16 Aralık 2013 DenizBank Güncel Haber Bülteni
2009′da kurulan Put.io, Türkiye’de üretilen en yenilikçi girişimler biri olarak adından uzun süre bahsettirdi. Tüm dünyadan üyelerine hizmet vermeye devam eden servis, Bitcoin ile ödeme almaya başlamış. Bitpay entegrasyonunu tamamlayan Put.io’ya isteyen kullanıcılar yıllık veya aylık ödemelerini Bitcoin ile yapabiliyor. Pilli Network‘ün kurucularından Hasan Yalçınkaya‘nın projesi olan Put.io, bir süre freemium modelini uygulamaya geçirmişti. Bu süreçte 108 bin yeni üye kazanan girişim, 1 Aralık itibariyle ücretsiz modeli tamamen kapatmış. Put.io, Bitcoin İle Ödeme Almaya Başladı
Kişiselleştirilmiş Ürün Önerileri Kullanıcı Deneyimini Olumlu Etkiliyor İnternet üzerinde kişiselleştirilmiş satışların başlamasıyla beraber online mağazalar tüketicilere özel ürün önerilerinde bulunarak geri dönüşüm oranlarını artırmaya çalışıyorlar. Big data kullanımı, social login ve kullanıcıların alışveriş geçmişleri gibi kriterler ele alınarak yapılan analizler sonrasında tüketicilere daha etkili ürün önerileri yapılabiliyor. Kişiselleştirilmiş alışveriş üzerine yapılan araştırmalar da bu uygulamaların tüketiciler açısından da olumlu sonuçlar çıkardığını ortaya koyuyor. Online alışveriş yapanların %59’u kişiselleştirilme üzerine çalışma yapan online perakendecilerde ürün bulmanın daha kolay olduğunu söylüyor. Araştırmaya katılanların %56’lık bir bölümü ise ürün önerisinde bulunan bir e-ticaret sitesini tekrar ziyaret etmeye daha yatkın olduklarını belirtirken, %53’lük bir bölüm ise bunu sunan şirketlerin daha iyi bir hizmet sunduğuna inanıyor.
E-ticaretle İlgili Sosyal Paylaşımların %44′ü Pinterest’te Yapılıyor Sosyal ticarete yönlendirmede Pinterest’in payı şimdilik %11 olsa da ortalama sipariş bedeline bakıldığında Pinterest üzerinden sitelere yönlenen kullanıcılar ortalama olarak 169 dolar harcıyor ve bu rakamla diğer sosyal ağların önüne geçiyor. Yapılan son araştırmalara göre de e-ticaretin yanı sıra içerik paylaşımında da Pinterest’in pazardaki payının arttığı görülüyor. Gigya’nın yaptığı araştırmaya göre medya ve yayıncılığa yönelik içerik paylaşımlarının yüzde 20’si 2013’ün üçüncü çeyreğinde Pinterest’ten geldi. Birinci sırayı %40 ile Facebook alırken, Twitter %30 ile ikinci sırada geliyor. E-ticaretle alakalı paylaşımlara bakıldığında ise Pinterest %44’lük bir oranla birincilik koltuğunu Facebook’tan almış gibi görünüyor.
Yüzüklerin Akıllısı: Smarty Ring En kolay anlatımla akıllı yüzük olarak tanımlayabileceğimiz giyilebilir teknoloji ürünü Smarty Ring ile kullanıcılar akıllı telefonlarından gelen bildirimleri almanın yanında aramaları yönetebiliyor. Smarty Ring’in dikkat çeken en önemli özelliği ise kablosuz şarj edilebilmesi. Günde bir insanın ortalama 150 defa telefonunu kontrol ettiğinden yola çıkarak hazırlanan videoda Smarty Ring’in akıllı telefona gelen mesaj, sosyal ağ ve arama bildirimlerini gösterdiğinden bahsedilmiş. Bildirimleri göstermenin yanında telefonun müzik çaları ve kamera fonksiyonları yüzük aracılığıyla kontrol edilebiliyor. Yüzük tam dolu şarj ile 24 saat kullanılabiliyor. Video için tıklayınız.tıklayınız.
Socialbakers Kasım 2013 Türkiye Facebook Raporu Socialbakers Kasım ayı Türkiye raporunu açıkladı. Düzenli olarak yayınlanan raporda, bu ay Facebook’ta en iyi 5 marka, 5 medya kuruluşu sıralanırken, en fazla etkileşim alan haber ise Koç Holding’in 10 Kasım için hazırladığı video oldu. Koç Holding fikirler ölmez paylaşımıyla 247 bin beğeni ve 102 bin paylaşımla birlikte toplamda 347 bin etkileşimi yakalamış. Raporda dikkat çeken noktalardan birisi de Doğuş Grubu’na ait bir çok markanın listede yer alması. Volkswagen en iyi 5 markada birinci olurken Ntv Spor, Star TV ve Kral FM medyada ilk 5′in 3′ünü oluşturmuş. Bu ayın raporunda Facebook’ta beğenisi olan markaları endüstri bazlı inceleyen Socialbakers’ta ilk sırada hızlı tüketim mamülleri var, ikinci sırada ise moda yer alıyor. Markaların müşteri hizmetlerindeki hızını Facebook’tan gelen taleplelere verilen cevaplarla ölçen Socialbakers’te iki firma dikkatleri çekiyor. Trendyol 16 dakika cevaplama süresi ve %88 cevaplama ile Markafoni’nin önünde yer almış.
