“RİSKİ AZALT BAŞARIYI ARTTIR”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
“EN GÜZEL HEDİYE KİTAPTIR” PROJESİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
“AYIN ÖĞRENCİSİ” PROJESİ
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
REHBERLİK DERSİ III.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
Sınav Rehberliği Konusunda
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DAVRANIŞ SORUNU OLAN ÇOCUK VE GENÇLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
HAYDİ DURMA ,BELİRLENEN KRİTERLERE UY. SINIFINDA AYIN ÖĞRENCİSİ OL
Destek Eğitim Odaları.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖZEL ALTIN PUSULA ANAOKULU MİNİK KALPLER BÜYÜK İŞLER PROJESİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
Seyhan’da Arabulucu/Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Sunum transkripti:

“RİSKİ AZALT BAŞARIYI ARTTIR” BİTLİS

PROJENİN KISA ADI RaBa (Kuralların çaresiz kaldığı bir ortaokul ve lisede kural dışı yeni bir yol haritası ile problemi çözmek.) BİTLİS

PROJENİN GEREKÇESİ: 1- Ortaöğretim kurumlarında ergen dönemde bulunan öğrenciler çeşitli psikolojik sorunlar yaşamakta, bu sorunlar öğrencilerin davranışlarını olumsuz yönde etkileyerek başarılarını azaltmaktadır. BİTLİS REHBERLİK SERVİSİ

PROJENİN GEREKÇESİ: Ortaöğretim kurumlarında ilköğretim okullarına oranla daha fazla disiplin sorunları yaşanmakta olup bu sorunların temelinde öğrencilerin toplumsal değerler bilincine yeterince sahip olamamaları, kendilerine yeterince ilgi ve alaka gösterilmediğini düşünmeleri, aidiyet duygularının yeterince gelişmediğinden kaynaklanmaktadır. Proje ortaöğretim kurumlarında davranış bozukluklarını önlemeyi hedeflemektedir. BİTLİS

PROJENİN ÖZETİ: Proje süresince plan doğrultusunda haftada iki değer öğrencilere aktarılacaktır. İl-İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ‘ne bağlı eğitim kurumlarında görev yapan rehber öğretmenler tarafından ortaöğretim öğrenci ve öğretmenlerine belirli süreler dâhilinde yeterli rehberlik çalışmaları yapılacak, aynı dönem içinde okul öğretmenleri de bu çalışmaların içerisinde yer alacaklardır. BİTLİS

PROJENİN ÖZETİ: Rehber öğretmenler Risk grubundaki öğrenciler ile bire bir görüşerek risk durumları belirlenecek, bu öğrenciler okullar için fırsata dönüştürülecektir. Okullarda bir çalışma planı dâhilinde sosyal ve kültürel faaliyetler yapılacaktır. BİTLİS

PROJENİN AMACI VE HEDEFLERİ: RaBa projesinin amacı; davranış bozukluğu sergileyen, disiplinsiz davranışlar içerisinde bulunan ortaöğretim öğrencilerinin bir plan dahilinde yapılacak çalışmalar ile davranışlarını düzeltmek, toplumsal değerler ve aidiyet duygusu ve kendine özgüvenini kazandıracak başarılarının arttırılmasını sağlamaktır. BİTLİS

PROJEYİ YÜRÜTECEK KİŞİ/KURUM/KURULUŞLAR İl-İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri, Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlükleri, Ortaokul-Liseler BİTLİS

