DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

Ders Kitaplarında Tasarım
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
Resimlerin Kullanımı.
Neden ve Nasıl Kullanılır?
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
PROGRAM TASARIMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Filiz KUŞKAYA MUMCU Doç. Dr. Yasemin KOÇAK USLUEL
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Performans Değerlendirme
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
ÖLÇME ve ÖLÇEKLER Bilimsel çalışmalarda bilimselliğin temel şartı, araştırmalarda kullanılan kavramların, konuların veya değişkenlerin ÖLÇÜLEBİLİR nitelikte.
DEĞİŞKEN TİPLERİ ve SPSS’ de VERİTABANI HAZIRLANMASI.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Çalışma Yaprağı.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
WEB QUEST. Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak.
Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği (SKÖ)
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Kitap Kapağı Resimleme
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Proje Oluşturma ve Yönetimi
7th International Congress of Research in Education
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 12
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE TESTLER
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI

Ders Kitabı Hangi Açıdan Değerlendirilecek? Ders kitabı değerlendirmede araç geliştirmek, bilginin hangi kaynaklardan toplanacağına karar vermek kadar toplanacak bilgi türüne karar vermek de önemlidir. Tutumlar: Ders kitabına karşı gösterilen duyuşsal tepkilerdir. Ders kitaplarının görsel, fiziksel ve öğretimsel öğelerine verilen duyuşsal tepkiler uygun ölçeklerle belirlenebilir. Kitaba karşı tutumların belirlenmesi kitabın ilgiyle kullanılması açısından önemlidir. Kitabın kapağı benim ilgimi çekmektedir…………………………….... Kitabın boyutunun büyük olması çok güzel, memnunum……………… Kitaptaki açıklamalar sıkıcı değil, gayet ilgi çekicidir…………………. Fikirler: insanların kitap hakkındaki fikirleridir. Ders kitabınızın dil ve anlatımı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Ders Kitabı Hangi Açıdan Değerlendirilecek? Performanslar: Kitaptaki niteliklerin işlevleridir. Kitabı kullananlar veya kullananları gözleyenler gözlemleriyle kitaptaki niteliklerin performansını ölçerler. Kitap içerisindeki etkinlikler öğrencileri aktif hale getirmede başarılıdır…. Kitap tasarımı öğrencinin ilgisini çekmede başarılıdır……….. Niteliğin varlığı/yokluğu: Bir ders kitabında bulunması gereken niteliklerin ne ölçüde bulunduğuyla ilgilidir. İçindekiler bölümü büyük/küçük veya numaralandırma yöntemleri ile anlaşılır biçimde sunulmuş mu? Tablolar dizini var mı? Sözlük var mı?

Ders Kitabını Kim Değerlendirecek? Öğrenciler: Öğrencilerin bakış açısı ve ilgileri kitabın etkili kullanımı ve başarısı için önemlidir. Öğretmenler:Kitabın uygulayıcısı olan öğretmenler bir yandan öğrencilerinin kitaba karşı ilgi ve bakış açıları hakkında bilgi sahibi iken bir yandan da hem alanla ilgili bilgisi hem de pedagojik açıdan bilgisi sayesinde ders kitaplarını değerlendirebilme gücüne sahiptirler. Uzmanlar ve Ders Kitabı Yazarları: Bu işle profesyonel olarak ilgilenen ders kitabı yazarları ders kitaplarını birçok yönden irdeleyebilir. Veliler: Kitabın ders dışındaki kullanımını ve etkili olup olmadığını belirleyebilecek en iyi kişilerdir. Kitabın performansı ve öğrencilerin kitaba karşı tutumu hakkında bilgi toplanabilir.

Hangi Veri Toplama Araçları Sayesinde Değerlendirilir? Ders Kitabı Hangi Veri Toplama Araçları Sayesinde Değerlendirilir? Veri Toplama Araçları Likert tipi tutum ölçeği Semantik ölçekler Rubrikler Kontrol listesi Seviye işaretli ölçekler

Likert tipi tutum ölçeği Duyuşsal alana hitap eden nitelikler belirlenir, Nitelikleri değerlendirmek amacıyla (genellikle) beş kategoriden oluşan ve olumludan olumsuza doğru iki yöne sahip olan bir ölçek hazırlanır, Olumludan olumsuza kategori sırasına göre sıralanır. Görsel düzen Tamamen katılıyorum (5) Katılıyorum (4) Kararsızım (3) Katılmıyorum (2) Kesinlikle katılmıyorum (1) Puan

Rubrikler... ...teknik esaslar Süreklilik Kitabın boyutu Kullanımı zorlaştırıyor (1) Bazıları için zorlaştırıyor (2) Kolaylaştırıyor (3) Puan Kitap Ağırlığı Taşıması Zor Bazıları için zor Kolay Paralellik Tanımlama Kağıdın dokusu Pürüzlü (1) Az pürüzlü (2) Pürüzsüz (3) Puan Geçerlilik ve güvenirlilik

Kontrol listesi.... ...ders kitaplarında aranılan (belirlenen) niteliklerin var olup olmadığını tespit etmek amacıyla hazırlanır

Semantik ölçekler ...seçilecek ders kitabında olması gereken özellikleri içerir ve bu özelliklere göre ders kitabının değerlendirilmesine yardımcı olur. İyi Evet Orta Kısmen Kötü Hayır Kitabın kapağı Kitabın kapağı ilgi çekici mi?

Analiz yöntemleri... Elde edilen veriler % (yüzde) ve f (frekans) kullanılarak analiz edilebilir, Puanlar toplanarak toplam puana göre karar verilebilir, Maksimum puanın cevap şıkkı sayısına bölümü ile kitabın özellikleri hakkında karar verilebilir, Ölçeğin güvenirliği hesaplanabilir Farklı kaynaklardan veriler toplanmışsa bu veriler arasındaki paralelliğe (korelasyon hesabı) bakılabilir yada karşılaştırma (t veya f testi) yapılabilir .....

Değerlendirme: Mutlak değerlendirme Bağıl değerlendirme

ÖLÇEK HAZIRLAMA Programa Uygunluk Bilimsel İçerik Dil ve Anlatım Görsel Düzen ve Tasarım Fiziksel Yapı Yardımcı Materyaller Olması Gereken Bölümler* Değerlendirme*