BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yazılım Geliştirme ve Java
Advertisements

MIT504 İnternet ve Web Programlama: Javascript programlama devam Yrd. Doç. Dr. Yuriy Mishchenko.
© 2011 Adobe Systems Incorporated. Cep Telefonu Değeri Belirlemek için Mobil Uygulama Sabri Dündar / Volkan Altuntaş Celal Bayar Üniversitesi.
KORPUS MOBİL BİREYSEL SAĞLIK KONTROL SİSTEMİ. MOBİL OLMAK KAVRAMI Taşınabilir hayatlar yaşıyoruz İnsanlar artık güncel hayatta kullandıkları tüm öğeleri.
BTÖ 303 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Dersi
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
PROJE YÖNETİMİ-2.
IT 504 İnternet ve Web Programlama Tanıtım Yrd. Doç. Yuriy Mishchenko.
PROJE YÖNETİMİ-2. DERSİN AMACI ve İŞLEYİŞİ Dersin amacı: Proje Yönetimi ve Geliştirme -1 dersinde öğrenilmiş teori ve pratik bilgileri geliştirmek; Proje.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
G ÖREV 11. Bir eğitsel yazılım geliştirmek istiyoruz ve yazılımın aşağıda listelenen tüm işlemleri gerçekleştirebilmesi gerekli. Kullanıcı yazılıma kullanıcı.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
App Inventor Mehmet Can KARABAĞ.
Hazırlayanlar Adnan Arıuçar İ ffet Torun Cahide Bayraktar.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BİLG 223 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ 1
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
ALİ FINDIK Galatasaray Ünİversİtesİ 2015
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
WEB PROGRAMCILIĞI.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Web Tasarımı ve Adobe Muse
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Eğitim Enformatik Bölümü Ar-Ge Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Alt Yapı & Uygulama Bilgi İşlem Daire Başkanlığı.
KONGRE YÖNETİM SİSTEMİ MEHMET TURAN M. SERTAÇ KELEŞ.
Hoşgeldİnİz!…=).
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
Mobil Uygulama Geliştirme
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
JEOLOJİ Yrd. Doç. Dr. İsa VURAL.
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
İnsan Kaynakları Yönetimi
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI Giriş.
Çocuk ve Gençlik Yayınları Ders Hakkında Dersi neden yüklendiniz? Çocuk ve Gençlik Yayınları dersinden beklentileriniz?
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Yrd. Doç. Dr. Hidayet Takcı. Ders Hakkında Bu ders; veritabanı tasarım ve uygulama işlevi bir yazılım geliştirme görevi olarak ele alınacaktır. Derste.
Akdeniz Ü., Teknik Bilimler MYO, Bilgisayar.
Mobil Uygulama Geliştirme Teknikleri
Mobil Uygulamalar ve Çözümler. ©2010 Sürat Teknoloji Gündem  Hakkında 2.
Barış Ceviz Yazılım Geliştiricisi Yazılım, Yazılımcı, Yazılım Dilleri.
Temel Mühendisliği Yrd. Doç. Dr. İsa VURAL.
Yazılım Mühendisliğine Giriş YYurtaY. Ders İçeriği o Yazılım mühendisliğine giriş, o Yazılım mühendisliği ve etik, o Yazılım mühendisli ğ inin önemi ve.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
IP ve MAC Adresleri Geçtiğimiz ders… IP Adresi DNS Sunucusu MAC Adresi
haZIRLAYAN: ELİF KARAOĞLU
CLASS DOJO.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Web Tasarımı Giriş.
BGM 555 Kablosuz Ağlarda Güvenlik ve Mahremiyet
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
Mobil uygulama geliştirme pelin yıldırım Fatma bozyiğit
İnternet Programcılığı II
Mobil uygulama geliştirme pelin yıldırım Fatma bozyiğit
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
Mobil Uygulamaya Giriş Basamakları
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

BIL4106 - MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Topsakal oguzhantopsakal@uludag.edu.tr 12.02.2015 Ders 1

Bu Derste Tanışma Dersten beklentileriniz Dersin amacı Proje Detayları Dersin İşlenişi Notlama Konular 2

Oğuzhan Topsakal 1996 - İTÜ Bilgisayar Mühendisliği 1996 - 2001 Yurtiçi Yazılım Geliştirme 2003 - University of Florida, Masters in Comp. Engineering 2005 - Uni-Bremen, Study Abroad 2007 - University of Florida, PhD. Computer Science 2007 - 2015 Yurtdışı Yazılım (Mobil) Geliştirme Evli ve iki çocuklu 3