PROJEYE DESTEK VERECEK KİŞİ/KURUM/KURULUŞLAR İl-İlçe Millî EğitimMüdürlükleri Rehberlik Araştırma Merkezleri BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI a) Proje Yürütme Ekipleri(PYE) tarafından yönetici, öğretmenlere proje ile ilgili bilgi verilmesi. Okul rehber öğretmenleri tarafından projenin velilere tanıtımının yapılması ,veliye görev sorumlulukları kapsamında projeye katkı yapmaları gerektiğinin kavratılması. BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI b) İlde; İl Milli Eğitim Müdürü, Müdür Yardımcısı , Şube Müdürü, İl Eğitim Denetmenler Başkanı, İlgili RAM müdürü İlçelerde; İlçe Milli Eğitim Müdürü, İlçedeki eğitim-öğretimden sorumlu Şube Müdürü,ilgili okul müdürü ve rehber öğretmenin katılımı ile Proje Yürütme Ekibi (PYE) oluşturulacaktır. BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI c) Her gün okullarda değerler eğitimi için uygun ve yeterli zaman ayrılacaktır. Belirlenen bu zaman dilimi içerisinde haftada bir değer ele alınacaktır. Değerleri vermek üzere çevrede bulunan kanaat önderleri, üniversite hocaları, STK üyeleri, gönüllü yazarlar, yönetici ve öğretmenler tarafından verilmesi sağlanacaktır. BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI Verilecek örnek değerlerden bazıları aşağıya çıkarılmıştır, okul proje yönetimi ekibi okulun bulunduğu çevre ihtiyaçlarına göre değerler ekleyebileceklerdir. •Doğruluk • Dürüstlük •Saygı • Sevgi •Vatan ve Millet sevgisi •Hoşgörü •Empati • Sadakat •Çalışkanlık • Aidiyet •Özgüven • İletişim •Özdenetim •Zararlı Alışkanlıklardan Korunma BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI • Yardımlaşma, • Şiddetten Kaçınma • Paylaşım • Toplu Yaşam kuralları • Akran danışmanlığı • Kişisel sınırlarımız • Çevrede bulunan örnek şahsiyetlerin hayatları (Bediüzaman Said-i Nursi, İdris-i Bitlisi,Şemsi Bitlisi, Müştakbaba, Sıbğatullah Arvasi, Abdurrahman-i Taği, Babpirikal, Fahrettin-i Ahlati, Prof.Dr.Fuat Sezgin vb. şahsiyetler BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI d) Okul Rehberlik servisleri, Okul proje ekibi , RAM ile işbirliğine gidilerek gruplar halinde öğrencilere yönelik ekte belirlenen takvim doğrultusunda aşağıdaki çalışmalar yapılacaktır. • Hedef belirleme, • Çatışma Çözümü • Öfke Denetimi • Ergenlik döneminin özellikleri • Mesleki Modeller • Akranlar arası diyalog • Verimli ders çalışma yöntemleri BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI e) RAM müdürleri ve rehber öğretmenler tarafından aynı süre içerisinde öğretmenlere yönelik; • Sınıf Yönetimi • İletişim • Özgüven, • Öğrenci Gelişim Evreleri • Öğretmenlik Mesleğinin Etik Kuralları konularında bilgilendirme yapılacaktır BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI f) Okul yönetimi ve öğretmenler risk grubu altında bulunan öğrencileri önceden belirleyeceklerdir. Rehber öğretmenler risk grubu öğrencilerine yönelik ; •Empati, •İletişim, •Çatışma çözme, •Akran danışmanlığı, •Aidiyet •Emeğe/Hakka Riayet konularında rehberlik yapacaklardır. Görüşmeler bire bir, yüz yüze görüşme yöntemi ile belirlenecektir BİTLİS

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI f) Okullarda bir plan dahilinde, • Bilgi yarışmaları • Sınıflar arası futbol ,voleybol, basketbol turnuvaları , • Tiyatro gösterileri, • Resim çalışmaları, • Halk oyunları çalışması, • Geziler • Yerel Oyun ve Yarışmaların Yapılması yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerden gelen talepler doğrultusunda yeni sosyal ve kültürel faaliyetler plana dahil edilecektir. . BİTLİS

PROJENİN UYGULANACAĞI YER: Bitlis il ve ilçelerindeki tüm ortaokul ve liselerde uygulanacaktır BİTLİS

PROJENİN BAŞLAMA/BİTİŞ TARİHİ: 01/11/ 2012 - 03.06.2013 BİTLİS

PROJE ÇIKTILARI: *Öğrencilerin yardımlaşma, sevgi,saygı ve diğer toplumsal değerlerin kazanımlarında gelişimlerinin yükselmesi, *Davranış bozukluğu olan öğrencilerin , olumsuz davranış sergilemelerinin önüne geçerek başarılarının artırılmasının sağlanması *Öğretmenleri gençler ile iletişim , sorun çözme ve sınıf yönetimi konularında özgüven kazanmalarının sağlanması,

PROJE ÇIKTILARI: *Öğrencilerin kendi yaşıtlarıyla kaynaşmaları ve sosyalleşmelerine imkân tanınması. * Risk grubundaki öğrencilerin okul ortamı için fırsata dönüştürme ve okul disiplinin sağlanması. *Öğrencilerin; kendilerine, ailelerine, çevrelerine ve ülkelerine faydalı birer birey olarak yetişmelerini sağlamaktır. . BİTLİS

Her yıl revize edilerek devam ettirilecektir. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK: Her yıl revize edilerek devam ettirilecektir. BİTLİS

RİSKLER Sıfır Risk BİTLİS

Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü PROJEYİ HAZIRLAYAN: Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü BİTLİS

TEŞEKKÜRLER BİTLİS