Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

TÜRKİYE’NİN İLK LİSANSLI YEMEK KÜLTÜRÜ DERGİSİ…
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Google ile Yeniden Pazarlama. Zaten işinize ilgi gösteren müşterileri hedefleyin.
REKLAMCILIK Hafta 2.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
Dumansız Hava Sahası uygulaması ile basında olumlu ve olumsuz haber akış ilişkisinin değerlendirilmesi Elif Dağlı, Murat Güner, Efza Evrengil, SSUK.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FIAT DUCATO – PİŞMANLAR KOROSU
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
GIDA GÜVENLİĞİ TÜKETİCİ HATTI 2008 YILI FAALİYET RAPORU “GÜVENLİ GIDA SAĞLIKLI TÜRKİYE”
Prof. Dr. Nilüfer Narlı Değerlendirme 14 Nisan 2009.
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
HAFTA I.
KREA Direct the future is direct. Profile uygun makaleler web sitesinden alındı Sitede en son tıkladığı ürüne ait kampanya bilgisi Profile uygun ürün.
Toplumsal Duyarlılık Projesi “Eşik Altına Mesaj Gönderimi”
Web Sitesi Hazırlama.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Görsel Tasarım İlkeleri
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
E-TİCARET NEDİR? E-TİCARET NEDİR? E-Ticaret internet ortamında insanların belirli sistemler üzerinde gerçek ve ya sanal ürünleri para karşılı ğ ında satın.
Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
KURUMSAL KİMLİKTE ETİK VURGUSUNUN KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE TÜKETİCİ EKSTRA ROL DAVRANIŞI İLİŞKİSİNE ETKİSİ   Doç. Dr. Elif Karaosmanoğlu Istanbul.
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.
FİRMANIN YAPMIŞ OLDUĞU REKLAMLARA YÖNELİK TUTUM İLE TÜKETİCİ GÜVENİ DEĞİŞKENLERİ ARASINDA KURUMSAL İTİBARIN ARACI ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Fatih KOÇ Balıkesir.
Reklamlarda Kullanılan Hayvan İmgesi:
Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.
Reklamın Amaçları.
KFC Snack Box Proje Önerileri. * Belirtilen trafik ve tekil kişi rakamları Google / Analytics Aralık raporundan alınmıştır haberler.com PV :
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
İZİNLİ PAZARLAMA.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
Yeni native mecranız. 2 Neotempo bünyesinde kurulan Yaratıcı Ekip, sizlerden gelen brief’ler üzerinde çalışıp, en etkili Native Reklam fikirlerini onayınıza.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma Arş. Gör. A.Bengi.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ
Yrd. Doç. Dr. Volkan ÖZBEK Aycan KÜLAHLI
Öğr.Gör.Deniz ÜNAL ADIGÜZEL Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL MARKA ALGISININ SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ DOÇ. DR. ERCAN TAŞKIN ARAŞ. GÖR. CEVAT SÖYLEMEZ 02 Ocak 2019 Çarşamba.
Medya Planlaması ve Stratejisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK PEGASUS HAVAYOLU FİRMASI REKLAMLARININ ROSSITER-PERCY IZGARASI PERSPEKTİFİNDEN ANALİZİ Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK

Giriş Günümüzde yaşanan yoğun rekabet ortamında işletmelerin en önemli amaçlarından birisi, tüketicilerin satın alma kararları ve tüketim tercihleri üzerinde etkili bir olgu olan marka farkındalığının yaratılmasıdır

amaç

Literatür Çalışma Örneklem Sonuç Rath ve Mohapatra (2013) İşletme Yönetimi dersini alan 236 erkek ve kız öğrenci Özel tüketim ürünlere yönelik yapılan yüksek farkındalık anketleri sonucunda markanın hatırlanması konusunda sadece kelimelerle ifade edilen reklamların %71,2 ile görsel ve sözlü reklamlara oranla daha yüksek oranda tercih edildiği görülmüştür. Aktaş (2011) 15 Mayıs-15 Haziran 2011 tarihinde televizyonda yayınlanan Bingo, Omo, Tursilmatik, Persil ve Ariel markalarına ait reklamlar. İncelenen reklamlar sonucunda her markanın izleyiciyi harekete geçirecek ve özellikle kadınlara yönelik ikna edici çeşitli güdüleme yöntemlerinin kullanıldığı, en çok kullanılan motivasyon unsurunun ise “koku” olduğu ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca reklamlarda marka tutumu ve ilgilenim kavramlarının da birer ikna unsuru olarak yer alması gerektiği belirtilmiştir. Huhmann, Franke ve Mothersbaug (2011) 1996-2008 yılları arasında tüketici ve iş dergilerinde yayınlanan 930 reklam. Dergilerde yer alan reklamlar RPI’ ya göre skorlandırılmış bilgisel ürün reklamları %45 ile ortalamanın üzerinde çıkarken, dönüşümsel ürün reklamlarının %63’ ünün dikkate değer olduğu saptanmıştır. Bu skorlarda göz önüne alınan unsurların başında ise reklamın birden çok sayfada yer alması, renk uyumu, büyük/küçük punto ile gösterilmiş yazılar ve kutlama mesajları gelmiştir. Wu (2007) Yaş ortalaması 22 olan 115 Üniversite öğrencisi. Öğrenciler arasında web sitelerini ziyaret etmeden önceki niyetleri incelenmiş ve öğrencilerin site ziyaretleri öncesi ilaç, şekerleme, araç gibi ürünlerde uzmanlaşmış markalarda ziyaretçi niyetlerinin yüksek ilgilenim ve bilgisel ürün kategorisinde daha yüksek olduğu görülmüştür. Diğer bir sonuçsa web sitelerinin marka davranışını ve ziyaret öncesi niyetleri etkilediğidir.

Markanın Hatırlanması yöntem   Marka Farkındalığı Marka Tanınırlığı Markanın Hatırlanması Satın alma sırasında Satın alma öncesinde Marka Kategori İhtiyacı Kategori İhtiyacı Marka

Çok mu uçtuk? Siz de uçun!

Yaza Merhaba!

Doğum Gününde Paris’ e…

Hafta sonu antep’ e…

sonuç

Teşekkürler…