SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Eğitim Bilimlerine Giriş.
MERHABA.
BİREYSEL ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
PROJENİN AMACI: Farklı kültürlerden gelen çocuk oyunlarını tanıtarak kültürler arası etkileşimi sağlamak projenin birinci amacıdır.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Öğretİmİn PlanlarI.
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Bilimsel düşünme becerileri
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Probleme Dayalı Öğrenme
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GEZİ ALANLARI VE GÖZLEM
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Gözlem gezisi Görüşme sergi

SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Çağdaş eğitim programı, öğrenciye okul içinde ve dışında planlanan etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme yaşantıları düzeneği olarak tanımlanmaktadır. Bu tanımdan da anlaşılacağı gibi, okul dışında da öğrenmelerin olduğu ve bu öğrenmelerin planlı, programlı, yapılması durumunda bazı öğretim tekniklerinin kullanılması söz konusudur. Bu tekniklerden yaygın olarak kullanılanlar ‘’gözlem gezisi’’, ’’görüşme’’, ve ‘’sergi’’ dir.

GÖZLEM GEZİSİ Gözlem, gerçek yaşamdaki olayların, nesnelerin, canlıların bir plan dahilinde izlenmesi ile gerçekleşir. Bu geziler eğitsel amaçları gerçekleştirmek için okul tarafından organize edilir. Bu yöntem ile öğrenciler yapay dünyadan gerçek dünyaya adım atarlar. Gözlem gezisi yalnızca bir ziyaret veya gezi değildir. Belli bir amaca hizmet amacıyla yapılan planlı bir faaliyettir. Dolayısıyla gezi yapılacak yer, hedef davranışlara göre önceden belirlenmelidir. Araştırma-inceleme ve bilimsel düşünmeyi geliştirir.

KULLANIMI Gezi öncesinde öğrencilere gözlenecek durum ile ilgili bilgi verilir ve nelere dikkat etmeleri gerektiği, amacın ne olduğu bildirilir. Önceden hazırlanıp dağıtılan gözlem formu veya fişi, gözlemi sistematik hale getirir. Öğrencilere eşya olay ve varlıkların doğrudan kendilerinden bilgi edinecekleri söyleyip, araştırma ile ilgili temel becerileri kazanmalarına yardımcı olunur.

Gözlem gezisi sırasında öğrencilerin birçok duyu organına hitap edilir Gözlem gezisi sırasında öğrencilerin birçok duyu organına hitap edilir. Önceki medeniyetlere ait bir müzeyi gezen öğrenci; o dönemlerin kendine ait havasını alır, o insanlar tarafından yapılmış eserlere dokunarak o günün içinde bulunduğu zamanın teknoloji seviyesini anlayabilir. Böylece öğrenme ilk elden ve daha kalıcı olur.

Farklı öğrencilerin aynı durum ya da olayları gözlemleyip, sonuçlarını karşılaştırmaları sağlanmalıdır. Gezi sonrası kaydedilen gözlem sonuçları vakit geçirmeden tartışılmalı ve değerlendirilmelidir.

DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Öncelikle gözlem gezisinin birçok yasal sorumluluğu vardır. Öğretmenin gözlem amaçlı geziyi planlaması, yönetimden ve aileden izin alması, gezi kurallarını koyması ve öğrencileri kontrol altında tutması gerekir. Organizasyonun iyi yapılması zamanın boşa geçmemesi açısından önemlidir. Gözlem konuları sınıfta işlenen teorik konulara paralel olarak yapılmalıdır. Öğrencilere gözlem yaparken doğal ortamı bozmamaları söylenmelidir.

https://www.youtube.com/watch?v=y2bWzVAjNt0

GÖRÜŞME Görüşme, belli bir konuda bilgi sahibi olan veya dersin amacına uygun olarak seçilen kişilerle karşılıklı diyalog yoluyla öğrenmeyi sağlar. Bu teknik, öğrencinin konu uzmanlarıyla dışarıda gerçekleşeceği gibi, sınıfa uzman getirerek de gerçekleşebilir. Derslerin zenginleştirilmesi amacıyla kullanılır.

Görüşmeler konunun özelliğine göre aileler, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetim liderleri, iş adamları, sanatçılar ya da akademisyenlerle yapılabilir. Görüşmeler aracılığıyla bilgi toplayan öğrenci iletişim becerilerini de arttırmış olur.

KULLANIMI Görüşmeden önce öğrencilerin soru hazırlamaları, görüşülecek kişiden randevu almaları, görüşme sırasında tarafsız olmaları istenmelidir. Görüşme sonucu yazılı olarak sınıfta sunulmalıdır.

DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Belli bir konuda uzman olan kişiye sorulacak sorular kısa ve net olmalıdır. Görüşme esnasında saygı ve görgü kurallarına uyulmalıdır. Görüşme yapılacak kişinin fazla zamanı alınmamalıdır.

SERGİ Bireylerin gezerek görmeleri ve tanımalarına fırsat vermek için birçok çalışmanın, resim, heykel, deney, maket, proje, sanat eserleri, izleyicilere sunulmasına sergi denir.

KULLANIMI Eğitim açısından sergi, bir konunun tanıtılması ya da bir öğretim etkinliğinin başkalarına duyurulması amacıyla düzenlenen ve görme yoluyla öğrenmeyi sağlayan bir öğretim tekniğidir. Sınıflarda veya okullarda dönem veya yıl sonlarında düzenlenen sergiler, bu tekniğin uygulanmasına somut örneklerdir. Bu sergiler öğrencilerin aktif katılımlarının yanı sıra, estetik ve artistik becerilerini de geliştirir. Kendilerine olan özgüvenlerini arttırır.

DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Sergi düzenleme kapsamlı bir organizasyon olduğundan, zaman ve emek ister. Bu yüzden iyi bir planlama ve iş bölümü gerektirir. Öğretmen bu konuda rehberlik yapmalı, kendilerine olan güvenlerini geliştirmek için olabildiğince çok öğrencinin eserlerini sergiye koymalıdır.