Grafik ve Animasyon-II

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYARDA KLAVYE KULLANIMI
Advertisements

Bilgilerimi sunuyorum
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
3.4. Şekiller Üzerinde Değişiklik Yapmak
İlçe istatistiklerini almak için neler yapmak gerekir.
Power Point’a Resim Nesneleri Ekleme ve Kullanma
PROSHOW KULLANIM.
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Bilgi işlem Daire Başkanlığı
Kodlama bilgisi gerekmez!
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Wordpress 2. Not
OGM SİTESİNDEN GİRİLEREK E-POSTA HESAP ŞİFRESİ DEĞİŞTİRME
Weebly Web Sitesi Kurmak
Template ve Macro Yaratma
AFTER AFFECTS Temel Animasyon. File > Open > New Project ile yeni proje açın.
11 1.
Gmail(Google Mail) Hesabı Açma
Bilgisayar Programlama Güz 2011
WINDOWS TEMEL İŞLEMLER
PROF. DR. NİZAMETTİN ERDURAN YARD. DOÇ.DR. ZEYNEP ÇİÇEK ÖNEM
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi (Microsoft Powerpoint)
KLAVYEDE TUŞLAR İMLEÇ NEDİR?
Bilgisayarda Ofis Programları
ALİ KÜÇÜKER WinOS Görüntü ile İlgili Kişiselleştirme Seçenekleri.
Bilgisayarda Ofis Programları
Bilgisayarda Ofis Programları
KONU POWERPO İ NT 2010’DA AN İ MASYON HAZILAYAN Melek YILMAZ.
Sesli Canlandırmalar Hazırlamak Flash çok farklı formatlarda sesleri çalabilme özelliğine sahiptir. Windows işletim sisteminin ses formatı olan.wav, Macintosh.
2.4. Dönüşümlü Resimler (Rollover) Oluşturma
FAR MANAGER Windows un ‘windows gezgini’ ile DOS işletim sistemi arasında bir program olarak düşünülebilir DOS işletim sistemi ile doğrudan bağlantılıdır.
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
Windows 8.
KLAVYEDE TUŞLAR İMLEÇ NEDİR?
VLC MEDİA PLAYER.
Grafik ve Animasyon-II
1. Boş bir Flash dosyası açalım. File > New (Kısayolu: CTRL+N) Flash'ta Guide Layer (Rehber) Uygulaması 2. Layer 1 ismini top oyunu olarak değiştiriyoruz…
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
WORD WORD UYGULAMA.
SCRATCH SUNU -2.
Grafik ve Animasyon-II
BİLİŞİM TEKNOLOJİ DERSİ KLAVYENİN TUŞLARI
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Doç.Dr. Ahmet ÖZMEN Sakarya Üniversitesi
Doç.Dr. Ahmet ÖZMEN Sakarya Üniversitesi
Yeni Sayfa Oluşturma ve Buton, EditText, TextView Kavramları Uygulamamıza yeni bir sayfa eklediğimizde bu sayfa için bir java sınıfı da oluşturmamız gerekiyordu.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
Öncelikle sisteme girmek için Google Chrome sayfası açıp adres çubuğuna kocaeli.meb.gov.tr/ets yazıyoruz.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Fotoğrafınızı nasıl heykel görünümüne dönüştürebiliriz??
ANİMASYON OLUŞTURMA.
Kemikler ile Çalışmak (Bone Tool)
::: Soru Numarası Seçin :::
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
SEMBOLLER.
ADIMSOFT BARKOD SİSTEMİ
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Grafik ve Animasyon-II
KLAVYE TUŞLARI VE ÖZELLİKLERİ
Bu Hafta Öğreneceklerimiz KLAVYE.
KLAVYEDE BULUNAN TUŞLAR
ACTIONSCRIPT TEMELLER İ SAVAŞ TUNÇER
Program Kurulum Seti Hazırlamak
FIZ 171 GRAFİK ÇİZİM PROGRAMI ORIGIN. Temel bilimlerde yapılan bilimsel çalışmalarda yaygın olarak kullanılan grafik programlarından biri ORIGIN’dır.
Grafik Animasyon Aslı Ergün.
Sunum transkripti:

Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT

Bu hafta Grafik ve Animasyon dersinde Action Script 3 Bu hafta Grafik ve Animasyon dersinde Action Script 3.0 konusuna giriş yapacağız. Önceki derslerde hazırladığımız animasyonlar CTRL + Enter tuşlarına basıp izlediğimiz türdendi, Action Script ile artık animasyonlarımız kullanıcı etkileşimli hale gelecek. Animasyonu çalıştırıp izlemek yerine animasyona müdahalede bulunabileceğiz. Action Script 3.0 konusunu bir programlama dili gibi anlatmak yerine örnek uygulamalarla ilerleyeceğiz.