Instagram Özel Mesaj Gönderme Özelliği Direct’i Tanıttı Instagram, New York’ta düzenlediği lansmanda, kullanıcılara arkadaşlarına mesaj yoluyla fotoğraf ve video gönderebilme fırsatı veren “Instagram Direct” adlı yeni özelliğini tanıttı. Popüler fotoğraf paylaşım servisi, böylelikle mesajlaşma özelliği üzerinde çalıştığı iddiaları bir anlamda doğrulamış oldu. Instagram Direct bir özel mesaj hizmeti. Birçok sosyal ağda bulunan bu özellik Instagram’daki kullanıcılara herkesle paylaşmak istemedikleri özel anları aile üyelerine, sevdiklerine ya da arkadaşlarına iletebilmelerine fırsat veriyor. Çektiğiniz bir fotoğrafı ya da videoyu profilinizde paylaşmak istemiyorsanız, Instagram Direct’i kullanarak daha özel kişilere gönderebiliyorsunuz.
Facebook’ta Etiket (#) Kullanmak İşe Yaramıyor Facebook, yaptığı son hamle ile aynı Twitter’da olduğu gibi bünyesine #hashtagleri yerleştirmişti. Fakat Facebook analizi yapan ve istatistikleri çıkartan EdgeRank firmasının yaptığı araştırmaya göre, atılan içeriklerde hashtag kullanmak içeriğe ve etkileşime zarar veriyor. 500 şirket sayfası ve 35 bin adet içeriğin analiz edilerek araştırma içerisinden çıkarılan sonuçlara göre, bir içerikte hashtag kullanmak içeriğe yarardan çok zarar veriyor. Yandaki tabloda organik, yani reklam yapılmadan çıkılan içerik girişlerinin etiketli ve etiketsiz kullanımlarının bir karşılaştırılması görülebiliyor. 1 milyon barajını aşan sayfalarda hashtag kullanımı çok az farkla organik yayılımın işine yarasa da, 10k – 250k aralığındaki sayfaların etiket kullanmaması organik erişim oranlarını artırıyor. Her ne kadar organik durumda fark az olsa da, viral yayılımda ise etiket kullanımı kesinlikle işe yaramıyor.
Spotify Artık Akıllı Telefon Ve Tabletler İçin Ücretsiz Online müzik dinleme servisi Spotify, iOS ve Android versiyonlarında artık ücretsiz olarak hizmet sağlayacak. Ücretsiz modelin tek farklı yanı, bünyesinde reklamlar barındıracak olması. Spotify deneyiminin artık ücretsiz olması da ürün açısından güzel bir gelişme. 20 milyon üyesi bulunan Spotify’ın, sadece 6 milyon üyesinin ücretli üyeliğe sahip olduğunu düşünürsek, Spotify’ın kendini ücretsiz yaparak reklam üzerinden daha fazla para kazanması çok olası görünüyor. Spotify, merkez ofislerinin bulunduğu New York’da düzenlediği etkinlikte mobil versiyonu bundan sonra ücretsiz olarak da sunacağını duyurdu. Şirketin CEO’su Daniel Ek, Spotify ile ilgili bazı bilgiler de paylaştı. Geçtiğimiz yıl tam 4,5 milyar saat müziğin stream edildiği Spotify’da, tam 1,5 milyar adet müzik listesi bulunuyor.
Twitter Hisse Değerinde Facebook’u Geçti Twitter geçtiğimiz günlerde yeniden hedefleme reklamlarına başlayacığını duyurması ile birim hisse senedi değeri dolardan 52 dolara yükselmiş durumda. Facebook’un ise hisse değeri şu anda 50 dolar civarında seyrediyor. Yatırımcıların hisse senedi alımında şirket vizyonundan daha fazla reklam gelirinin ne olduğuna baktığını bir daha gördüğümüz hisse senedi yükselişiyle Twitter’ın toplam değerlemesi 30 milyar dolara yaklaşmış oluyor. Yeniden hedefleme reklamları ile önemli bir reklam pazarına adım atacak Twitter büyüyen mobil pazarındaysa yoluna yeniliklerle devam ediyor. 140 karakter ile iletişime izin veren mikro blog sitesi mobilde değişen arayüzü ile kullanıcılar arasında iletişimi artırmaya kararlı görünüyor. Güncellemeyle mobil mesajlaşmayı odak noktasına aldığını söylebileceğimiz Twitter ekranın alt satırını 4′e bölerek mesajlar için özel sekme oluşturmuş. Mobil mesajlaşmayı ön plana alan bu tasarımın haricinde direkt mesajlarla fotoğraf gönderme özelliğiyle de bu alanda rakipleri Facebook ve Whatsapp’a yakınlaşacak ilk adımını atmış oldu.