Ders Arkadaşlarımızı Tanıyalım… Kendinizi tanıtırken öğrenmek istediklerim: Ad, soyad Dersten beklentileriniz Hangi programlama dillerini biliyorsunuz App programlama deneyiminiz 4

Dersin Amacı ve İçeriği Mobil programlama teknikleri, mobil programlama dilleri, dizayn ve metodolojilerini öğrenmek. Öğrendiklerimizi kullanarak grup halinde app projesi geliştirmek Ders bitiminde mobil app geliştirme yetisine sahip olmak 5

Proje Konusunda Önemli Hususlar - 1 Proje 3 kişilik gruplar halinde yapılacak Appnizi web app olarak HTML5 (JavaScript, CSS3) ile yada native olarak Android işletim sisteminde yapmanız gerekiyor Android işletim sistemi için Java bilmeniz faydalı olacaktır (Derste Java öğretilmeyecektir) Proje arkadaşlarınızla uyumlu çalışmak önemli, tek kişiye her görevi yüklemeyin, adaletli paylaşın, proje arkadaşlarınız size not verecek Projede herkesin görevi belirli olacak, programlamada iyi değilseniz, gereksinim hazırlama, dokumantasyon ve test safhalarında daha fazla sorumluluk almanız beklenmektedir Proje final sunumunda ilk 3 proje belirlenecek ve bonus not alacaklar 6

Proje Konusunda Önemli Hususlar - 2 Proje konusunu grup içersinde kendiniz belirleyeceksiniz Severek çalışacağınız birer konuyu seçin Süre içersinde bitirebileceğiniz bir konuyu seçin Geliştireceğiniz app işlevi hakkında kurallar Arayüzden kullanıcıdan bilgi alınıp kayıt edilecek Cihaza veri saklayacak ve bu veriye erişecek Web servis(ler) kullanılacak Lokasyon bilgisine erişip kullanılacak Final sunumunda app çalışır halde olacak 7

Dersin İşleyişi Daha iyi öğrenmeniz için derste olacaklar Grup projesi Sunum (ara ve final sunumu) Raporlar (dokumantasyon ve tasarım) App geliştirme Sürpriz sınav (bir önceki derste işlenenlerle ilgili 15 dakikalık) Yoklama (perşembe günü herhangi bir saatte) Ara sınav (önceki derslerde işlenenlerle ilgili) 8

Puanlama (Notlar) Derse katılım, yoklama (12 puan) Sürpriz sınav (18 puan) Ara sınav (1 yada 2 tane toplam 30 puan) Proje (90 puan + bonus) Raporlar (30-40 puan) Ara sunum (15-20 puan) Final sunum ve app demo (25-30 puan) Takım arkadaşı notu (10 puan) İlk 3 projeye bonus Toplam 150 puan 9

Derste İşlenecek Konular Mobil app karakteristikleri Native - Web mobil app arasındaki farklar Web app geliştirmek - HTML5 nedir? Native app geliştirme dilleri - Android, iOS, Visual C++ Arayüz tasarımında dikkat edilmesi gerekenler Cihazdaki veriye erişim teknikleri İnternetteki veriye web servisleri aracılığı ile erişim Lokasyon bilgisine erişim Appyi nasıl test ederiz Appyi nasıl yayınlarız …. 10

Kaynaklar Bazi kaynaklar: http://commonsware.com/ http://developer.apple.com/ios http://developer.android.com http://www.stackoverflow.com Course Websites: EdX https://www.edx.org Udacity https://www.udacity.com/ Coursera https://www.coursera.org/ Khan Academy: http://www.khanacademy.org 11

Ödev Aşağıdakilerini email atınız oguzhantopsakal@uludag.edu.tr : Ad, soyad, devamlı kontrol ettiğiniz email adresiniz? (email grubuna eklenecek ve iletişim bu email adresi üzerinden sağlanacak) Dersten beklentileriniz? Hangi programlama dillerini biliyorsunuz? App programlama deneyiminiz var mı? En beğendiğiniz appler, neden beğeniyorsunuz, hangi aralıklarla kullanırsınız? Ne tür uygulamalar yapmak istiyorsunuz? (en az 2-3 uygulama belirleyin ve 1-2 cümle ile açıklayın) Hangi ortamda uygulama geliştirmek istiyorsunuz? (HTML5 - Android) 12

Sorularınız? 13