SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Bu bölüme yazı yazılmaz.
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
KAHRAMANMARAŞ EYLÜL 2005 T. C. KAHRAMANMARAŞ VALİLİĞİ
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
Kelime İşlemci Programı
Tatilde Yapılacaklar.
SES BİLGİSİ.
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
SES BİLGİSİ HAZIRLAYAN:FERİT GÜL.
İLK OKUMA-YAZMAYA BAŞLAMA VE İLERLEME
ZİHİN ENGELLİLERE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
İlk Okuma ve Yazma Öğretimi
MESLEK TANITIMLARI.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI.
YENİ ÖĞRETİM SİSTEMİ.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
İLETİŞİM KURMAMIZI SAĞLAYAN SES VE İŞARETLERİN TÜMÜNE DİL DENİR.
ANAOKULU ÖĞRENCİSİ DEĞERLENDİRME FORMU
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
“l" sesinin verilmesi 1- Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “l” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Bir dünya bırakın şarkısı söylenirken.
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
İlk okuma yazma öğretimi
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ
NOT TUTMANIN PÜF NOKTALARI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
arkadaş B) konuk C) öğrenci
TANIŞMA GÜNÜMÜZ OKUL BÖLÜMLERİ GEZİLEREK TANITILDI…
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
Çalışma Yaprağı.
İLK OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts
İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ
o sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
ı sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
HECE BİLGİSİ.
Hissettirme Aşamalar Okuma Yazma Birleştirme Değerlendirme.
b sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
SINIF : 1 DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : OKUL HEYECANIM
MS WORD Kullanımı OFFICE DÜĞMESİ HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER
Hece Bilgisi Ağzımızın bir hareketiyle söylenen ses veya ses topluluğuna hece denir. Duyu kelimesi du – yu olmak üzere ağzın iki hareketiyle söylenmektedir.
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
TÜRKÇE HARF (SES ) BİLGİSİ Hazırlayan :Güler Köse Özel Akev İlkokulu
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
İLKOKUMA – YAZMA ÖĞRETİMİ
e sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Özel Gereksinimli Bireylerde Okuma Yazma Öğretimi
ÖZEL EĞİTİM İHTİAYACI OLAN ÖĞRENCİLERE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
ADIM 1 2 Harf Seç – 1 Sesli 1 Sessiz olsun. Örnek : «AS»
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARI MUSTAFA KILIÇLI SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS.
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
BRANŞ BÜLTENİ.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Sunum transkripti:

SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ

6-7 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Öğretmen,1. Sınıf öğrencilerinin A) FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİ B) ZİHİNSEL ÖZELLİKLERİNİ C) DUYGUSAL ÖZELLİKLERİNİ D) SOSYAL ÖZELLİKLERİNİ İYİ BİLMELİDİR.

OKULDA İLK GÜN Öğrenci ve veliyle tanışma (ilk izlenim önemlidir. Öğrenci güleryüzle karışlanmalı veli ve öğrenciye ikramda bulunulmalı, öğretmen kendini tanıtmayı unutmamalı) Öğrencinin sınıf arkadaşlarıyla tanışması sağlanmalıdır.

OKULU TANITMA Sınıfı Oturacağı sıra Tuvaletler Oyun alanı Su içilecek yer Kantin Sınıflar Diğer bölümler

GÖREVLİLERİ TANITMA Okul görevlileri ve görevleri hakkında bilgi verme Müdür Diğer öğretmenler memurlar hizmetliler

İLK GÜN ETKİNLİĞİ Öğrencilerin okuldan hoşlanmaları için ilk gün için oyuncaklar,kuklalar, toplar, balonlar vb. materyal hazırlamalı, eğlenceli oyunlar oynatılmalıdır.

İLK GÜNLERDE Öğrencilerin birbirlerini tanımasını, isimlerin öğrenilmesini sağlayacak türde sınıf içi ve bahçe oyunları oynatılmalı etkinlikler düzenlenmelidir. Kutu kutu pense Kimdir bu İstop….vb.

KÜÇÜK KASLARI GELİŞTİRME Küçük kasları geliştirici oyunlar oynatılmalı ve hareketler yaptırılmalıdır. Elma toplama Elleri açıp kapama Parmaklarla sıraya vurarak yağmur taklidi yapma El hareketlerine yönelik taklidi oyunlar…vb.

Okuma-yazmaya hazırlık Oturma Kalem tutma Defter tutma Sayfa çevirme Kalem açma Silgi kullanma becerilerinin geliştirilmesi için çalışmalar yapılmalıdır.

