BİLGİSAYAR II DERSİ FİNAL ÖDEVİ
OKULLARIN DIŞ GÖRÜNÜMÜ Tüm sol taraftaki resimler Şehit Turgut Cengiz Toytunç Anaokuluna aittir. Tüm sağ taraftaki resimler Özel Toros Akdeniz Anaokuluna aittir.
YEMEKHANELERİ Masalar çocuklara uygundur.Kenarları sivri değildir.Yuvarlak masalar çocuklarda sosyal paylaşımı artırabilir. Kolejde ise masaların köşeleri sivridir ve bu yüzden tehlikeli durum yaratabilir.Masalar birbirine yakın olduğundan rahat hareket etme alanı yoktur.
ÇOCUKLARA AİT KİŞİSEL DOLAPLARI Dolaplar çocukların ilgisini çekecek şekilde boylarına uygun düzenlenmiştir. Bu dolaplarda çocukların boyuna uygundur fakat çocuklar açısından çekiciliği yoktur.
JİMNASTİK SALONLARI Aletler ve zemin yumuşak materyalden yapılmıştır.Çocukların zarar görmeolasılığı minimuma indirilmiştir. Temizlik sebebi ile aletlerin üzeri kapatılmıştır.Bu çocuğun özgürlüğüne aykırıdır.Temizlik çocuklar okulda yokken yapılmalıdır.
ZEKA OYUNLARI ODASI Çok geniş ve ferah bir odaydı.Materyalleri tam olarak çekemesekte yeterince materyale sahipti. Zeka oyunları odasına girdiğimizde şok olduk.Zeka geliştirici materyaller beklerken kuklası olmayan kukla köşesi karşımıza çıktı.
OYUNCAK KÖŞELERİ Burada çocukların yetişemeyeceği yüksekliğe oyuncak koymuşlar çocuklar istediği oyuncağı istediği zaman öğretmenin yardımı olmadan alamazlar. Oyuncaklar çocukların yetişebileceği yerdedir.Fakat oyuncak çeşitliliği azdır.Çocuklar öğretmen yardımı almadan istediği oyuncağa ulaşabilir.
KİTAP KÖŞESİ İki okuldada kitaplar çocukların ulaşabileceği yerdedir.
TUVALET GİRİŞLERİ İki okulda da kız ve erkek tuvaletleri ayrıdır. Bu çocuğun cinsel gelişimi açısından uygun değildir
LAVABOLAR Lavabonun köşeleri sivri olması çocuklar için tehlikelidir. Lavabonun köşelerinin olmaması çocuklar için bir tehlike oluşturmaz
AYAKKABILIKLAR Ayakkabılıklar kapalı olduğu için çocuklar kapakları açıp kapatırken sorun yaşayabilirler. Arkamızda bulunan ayakkabılıklar ise kapaksız olduğu için çocukların ulaşımına daha uygundur.
SINIFLARDA OTURMA DÜZENİ Sınıfta masalar ‘U’ şeklinde düzenlenmiştir.Çocuğun öğretmenleri ve arkadaşları ile iletişimi rahatça sağlanır. Masaların küme şeklinde oluşturulması ise iletişim kopukluğuna sebep olabilir.
ETKİNLİK PANOLARI Burada sınıftaki bütün çocukların etkinliğine yer verilmiştir.Bu durum bütün çocukların özgüvenlerini arttırır. Burada ise sınıf mevcudu 18 olmasına rağmen sadece 9 çocuğun etkinliğine yer verilmiştir.Bu da çocukların özgüvenini olumsuz yönde etkiler.
OYUN PARKLARI İki parkta da oyuncakların plastik malzemeden yapılmış olması ve zeminin yumuşak yapıda olması çocuklar için uygundur.
UYKU ODASI Devlet okullarında ağustos ayında düzenlenen yönetmeliğe göre tam gün uygulaması yönetmelikten kaldırıldığı için devlet okullarında uyku odası yoktur.Toros kolejinde ise uyku odası vardır.Ancak uyku odası çocuğa uygun değilidr.Yataklar ranza şeklinde olduğu için çocuklar için tehlike oluşturmaktadır. Çocuklara yatakların uygun olması için yerde veya yerden cok yüksek olmayan tek kişilik yataklar olmalıdır.
Toros kolejinde dikkatimizi çeken olumsuzluklardan biri de çocuklara yaptıkları hareketler etkinlikler vb. sonucu geleneksel eğitime kaçan ödül-ceza metodu uygulanmaktadır.
TEŞEKKÜRLER