BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

YILI MUŞ B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ NDE TANILAMA VE YERLEŞT İ RME SÜREC İ NDE İ ŞLEM BASAMAKLARI.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE
1. SINAV İTİRAZLARI. 2 MEB Merkezi Sistem Sınav Yönergesinin Sınav itirazları konulu 20. maddesi; Başvurusu/sınavı geçersiz sayılan, sınava girmeyen,
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesi, İlköğretim ve Orta öğretim çağındaki üstün veya özel yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini.
ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2016 – 2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ EKİM 2015.
Çocuklarınız sizin çocuklarınız değildir. Onlar yaşamın yaratıcı gücünün oğulları ve kızlarıdır. Onlar sizden değil, sizin aracılığınızla doğmuşlar. Sizlerle.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇME SÜRECİ TANITIM TOPLANTISI NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER 1.
Bilim Sanat Merkezi Öğrenci Seçim Sistemi BİLSEM – 2016
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
SAMSUN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA İŞ VE İŞLEMLERİ
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
 ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BİLİM SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı1.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Önemli Tarihler Bilsem Tanımı Bilsem Ne Değildir? Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Öğretmenlerin.
TARSUS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ TARSUS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen; yaratıcılık, sanat, liderliğe ilişkin kapasitede önde olan, özel akademik yeteneğe sahip, soyut.
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ (BİLSEM) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2016
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
2017 – 2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİM SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Müdürlüğü
2017‐2018 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bilim Sanat Merkezi Öğrenci Seçim Süreci BİLSEM – 2016/2017
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Bilsem program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci.
HOŞGELDİNİZ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BAFRA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi

İÇİNDEKİLER Bilim Sanat Merkezi Nedir? Çalışma Şekli ve Saatleri Nedir? Bilim Sanat Merkezine Öğrenci Nasıl Seçilir? Sınıf Öğretmeninin Görevleri Nelerdir? Üstün Zeka-Yetenek Nedir ve Nasıl Anlaşılır?

BİLİM SANAT MERKEZLERİ Bilim ve Sanat Merkezleri, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin (resim, müzik ve genel zihinsel yetenek) örgün eğitim kurumlarındaki eğitimlerini aksatmayacak şekilde bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla açılmış olan bağımsız özel eğitim kurumlarıdır. Bu merkezlerde öğrenciler uyum, destek eğitimi, bireysel yetenekleri fark ettirme, özel yetenekleri geliştirme ve proje üretimi/yönetimi alanlarında düzenlenmiş eğitim programlarına alınırlar.

BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ Türkiye’de özel yetenekli bireylere destek eğitim vermek amacıyla açılan en yaygın kurum Bilim ve Sanat Merkezleri’dir. Özel yetenekli öğrenciler örgün eğitim kurumlarında eğitimlerine devam etmekte, örgün eğitimin dışında kalan zamanlarda Bilim ve Sanat Merkezleri’nden destek eğitimi almaktadır. Merkezde Eğitim–Öğretim etkinlikleri, öğrencilerin devam ettikleri örgün eğitim kurumları ile bütünlük oluşturacak şekilde planlanır.

Uyum (Oryantasyon), Destek Eğitimi, Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme, Özel Yetenekleri Geliştirme, Proje Üretimi/Yönetimi şeklinde ilerleyen aşamalarda eğitim verilmektedir. Öğrenci ortaöğretimi bitirinceye kadar devam eder. Her eğitim döneminde devamsızlık süresi eğitim süresinin %30’unu geçemez. Mazeret göstermeksizin bu süreyi aşan veya programa katılmayanların kaydı silinir. Bilim ve Sanat Merkezlerine ulaşımı veli/öğrenci kendisi sağlamaktadır.

Öğrencinin gelişiminin takibi için Merkezde her öğrencinin bir danışman öğretmeni bulunmaktadır. Danışman öğretmen tarafından ev ve okul ziyaretleri Velilere yönelik, uzmanlar tarafından sürekli aile seminerleri düzenlenir. Merkeze devam eden öğrencilerin devamlılığını sağlamak amacıyla sosyal etkinlikler gerçekleştirilir. Bu kapsamda bilimsel ve kültürel geziler, bulunduğu çevreye farkındalık oluşturmak amaçlı kurum ziyaretleri gerçekleştirilir. Merkezde yapılan faaliyetler arasında; Değerler eğitimi, öğrencilerin aktif olduğu forumlar, akademisyenler tarafından verilen konferanslar yer almaktadır.

