzere gerçekleşen çevre temizlik vergisi ve Katı Atık Bertaraf tesislerimizde üretilen elektrik gelirlerimiz katı atık üreticilerinin tesise getirmiş oldukları atık miktarları üzerinden hesap edilmiş ve toplam sistem maliyetinden indirim konusu yapılmıştır. Ana gruplar olan konut ve konut dışı mükelleflere ait maliyetleri karşılayacak biçimde alt gruplara “Kirleten öder ilkesi” esasına dayanarak tarifeler belirlenmiştir. Tarife grupları içerisinde yer alan konutlardan elde edilen gelir, konutlar için verilen evsel katı atık toplam hizmetinin konutlara isabet eden tutarına eşittir.

TARİFE : MÜKELLEF GRUPLARI BİRİM SAYISI YILLIK BİRİM TL AYLIK OKULLAR   MÜKELLEF GRUPLARI BİRİM SAYISI YILLIK BİRİM TL AYLIK OKULLAR Öğrenci Sayısı X 6,14 0,51 HASTANELER Yatak Sayısı 120,73 10,06 KAMU Bİ,NALARI Personel Sayısı 151,04 12,58 DİĞER TİCARİ OLMAYAN 62,31 5,19 İŞYERİ BÜRO 23,6 1,97 YEME İÇME RESTORAN Alan m2 57,60 4,80 OTELLER Yatak Sayısı 92,91 7,74 DİĞER TİCARETHANELER 128,39 10,70 SANAYİ İŞYERLERİ 344,57 28,71 KONUTLAR Abone Sayısı 76,04 6,34

5. FATURALAMA VE MUHASEBELEŞTİRME 5.1. Faturalama İlkeleri Konutlar evsel katı atık hizmetlerine ait ücretlendirme yapılan hizmetin karşılığı olarak müstakilen, düzenli aralıklarla su faturaları üzerinden yapılacaktır. Faturalamada aşağıdaki ilkeler dikkate alınacaktır: - Faturada her bir hizmetin ücreti ayrı ayrı gösterilecektir, - Fatura katı atık üreticisine/aboneye mahsus tüm gerekli bilgileri içerecektir, (isim, adres, atık üreticisi/abone numarası vb.) - Faturada ve düzenleme tarihi ve son ödeme tarihi bulunacaktır, - Faturanın nasıl ödenebileceği ile ilgili bilgiler faturada belirtilecektir, -Fatura, her bir hizmet için her tarife türü için gerekli bilgiyi sağlayacaktır. -İşyeri-Büro, Restoran (yeme, içme, eğlence) market ve pazarlar, otel-Özel hastaneler, diğer ticarethaneler ve sanayi grubundaki işyerleri için aylık tahakkuk edecek katı atık toplama taşıma ve bertaraf ücreti, idareye verilen Çevre Temizlik Vergisi üzerinden yapılacaktır. 5.2. Muhasebeleştirme Bütçeleme ve muhasebeleştirme işlemleri Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğine göre yürütülecektir. Bu raporda yer alan tarifeler nedeniyle elde edilen gelirler sadece katı atık toplanması ve bertarafında kullanılması yasal zorunluluktur. Bu nedenle Gelecek yılın Evsel Atık Tarifesine konu giderler ve giderleştirme belgelerinin örnekleri ayrı bir dosyada izlenir. Tarife hazırlama döneminde faturalandırma ve tahsilat sürecini yürüten birimler ile bu hizmetin yerine getirilmesinden sorumlu ana birimin kullanmış olduğu hizmet binasına ait bakım, onarım, elektrik, su giderleri ödemelerine ilişkin bilgiler ilgili birimlerden alınacak, sistem maliyeti buna göre hesaplanacaktır.

6. VATANDAŞIN BİLGİLENDİRİLMESİ Rapor Zonguldak Belediyenin İnternet sitesinde ve yerel gazetelerde yayınlanacaktır. Raporun yayınlandığı tarihten itibaren 15 gün süreyle halkın ve ilgili kuruluşların görüş ve önerilerinin alınmasını sağlamak amacıyla internet sitesinde bir menü oluşturulacak/ tarife raporunda belirtilen mail adresine halkın ve ilgili kuruluşlarının görüşlerini iletmesi sağlanacaktır. 7. SONUÇ: Bu rapor 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununun 11 inci maddesine ve 1/5/2003 tarihli ve 4856 sayılı Çevre ve Orman Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 9 uncu maddesine dayanılarak hazırlanan Atıksu Altyapı Ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul Ve Esaslara İlişkin Yönetmelik ve bu yönetmeliğin 6’ncı maddesine göre çıkarılan Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzda belirtilen ilke ve yöntemlere dayanılarak evsel atık tarifelerinin oluşturulması amacıyla hazırlanmıştır. Kılavuzda belirtilen yöntemler kullanılarak atık miktarlarına isabet eden maliyetler yüklenici grubuna dağıtılarak yüklenilen tüm maliyet yansıtılmıştır. Tarifeler katma değer vergisi hariç olup, ödenen çevre temizlik vergisi ve üretilen elektrik enerji gelirleri mahsup edildiği için belirtilen tutar doğrudan su abonelerinden alınacaktır. Mükellef grupları itibariyle Katı Atıkların hesaben üretimi, Gerçek bertaraf edilen katı atık miktarlarından aldıkları pay ve maliyet unsurlarına göre hesap edilen tarifeler ve taksit tutarları Ek Kitap 1 de detayları ile gösterilmiştir.