TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Sevinç Atabay 27 Kasım 2012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Newton’un Hareket Kanunları
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Öğretim İlkeleri.
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU UZAKTAN EĞİTİM İlteriş KOCAEFE.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Öğretim Teknikleri - III
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 15 Ocak Mersin Kıdemli.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Yeni Nesil Yetenekleri Çekmek İçin Seçme ve Yerleştirme Süreçleri Nasıl Yeniden Yapılandırılır? Levent Sevinç.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
KUBBU Makbule ÖZTÜRK BODUR Not eklemek için tıklatın.
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SANAL SINIF UYGULAMASI
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
Mutluköy İlköğretim Okulu
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Sevinç Atabay 27 Kasım 2012

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ  Eğer bugün de dünkü gibi öğretirsek, çocuklarımızı yarından mahrum etmiş oluruz. John Dewey 2

Onlara öğretmek için… Önce onlara ulaşmalıyız. TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Öğrencilerimiz öngörülerin ötesinde değiştiler. Artık, bizim öğretmek için yetiştirildiğimiz öğrenciler değiller... Onlara öğretmek için… Önce onlara ulaşmalıyız. 3

Zamane Çocukları Neler Yapıyor? TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Zamane Çocukları Neler Yapıyor? 2-5 yaş arası çocukların % 58 i basit bilgisayar oyunlarının nasıl oynandığını biliyor. Bu yaş grubunun % 20 si yüzmeyi biliyorken % 20 si internet tarayıcıyı açabiliyor. Bu yaş grubunda cep telefonunda oyun oynayabilenlerin sayısı ayakkabısını bağlayabilenlerin iki katı kadar. Bu yaş grubunun üçte ikisi mouse kullanabiliyor. Bu yaş grubunun çoğu bilgisayar oyunu oynamayı biliyor ama bisiklete binmeyi bilmiyor.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ

Bu notların hali ne böyle? TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Bu notların hali ne böyle?

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Y Kuşağı Öğretmenleri Y kuşağının öğretim işgücüne uygulanan baskısı gittikçe artmaktadır. Y kuşağı öğretmenlerinin sayısı gelecek birkaç yıl içerisinde iki katına çıkacak ve bu kişiler bugünki hesaba göre öğretim nüfusunun yaklaşık beşte biri kadar olacaktır. Y kuşağı öğretmenleri, meslekte ve okullardaki öğretimde önemli bir etki oluşturacaklar.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Y Kuşağı Y Kuşağı Öğretmenlerine Daha Etkili Olabilmeleri İçin Nasıl Yardım Edebiliriz? 1. Destekleyici Okul Liderliği Yapma Y kuşağı üyeleri önceki kuşak öğretmenlerinden farklı olarak, kendi performansları ile ilgili düzenli geri bildirimler verilmesine önem vermektedirler.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Y Kuşağı 2. Aile Katılımı Y kuşağı katılımcılarına göre öğretmenlik mesleğini geliştirmek için en önemli faktör aile katılımıdır. 3. İşbirliği Y kuşağı öğretmenleri, okulun temel misyonunun, öğretim stratejilerinin ve programın yürütülmesi için takım halinde çalışma ve işbirliği söz konusu olduğunda bunu geri çevirmeyeceklerdir. 4. Eğitim İçin Yeterli Kaynak Sağlanması Y kuşağı öğretmenleri mesleğin eşit eğitim kaynakları sağlanarak desteklenmesi gerektiğine inanmaktadırlar.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Y Kuşağı 5. Destekleyici ve Güvenilir Arkadaşlar Y kuşağı çalışanları ilişkilere çok önem vermektedirler. Bu ilişkileri geliştirmek için zaman harcamakta ve birbirlerine saygıyı dolayısıyla kurumsal sosyalleşmeyi sağlayacağını varsayarak işe gelmektedirler. Gerçekten, Y kuşağı öğretmenlerinin aklına ilk olarak pozitif, konuksever ve sıcak bir atmosferin oluşturduğu iyi çalışma koşulları gelmektedir.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Okul liderleri için stratejiler: Y Kuşağı Düzenli geribildirimler alma olanağı sağlayın. Kariyerlerini planlamalarına yardımcı olun. Y kuşağı ve diğer öğretmenler için yarı zamanlı öğretim olanaklarını gözönünde bulundurun.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Y Kuşağı Kuşaklararası anlamlı öğrenme fırsatları sağlayın. Geleceğe bakın ve Y kuşağı öğretmenlerine öğretmenlik mesleğinin sürdürülebilmesi için bayrağı verin.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Y Kuşağı Okul liderlerinin, öğretmenlik mesleğinin geliştirilebilmesi için, yeni işe başlayan Y kuşağı öğretmenlerinin tüm öğretmenler için olumlu yenilikleri nasıl sürdürebileceklerini belirlemeleri gerekir. Okul liderleri eğer Y kuşağı öğretmenlerinin karakteristik özelliklerini, ihtiyaçlarını ve davranış biçimlerini öğrenebilirlerse, bunları diğer eski arkadaşlarıyla paylaşabilirler ve bu yeni kuşak öğretmenler eğitim ve öğretimin dönüşümünde önemli roller almalarını sağlayabilirler.

