Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GIDA GÜVENLİĞİ TÜKETİCİ HATTI 2008 YILI FAALİYET RAPORU “GÜVENLİ GIDA SAĞLIKLI TÜRKİYE” 0 212 385 25 15.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GIDA GÜVENLİĞİ TÜKETİCİ HATTI 2008 YILI FAALİYET RAPORU “GÜVENLİ GIDA SAĞLIKLI TÜRKİYE” 0 212 385 25 15."— Sunum transkripti:

1 GIDA GÜVENLİĞİ TÜKETİCİ HATTI 2008 YILI FAALİYET RAPORU “GÜVENLİ GIDA SAĞLIKLI TÜRKİYE” 0 212 385 25 15

2 KONTAK NOKTASI * 08.07.-31.12.2008 arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır.

3 ÇAĞRI TİPİ * 08.07.-31.12.2008 arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır.

4 ÇAĞRI KIRILIMI * 08.07.-31.12.2008 arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır. Staj/İş 5,9% Asparagas 4,7% Boş Çağrı 2,6% Beslenme 2,2% Eğitim 1,5% Sağlık 1,1% Üyelik 0,45% Web Sitesi 0,45% Dergi 1,5%

5 * 08.07.-31.12.2008 arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır. ÜRÜN İÇERİKLERİ BİLGİ KIRILIMI KONU BAZINDA Bozulma 5,4% Görünüm 4,4% Kanserojenite 4,4% Ambalaj 3,2% GDO 2,2% Helal Sertifikası3,2% Hormon 3,2% Depolama 2,2% Eksik Dolum 2,2% Kafein 2,2% Kurtlanma 2,2% Geri Dönüşüm 1,1% Sağlık 1,1% Sahte Ürün 1,1%

6 ÜRÜN İÇERİKLERİ BİLGİ KIRILIMI SEKTÖR BAZINDA % * 08.07.-31.12.2008 arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır.

7 ASPARAGAS DETAY * 08.07.-31.12.2008 arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır.

8 ŞİKAYET İÇERİĞİ ÇAĞRI KIRILIMI

9 ÜRÜN İÇERİĞİ ŞİKAYET ÇAĞRI KIRILIMI * 08.07.-31.12.2008 arasında alınan değerlere göre hazırlanmıştır.

10 DEĞERLENDİRME  Gıda Güvenliği Derneği Tüketici Danışma Hattına gelen tüketici kontaklarının (telefon+e.posta) %80‘i Bilgi %8’i Diğer Çağrı % 7’si Şikayet olmuştur.  Asparagas içerikli yöneltilen soruların % 69’u si üye firmalara ait sorulardır.  Bilgi amaçlı gelen çağrılar arasında % 22,8 ile genel konu başlığı adı altında “Gıda katkı maddeleri “ en çok sorulan soru olmuştur.  Bilgi amaçlı çağrıların sektörel kırılımı bazlı kırılımını %13,4 ü Gazlı İçecekler %10,6 sı Süt %6,2 si Meşrubat oluşturmuştur.  Gıda Güvenliği Derneği Tüketici Danışma Hattına gelen tüketici kontaklarının (telefon+e.posta) %80‘i Bilgi %8’i Diğer Çağrı % 7’si Şikayet olmuştur.  Asparagas içerikli yöneltilen soruların % 69’u si üye firmalara ait sorulardır.  Bilgi amaçlı gelen çağrılar arasında % 22,8 ile genel konu başlığı adı altında “Gıda katkı maddeleri “ en çok sorulan soru olmuştur.  Bilgi amaçlı çağrıların sektörel kırılımı bazlı kırılımını %13,4 ü Gazlı İçecekler %10,6 sı Süt %6,2 si Meşrubat oluşturmuştur.

11 DEĞERLENDİRME  Tüketiciler bilgi edinmek amaçlı yönelttikleri sorularda %15 oranında firma ismi belirtmiştir. Firma ismi belirtilen çağrıların %70 si üye firmalardır.  Şikayetlerden ise en fazla ürün içerikleri şikayeti gelmiştir. Bu kategori altındaki kırılımda bozuk ürün ve yabancı madde en fazla gelen şikayet olmuştur. Şikayetlerde belirtilen firma isimlerinin %45’i üye firmalardır.  En fazla şikayet %30 oranında peynir, %20 oranında et ile ilgili konulardan gelmiştir.  Tüketiciler bilgi edinmek amaçlı yönelttikleri sorularda %15 oranında firma ismi belirtmiştir. Firma ismi belirtilen çağrıların %70 si üye firmalardır.  Şikayetlerden ise en fazla ürün içerikleri şikayeti gelmiştir. Bu kategori altındaki kırılımda bozuk ürün ve yabancı madde en fazla gelen şikayet olmuştur. Şikayetlerde belirtilen firma isimlerinin %45’i üye firmalardır.  En fazla şikayet %30 oranında peynir, %20 oranında et ile ilgili konulardan gelmiştir.

12 DEĞERLENDİRME  GGD hakkında yapılan şikayet konuları ;  Tüketicilerin %50 oranında Asparagaslara inandığı bilgisinin doğru olmadığı  Web sitemizde yer alan Kafeinin zararsızlığı ile ilgili yazılar  Üye Profili (Üretici ve Denetçilerin bir arada olması) olmuştur.  Sağlık ile ilgili yapılan şikayetler zehirlenme nedeniyle yapılmıştır.  TV’de Reklam konusunda yapılan şikayet ise kolalı içeceklerin tavsiye edilmesi ile ilgili olmuştur.


"GIDA GÜVENLİĞİ TÜKETİCİ HATTI 2008 YILI FAALİYET RAPORU “GÜVENLİ GIDA SAĞLIKLI TÜRKİYE” 0 212 385 25 15." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları