Harita Mühendisliği Bölümü SAYISAL HAVA KAMERALARI SELÇUK ÜNİVERSİTESİ Harita Mühendisliği Bölümü SAYISAL HAVA KAMERALARI Prof. Dr. Ferruh YILDIZ Konya -2011
Uçuş Donanımları
SAYISAL - ANALOG KAMERALARIN KARŞILAŞTIRILMASI Analog kameralar ; 1936 yılından itibaren geçen uygulama döneminde uluslar arası standartlara kavuşmuş araçlardır. Özellikle 1960’lı yıllardan itibaren; Kamera resim boyutları 230mm*230mm olarak standart hale gelmiş, Kamera odak uzaklıkları; 300 mm Dar açılı kameralar , 153 mm Normal açılı kameralar , 88 mm Geniş açılı kameralar olarak sınıflandırılmıştır
Sayısal Kameralar İki ana tip bulunmaktadır ; Frame-Based (Array Type) Kameralar (resim bazlı kameralar) Fotogrametrik Anlayışa daha uygundur. Ancak çekilen görüntünün,bir sonraki görüntü alımına olanak vermek üzere boşaltılması (down-load) gerekmektedir. Bu durum elektronik veri boşaltma hızının sınırlı olması nedeni ile tek bir resim alarak bunu boşaltma yerine çok sayıda küçük boyutlu frame’e eş zamanlı (senkron) pozlama yaparak bunları daha kısa sürede boşaltmak, sonra birleştirerek tek bir sanal görüntü elde etmek , böylece kısa zaman aralıklarında pozlamaya olanak tanımak biçiminde uygulanmaktadır. Örnek ; Intergraph DMC/ Vexcel Ultracam D,X,Xp gibi
Mercek Yansıma Pankromatik Geri NIR band Pankromatik Nadir Mavi band CCD üçlüsü Mercek Yansıma Pankromatik Geri NIR band Pankromatik Nadir Mavi band Yeşil band Kırmızı band Pankromatik İleri
Sayısal Hava Kameraları- frame-based kameralar Kamera adı Pixel (Pan) pixel büyüklüğü. µm Odak uzaklığı (mm) Intergraph DMC 8000 x 14000 12 120 Vexcel UltraCamD UltraCamx UltraCamxp 7500 x 11500 9420 x 14430 11310 x 17310 9 7.2 6 100 100.5 Applanix DSS 4092 x 4077 55/ 35 DIMAC 4080 x 5440 60/150 DMC UltraCamD DSS DIMAC
Sayısal Kameralar LINE SCAN ( Push Brum ) Kameralar Resim alma yerine , araziyi satır satır tarama yönünde geliştirilmiş bir yöntemdir. Her hat (line) doğrudan sensör oryantasyonuna ihtiyaç duyar (Inertial measurement unit (IMU) + GPS) Geri Bakış İleri Bakış Düşey Bakış
Sayısal Kameralar Line Scan - Push Brum - kameralar , fotogrametrik anlayışa ( stereo 3-Boyutlu görüntüleme ) uygun değildir. Ancak , stereo görüntüler daha sonra sanal ortamda oluşturulmaktadır. Her iki tür kameranın da fayda ve mahzurları mevcuttur. Prensipte ; Line Scan kameraların daha çok hızlı orto-görüntülerin üretilmesinde , Resim esaslı kameraların ise Vektör harita üretiminde yararlanıldığını söylemek yanlış olmayacaktır.
Sayısal line scan Kameralar pixel pixel Bykl,. Uçuş doğrultusunda bakış açısı Görüş Alanı (Uçuşa dik doğrultuda) Leica ADS40/80 2 x 12000 staggered 6.5µm -16°, nadir, 26° 62° Starlabo StarImager 14400 5µm -23°, nadir, 17° JAS 150 12000 nadir, +/-12°, +/-20.5° 29° Leica ADS40/80 *f=62.5mm *12000 pixellik 4 renk bandı *S/B da üç (3) bakış açısı *(GPS + IMU) zorunlu *h=2km tarama genişliği=2.4km *GSD=20cm *max: 800 lines/sec TDI Yok Bu nedenle GSD çok küçük olmamalıdır.
SAYISAL HAVA KAMERALARI Sayısal görüntüler, temel olarak klasik hava fotoğraflarının hassas fotoğraf tarayıcılar ile taranarak sayısal forma dönüştürülmesi ile elde edilir. Bu durumda üreticiler için elde edilecek olan sayısal görüntünün radyometrik ve geometrik doğruluğu büyük önem kazanmaktadır. Ancak, mevcut teknolojiler ve gelişmeler göz önüne alındığı zaman, görüntülerin birçok ara işleme ihtiyaç duyulmadan doğrudan sayısal olarak elde edilmesi en mantıklı sonuç olarak görülmektedir. Günümüzde fiyatları oldukça yüksek olmasına rağmen, sağladığı yenilikler ve sunduğu geniş yelpazeli ürünler nedeniyle sayısal kameraların bu dezavantajı, biraz olsun hafiflemektedir.
Sayısal hava kameraları, yüksek performanslı film kameraları pazarında yer edinebilmeleri ve kullanışlı olabilmeleri için, aşağıdaki özelliklere sahip olmalıdır. İyi bir lens ve odak plakası Geniş görüş açısı Etkili bir resim alımı için yüksek seviyede çözünürlük Yüksek geometrik doğruluk Yüksek radyometrik çözünürlük ve doğruluk Renkli ve çok bantlı alım imkânı Tekrarlanabilen alım özellikleri
Gelişmenin Tamamlanmamış Olması Uzaktan Algılama alanında uzun süredir başarıyla kullanılmakta olan sayısal kameraların, uçaklara monte edilerek Fotogrametri alanında da kullanılmasının bu kadar gecikmesinin başlıca nedeni üretim maliyetinin çok yüksek olmasıdır. Son günlerde, üretim maliyetlerinde büyük düşüşler olmasına rağmen, şu anda piyasada bulunan sayısal kameraların fiyatları, klasik kameralar ile karşılaştırıldığında hala yüksektir. Gelişmenin Tamamlanmamış Olması Yüksek Fiyat Sınırlı Kullanım
Sayısal kameraların genel yapısı, klasik kameralar ile benzerlik göstermektedir. Ancak, bu benzerlik genelde fiziksel boyut ve şekil benzerliği ile sınırlı kalmakta, işlevsellik ve kullanım olarak oldukça farklılıklar göstermektedir.
Sayısal kameraların sağladığı faydalardan bazılarını şu şekilde sıralamak mümkündür. Film kullanımı ve buna bağlı olarak foto-laboratuar ve hassas fotoğraf tarama işlemleri ortadan kalkmıştır. Özellikle, foto-laboratuar aşamasında film banyosu sırasında ve tarama sonrasında ortaya çıkabilecek görüntü kalitesindeki azalma önlenmiştir.
Çekim anında eş zamanlı olarak pankromatik, renkli ve kızılötesi görüntülerin elde edilmesi ile geniş bir ürün yelpazesine sahip olunmaktadır. Aynı bölgeye ait bu değişik özellikli görüntüler, çok çeşitli kullanım alanlarını da beraberinde getirmektedir. Fotoğraf alımı sonrasında yapılan işlemlerin çoğunun (Foto-laboratuar, tarama, fotogrametrik nirengi gibi) ortadan kalkması ile birlikte, bu işlem aşamalarında harcanan zaman ve maliyette kayda değer bir düşüş sağlanmıştır.
Radyometrik çözürlüğünün hava filmlerindeki gibi 8 bit yerine 8-12 bit olarak elde edilmesi, görüntünün kalitesini oldukça yükseltmiştir. Ayrıca, radyometrik çözünürlüğünün yüksek olması, hava şartlarından daha az etkilenmesi anlamına geldiği için uçuşa uygun daha fazla zaman bulunmasına imkân sağlamaktadır. Sayısal görüntünün, filmlerdeki gibi grenli yapıda olmaması nedeniyle görüntü kalitesi oldukça yüksektir. Bu kalite; daha iyi stereo görüntü elde edilmesine, buna bağlı olarak daha iyi detay yorumlamaya ve otomatik işlemlerde ( nirengi, nokta seçim, sınıflandırma, değişikliklerin belirlenmesi vb) daha iyi sonuç elde edilmesine olanak sağlamaktadır.
Sayısal kameraların geometrik doğrulukları filmlerden elde edilen sayısal görüntülere göre oldukça yüksektir. Sayısal kameralar ile görüntülerin klasik filmlere oranlara daha kolay elde edilmesi ve görüntü yöneltme parametrelerin doğrudan elde edilmesine yardımcı olan Ataletsel ölçüm ünitesi (Inertial Measurement Unit - IMU) sisteminin kullanılması ile tekrarlamalı işlemlerde (Revizyon, takip, kontrol vb) büyük kolaylıklar sağlanmaktadır.
Kaliteli görüntülerin elde edilmesi ile birlikte otomatik işlemlerin sonuç kalitesinin artması ve bu sayede bu görüntüleri kullanarak elde edilen ürünlerin ( Ortofoto, SYM, vektör vb.) de kaliteli olmasını sağlamaktadır. Klasik filmlerin arşivlenmesi, arşivlenen filmlerin gerektiğinde tekrar kullanılabilir hale gelmesi gibi zaman ve maliyet gerektiren işlemler ortadan kalkar. Ayrıca, uygun yazılımlar kullanılarak sayısal olarak elde edilen görüntülerin arşivlenmesi ve tekrar kullanılabilmesi klasik filmlere nazaran oldukça kolay işlemler olacaktır.
Sayısal kameralar genel olarak çerçeve görüntüleme sistemlerini veya tarayıcı sistemlerini kullanmaktadır. Bu tür kameralar genellikle CCD (Charge-Coupled Devices) kameralardır. Bu kameralar ile görüntü verileri genellikle yüksek kapasiteli disklere sayısal olarak kayıt edilir.
Çerçeve Görüntüleme Sistemleri Perspektif Geometri Geleneksel Ölçme Teknikleri Avantajı Tüm Pikseller Aynı Anda Görüntüleme Yapar Platform Hareketleri Görüntü Geometrisi Açısından Fotoğrafik Çerçeve Kameralar İle Aynı Oldukça Yüksek Geometrik Doğruluk
Tarayıcı Sistemler Uçuş Yönüne Dik Bir Hat Boyunca Arazinin Bir Ucundan Diğer Ucuna Belli Bir Açı Altında Tarama İşlemi Ya Mekanik Olarak Dönen Ya Da Sarkaç Gibi Salınan Ayna Yardımı İle Tarama İşlemi
Her iki sistemden elde edilen görüntünün radyometrik kalitesi oldukça yüksektir. Sol tarafta yer alan film 15 cm yer çözünürlüğüne sahiptir ve 12 mikron çözünürlüğünde ile taranmıştır. Sayısal kamera ile alınan görüntü ise 16 cm çözünürlüğüne sahiptir. Her iki görüntüde bir demiryoluna ait aynı yerler 2 kat büyütülmüştür. İkisi arasındaki farklılık açıkça görülmektedir. Sayısal kameradan alınan görüntüden demiryolu raylarının detayları ayrıntılı olarak tanımlanabilmektedir.
Geometrik doğruluk açısından, çerçeve görüntüleme sistemi ile çalışan görüntü algılayıcıların özellikle X-Y doğrultularındaki kararlı yapıları nedeniyle bir üstünlüğü söz konusudur. Tarayıcı sistemlerde aşağıdaki örnekte olduğu gibi ham görüntü belirli bir işlemden sonra kullanılabilir hale gelmektedir. Bu işlem sırasında kaliteli bir görüntü elde edebilmek için özellikle algılayıcıların kalibrasyonu özem kazanmaktadır.
Sayısal kameralardan elde edilen görüntülerin formatları klasik filmlere göre biraz küçüktür. Görüntü formatının küçük olması bir dezavantaj gibi görünse de kolay elde edilebilir olması ve doğrudan kullanıma hazır olması bu dezavantajı ortadan kaldırmaktadır.
Modern hava algılayıcı yönetim sistemlerinin en büyük avantajlarından birisi tüm gerekli cihazları üzerinde barındırarak uçak üzerinde kullanılacak ekstra cihazların azaltılmasıdır. DMC hava kamerasının ASMS yazılımı, kamera kontrol arayüzü, cayro ile sabitlenmiş kamera kaidesi için kontrol arayüzü, video görüntü yakalama kartı, bir adet L1/L2 24 kanallı GPS alıcısı ve POS 510 elektronik kontrol ünitesi için arayüz (direk coğrafik yöneltme için IMU) içermektedir.
ÇEŞİTLİ DİJİTAL HAVA KAMERALARININ İNCELENMESİ Z/I Imaging's Digital Mapping Camera (DMC) Bütün dijital hava kameralarının ortak bir özelliği olarak, dijital hava kameralarının kullanılması ile klasik hava kameraları ile fotoğraf alımı esnasında ve sonrasında yapılması gereken birçok işlem adımları elimine edilebilir. Film, film banyo işlemleri, taranması, fotogrametrik nirengi çalışmaları film bazlı klasik uçuş görevlerinin temel giderlerini oluşturmaktadır. Dijital hava kameralarının kullanılması ile filmin kendisi, zahmetli ve zaman alıcı banyo işlemleri, film tarama işlemleri elimine edilir ve maliyet ve zaman tasarrufu sağlanmış olur.
Sistem Özellikleri Konfigürasyon 14k * 8k yüksek çözünürlük Pankromatik ve multispektral Piksel Boyutu 12 m Görüş Alanı 69,3o uçuşa dik istikamet 42o uçuş istikameti Pankromatik Çözünürlük 7680 * 13824 piksel (sonuç görüntüde) Ham Pan Kamera Çözünürlüğü 7k * 4k (herbiri) Lens Sistemi 4: * f = 120 mm / 1:4.0 Multispektral Kanal Sayıları 4: RGB ve Yakın Kızılötesi (NIR) Ham Ms Kamera Çözünürlüğü 3k * 2k piksel Birleşik Görüntü Çözünürlüğü 4: * f = 25 mm / 1:4.0 Pozlama ve F-Stop 1/50 -1/3000 saniye f/4 -f/22 (sürekli değişken) Dahili Veri Depolama Kapasitesi (Uçuş Esnasında) 840 GB (> 2000 görüntü) Maksimum Görüntüleme Sıklığı 2 sn / görüntü Radyometrik Çözünürlük 12 bit (bütün kameralarda) Kamera Ağırlığı < 80 kg. Toplam Ağırlık 115 kg.
DMC kamerasındaki sekiz ayrı kamera modulü bağımsız ünitelerdir ve merkezi izdüşüm ile kayıt yaparlar. Bütünleşik sonuç görüntü, sekiz ayrı kamera için ayrı mercek sistemleri kullanılmaya başlanmasından itibaren, tek ve büyük çaplı mercek sistemlerine nazaran daha hassas optik performans değerlerine ulaşmıştır. Yüksek çözünürlüklü pankromatik kanal, maksimum odak uzaklığı ve f/4 açıklığında, dört adet 7k*4k lık geniş çerçeve çipi ile yüksek performanslı mercek sistemiyle 120 lp/mm.lik bir optik çözünürlük sağlar.
Sonuç görüntü, aynı anda kayıt yapan, bu dört adet bağımsız kameradan elde edilen görüntülerin birleştirilmesi ile elde edilir. Kamera dizaynı, homojen, kesintisiz ve 7680 piksel uçuş doğrultusunda, 13824 piksel uçuş doğrultusuna dik istikamette yer çözünürlüğüne sahip yekpare görüntünün elde edilmesini sağlar.
Renkli (true veya false) görüntülerin eşzamanlı alımı için dört multispektral kanal, kamera elektronik ünitesi içerisinde birleştirilmiştir. Yüksek kalitede renk ayrımına ulaşabilmek için her ayrı renk kanalı, 25 mm. odak uzaklığı, f/4 maksimum açıklığı olan yüksek performanslı lens sistemine, her renk için bir adet 3k * 2k CCD çipine ve yüksek performanslı kamera filtresine sahiptir. Kameralar özel olarak tasarlanmış, sağlam, sert ve stabil bir optik taşıyıcı sistem içerisine yerleştirilmiştir. Bu sistem her bir kamera ekseninin birbirlerine göre hassas kalibrasyonunu ve stabil olarak kalmasını sağlamaktadır. Bu entegre tasarım tekniği, CCD için çok iyi bir S/N oranı sağlamakta ve sistem içerisinde oluşabilecek olan elektromanyetik karışmayı (paraziti) en aza indirmektedir.
Kamera kalibrasyon parametreleri uygulanır. 4 ayrı bindirmeli görüntü Görüntü Mozaikleme Kamera kalibrasyon parametreleri uygulanır. Platform kalibrasyonu uygulanır. Bağlama noktası kontrolü yapılır. Robust dengelemesi yapılır. Sanal perspektif projeksiyon Renkli kompozit oluşturma
DMC kameralarında, distorsiyonsuz bir görüntü elde etmek için, aynı anda, bütün görüntü noktalarını aynı optik yolu kullanarak pozlamayı sağlayacak şekilde, kamera mercek merkezlerine elektromekanik bir obtüratör yerleştirilmiştir. Ayrıca, büyük ölçekli harita yapım işlerine de imkan sağlayacak şekilde görüntü sürüklenmesini önleyecek elektronik bir sistem vardır. Bu sistem aynı zamanda uzun pozlama zamanı sağlar ve görüntü sürüklenmesinden kaynaklanan bulanık görüntü oluşumunu elimine eder.
DMC 2001 kamerası için uçuş öncesi, uçuş esnasında ve sonrasında yapılacak işlem adımları aşağıda açıklandığı gibidir.
Uçağın inişi sonrasında, kaydedilen veri post-proses sistemine aktarılır. Post-prosesin amacı, dağıtımı yapılacak veya mevcut herhangi bir Dijital Fotogrametrik Çalışma İstasyonunda (DFWS) kullanılacak olan orjinal görüntülerin hazırlanmasıdır. Bu işlem sırasında, alımı yapılan görüntüler normaleştirilir, doğrulanır, düzeltilir (retify), renkler kodlanır, formatlanır ve post-proses için uygun hale getirilir. Bu işlem adımlarından sonra görüntüler diğer DFWS'lere transfer edilebilir. Bu işlem adımlarında elde edilen ara ürünler aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
Tablodan da görülebileceği üzere, kısa bir süre içerisinde, yukarıda sıralanan çalışmaların hemen hemen tamamı Dijital Hava Kameraları ile gerçekleştirilebilir seviyeye gelmiştir. Dijital Hava Kameralarının ana başlıklar altında kısaca sıralanabilecek avantajları şunlardır.
Leica ADS40 Uçağa Takılı Dijital Algılayıcı 1999 ve 2000 yıllarında, LH sistem, Alman Uzay Merkezi (DLR) ile işbirliği ile sayısal stereo hava algılayıcısı olan ADS40’ı geliştirmiştir. Yüksek çözünürlüklü fotogrametrik harita yapımı ve tematik veri yorumuna uygun görüntü sağlar. Bu stereo sistem 3-satır prensibine dayalıdır. İlave CCD-satırların aynı odak plakasında birleştirilmesi ile birlikte aynı anda renkli ve çok bantlı görüntü sağlayabilmektedir.
Sayısal bir hava kamera sistemi aşağıdaki özelliklere sahip olmalıdır. Bir lens ve odak plakası, Geniş görüş açısı ve etkili bir resim alımı için yüksek seviyede piksele sahip (20 k piksel) tarama genişliği, Stereo görüntüleme için yüksek çözünürlük ve geometrik doğruluk, Renkli ve çok bantlı alım kabiliyeti, Yüksek radyometrik çözünürlük ve doğruluk, Tekrarlanabilen algılayıcı özellikleri
Stereo ve yüksek çözünürlüğü sağlamak için ADS40 üç-satır prensibine dayalıdır. Boyuna stereo kabiliyet üç sıralı CCD-satırın farklı görüş açılarında (ileri, geri, nadir) kullanımı ile sağlanır. Satır tarayıcıların baz yükseklik oranlarının değişmemesinden dolayı, üç satır arasındaki stereo açılar esneklik sağlamak maksadıyla fazla değerler alır. ADS40, dokuz adet paralel olarak yerleştirilmiş algılayıcı satır kullanmaktadır; Bunlar, üç pankromatik satır (ileri, nadir, geri) ve altı spektral (kırmızı, yeşil, mavi, 2 adet kızıl ötesi ve 1 adet opsiyonel yakın kızıl ötesi) satırdır. Her biri 12000 piksel donanımlı 3 renkli satır özel bir trichroitic ışın dağıtıcısı düzenlemesi kullanılarak uçuş sırasında optik olarak üst üste bindirilir. Yakın kızılötesi kanallar, pankromatik nadir CCD satırlarına göre biraz daha ötelenmiştir.
Tabloda en önemli algılayıcı parametreleri gösterilmiştir.