BİLİM SANAT MERKEZLERİ 2015-2016 eğitim öğretim yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçimi 1, 2, 3 ve 4. sınıf seviyelerinden olacaktır. Ancak bu yıl ilk defa 1. ve 2. sınıflar ile 3. ve 4. Sınıflar için merkezi sınavlar farklı tarihlerde yapılacaktır.

2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (1. ve 2 2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (1.ve 2. Sınıflar İçin ) 09 -27.11.2015 Tarihleri arası: Sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin gözlem formlarının e-okul sisteminden doldurulması 10.12.2015 Aday gösterilen ve gözlem formu doldurulan öğrencilerin http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayımlanması 14.12.2015 - 08.01.2016 Tarihleri arası aday gösterilen ve grup taramasına alınacak öğrencilerin randevularının İl Tanılama Komisyonu tarafından düzenlenmesi ve velilere duyurulması

2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (1. ve 2 2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (1.ve 2. Sınıflar İçin ) 11.01.2016 - 29.04.2016 Tarihleri arası Grup taramalarının yapılması 05.05.2016 Grup tarama sınav sonuçlarının http://www.meb.gov.tr internet adreslerinden yayımlanması. 09.05.2016 - 20.05.2016 Bireysel değerlendirme için hak kazanan öğrencilerin randevularının İl Tanılama Komisyonu tarafından düzenlenmesi ve velilere duyurulması 23.05.2016 - 28.06.2016 Tarihleri arası bireysel değerlendirmelerin yapılması 10.08.2016 Bireysel inceleme sonucu “Bilim ve Sanat Merkezleri” ne yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin www.meb.gov.tr adresinden duyurulması

2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (3. VE 4 2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (3. VE 4. SINIFLAR) 09.11.2015 - 27.11.2015 Tarihleri arası Aday gösterilen öğrencilerin sınav giriş ücretlerinin veliler tarafından banka hesabına(Halk, Ziraat, Vakıf) yatırılması ve gözlem formlarının e-okul sisteminden doldurulması 06.01.2016 Aday gösterilen ve gözlem formu doldurulan öğrencilerin http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayımlanması 26.01.2016 - 12.02.2016 Tarihleri arası Öğrencilerin sınav giriş belgelerini bağlı bulundukları okul müdürlüklerine onaylattırılması 14.02.2016 Grup Tarama Sınavı ( Pazar Saat:10.00 ) 10.08.2016 Bireysel inceleme sonucu “Bilim ve Sanat Merkezleri” ne yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin www.meb.gov.tr adresinden duyurulması

2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (3. VE 4 2016 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (3. VE 4. SINIFLAR) 16.02.2016 Grup tarama sınav soru ve cevap anahtarının http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayımlanması 09.03.2016 Grup tarama sınav sonuçlarının http://www.meb.gov.tr adresinden yayımlanması 21.03.2016 - 30.03.2016 Tarihleri arası Bireysel değerlendirme için hak kazanan öğrencilerin randevularının İl Tanılama Komisyonu tarafından düzenlenmesi ve velilere duyurulması 04.04.2016 -24.06.2016 Bireysel değerlendirmelerin yapılması 10.08.2016 Bireysel inceleme sonucu “Bilim ve Sanat Merkezleri” ne yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin www.meb.gov.tr adresinden duyurulması

BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE ADAY GÖSTERME 2015-2016 eğitim öğretim yılında ilkokul 1. 2. 3. ve 4. sınıfa devam edip resim, müzik ve genel zihinsel yetenek alanlarında akranlarından ileri düzeyde farklılık gösterdiği düşünülen öğrencilerin sınıf öğretmenleri tarafından 09.11.2015 -27.11.2015 tarihleri arasında aday gösterilmesiyle bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçim süreci başlayacaktır. ÖNEMLİ: Öğrenci gözlem formları belirtilen zamanda ve öğretmenler tarafından doldurulacaktır. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından tanılama takviminde belirtilen gözlem formlarının doldurulma süresi geçtikten sonra herhangi bir işlem yapılmayacaktır.