SERBEST ÇİZGİ ÇALIŞMALARI Boş Kağıtları karalama Resim Çizme Resimleri Boyama Şekil çizme

DÜZENLİ ÇİZGİLER Bitişik eğik yazıya uygun nitelikte sağa yatık olan çizgiler çizdirme Not: Bazı yayınevlerinin çalışma kitabında çizgiler dik verilmiştir. Bu yanlıştır. Öğretmenin bu çizgileri öğrencilere çizdirmemesi gerikir.

SES ÖĞRETİMİ AŞAMALARI Sesi hissettirme Tanıtma Ayırt etme Okutma Yazdırma Değerlendirme Hece, kelime, cümle oluşturma, Metin oluşturma Kitap harfini tanıtma, kitap harfiyle okuma

SES GRUPLARI 1. e,l,a,t 2. i,n,o,r,m 3. u,k,ı,y,s,d 4. ö,b,ü,ş,z,ç 5. g,c,p,h 6. ğ,f,v,c

Sesi hissettirme Taklit Drama Şarkı Tekerleme Sayışma Hikaye Oyun gibi çalışmalar yoluyla ses hissettirilir.

DİKKAT Sesi hissettirme aşamasında kullanıcak yöntemler mutlaka öğrencilerin ön bilgilerine uygun olmalıdır. Öğrencilerin bilmediği bir şarkı kullanılarak sesin hissettirilmesi doğru değildir. Öğrencilerin öğreteceğiniz sesi en çok nasıl, nerede duyduğunu dikkate alarak sesi hissetirmelisiniz.

SESİ TANITMA Somut materyallerle örnek verme Maketlerle örnek verme Resimlerle örnekler verme Sözlü ifadelerle örnekler verme Örnekler verilirken sıralama: (Sesli harf: Başta, ortada, sonda Sessiz harf: sonda ortada,başta) Öğrencilerden örnekler isteme

Sesi ayırt etme Somut materyaller arasından ayırt etme Resimler arasından ayırt etme Sözlü ifadeler arasından ayırt etme Sese uygun kelime bulma Ses varsa alkışlama Ses varsa kelimeyi tekrar etme Ses varsa sesi tekrar etme…vs. Yöntemler kullanılabilir.

Sesi okutma Öğretmen tarafından tahtaya yazılması Okunması Okutulması Öğrencilerce doğru okunmasına özen gösterilmesi, sesi tam çıkaramayan öğrencilerle geliştirici çalışmalar yapılması)

Sesi yazdırma Havada Sırada Çalışma kitaplarındaki büyük harf üzerinde, çalışma kitaplarındaki küçük harflerle Defterlerde

DİKKAT! Öğretmen yazılışı öğrenilen sesi el yazısıyla bir kartona yazarak sınıfa asar. Kenarlarda boşluk kalmamasına özen gösterilmelidir. Çünkü ilerde sesleri yanyana getirerek oluşturduğumuz hece ve kelimeler bitişik görünmelidir.

Hece –kelime-cümle oluşturma 1.Önce öğretilmiş olan sesli harflerin sonuna getirerek hece oluşturma (Öğretmen bu heceleri yazarak sınıfa asar) 2.Bu hecelerden kelimeler oluşturma 3.Bu kelimelerden cümle oluşturma 4.Önce öğrenilen açık uclu hecelerin sonuna getirerek 3 sesli heceler oluşturma. 5. Bu hecelerden kelime oluşturma 6.bu kelimelerden cümle oluşturma 7. Açık hece oluşturma (Öğretmen bu heceleri yazarak sınıfa asar) 8. Kelime oluşturma 9. Cümle oluşturma 10.Yeni verilen sesle 7. aşamada oluşturulan açık hece sonuna önce öğrenilmiş sessiz harfleri getirerek üç sesli heceler oluşturma 11. Kelime oluşturma 12.Cümle oluşturma

METİN OLUŞTURMA Yeni öğretilen sesle elde edilen kelime ve cümlelerden yararlanarak teması olan kısa metinler oluşturularak bunların okulup yazdırılması Cümle ve metin oluşturulurken görseller kullanılabilir.

Kitap harfini tanıtma Öğretilen harfin kitaplardaki görünümünün tanıtılması (Asla yazdırılmayacak)

Kitap harfleriyle okuma çalışması Daha önce elyazısıyla yazdırılıp okutulmuş olan cümle ve metinlerin kitap harfiyle yazılmış hallerinin sınıfa getirilerek öğrencilere okutulması (Kitap harfleri asla yazdırılmayacak.)