LOGIC DESIGN STATE REDUCTION STATE ASSIGNMENT

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Advertisements

Bologna Süreci - KALİTE GÜVENCESİ -
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA SÜRECİ ULUSAL TOPLANTISI
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
14 Mayıs 2010 GENEL TANITIM, B. T. AKŞİT T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI GENEL TANITIM Belma T. AKŞİT 28 Nisan 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İÇİN MODEL ARAYIŞI Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri.
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
YETERLİLİKLER KONUSUNDA BİLGİ NOTU
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
Atama ve eşleme (eşleştirme) problemleri (Matching and Assignment problems)
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
Logical Design Farid Rajabli.
VARYANS STANDART SAPMA
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
11 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı Ondokuz Mayıs.
İŞ SIRALAMA VE ÇİZELGELEME DERS 5
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
DEVRE TEOREMLERİ.
COMPANY Veritabanı Örneği (Gereksinimler)
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
COSTUMES KILIKLAR (KOSTÜMLER)
Bilimsel Makale Yazmak ve Yayınlamak Fahri YAVUZ Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Erzurum
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Yapısal Programlama Yüksek Düzeyli Dillerin Gelişim Süreci – , Fortran (by IBM), for creating scientific and engineering applications, first commercial.
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Yeterlilikler ve Kalite Güvencesi Çalışmaları - 26 Kasım 2010, İnönü.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Tıp Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı, 27.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Fen - Edebiyat Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı,
Kayhan DURSUN Mantıksal Devre Tasarımı Dersi 6.Bölüm Cevapları
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU PAYLAŞIM TOPLANTISI Hacettepe Üniversitesi, 30 Ocak.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu KALİTE GÜVENCESİ VE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ BOYUTLARIYLA TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİ BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ:
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Improvement to Rankine cycle
Practice your writing skills
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2016 (7. Sunu)
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
RA-Relational Algebra
Chapter 1 (Bölüm 1) The accounting equation(muhasebe denklemi) and the balance sheet(bilanço)
Döngüler ve Shift Register
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
MAKİNA TEORİSİ II GİRİŞ Prof.Dr. Fatih M. Botsalı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
The Need for Program Design
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
(Dr. Öğr. Üyesi Deniz Dal)
Yapısal Programlama Yüksek Düzeyli Dillerin Gelişim Süreci
PREPARED BY: 9-B STUDENTS. Sumerians, who laid the foundations of great civilizations and the world cultural heritage, emerged to the st The Sumerians.
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

LOGIC DESIGN STATE REDUCTION STATE ASSIGNMENT (very limited in Mano, Roth more details)

STATE REDUCTION (DURUM İNDİRGEMESİ) When should it be done After the state diagram determination What are the benefits Number of memory elements could be reduced Unused states introduced or their number increased which causes simplifications on the combinational part of the sequential design EE3202 Ertuğrul Eriş

EQUIVALENT STATE DEFINITION Different machine Z(A, X) =Z*(B, X) Same machine Z(A, X) =Z(B, X) A and B states are called «equivalent» if the output bit streams Z ve Z* are the same for any input in any lenght. Could this definition be used for testing whether two states are equivalent or not? EE3202 Ertuğrul Eriş

HOW TO FIND EQUIVALENT STATES Teorem: Necessary and sufficient condition for A and B states being equivalent is Next states should be equivalent Outputs should be the same for all one-lenght inputs. For example for a two-input-machine assume that z represents output functions, and g represents next state functions, then zi (A,00) = zi (B,00) i=1,2 g (A,00) = g (B,00) zi (A,01) = zi (B,01) i=1,2 g (A,01) = g (B,01) zi (A,10) = zi (B,10) i=1,2 g (A,10) = g (B,10) zi (A,11) = zi (B,11) i=1,2 g (A,11) = g (B,11) EE3202 Ertuğrul Eriş