Flash Cs5 Action Script 3.0 Temel  Bilgiler ve Radyo Buton (RadioButton) Kontrolü Sahnenize text aracı ile herhangi bir soru yazınız.  Ben “Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Başkenti Neresidir? ” yazdım. Daha sonra sahneme Radyo Buton eklemek için Pencere Menüsünden Bileşenler (Components) seçtim. Karşıma gelen panelde User Interface kısmından 4 adet RadioButton sürükleyerek sahneme bıraktım.

Herbir radyo butonu tıkladıktan sonra sağdaki özellikler panelinden aşağıdaki resimde görülen iki alanı değiştireceğiz. <Örnek Adı> alanına değişken tanımlar gibi o radyo buton için bir isim vereceğiz, ben illerin ilk üç harfini (adana için adn gibi) verdim. İsim verirken Türkçe karakter kullanmamaya dikkat edelim. Label kısmı ise sahnede görülecek olan kısımdır, oraya ne yazarsak sahnede o isim görülür, dolayısıyla bu alana illerin isimlerini giriyoruz. 4 radyo buton içinde aynı işlemi yapalım fakat hepsinin örnek ismi birbirinden farklı olması gerekiyor.

Araç panelinde Text aracını seçelim ve sağ taraftaki özellikler panelinden Dinamik Metin özelliğini seçelim.

Şimdi sahneye gelelim ve radyo butonların altına fare yardımıyla metin alanı oluşturalım. Araç panelinden ilk sırada bulunan işaretçiyi seçerek Dinamik Metin alanını seçelim ve sağ tarafta Özellikler panelinden <Örnek Adı > alanına bir isim verelim. Ben “mesaj” yazdım. Şimdi kodlama kısmına geçelim. Sahne üzerinde boş bir alana fare ile tıkladıktan sonra Pencere Menüsünden Eylemler ya da F9 kısayolunu kullanarak kodlama ekranını açınız.

Aşağıdaki kodu bu kısma yazınız. adn.addEventListener (MouseEvent.CLICK, islem); function islem (e:MouseEvent) { mesaj.text="Yanlış Cevap"; }   ank.addEventListener (MouseEvent.CLICK, islem1); function islem1 (e:MouseEvent) mesaj.text="Doğru Cevap"; ist.addEventListener (MouseEvent.CLICK, islem2); function islem2 (e:MouseEvent) izm.addEventListener (MouseEvent.CLICK, islem3); function islem3 (e:MouseEvent)

Kod parçaları için açıklama yapacak olursak. Bu kısımda 1 numaralı alana Radyo Butona verdiğimiz isim yazılacak. 2 ve 3 numaralı alanlara fonksiyon için isim verilecek (Türkçe karakter olmayacak ve isim sayı ile başlamayacak) , her bir Radyo Buton için farklı bir fonksiyon ismi vermeniz gerekli. 4 numaralı alana ise Dinamik Metin alanına verdiğimiz ismi yazıyoruz. Tüm adımları doğru olarak yaptıktan sonra CTRL + Enter tuşlarına basarak animasyonu çalıştıralım.

Not : Action Script kodlarını yazarken büyük-küçük harflere dikkat edilmesi gerekmektedir. Fonksiyon isimleri doğru yazılırsa renk değiştirecektir.  Not : Animasyonu çalıştırdığınızda Dinamik Metin alanında yazılar düzgün görünmüyorsa sahnede Dinamik metin alanını seçin ve sağ kısımda özellikler panelinden  Karakter sekmesi altından Aile alanını değiştirin (Arial yada Calibri olabilir)

Flash Cs5 Action Script 3.0 Temel Bilgiler ve Buton (Düğme) Kontrolü Sahnenize bir katman daha ekleyiniz. Katmanlardan birinin ismini Hareket, diğerinin ismini Buton yapınız. Hareket katmanında 1. Karede sahnenin sol üst köşesine bir adet daire ekleyiniz. Yine hareket katmanında iken zaman çizelgesinde 40. Kareye sağ tıklayarak Anahtar Kare Ekle seçeneğini seçiniz ve 40. Karede daireyi alıp sahnenin sağ alt köşesine taşıyınız. Hareket katmanında zaman çizelgesinin 1-40 kareleri arasında bir noktaya sağ tıklayarak Klasik Ara Oluştur seçiniz.