GRUP TARAMA SINAVININ UYGULANMASI 1.ve 2. SINIF DÜZEYİ 14 Aralık 2015 - 08 Ocak 2016 tarihleri arasında öğrencilerin sınava girecekleri yer, tarih ve saat ile ilgili bilgiler düzenlenerek devam ettikleri örgün eğitim kurumunca velilerine duyurulacaktır. 1. ve 2. sınıflar grup tarama sınavı il tanılama sınav komisyonu tarafından velilere verilen tarih ve uygulama yerlerinde, 10-20 kişilik gruplara elektronik ortamda tablet uygulaması ile 11.01.2016 - 29.04.2016 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. 1. ve 2. sınıflar grup tarama sınav sonuçları 05 Mayıs 2016 tarihinde öğrenci kimlik numarası ve doğum tarihi ile birlikte http://www.meb.gov.tr adresinden öğrenilebilecektir.

BİREYSEL İNCELEMELER 1.ve 2. SINIF DÜZEYİ 1. ve 2. Sınıflar için, grup tarama sonuçları açıklandıktan sonra İl Tanılama Komisyonu tarafından öğrencilerin 09 Mayıs 2016- 20 Mayıs 2016 tarihleri arasında yetenek alanlarına göre randevularının düzenlenip, öğrencilerin okullarına duyuru yapılacaktır. 1. ve 2. Sınıflar için yetenek alanlarına göre öğrencilerin bireysel incelemeleri 23 Mayıs - 08 Temmuz 2016 tarihleri arasında yapılarak 11 - 27 Temmuz 2016 tarihleri arasında sonuçlar Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün belirleyeceği formata göre iletilecektir. 10.08.2016 tarihinde bireysel inceleme sonucunda Bilim ve Sanat Merkezlerine yerleşme hakkı kazanan öğrenciler www.meb.gov.tr adresinden duyurulacaktır.

GRUP TARAMA SINAVININUYGULANMASI 3.ve 4. SINIF DÜZEYİ 3. ve 4. sınıf düzeyi için Grup Tarama Sınavı Bakanlığımızın Ölçme ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü tarafından merkezi sınav şeklinde uygulanacaktır. 3. ve 4. sınıf düzeyinde olup merkezi sınava girecek öğrencilerin sınav giriş belgeleri bağlı bulundukları okul müdürlüklerince 26.01.2016-12.02.2016 tarihleri arasında çıktısı alınarak onaylanacak ve öğrencilere verilecektir. 3. ve 4. sınıflar Bilim ve Sanat Merkezleri Grup Tarama Sınavı 14 Şubat 2016 tarihinde saat: 10.00’da 81 il ve ilçe merkezlerinde gerçekleştirilecektir. Sınav soru ve cevap anahtarları 16 Şubat 2016 tarihinde http://www.meb.gov.tr adresinden yayımlanacaktır. Sınav sonuçları 09 Mart 2016 tarihinde öğrenci kimlik numarası ve doğum tarihi ile birlikte http://www.meb.gov.tr adresinden öğrenilebilecektir.

BİREYSEL İNCELEMELER 3.ve 4. SINIF DÜZEYİ 3. ve 4. Sınıflar için, grup tarama sonuçları açıklandıktan sonra İl Tanılama Komisyonu tarafından öğrencilerin 21 – 30 Mart 2016 tarihleri arasında yetenek alanlarına göre randevularının düzenlenip, öğrencilerin okullarına duyurusu yapılacaktır. 3. ve 4. Sınıflar için yetenek alanlarına göre bireysel incelemelerinin 04 Nisan - 24 Haziran 2016 tarihleri arasında yapılarak 27.06.2016 - 16.07.2016 tarihleri arasında sonuçlar Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün belirteceği formata göre iletilecektir. 10.08.2016 tarihinde bireysel inceleme sonucunda Bilim ve Sanat Merkezlerine yerleşme hakkı kazanan öğrenciler www.meb.gov.tr adresinden duyurulacaktır.

