18 Mart 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni
Kaynak: Eticaret MagEticaret Mag Google Wallet İle Yapılan Alışverişler Artık Takip Edilebilecek Google, geçtiğimiz aylarda Android cihazlarla uyumlu hale getirdiği Google Wallet (Cüzdan) uygulamasının kullanım alanını genişletmek için bir adım atmıştı. Bu güncellemeyle beraber tüketiciler offline ve online alışverişlerini NFC teknolojisine gerek duymadan Google Wallet ile yapabilmeye başlamışlardı. Google şimdi de yeni bir güncelleme ile Google Wallet’ı geliştirmeye devam ediyor. Kullanıcılara artık Google Wallet ile yaptıkları güncel ve geçmiş alışverişlerinin takibini bu uygulama üzerinden yapabilecekler. Bu hafta içinde yayınlanması beklenen güncellemeyi kullanıcılar Android ve iOS cihazlarıyla kullanabilecekler. Mobil cüzdan kullanım konusunda atak yapsa da Google şu an en büyük rakibi PayPal’ın bir hayli gerisinde. Yapılan araştırmalar mağaza içinde mobil cüzdan kullanımda en büyük paya %15 ile PayPal’ın sahip olduğunu gösteriyor ve bu oran Google Wallet’ın kullanımının dört katı olarak görülüyor. Araştırmalara göre tüketicilerin %67’lik bir bölümü akıllı telefonu sahibi olsa da sadece %16’lık bir kısmının dijital cüzdanlarıyla alışveriş yaptığı görülüyor.
Kaynak: Eticaret MagEticaret Mag eBay Akıllı Hashtag’lerle Sosyal Alışverişe Yöneliyor Smart Hashtags (akıllı hashtag) patentini duyuran eBay, bu hashtag uygulamasıyla beraber Twitter ve Pinterest üzerinden kullanıcıları sosyal alışverişe yönlendirmeyi planlıyor. Kullanıcılar eBay üzerinden alışveriş yaparken “Tweet” ya da “Pin It” butonlarına bastıklarında belli ürün listelerini sosyal ağlar üzerinde paylaşabilecekler. Kullanıcılar paylaşım yaparken, eBay bu paylaşımlara bir mesaj ve hashtag ekleyerek ürün listelerinin toplu halde görünmesini sağlayacak. Kullanıcılar bu butonlara tıkladıklarında açılan pencerede eBay’in ürün listeleri görünecek ve ürünlerle ilgili olabilecek hashtag’ler, arama yapılabilecek diğer bilgiler bu iletilerde yer alacak. Bu sayede eBay sosyal alışveriş konseptini kullanıcılar arasında yaygınlaştırmayı ve ürün arama işlemini kolaylaştırmayı hedefliyor. eBay, bu özellikle beraber kullanıcıların kendi alışveriş deneyimlerini geliştirerek, yeni ve kişiselleştirilmiş ürünler bulabileceklerini dile getiriyor.
Kaynak: WebrazziWebrazzi Türkiye’de 2013 Yılında Genişbant İnternet Abone Sayısı 32,5 Milyona Ulaştı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu her çeyrekte düzenli olarak açıkladığı pazar verilerini 2013 yılının 4. çeyreği için yayınladı yılında 6 milyon genişbant internet abonesi varken geçen beş yıllık sürede dört buçuk kata yakın artışla 2013 yılı dördüncü çeyrek sonu itibariyle 32,6 milyon genişbant internet abone bulunuyor. Genişbant internet abone sayılarının bağlantı türlerinin dağılımına ve abone sayılarına baktığımızda mobil cepten internet 22,4 milyon ile birinci, xDSL 6,6 milyon abone ile ikinci olurken üçüncü en fazla aboneye sahip bağlantı türü ise 1,7 milyon abone ile mobil bilgisayardan internet olmuş. Dikkat çeken bir diğer veri ise yıllık büyüme oranında ( çeyrek ile 2013 çeyrek kıyaslamasında) %85 ile Fiber internet olması çeyrek itibariyle 1,193 milyona ulaşan fiber abone sayısı geçen yıl aynı dönemde 500 bin olması, 2014 yılında en fazla bone kazanacak bağlantı türünün şüphesiz fiber olacağını işaret ediyor. BTK’nın çeyrek raporunu buradan daha detaylı olarak inceleyebilirsiniz.buradan
Kaynak: Campaign TürkiyeCampaign Türkiye Markaların Türkiye’deki Sosyal Medyada Pazarlama Raporu Yayınlandı Socialbakers, Şubat 2014′te markaların sosyal medyada pazarlama performanslarını ölçtü. Türkiye genelinde yapılan araştırmada Facebook üzerinde en çok beğeni ve hayrana sahip markalar, Volkswagen, Turkcell, Avea, Nokia ve bukombin.com oldu. Twitter‘da ise Türk Hava Yolları, GSSTORE ve Vodafone ilk sıraları aldı. YouTube‘a yüklediği videoların izlenme oranına göre en iyi markalarsa şu şekilde sıralandı, THY, Turkcell Superonline, Turkcell, Volkswagen, Samsung.
