ARDAHAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİN TARİHİ Ardahan İli yaklaşık 3000 yıllık bir geçmişe sahiptir. İlimiz, M.S.628 yılında Hazar Türklerinin eline.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
Advertisements

ÖZBEKİSTAN KIRGIZİSTAN KAZAKİSTAN
HAZIRLAYAN:HANDE ENGİN 9-C 87
Kozan İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLÇE TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU 1865–1923 yılları arasında Vilayet olan Kozan, 1926 yılında yapılan.
Avusturya.
Doğu Anadolu Bölgesi.
HAZIRLAYANLAR: Yunus Emre KALYONCU, Zeynep Sıla GÜNAY, İrem Gül TOKAT
SBEP ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI Türkiye’de değişik iklim tipleri ve Yeryüzü şekillerinin farklılığına bağlı olarak farklı farklı hayvancılık.
DOĞU ANADOLU BÖLGESİ.
TÜRKİYE DE NÜFUSUN VE YERLEŞMENİN DAGILIŞINI ETKİYELEN FAKTÖRLER
Karadeniz İklimi Hazırlayanlar: Onat Özçelik, Meltem Tutar,
BAŞLICA YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ.
TÜRKİYE’DE ARAZİ KULLANIMI
ÜRETTİKLERİMİZ.
EGE BÖLGESİ.
Hazırlayan: Hüseyin CEYHAN Cengiz Topel İ.Ö.O. 5/B Sınıf Öğretmeni
TÜRKİYE’NİN BİTKİ ÖRTÜSÜ
Konu : türkiye’de iklim bölgeleri
Gaziantep, Güneydoğu Anadolu Bölgesinin en büyük, Türkiye’nin ise 6
MANİSA İL COĞRAFYASI.
Belçika.
NEVŞEHİR COĞRAFYASI HAZIRLAYANLAR BAHAR KİRŞAN
SOSYAL BİLGİLER COĞRAFİ BÖLGELER GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ.
Coğrafi Bölgeler.
ADIM ADIM TÜRKİYE.
İsviçre.
SİBEL UCAR Doğu Anadolu Bölgesi.
5.SINIF SOSYAL BİLGİLER BÖLGEMİZİ TANIYALIM “AKDENİZ BÖLGESİ”
İsveç.
No Konu Ürettiklerimiz
5.sınıf 3. ünite Bölgemizi Tanıyalım
BÖLGEMİZİ TANIYALIM.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Norveç.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
Yüksekova Kadıköy Köyü İlköğretim Kurumları
Türkiye’nin coğrafi konumu
KURTULUŞ SAVAŞI CEPHELERİ
Macaristan.
TOKAT Tokat,uygarlıkların merkezi olan Anadolu' da, zengin doğal kaynakları, jeostratejik konumu nedeni ile, beyliklerin, devletlerin ve imparatorlukların.
GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ
Almanya.
ORDU-AYBASTI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. Tarihçe Karadeniz’e paralel olarak uzanan Canik Dağları’nın Kuzey Yamaçlarında Bolaman Irmağı’nın sol kolu.
ARDAHAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İÇİNDEKİLER Sayfa No İÇİNDEKİLER Sayfa No İlin Tarihi, Coğrafi, Ekonomik ve Kültürel Durumu Disiplin Olayları.
KÜTAHYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU …… İlinin kuruluşu …….
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
1 Yüksekova Cumhuriyet İlköğretim Kurumları 2012.
Lüksemburg.
TÜRKİYE.
FINDIKLI-RİZE-TÜRKİYE.  Fındıklı, Rize İlinin 60 Km doğusunda yer alan bir sahil ilçesidir. Yüzölçümü 409 Km2 olan ilçenin doğusunda Arhavi, batısında.
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN BAŞLICA İKLİM TİPLERİ
MARMARA BÖLGESİ.
Türkiye’de Arazi Kullanımı
Ege Bölgesinde hangi halk oyunu oynanır?. Bir yerin uzun yıllar boyunca değişmeyen hava durumuna ne denir?
YAŞADIĞIMIZ BÖLGE.
GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ
 NİSA NAZ KURT  449 5/A  KONU:HAVA DURUMU VE İKLİM  SOSYAL BİLGİLER DERSİ.
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
ÜLKEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER
ETKİNLİK ÇALIŞMA SUNUSU
TÜRKİYE’NİN PLATOLARI
Marmara Bölgesini Tanıyalım
Sosyal Bilgiler Bölgemizi Tanıyalım.
Sosyal Bilgiler Bölgemizi Tanıyalım.
Bitki Örtüsü Nedir? Bir yerde, doğal olarak yetişen bitkilerin oluşturduğu topluluğa bitki örtüsü denir. ORMANMAKİ BOZKIR ALPİN ÇAYIRLARI.
Portekiz.
DOĞU ANADOLU BÖLGESİ Doğu Anadolu bölgesi Anadolu topraklarındaki konumunda doğuda yer alması nedeniyle Birinci Coğrafya Kongresi tarafından 1941 yılında.
ARDAHAN ili ve özellikleri Zeliha IŞIK
Hollanda Yüz ölçümü: km 2 Nüfusu: İdare şekli:Meşruti Krallık Başkenti:Amsterdam Önemli şehirleri :Rotterdam, Groningen, Eindhoven Dili:Hollandaca.
1.GİRİŞ- DOĞU ANADOLU BÖLGESİ 2.FIRAT NEHRİ 3.AĞRI DAĞI 4.VAN GÖLÜ 5.MUŞ OVASI 6.HAZAR GÖLÜ 7.TORTUM ŞELALESİ 8.ÇIR ŞELALESİ 9.SARI KAMIŞ ORMANI 10.MERCAN.
Sunum transkripti:

ARDAHAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1

İLİN TARİHİ Ardahan İli yaklaşık 3000 yıllık bir geçmişe sahiptir. İlimiz, M.S.628 yılında Hazar Türklerinin eline geçerek Ardahan adını almıştır yılında Alparslan tarafından fethedilerek Selçuklu egemenliğine giren Ardahan 1551 Kanuni Sultan Süleyman döneminde Osmanlı İmparatorluğu topraklarına dahil olmuştur. Bölge Osmanlı yönetiminde uzunca bir süre Çıldır Beylerbeyliği olarak adlandırılmıştır Osmanlı-Rus Savaşı sonunda savaş tazminatı olarak 13 Temmuz 1878 Berlin Antlaşmasıyla Ruslara bırakılan Ardahan, 1918 Brest-Litowsk Antlaşmasıyla Anavatana kavuşmuş ise de 30 Ekim 1918 Mondros Mütarekesi ile Ordumuzun çekilmesi sonucu, Ermeni ve Gürcülerin işgaline hedef olmuştur. 30 Kasım 1918 tarihinde Kars’ta kurulan Milli Şura Hükümeti tarafından Mondros Mütarekesi şartları reddedilmiş, I. Ardahan Kongresi Ocak 1919 ve II. Ardahan Kongresi Ocak 1919 ile kurtuluşa giden yol açılmıştır. Milli Şura Hükümeti, Kurtuluş Savaşımızla bütünleşerek Kazım Karabekir Paşa ve Halit Paşa Komutasındaki Şanlı Ordumuz tarafından 23 Şubat 1921 tarihinde kurtarılmıştır. Cumhuriyetin ilanından sonra il olan Ardahan, 1926 yılında ilçe yapılarak, Kars iline bağlanmış, daha sonra yöre halkının talebi ve bölgede meydana gelen Ardahan ilinin kuruluşu ’ dir.

İLİN COĞRAFİ DURUMU İlimiz Doğu Anadolu bölgesinin kuzeydoğusunda ve m yükseklikte yer alır. Anadolu’nun kuzeydoğusunda yer alan Ardahan ili, doğu ve kuzeydoğusunda Gürcistan ve kısmen de Ermenistan, güney ve güney doğusunda Kars, güney batısında Erzurum ve kuzeyde Artvin illeri ile sınırlıdır. İlimiz Posof ilçesinde Gürcistan ile Türkiye arasında bağlantıyı sağlayan Türkgözü gümrük kapısı bulunmaktadır. Türkiye ile Gürcistan Devleti arasındaki ticari ilişkiler gün geçtikçe geliştiğinden sınır kapısının yörenin ekonomisine katkısı da gün geçtikçe artmaktadır. İl alanı ana çizgileriyle m yükseltide ovaların yer aldığı dalgalı yapıya sahip bir plato görünümündedir. İl topraklarının görünümü çoğunlukla sıra dağlarla bölünmüş, bunların arasında yüksek düzlükler, ova ve vadiler şeklindedir. İlin en yüksek noktasını oluşturan Kısır dağı 3190 m yüksekliktedir. İlin en önemli akarsuyu Kura Nehridir. 90 km uzunluğundaki Kura nehri vadisi çok önemli doğal ve tarihi zenginlikleri içerisinde barındırmakta olup, ekolojik turizm potansiyeli yüksektir. İlin en büyük ovaları Ardahan ve Göle ovalarıdır. Bu ovalarda tahıl, yem bitkileri ve büyük oranda çayır otu üretimi yapılmaktadır. Çıldır ve Aktaş gölleri ilin önemli su kaynaklarıdır. İlimiz karasal iklime sahip olmakla beraber, Karadeniz etkisinin de yer yer görüldüğü ilimizde kışlar uzun ve sert, yazlar ılık ve yağışlı geçmektedir. Posof ilçemizde yer yer Karadeniz iklim özellikleri görülmektedir. İlimiz bitki örtüsü olarak alpin çayırlar ve yer yer iğne yapraklı Sarıçam Ormanları (yaklaşık %20) ile kaplıdır. İlimize bağlı 5 adet ilçe bulunmaktadır. Bunlar Çıldır, Damal, Göle, Hanak ve Posof ilçeleridir.