Flash Cs5 Action Script 3.0 Temel Bilgiler ve Buton (Düğme) Kontrolü Buton katmanında 1. Karede iken sahnenin sağ üst köşesine Pencere menüsünde Bileşenler  kısmından 2 adet buton yerleştiriniz. Butonların birini seçip sağ kısımda yer alan özellikler panelinden Label değerine Oynat yazınız ve Örnek Adı alanına b1 yazınız. Diğer butonu seçip sağ kısımda yer alan özellikler panelinden Label değerine Durdur yazınız ve Örnek Adı alanına b2 yazınız. Buton katmanında 1. Karede iken Sahnede boş bir alana tıkladıktan sonra F9 basarak kod penceresini açınız ve aşağıdaki kodları yazınız.

Flash Cs5 Action Script 3.0 Temel Bilgiler ve Buton (Düğme) Kontrolü b1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, oyna); function oyna (e:MouseEvent) { play(); }   b2.addEventListener(MouseEvent.CLICK, dur); function dur (e:MouseEvent) stop();

Flash Cs5 Action Script 3.0 Kareler Arası Geçiş Zaman çizelgesinde 1. Karede iken sahnemize 1 adet dikdörtgen çizelim ve altına Pencere Menüsünden Bileşenlere tıklayarak 1 adet buton ekleyelim. Butona tıkladıktan sonra sağ kısımda özellikler panelinden Örnek Adı alanına b1, Label alanına İleri yazalım. Zaman çizelgesinde 2. Karede sağ tıklayıp Anahtar Kare Ekle seçelim, dikdörtgeni silip yerine bir adet daire çizelim. Dairenin altına 1 adet buton ekleyelim. İkinci karede Butona tıkladıktan sonra sağ kısımda özellikler panelinden Örnek Adı alanına b2, Label alanına Geri yazalım. 1. Karede boş bir yere tıkladıktan sonra F9 ile kod penceresini açalım ve aşağıdaki kodları yapıştıralım.

Flash Cs5 Action Script 3.0 Kareler Arası Geçiş gotoAndStop (1); b1.addEventListener (MouseEvent.CLICK, ileri) function ileri (e:MouseEvent) { gotoAndStop(2); } 2. Karede boş bir yere tıkladıktan sonra F9 ile kod penceresini açalım ve aşağıdaki kodları yazalım. gotoAndStop (2); b2.addEventListener (MouseEvent.CLICK, geri) function geri (e:MouseEvent) { gotoAndStop(1); }

Flash Cs5 Action Script 3.0 dijital saat yapımı Sahneyi açtıktan sonra Text Tool aracını seçip sahnede boş çizimi gerçekleştiriyoruz. Instance name kısmına saattxt yazıyoruz ve Dynamic text seçiyoruz Selection Tool u seçerek textimizi F8 tuşuna basıp movie clipe çeviriyoruz Sahnede boş bir alana tıklayıp sağ taraftaki properties panelinden Script özelliğini ActionScript2.0 a ayarlayıp tekrar selection tool ile text alanını seçiyoruz ve Actions yada F9 ile kod alanına geçiş yapıp kodumuzu yazıyoruz.

Flash Cs5 Action Script 3.0 dijital saat yapımı onClipEvent(enterFrame){ zaman=new Date();//zaman isimli yeni bir tarih değişkeni oluşturuyorum var saniye=zaman.getSeconds()//zaman sınıfının getSeconds özelliği ile sistemin saniyesini saniye değişkenine aktarıyorum. var dakika=zaman.getMinutes()//zaman sınıfının getMinutes özelliği ile sistemin dakikasını dakika değişkenine aktarıyorum var saat=zaman.getHours()//zaman sınıfının getHours özelliği ile sistemin saatini saat değişkenine aktarıyorum if (dakika<10) { dakika = "0"+dakika;//Tekli hanelerde sayının yanına 0 (sıfır) ekle } if (saniye<10) { saniye = "0"+saniye;//Tekli hanelerde sayının yanına 0 (sıfır) ekle saattxt.text=saat+" : "+dakika+" : "+saniye;