Kaynak: Campaign TürkiyeCampaign Türkiye Bu Kısa Filmin Sonuna Siz Karar Verin Akbank 10. Kısa Film Festivali‘nin reklam filmi yayına girdi. McCann İstanbul imzasını taşıyan film tam anlamıyla kısa film tarzında klasik bir çekime ve mesajı esprili bir şekilde veren sürpriz bir sona sahip. Son dedik ama aslında reklam filminin sonu yok. Sonunun nasıl olacağına izleyiciler #bencesonra hashtag’ini kullanarak karar verecekler. İzlemek için tıklayınız.tıklayınız.
Kaynak: WebrazziWebrazzi Facebook Video Reklamları Nasıl Görünecek? Daha önce bir kaç kez ertelenen video reklam konusu sonunda Facebook’un blog’undaki bir yazı ile resmiyet kazandı. Facebook’un açıklamasına göre şu an için ufak bir reklamveren grubuna açık olan bu özelliğin ilk canlı testleri ise Nisan veya Mayıs aylarında başlayacak. 15 saniyelik bu video reklamların otomatik olarak başlayacak olmaları reklamverenler için güzel bir haber olsa da kullanıcıların tepkisinin nasıl olacağını kestirmek güç. Facebook ise bu konuyla ilgili video reklamların kullanıcıların zaman akışı tecrübesine rahatsız edici bir etkisi olmayacağını söylüyor. Bu sırada Facebook, video reklamların nasıl görüneceğine dair bir de video yayınladı.video Her ne kadar videolar sesli olarak başlamayacak olsa da, haber akışı içerisinde otomatik olarak başlayacak olmasının kullanıcıların dikkatini çekeceği kesin. Ardından kullanıcılar ya haber akışını kaydırarak video geçebilecek, ya da üzerine dokunarak reklam videosunu tam ekran olarak izleyebilecekler. Video tam ekran haline geldiğinde ses de otomatik olarak açılmış olacak. Kullanıcılara bir günde üçten fazla video reklam gösterilmeyecek.
Kaynak: WebrazziWebrazzi Google Adwords’e Tüketici Değerlendirmeleri Ekleniyor Google en büyük gelir kalemi olan reklam platformu AdWords’ü geliştirmeye devam ediyor. Firmanın son yaptığı açıklamaya göre AdWords’ün standart metin bazlı reklamlarına yakın bir gelecekte bir tüketici değerlendirme notu da eklenmeye başlanacak. Bu yeni yapı ile birlikte artık reklamların yanında kullanıcıların o reklamverene dair farklı detaylarla ilgili verdikleri puanlar da görünmeye başlayacak. Tüketiciler için diğer kullanıcıların/müşterilerin görüşlerinin her geçen gün daha da önem kazandığı günümüzde bu yenilik, AdWords reklamlarının etkisini çok ciddi oranda değiştirebilme gücüne sahip görünüyor. Google şu ana kadar yapılan çalışmalarda kullanıcı değerlendirmelerin yer aldığı reklamların tıklama oranını ortalama olarak %10 artırdığını ifade ediyor. Bu özelliğin ek bir ücreti olmaması da, diğer önemli bir artı.
Kaynak: Sosyalmedya.coSosyalmedya.co Fotoğraf, Hashtag ve Bağlantı Kullanmak Retweet’leri Ne Kadar Etkiliyor? Tüm dünyada olduğu gibi Twitter Türkiye’de de kullanıcıların haber alma ve duyurmada kullandıkları birincil sosyal ağ konumunda. Bu noktada Twitter, haber içeriklerini paylaşırken sesinizi duyurabilmeniz ve takipçilerinizle olan etkileşimini güçlendirebilmeniz için nasıl tweet’ler oluşturmanız gerektiğine dair bilgileri “Media” sayfasında yayınladığı bir raporla açıkladı. ABD’deki onaylanmış hesaplardan gönderilen milyonlarca tweet’i analiz eden sosyal ağın araştırması, haber paylaşımlarındaki retweet etkisini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre haber tweet’lerinde en çok fotoğraflar etkileşim yaratıyor. İçinde görsel bulunan tweet’ler bu anlamda %27 daha fazla etkileşim meydana getirirken ikinci sırada %25 oranla alıntılar yer alıyor. Yani normalde sadece metin bazlı olarak paylaşılan haber tweet’i 100 kez retweet ediliyorsa fotoğraf içerdiğinde bu rakam 127′ye çıkıyor. Tweet’lerde sayı kullanmak %22 oranında etki sağlarken video bağlantıları %15′lik bir etkileşim katkısı meydana getiriyor. Kullanıcılar arasında çok yaygın olmasına karşın hashtag’ler %14′lük oranıyla listenin en az katkı yapan yöntem olarak dikkat çekiyor.