ADAY GÖSTERME 3. ve 4. sınıf düzeyinde olup aday gösterilen ve Bilim ve Sanat Merkezi Grup Tarama Sınavına girecek öğrencilerin velileri tarafından 35.00 TL sınav ücretini 09 Kasım - 27 Kasım 2015 tarihleri arasında “Kurumsal Tahsilat Programı” aracılığıyla T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankası şubelerinden herhangi birine yatırmaları gerekmektedir. 1. ve 2. sınıflar herhangi bir ücret yatırmayacaktır.

e-okul sistemi 2. Aşama 1. Aşama

3. Aşama 4. Aşama sorgunram.meb.k12.tr

5.Aşama sorgunram.meb.k12.tr

6.Aşama sorgunram.meb.k12.tr

ADAY GÖSTERMEDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR BİLSEM’in hedef kitlesi parlak öğrenciler değil, üstün yetenekli öğrencilerdir. Öğrenci gözlem formlarının doldurulmasında, sınıf öğretmenlerimizin duyarlı, özverili ve titiz davranmaları bu tanılamanın en önemli noktasını oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenleri sayı sınırlaması olmadan uygun gördükleri öğrencileri aday gösterebilirler. Parlak ve üstün yetenekli çocuklar arasındaki farklılıkların bilinmesi daha isabetli seçim yapmanıza yardımcı olacaktır.

Sorular sorar. Soruların ayrıntılarını tartışır. 1 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Yanıtları bilir. Sorular sorar. Soruların ayrıntılarını tartışır.

2 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK İlgilidir. Aşırı meraklıdır. sorgunram.meb.k12.tr

3 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Dikkatini yoğunlaştırır Hem zihinsel hem de fiziksel olarak katılım gösterir.

Alışılmamış, tuhaf, saçma gelen fikirlere sahiptir 4 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK İyi fikirleri vardır. Alışılmamış, tuhaf, saçma gelen fikirlere sahiptir sorgunram.meb.k12.tr

5 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Çok çalışır. Etrafta dolanıp çalışmaz gibi görünürken sınavlarda başarılıdır. sorgunram.meb.k12.tr

Sorunun ayrıntılarını dikkate alarak tartışır, zenginleştirir. 6 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Soruları yanıtlar. Sorunun ayrıntılarını dikkate alarak tartışır, zenginleştirir. sorgunram.meb.k12.tr

7 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Üst grubu oluşturur. Grubun ötesindedir.

sorgunram.meb.k12.tr

Kuvvetli duygu ve düşünceler sergiler. 8 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK İlgi ile dinler. Kuvvetli duygu ve düşünceler sergiler.

9 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Kolaylıkla öğrenir. Zaten biliyordur.

10 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Tam olarak öğrenmesi için 6-8 tekrar gerekir. Tam olarak öğrenmesi için 1–2 tekrar yeterlidir sorgunram.meb.k12.tr

11 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Düşünceleri anlar. Soyutlamalar yapar.

1 + 2 + 3+….100 100+99 +98+ ……1 101+101+101…..101 100*101: 5050 2 n*(n+1) : formül Bu formül ilkokul 3. sınıf öğrencisi tarafından bulunmuştur.

12 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Akranlarıyla olmaktan hoşlanır. Büyük yaştakileri ve yetişkinleri tercih eder.

Varsayımlar ortaya atar. 13 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Anlamı yakalar. Varsayımlar ortaya atar. sorgunram.meb.k12.tr

14 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Verilen işi, ödevlerini düzenli yapar. Yeni proje atılımlarında bulunur.

15 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Doğru olarak kopya eder. Yeni bir desen oluşturur.

16 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Okulu sever. Öğrenmeyi sever.

Bilgilerle oynar, değiştirip uygular 17 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Bilgileri özümser Bilgilerle oynar, değiştirip uygular

Öğrenirken eleştireldir. 18 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Öğrenirken mutlu olur Öğrenirken eleştireldir.

19 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Güçlü belleği vardır, iyi ezber yapar. İsabetli tahminlerde bulunur.

20 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır Karmaşıklık onu coşkulandırır.

12 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Uyanık ve dikkatlidir. Keskin gözlemcidir. sorgunram.meb.k12.tr

20 PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK Öğrendiği kadarıyla tatmin olur. Çok fazla öz eleştiri yapar.

İzlenebilecek Filmler

Teşekkür Ederiz Prestij Etüt Merkezi