“+Post Ads” İle Google+ İçerikleri Reklama Dönüşecek Google, şimdi de Google+‘ı bir reklam platformu olarak kullanmaya başlıyor. Ancak bu pek de alışık olmadığımız bir şekilde gerçekleşecek; zira reklamlar Google+’da değil; Google+ içerikleri reklamlara dönüşerek diğer web sitelerinde yer alacak. Google’ın “+Post Ads” olarak adlandırdığı bu reklam ürünü ile reklamverenler Google’a para ödeyerek Google+ hesaplarında paylaştıkları içerikleri reklam formatlarına dönüştürecek ve web üzerinde yayınlayabilecek. Böylelikle markalar herkese açık olarak paylaştıkları fotoğraf, video ve hatta hangout’larını reklam olarak kullanabilecek.
Facebook’tan 2013 Yılı Günlüğü Facebook geleneğini bozmayarak kullanıcılarının bir yılı nasıl geçirdiğine dair oluşturduğu özel sayfayı bu sene de yayınladı. Kullanıcılarının bir yıl içerisinde 20 önemli anının derlenmesi ile oluşturulan bu sayfadan kendisi için de oluşturan Facebook, site içerisinde yapılan yeniliklerin ve önemli anlarında aralarında bulunduğu dikkat çeken olayları video halinde paylaştı yılına dair trendleri ülkeler bazında paylaşan Facebook’un aktif kullanıcı sayısına rağmen Türkiye’deki trendleri paylaşmaması ise merak konusu. Bu yılın trendleri paylaşımında ülkemizle ilgili değinilen tek nokta en fazla yer bildirimi yapılan yerler konusunda oldu. Dünya genelinde en fazla yer bildirilen 25 yer arasında İstanbul Taksim Meydanı da yer aldı.
Bu Yılın En Fazla Konuşulan Konuları Küresel ölçekte yılın en fazla konuşulanlarını da sıralayan Facebook, ilk sırayı Mart ayında Papa olan Papa Francis alırken, onu Amerikan seçimleri ve Birleşik Krallığın doğan yeni bebeği takip etti. Son zamanlarda adını sıkça duyuran Miley Cyrus, 7. sırada yer alırken yılın ilk zamanlarında önemli bir akıma dönüşen Harlem Shake ilk 10′da listeye ismini yazdırmış. Facebook’tan 2013 Yılı Günlüğü
Twitter’ın Gözünden 2013′ün Özeti Sosyal ağlar ve uygulamalar 2013′te öne çıkan olaylar ve seneye damgasını vuran anları paylaşmaya devam ederken Twitter’da 2013′ün öne çıkanlarını bir araya getirdiği “2013 Year On Twitter” çalışmasını yayınladı. Twitter’ın 2013 karnesinde beş ana kategori karşımıza çıkıyor. Bir sene içinde Twitter’da en çok konuşulan; tweet’lere, trending topic’lere en fazla konu olan olayları #2013, #haberler, #eğlence, #spor ve #vitrin kategorilerine ayıran sosyal ağ, halka arz olduğu ve kendisi için oldukça önem taşıyan 2013′e vedasını bu şekilde yapıyor. 2013′te Twitter’a damgasını vuran olayları detaylı olarak incelemek için burayı ziyaret edebilirsiniz.burayı
LinkedIn En Çok Kullanılan Kelimeleri Açıkladı: Bu Yıl Sorumlular Revaçta LinkedIn 2013 yılında kullanıcıların kendilerini tanımlamak için profillerinde en çok kullandığı kelimeleri açıkladı. “Yaratıcı” kelimesi, sosyal ağın dört yıldır her Aralık ayında duyurduğu listenin yıldızıydı. Bu yıl ise listenin ilk sırasını başka bir kelime aldı. Kullanıcıların potansiyel işvereni ikna edebilmek ya da karşı tarafta iyi bir intiba bırakabilmek için kullandıkları kelimelerin çoğu artık klişeye dönüşmüş durumda yılında kullanıcı sayısını 187 milyondan 259 milyona çıkaran LinkedIn’in yeni raporuna göre kullanıcılar artık profillerinde en çok “responsible” (sorumlu) kelimesine yer veriyor. Geçtiğimiz yıl 8. sırada yer alan sorumlu sıfatı bu yıl revaçta.
İyi Çalışmalar