PROOF Teorem: Necessary and sufficient condition for A and B states being equivalent is Next states should be equivalent Outputs should be the same for all one-lenght inputs. Assume that X:represent an input stream with any lenght DEFINITION: Z(A, X )= Z(B, X) A=B NECESSARY CONDITION A=B Z(A, X )= Z(B, X) Z(A, X )= Z(B, X) Z(A, X X )= Z(B, X X) Z(g(A), X )= Z(g(B), X) g(A)= g(B) SUFFICIENT CONDITION g(A)= g(B) Z(g(A), X )= Z(g(B), X) EE3202 Ertuğrul Eriş

STATE REDUCTION BY IMPLICATION TABLE EXAMPLE FOR MEALY MACHINE Teorem: Necessary and sufficient condition for A and B states being equivalent is Next states should be equivalent outputs should be the same for all one-lenght inputs. √ EE3202 Ertuğrul Eriş

STATE REDUCTION BY IMPLICATION TABLE EXAMPLE FOR MEALY MACHINE What would be the effect on sythesis? EE3202 Ertuğrul Eriş

STATE REDUCTION BY IMPLICATION TABLE EXAMPLE FOR MEALY MACHINE Ertuğrul Eriş

STATE REDUCTION BY STATE PARTITIONING Partition (bölmeleme) all the states Put all the states which could be equivalent for all one-lenght inputs in the same class Partition:union of the classes give the set of all states, while intersection is empty set If two states are in the same calss then they could be equivalent If two states are from two different classes then they will not be equivalent. EE3202 Ertuğrul Eriş

STATE REDUCTION EXAMPLE BY PARTITIONING S0=(a b c d e f g) z= 0 0 1 0 1 1 0 S1 = ( c e f ) (a b d g ) x=0 ( e c f ) (d f a b ) x=1 ( d a b) (c g e a ) S2 = ( c e f ) (b) (a d) (g) x=0 ( e c f ) (f) (d a). (b) x=1 ( d a b) (g) (c e) (a) S3 = (c e) (f) (b) (a d) (g) x=0 (e c) (f) (f) (d a). (b) x=1 (d a) (b) (g) (c e) (a) S3 = S4 Teorem: Necessary and sufficient condition for A and B states being equivalent is Next states should be equivalent outputs should be the same for all one-lenght inputs. EE3202 Ertuğrul Eriş

STATE ASSIGNMENT (DURUM KODLAMASI) When shoud it be done After state reduction What are the benefits State assignment will determine input functions of the memory elements and the output functions of the circuit in other words combinational part of the sequenttial circuit. How many different codes are there? n=number of state variables, then 2n codes What is the number of different assignments? m is the number of states (2n) (2n-1) (2n-2) (2n-3)… (2n-m+1 )= EE3202 Ertuğrul Eriş

EQUIVALENT ASSIGNMENTS 24 different assignments for a three-state machine 1. and 3. column assinments are the interchange if state variables does not effect design cost, therefore equivalent assignments 1. and 24. assinments are complement of each other, equivalent? y1y2 1 2 3 4 23 24 a 00 ,,, 11 b 01 10 c … EE3202 Ertuğrul Eriş

EQUIVALENT CODES/ASSIGNMENTS FOR VARIOUS FFs A code yY 0→0 1→1 0→1 1→0 Complement A code y'Y‘ A code JK 0K K0 1K K1 Complement A code JK A code SR 10 01 Complement A code SR A code T 1 Complement A code T A code D Complement A code D EE3202 Ertuğrul Eriş

EQUIVALENT ASSIGNMENTS FOR SEQUENCE DETECTOR Assignment(I) Assignment(II) Assignment (III) Present state x=0 x=1 00 11 A B,0 A,0 01 10 B C,0 C D,0 D C,1 EE3202 Ertuğrul Eriş

DIFFERENT ASSIGNMENTS FOR THREE AND FOUR STATE MACHINES Assignments for three states Assignments for four states States I II III A 00 B 01 11 C 10 D EE3202 Ertuğrul Eriş

NUMBER OF STATES VS DIFFERENT ASSIGNMENTS Number of state variables Nonequivalent assignments 2 1 3 4 5 140 6 420 7 840 8 9 10810800 . 16 5.5 1010 EE3202 Ertuğrul Eriş