İLİN EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU Ardahan ilinin ekonomisi hayvancılık ve tarıma dayanır. Sanayi sektörü fazla gelişmemiştir. Hayvancılık: Geniş mer'a ve çayırlarındaki zengin bitki örtüsü hayvancılığın gelişmesini sağlamıştır. En çok sığır ve koyun beslenir. Koyun yetiştiriciliğinde mor ve ak karaman, sığır besiciliğinde ise yüksek verimli Doğu Andolu kırmızısı vezavod veya kalakan türleri hakimdir. Arıcılık gelişmiştir. Tarım: Elverişsiz iklim şartları tarla tarımını engeller. Akarsu boylarında tarım yapılır. Buğday, arpa, çavdar ve az miktarda patates yetiştirilir. Sanayi: Ardahan'da sanayi fazla gelişmemiştir. İlde hayvancılığa bağlı olarak süt toplama merkezleri, küçük çaplı mandıralar yer alır. İlimiz; çok önemli tarihi, doğal ve turistik değerlere sahiptir. Urartu, Med, Pers, Roma, Sasani, Selçuklu, İlhanlı, Karakoyunlu, Akkoyunlu, Safavi ve Osmanlı uygarlıklarına ev sahipliği yapan yörede birçok tarihi eser ve kalıntı bulunmaktadır. Anadolu’nun kuzeydoğusunda bir serhat şehri konumundaki Ardahan’da çok sayıda tarihi kale ve kuleler, cami ve köprüler, şapel ve kiliseler, çeşme ve hamamlar ilin tarihi ve kültürel mirasını oluşturmaktadır.

Valilik Hizmet Binasında 3. kat 1200 m2 alan ve 26 Odada hizmet vermektedir.

12 YILLIK ZORUNLU EĞİTİM KAPSAMINDA İLKOKUL/ORTAOKUL SAYILARI

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1.SINIFLAR YENİ KAYIT ÖĞRENCİ DURUMU

12 YILLIK ZORUNLU EĞİTİM KAPSAMINDA 1.SINIFLAR YENİ KAYIT VE ARTIŞ ORANLARI 12 YILLIK ZORUNLU EĞİTİM KAPSAMINDA İMAM HATİP ORTAOKULLARININ KAYIT DURUMU *7 Bağımsız İmam Hatip Ortaokulu, 3 İmam Hatip Liseleri Bünyesinde İmam Hatip Ortaokulu

PANSİYONLU OKULLARIN KAPASİTE VE KAPASİTE KULLANIM ORANLARI

Memur kadrolarının yetersizliği sebebiyle hizmette aksama yaşanmaktadır. ÇÖZÜM-1 Tayinlerin önüne geçmek için mahallen memur atamaları yapılmalı ve engelli vatandaşlarımızın normda gözükmemesi sağlanmalıdır. Konut sıkıntısı ve ağır kış koşulları sebebiyle öğretmenlerimiz barınma sıkıntısı çekmektedirler. ÇÖZÜM-2 İlçe merkezlerine öğretmenlerin barınma ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte lojmanlar yapılmalıdır. İstatistik ve Bütçe Yatırım birimlerinin işleri teknik bilgi ve uzmanlık gerektiren işlerdir. Ancak gerekli nitelikte personel bulunmamaktadır ÇÖZÜM-3 Bu alana yönelik idari kadrolara alanda uzman kişilerin atanması daha doğru bir yaklaşım olacaktır. İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde araç alımı yapılamadığından, okullarımıza hizmetin ulaştırılması açısından sorun yaşanmaktadır. ÇÖZÜM-5 İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine hizmet aracı kiralamak üzere ödenek tahsis edilmelidir. SORUNLAR ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