WİLLİAM GLASSER. WİLLİAM GLASSER Bir psikiyatrist olan William Glasser özellikle psikolojik sorunları olan insanların davranışlarından sorumlu tutulamayacakları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
PSİKOLOJİK TEST KULLANIMI VE ETİK
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
REHBERLİK DERS II.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
DİN ÖĞRETİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE DANIŞMA VE REHBERLİK
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MERHABA.
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Sevgili Öğrencilerimiz ;
Rehberlİk Servİsİnİn Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KAYNAŞTIRMA.
Kişisel Rehberlik.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
DİN ÖĞRETİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE DANIŞMA VE REHBERLİK
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK TÜRLERİ.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
REHBERLİK DERS II.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Sunum transkripti:

WİLLİAM GLASSER

Bir psikiyatrist olan William Glasser özellikle psikolojik sorunları olan insanların davranışlarından sorumlu tutulamayacakları anlayışına karşı çıkarak gerçeklik terapisini ortaya koymuş ve ilk kez 1967 de yayınladığı ‘Reality Therapy’ kitabında ifade etmiştir.

Bu modele göre kurallara uymak esastır Bu modele göre kurallara uymak esastır. Bu açıdan öğretim sürecinde öğrenciler kurallara uymaya zorlanmalıdır. Herhangi bir sorunla karşı karşıya kalındığında küçük gruplar halinde sorun öğrenciler tarafından tartışılır ve çözüme yönelik yollar aranır.

Öğretmen bu süreçte rehber konumundadır Öğretmen bu süreçte rehber konumundadır. Bu modelde gerçekçi terapi iyi bir disiplin yöntemi olarak ileri sürülmektedir. Öğrencilerin mantık ilkelerine sahip oldukları göz önünde bulundurularak sorumluluk sahibi olmaları için yönlendirilmelidir.

Gerçeklik terapi, bireylerin yaşama şartlarında ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde sorumluluk sahibi olma yönünde desteklenerek gerçeğe yönlendiren bir rehberlik etkinliğidir. Öğrenciler davranışlarını kontrol edebilecek mantıksal bir yapıya sahiptirler. Öğrenciler iyi seçeneklere yönelmeleri sık sık desteklenmeli, sorumluluk taşımaları için yönlendirilmelerde bulunulmalıdır.

Hedefe ulaşılması kurallarla mümkündür Hedefe ulaşılması kurallarla mümkündür.Bu açıdan kurallar gereklidir ve uygulanmalıdır. Öğrencilerin davranışlarına yönelik uygun davranışlar verilmeli, hatalı davranış için özür kabul edilmemelidir. Geçmiş yaşantılar ve hazırbulunuşluk düzeyinin yetersizliği yapılan hatalı davranışı kabul edilebilir gösteremez. Bireysel sorumluluklar vurgulanmalı, davranışları ile ilgili sürekli geribildirimde bulunulmalı ve değer yargılarının oluşumu sağlanmalıdır.

İpuçları verilerek problem çözümü desteklenmelidir İpuçları verilerek problem çözümü desteklenmelidir. Kurallar yeni durumlara uyumu kolaylaştıracak nitelikte esnek olmalıdır.

•İnsanlar kendi davranışlarını yönetmeyi öğrenebilir •İnsanlar kendi davranışlarını yönetmeyi öğrenebilir. •Öğrenciler davranışlarının sorumluluğunu üstlenebilir. •İnsan davranışları gereksinmeleri gidermeye yöneliktir. •Her birey kendi gereksinmelerini farklı yollardan doyurur. •Öğrenciler gereksinmelerini nasıl daha iyi doyurabileceklerine ilişkin inandıkları şeyleri değiştirmek için kendilerini zorlamazlar.

GLASSER’E GÖRE KALİTELİ OKUL •Okulun temel işlevi öğrencilerin tüm gereksinmelerini doyurmaktır. •Bu konuda okul yöneticisinin yöneticilik ve liderlik özellikleri önemlidir.

Kaliteli Okullardaki Öğretmen Davranışları • Öğrenci gereksinmelerini dikkate almalıdırlar. • İşbirlikçi öğrenmeye önem vermelidirler. • Bireysel farklılıklara uygun gereksinmelere önem verilmelidir. •Öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri cesaretlendirilmelidir. •Baskı ve ceza istenmeyen davranışın sıklığını arttırır.

•Standart başarı testleri yerine kendi gereksinmelerine ilişkin ölçütler oluştururlar. •Sınıf Kuralları az ve basittir. •Öğrencilerin kişisel yaşantılarına ilgi gösterirler. •Okul ve sınıfla ilgili sorunlar konusunda aile işin içine karıştırılmamalıdır.

Bir sorun ortaya çıktığında öğretmen sırasıyla; 1. Sorunu tanımlama 2 Bir sorun ortaya çıktığında öğretmen sırasıyla; 1. Sorunu tanımlama 2. Sonuçlar 3. Yapılması gerekenler ve bir daha yapılması gerekenler biçiminde bir yol izleyebilir.

Öğrenci özerkliği ve sorumluluğu artar. Öğrenci, davranışlarının sonuçlarını görür. Öğrenciler, kendilerinden kaynaklanan sorunlarının farkına varır. Öğrencilerin gereksinmelerini anlamaya yardım eder. Öğretmene şiddetten kaçınma olanağı sağlar. Sınıf toplantılarında tartışılan sorunlu davranışlar öğrencilerin disiplin sorunlarını anlamlarına yol açar.

Uygun olmayan davranışlar konusunda öğretmen öğrenciye tepki vermede zorlanır. Sınıf toplantıları istenen sürede bitmeyebilir. Okulda olmayı istemeyen öğrencilerin davranışlarını geliştirme konusunda plan yapmak güçtür. Öğrenciler, davranışlarını geliştirme planı yapmayı gerektiren becerilere sahip olmayabilir. Yaklaşım, öğretmenleri sınırsız biçimde hoşgörülü ve iyimser yapmaya yöneltebilir.

Derya Karakoç Esra Seçgin İrem Günal Ezgi İnan

Kaynaklar: Fem akademi sınıf yönetimi kitabı Sınıf içi disiplin ve disiplin modelleri(Yrd. Doç. Dr. Adnan Boyacı) syf.41-47