PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje Tabanlı Öğrenme Hazırlayan: Habil UZAN
Advertisements

Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Öğretmen Yetkinlikleri
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Özel Öğretim Yöntemleri
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
19-22 Aralık’ta Antalya’da yapıldı Yılı Ulusal Konferansı.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Öğretim Tasarımı
TÜBİTAK SOBAG Proje Örnekleri Proje Örneği 1 Projenin temel araştırma konusu STK’ların vatandaşlık eğitimi için nasıl.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?
Bilgisayar Destekli Eğitim
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
PISA 2015 UYGULAMASI.
Avrupa’da Fen Eğitimi için Topluluk Murat YATAĞAN
BAYBURT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ.  Bir Hayatboyu Öğrenme Programı Girişimidir.  Comenius Faaliyetidir.  Ocak 2005’te başlamıştır.  Ülkemiz.
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Performans Değerlendirme
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
PROJENİN AMACI: Farklı kültürlerden gelen çocuk oyunlarını tanıtarak kültürler arası etkileşimi sağlamak projenin birinci amacıdır.
Bilgilendirme Toplantısı
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
7th International Congress of Research in Education
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
E Twinning Eğitimi-1 Muğla e-Twinning İl Koordinatörü BETÜL ŞOHOĞLU.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme

Proje Nedir? Proje, tasarı ya da tasarı geliştirme, hayal etme, planlama demektir. Proje, tamamlanmış olanı değil kurgulananı veya kurgulanmış olanı ifade eder.

Proje Tabanlı Öğrenme Öğrencilerin süreçte aktif olarak yer aldıkları, Kendi öğrenme süreçlerini planladıkları, Süreci değerlendirdikleri, Bireysel ve/veya grup olarak çalışabilecekleri bir öğrenme sürecidir.

Proje Tabanlı Öğrenme Aşamaları 1. Hedeflerin belirlenmesi. 2. Yapılacak işin ya da ele alınacak sorunun belirlenip tamamlanması. 3. Sonuç raporunun özelliklerinin ve sunuş biçiminin belirlenmesi. 4. Değerlendirme ölçütlerinin ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi. 5. Takımların oluşturulması. 6. Alt soruların belirlenmesi, bilgi toplama sürecinin planlanması. 7. Çalışma takviminin oluşturulması. 8. Kontrol noktalarının belirlenmesi. 9. Bilgilerin toplanması. 10. Bilgilerin örgütlenip, raporlaştırılması. 11.Projenin sunulması

Proje Tabanlı Öğrenme Faydaları Doğal bir çevrede ve disiplinler arası bir anlayışla öğrenmeyi sağlar. Belirli bir zaman dilimi içinde, gerekli çaba harcanarak bir projenin tasarlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi ile ilgili becerilerin gelişmesini sağlar. Projenin odaklandığı konuların öğrenilmesini ve ilgili konuda uzmanlaşmayı sağlar.

Proje Tabanlı Öğrenme Faydaları Özgüven geliştirir. Düşünme becerilerini geliştirir. İşbirlikçi öğrenme becerilerini geliştirir. Öğrenciyi özerk, tasarımcı, yaratıcı ve üretken kılar.

SCIENTIX

Scientix Projesi, Avrupa’da Fen ve Matematik öğretiminde sorgulamaya dayalı eğitimi Scientix Portalı aracılığıyla yaygınlaştırmayı amaçlayan, öğretmenlere, akademisyenlere, yöneticilere, ailelere ve Fen-Matematik eğitimi ile ilgilenen tüm kişilere açık bir projedir.

SCIENTIX Avrupa Komisyonu’nu temsilen Avrupa Okul Ağı (EUN) tarafından yönetilen Scientix Projesi, 2009 yılı Aralık ayında başlamıştır. Scientix Portalı, 2010 yılı Mayıs ayında kullanıma açılmış olup, portala adresinden ulaşılabilmektedir.

SCIENTIX Portalda, Fen ve Matematik öğretmenlerinin derslerinde kullanabilecekleri sorgulamaya dayalı Fen ve Matematik projeleri etkinlikleri ve materyalleri paylaşılmaktadır.

SCIENTIX Bakanlığımız ve Avrupa Okul Ağı arasında yapılan sözleşme gereği, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü 2014 Yılı Mart ayından itibaren Scientix Projesine Ulusal Destek Noktası olarak dahil olmuştur.

SCIENTIX Scientix Projesi aracılığıyla, Bakanlığımıza bağlı okullarımızda görev yapan Fen Bilimleri ve Matematik alanı öğretmenlerimiz mesleki gelişimlerine katkı sağlayarak, Avrupa'daki meslektaşlarıyla sorgulamaya dayalı Fen ve Matematik projelerine katılabileceklerdir.

SCIENTIX Önemli Linkler Fen ve Matematik Eğitimi Konferansı’nda sunum yapmak üzere görevlendirilen öğretmenlerin listesi Fen ve Matematik Eğitimi Konferansı’nda sunum yapmak üzere görevlendirilen öğretmenlerin listesi Scientix Konferansı Programı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