Kaynak: Eticaret MagEticaret Mag Facebook’ta Fotoğraf Paylaşımları %53 Daha Fazla Beğeni Alıyor KISSmetrics’in hazırladığı infografik, Facebook üzerinde hangi tip içeriklerin etkileşimleri artırdığını ve hangi saat ve günlerde Facebook kullanımının artığını gösteriyor. Fotoğraf paylaşımları %53 oranında daha fazla beğeni alırken, %104 oranında daha fazla yorum alıyor. Tıklama oranlarına bakıldığında bu oranın %84’lere ulaştığı görülüyor. 80 veya daha az karakter kullanılan iletilerin etkileşim oranı %66 olarak öne çıkarken, soru sorulan iletilerde %100 daha fazla yorum geldiği öne çıkıyor. Facebook kullanıcılarının en aktif oldukları saat ise 15:00 olarak dikkat çekerken, kullanıcıların en aktif oldukları günün de Çarşamba olduğu görülüyor. Gün içinde 1-2 kez paylaşım yapılan sayfaların etkileşim oranları %40 artarken, günde 1 ile 4 paylaşım yapılan sayfaların etkileşim oranlarında %71 artış göze çarpıyor.
Kaynak: WebrazziWebrazzi Ocak Ve Şubat Ayları Türkiye’den Youtube Reklam Liderleri YouTube yurt dışında her ay Ads Leaderboard ismiyle açıkladığı reklam liderlerini ülkemizde de açıklamaya başladı. Ocak ve Şubat aylarında Türkiye’den en çok izlenen reklamları paylaşan YouTube’un listelerini, videolarıyla birlikte yazının devamında bulabilirsiniz. Markaların reklamlarının popülerlik oranlarına göre yapılan sıralamada yer alan reklamlar liderlik sıralamasında; Görüntülenme, izlenme, ücretli gösterim ve kazanılan izlemeler kriterleri göz önünde bulundurularak belirleniyor. YouTube Ads Leaderboard – Şubat Kubat hepimize kutlu olsun! – gnctrkcll 2. Kaskosuz Sürücüye Aduket Şoku - Anadolu Sigorta 3. Elidor ve Serenay Sarıkaya Yeni Reklamı – Elidor 4. Baştan Bilseydim – fastBey 5. Istanbul Experience by Turkish Airlines – TURKISHAIRLINES 6. Anlamıyorum Sanma – Uğur Dershanesi 7. Gol – Migros 8. Görünmez Coca-Cola Makinesi – Coca Cola 9. Sadece kargonuzu değil, duygularınızı da taşıyoruz – MNG 10. Arşivi Parçalamak – SALTonlineistanbul YouTube Ads Leaderboard – Ocak Ofiste Büyük Olay Var – Doğadan 2. Tatil.com Halay Başı Reklamı 2014 – Tatil.com 3. Kadıköy’de Hayat Başka – Kadıkoy Belediyesi 4. Tüm Zamanların En Ünlü Müzikali – Zorlu Center 5. Adanalım – Domino’s 6. İyi Et, İyi Gelecek – Migros 7. Philips Çorba Ustası Yeni Reklam Filmi – Philips 8. Efe sıkıntıdan patlasın mı? - Vodafone FreeZone 9. Öğrenci işi LCD Televizyon nasıl yapılır? – KFC 10. Öğrenci işi yağmurluk nasıl yapılır? – KFC
Kaynak: WebrazziWebrazzi Preview: Film Afişini Gördüğünüzde Fragmanını Oynatabilen Google Glass Uygulaması Google Glass, henüz kullanıcı deneyimi açısından yolun başında olsa da, geliştirilen uygulamalar Google’ın bu prototip düzeyindeki cihazının gelebileceği nokta hakkında daha net fikir edinmemizi sağlıyor. Bu hafta açılan uygulamalardan Preview ise bundan biraz daha fazlasını vaat ediyor. Uygulama, filmin posterlerini tanıyıp, fragmanları Google Glass’ta oynatan eğlenceli bir ürün. Preview’u indirdikten sonra, Google Glass ana sayfadan Preview uygulamasına gitmek için “OK Glass, Preview the movie” diyorsunuz. Fragmanını görmek istediğiniz filmin posterini ya da poster resmini Glass’a gösteriyorsunuz ve fragmanınız ekranınızda oynamaya başlıyor. Kullanıcı posterden postere geçtikçe uygulama otomatikman fragmandan fragmana geçiyor. Uygulamanın sayfasında, Preview’ın geliştiricisi Takahiro Horikawa’nın bir demosu bulunuyor, buradan izleyebilirsiniz. buradan
İyi Çalışmalar