Öneriler TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ “Bilgisayarıma virüs bulaştığı için ödevimi yapamadım öğretmenim… Korkunç bir virüs, defterime, kitaplarıma, kalemlerime hatta silgime bile bulaşmış.” 14

Öneriler TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Çok hızlı değişen bir dünyada öğrencileri dünün dünyasının koşullarına göre değil, yarının dünyasının belirsizlikleriyle başa çıkabilecek şekilde düşünme becerileri kazandırarak hazırlamak gereklidir. Zamane çocukları konusunu çalışırken çok sayıda yurt içi ve yurt dışı makale ve uygulamayı tarayarak aşağıdaki önerileri oluşturduk .

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Eğitimin altın kuralı olan ‘’her zaman ve her durumda adil davranmak’’, zamane çocukları için de işe yarayacaktır. Sınır ve standartları önceden koyup bunları korumak, otoriteyi sağlamak için gerektiğinde sesimizi ve beden dilimizi de kullanmak her zamanki gibi işe yarayacaktır. Öğrenmeyi hareketlerle pekiştirebiliriz. Onların farklı bir ritimde yaşadıklarını unutmamalıyız. Bu ritme ayak uydurmak için ertelemeyip, tıpkı download eder gibi beklendiği ölçüde hızlı olmalıyız. Hızlı geri bildirim vermeye çalışmalıyız.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Çok geri bildirim vermek, öğretmenden gelecek her türlü dikkat onları memnun edecektir. Öğrenme stillerine göre zenginleştirilmiş bir öğretim tarzı (görsel, işitsel, kinestetik) her zaman işe yarayacaktır. Onlar için çalıştığı grubu tanıyan, iletişim becerisi yüksek ve yüksek motivasyonlu bir öğretmen olmak çok bilmekten daha önemlidir.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Onlarla aynı dili konuşmaya çalışmalıyız. Bunun için gerekirse tıpkı başka bir dil öğrenir gibi çaba sarf etmek gerekebilir. Onların deyimiyle kendimizi “update” (güncellemeliyiz) etmeliyiz. Teknolojiyi aktif olarak kullanmalıyız. Onların hem fiziksel hem de sanal ortamdaki sosyal ilişkilere olan ihtiyaçlarını göz önüne almalıyız. Deneysel öğrenme için ortamlar yaratmalıyız. Küçük gruplarla tartışmalar, projeler, sınıf sunumları, münazaralar, alan çalışmaları, simülasyon desteği ve takım çalışmalarını yaygınlaştırmak işimizi kolaylaştırabilir.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Önemli olan “sınav için öğrenme” değil, “öğrenme” dir. “Bugün yeni bir şey öğreneceğiz” diyebilmeliyiz. Eğitimi eğlenceli hale getirmek hepimizin amacı olmalıdır. Zamane çocukları da, tıpkı diğer kuşaklar gibi öğrenmekten zevk almak isterler.

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Kısa ve net olmalıyız. Okulun, zamane çocuklarının bilgi aldıkları yerlerden sadece biri olduğunu unutmamalıyız. Eğitimde ve ölçme değerlendirmede yeni çözümler üretmeye çalışmalıyız. Tüm eğitimcilerin bildiği gibi, çocuklar, dikkatlerini 15-20 dakika kadar yoğunlaştırabilirler. Verimli bir öğrenme için bu süreyi göz önünde bulundurmalıyız.

Örnek Ders İşleme Modeli TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ Örnek Ders İşleme Modeli Yoğun Ders Anlatımı (10 dakika) Bir Fıkra, Olay vb. Anlatma (2 dakika) Önemli Noktaları Vurgulama (3 dakika) Web Araştırması Yapma (6 dakika) Soru – Cevap (1 dakika) Tekrar Yoğun Ders Anlatımı (16 dakika) Müzikli Ara (2 dakika) ............. Kaynak: Prof. Dr. Erhan Erkut, Özyeğin Üniversitesi, Digital Çağda Eğitimde Fırsatlar ve Sorumluluklarımız Sempozyumu