STATE ASSIGNMENTS METHODS Boolean function complexity definition Complexity definition for a group of functiions: not easy!! Function which has less number of independen variables Function which has either low number of one’s (zero’s) or high number of ones (zeros) Increase number of first order cubes Number of states =number of FF; codes are 2n Diğer yöntemler Heuristic methods Bench marking EE3202 Ertuğrul Eriş

A SIMPLE METHOD RULE 1: Give neighbour codes for state pairs which goes to the same next states under the same inputs RULE 2: Give neighbour codes for next state pairs four the neighbour codes RULE 3: Give neighbour codes for state pairs which gives the same output for the same input EE3202 Ertuğrul Eriş

EXAMPLE EE3202 Ertuğrul Eriş

EXAMPLE Neighbour coding pairs ordering: RULE 1: Give neighbour codes for state pairs which goes to the same next states under the same inputs x=0: ACEG→AC AE AG CE CG EG; DF x=1: ABDF→AB AD AF BD BF DF ; EG RULE 2: Give neighbour codes for next state pairs four the neighbour codes BC CD BE CFx2 BGx2 RULE 3: Give neighbour codes for state pairs which gives the same output for the same input (ABCDEGG) (ABCDEF) Neighbour coding pairs ordering: DF; EG; CF; BG; AE; AC; AB; AD EE3202 Ertuğrul Eriş

EXAMPLE Neighbour coding pairs ordering : DF; EG; CF; BG; AE; AC; AB; AD EE3202 Ertuğrul Eriş

EXAMPLE EE3202 Ertuğrul Eriş

PROGRAM DESIGN ??? CIRCICULUM GOAL: NATIONAL/INTERNATIONAL ACCREDITION DEPT, PROGRAM G R A D U T E S N STUDENT P R O G A M O U T C E S PROGRAM OUTCOMES P R O G A M O U T C E S FIELD QALIFICATIONS KNOWLEDGE SKILLS COMPETENCES EU/NATIONAL QUALIFICATIONS NEWCOMER STUDENT ORIENTIATION GOVERNANCE Std. questionnaire ORIENTIATION STUDENT PROFILE Std. questionnaire FACULTY STUDENT, ??? CIRCICULUM INTRERNAL CONSTITUENT Std. questionnaire EXTRERNAL CONSTITUENT EXTRERNAL CONSTITUENT REQUIREMENTS EU/NATIONAL FIELD QUALIFICATIONS PROGRAM OUTCOMES STATE, ENTREPRENEUR ALUMNI, PARENTS NGO QUESTIONNAIRES QUALITY IMP. TOOLS GOAL: NATIONAL/INTERNATIONAL ACCREDITION

BLOOM’S TAXONOMY ANDERSON AND KRATHWOHL (2001) !!Listening !! Doesn’t exits in the original!!! http://www.learningandteaching.info/learning/bloomtax.htm July 2011 Ertuğrul Eriş

ULUSAL LİSANS YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 22.04.2017 TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) TYUYÇ DÜZEYİ BİLGİ Kuramsal Uygulamalı BECERİLER Kavramsal/Bilişsel KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik 6 LİSANS _____ EQF-LLL: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey Ortaöğretimde kazanılan yeterliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç –gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, - Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek, - Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek - Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. - Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, - Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek, - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak, - Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilincini kazanmış, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. BLOOMS TAXONOMY October 2011 Ertuğrul Eriş

COURSE ASSESMENT MATRIX EE3202 LOGIC DESIGN a b c d e f g h i j k 1. Will employ Boolean Algebra in logic circuits modelling. 3 2. Will analyse Logic Circuits which include Small Scale Integrated components, by using various methods. 1 3. Will design logic circuits which include small scale integrated components, by using various methods. 4. Will analyse logic circuits which include medium scale integrated components, by using various methods. 5. Will design logic circuits which include medium scale integrated components, by using various methods. 6. Will analyse logic circuits which include large scale integrated components, by using various methods. 7. Will design logic circuits which include large scale integrated components, by using various methods. 8. Will simulate combinational logic circuits by employing " proteus" as a tools. LEARNING OUTCOMES EE3202 Ertuğrul Eriş