ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Advertisements

Öğretim İhtiyacını Belirleme
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
REHBERLİK DERS II.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Akran destekli öğrenme
PROGRAM DEĞERLENDİRME
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
EĞİTİM PROGRAMININ ÖGELERİ:
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Programın Denenmesi Hazırlanan program taslağının denenmesi uygulama sürecinde programda gerekli düzeltmelerin yapılmasına olanak sağlamalıdır. Deneme.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Sistem Yaklaşımı.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TANILAMA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
REHBERLİK DERS II.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI (BEP)
Sunum transkripti:

ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri Programda değerlendirme öğesini kavrayabilme Eğitimde değerlendirme çeşitlerini analiz edebilme

KONULAR Ünitenin Hedefleri Program değerlendirmenin önemini açıklayabilme Program değerlendirme modellerini kavrayabilme

KONULAR Programın değerlendirme boyutu Amacına göre değerlendirme çeşitleri Tanıma Yerleştirme Düzey belirleme Öğrenmeleri izleme Öğrenmeleri izleme sonuçlarının analizi

ÖNKOŞUL İLİŞKİLER

İZLEME TESTİ SONUÇLARI

İZLEME TESTİ SONUÇLARININ ANALİZİ 1. Öğrenme Eksikliklerini Belirlenmesi   2. Öğrenme Güçlüklerinin Nedenlerini Belirleme 3. Tekrar Öğretim Yapılması

ÜNİTE 12: PROGRAM DEĞERLENDİRME Program değerlendirmenin program geliştirme içindeki yerini kavrayabilme Program değerlendirme modellerini kavrayabilme

KONULAR Program geliştirmede değerlendirmenin önemi Program değerlendirme modelleri

TYLER’İN DEĞERLENDİRME MODELİ Hedefler esastır. Hedef davranışların kazanılıp kazanılmadığı üzerinde durulur. Genellikle öntest-sontest araştırma deseni kullanılır. Bu nedenle niceliksel verilerden yararlanılır.

Stufflebeam`in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli 1. Bağlamın değerlendirilmesi: Hedeflerin belirlenmesine temel olacak bilgiler ve hedefler belirlenir. Değerlendirilir. 2. Girdinin değerlendirilmesi: Programın hedeflerine ulaşabilmek için gerekli kaynakların neler olduğu ve bu kaynakların nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sağlar. 3. Sürecin değerlendirilmesi: Program uygulanırken gerçekleştirilir, planlanan ve gerçekleştirilen etkinlikler arasındaki uyuma bakılır. 4. Ürünün değerlendirilmesi: Beklenen ürünle gerçekleşen ürün arasında karşılaştırma yapılır. Ürün değerlendirme ile uygulanan programın devam edip etmeyeceğine karar verilir.

Elliot Eisner`in Uzmanlık (Eğitsel Eleştiri) Modeli 1. Yeni bir programın sonucu olarak belirli okullarda okul yılı süresince neler olmuştur? 2. Anahtar olaylar nelerdir? 3. Katılımcıların tepkileri nelerdir? Yeni programdan öğrenciler ne gibi deneyimler edinmişlerdir? Gibi sorular sormalarını önerir. Süreç odaklıdır. Nitel veriler toplanır. Uzmanlığın önemine vurgu yapılır. Filmler, video teypler, fotoğraflar, görüşmeler, gözlemler hem öğrenciler hem de öğretmenlerin etkileşimde bulunduğu ses kasetleri kullanılarak veri toplanır. Değerlendirme özneldir.

PROVUS’UN FARKLAR YAKLAŞIMI MODELİ Her aşamada maliyet fayda analizi yapılması 1. Programın standartlarını belirleme 2. Program performansını belirleme 3. Performansla standartları karşılaştırma 4. Performansla standartlar arasındaki farkı belirleme Provus programın tasarım, oluşturma, süreç ve ürün-sonuç bölümlerinin her birinde bir önceki basamağın performansını değerlendirmekte, eksikleri gidermekte ve sonraki basamağa geçmektedir.

Robert Stake`in Uygunluk-Olasılık Modeli 1. Eğitimcilerin ve yerel uzmanların kişisel görüşleri sezgi ağırlıklı olmakta ve programın değerlendirilmesini objektiflikten uzaklaştırmaktadır. 2. Değerlendirme sadece profesyonel değerlendirme uzmanları tarafından yapılmalıdır. 3. Değerlendirmede girdi-süreç ve çıktı(ürün) ölçülmelidir. 4. Girdi’de öğrenme öncesi durum, Süreç’te sınıf ortamı-zaman yönetimi-karşılıklı ve etkili iletişim, çıktı(ürün)’de akademik başarı, beceriler ve tutumlar önemlidir

Scriven MODEL Michael tarafından 1972’de geliştirildi. Tümevarım yoluyla değerlendirme: programın çıktılarını inceler ve bunların istenen hedeflere uygun olup olmadığını anlamaya çalışır. Değerlendirmeciler programı hazırlayan ve yönetenlerle değil, uygulamaya fiilen katılanlarla görüşürler. Önceden belirlenen hedeflerle (explicit) gözlenen hedefler birbirine uygun mu? Varsayılan hedeflerin o kadar peşinde değil.

Metfessel- Michael Değerlendirme Modeli Eğitim dünyasındaki herkes program değerlendirmede rol almalıdır. 1.Genelden özele sıralanan hedefler geliştirilir. 2. Hedefler uygulanabilir duruma getirilir. 3. Hedefleri ölçebilecek araçlar geliştirilir. 4. Uygulama sürecinin tamamı ölçülerek veriler toplanır ve analiz edilir. 5. Değerlendirme ölçütleri ve standartları belirlenir. 6. Programın felsefesi dahil bütün alanlarda beklenen standartlar gözden geçirilerek yeniden yapılandırılır