ADS40 sisteminin de, Z/I Imaging'in DMC Kamerası gibi sadece algılayıcının kendisi olarak düşünülmemeli, sistemin ilave olarak IMU, platform, uçuş kontrol ve yönetim sistemleri, kamera bilgisayarı gibi ek modüller ihtiva ettiği dikkate alınmalıdır
Sadece tek bir CCD satırı elde edilmek istenilen görüntüdeki çözünürlük ihtiyaçlarını karşılayamamaktadır. CCD Satırları ile kayıt yapan kameralarda temel mantık olarak bütün algılayıcılar tak bir optik mercek sisteminin arkasına monte edilmelidir veya daha pahalı bir çözüm olarak birden fazla kamera kullanılmalıdır. Bu sebeple değişik yöntemler denenmiştir. Bu yöntemler ; - Çapraz (butted) satırlar - Uçuş doğrultusundaki bindirme ve Kaydırma - Ötelenmiş sıralı satırlar Birinci ve ikinci çözümler iki satır arasında boşluğa ya da ek bir stereo açıya neden olur. Bu durumda ötelenmiş sıralı satırların çözüm için uygun olduğu net bir şekilde ortadadır. Bu dedektörler, uçuş istikametine dik istikamette yarım piksel boyu kaydırılmış ve birbirlerine çok yakın olacak şekilde yerleştirilmiş iki sıra 12k CCD satırı ihtiva etmektedir
Odak plakasında 4 adet CCD yuvası bulunmaktadır Odak plakasında 4 adet CCD yuvası bulunmaktadır. Bunlardan iki tekli, iki tanesi de üçlü satır konfigürasyonu içermektedir.
Vexcel Geniş Formatlı Dijital Hava Kamerası Bütünleşik uçağa takılı bir sistem olarak algılayıcı ünitesi, depolama ve hesaplama ünitesinden oluşur. Çoklu kamera sistemine sahiptir ve çerçeve görüntüleme sistemine göre çalışır.
Algılayıcı Ünitesi Depolama ve Hesaplama Ünitesi
Sistem Bileşenleri Optik Bileşenler Depolama/Hesaplama Ünitesi CCD Yardımcı Bileşeni Bağımsız CPU/Depolama Sistem Bileşenleri
Uçuş esnasında görüntü alınır, ilk işleme tabi tutulur ve dağıtım için hazır hale getirilebilir. Uçakta bulunan depolama ve hesaplama ünitesi çoklu işlemcili gelişmiş bir bilgisayar sistemine sahiptir. Hesaplama işlemleri, uçakta, park alanında veya ofiste tamamlanabilir. Depolama ve hesaplama ünitesi 35 kg dır ve portatiftir Görüntü alımı Görüntü işlenmesi Park alanında Geçici bir ofiste Ana bir ofiste
Ana Koni 4 Renkli Koni Kamera geometrisi
4 Adet Alan Dizi CCD li Ana Koni Pankromatik ana koninin görüntüleme prensibi ve görüntü birleştirme yöntem ve geometrisi aşağıdaki şekillerde sırası ile gösterilmiştir. 1 Tüm Resim 4 Adet Alan Dizi CCD li Ana Koni
2 Adet Alan Dizi CCD li 1 nci Yardımcı Koni
2 Adet Alan Dizi CCD li 2nci Yardımcı Koni 3 2 Adet Alan Dizi CCD li 2nci Yardımcı Koni
1 Adet Alan Dizi CCD li 3ncü Yardımcı Koni 4 1 Adet Alan Dizi CCD li 3ncü Yardımcı Koni
Bağlama Noktaları ve Bindirmeli Alanlar
Görüntü geometrisi 4 alan dizi CCD li ana koni vasıtasıyla sağlanmaktadır.
Sintopik Görüntüleme Senkronize Sintopik 3 inch ~1 msec 10 inch
Senkronizeye karşı Sintopik Görüntüleme: 4 kamera konisinin de aynı konumdan görüntüleme yapması (Sintopik Pozlama)
UltraCam sayısal hava kamerası, aynı efektif kamera konumundan, tüm yardımcı resim karelerini ayrı ayrı pozlar ve sonuç olarak tek merkezi izdüşüme sahip, diferansiyel paralaksı giderilmiş bütünleşik fotoğrafı oluşturur.
Pan Görüntü ile birleştirilmiş 5, 6, 7, 8 numaralı kamera konilerinin her birinde 1 CCD algılayıcı eleman bulunur Tüm Görüntü Pan Görüntü ile birleştirilmiş RGB/IR bantları Multispektral veri kaydetme amaçlı her birinde 1 adet alan dizi CCD bulunan 4 adet kamera konisi
Görüntüler sonuç ürün haline gelene kadar aşağıdaki seviyelerden geçerler.
Teknik Özellikler
Yer Örnekleme Aralığı - Ground Sampling Distance (GSD) (GSD = yeryüzünde Komşu Piksel merkezleri arasındaki uzaklık Fazla-örnekleme eksik-örnekleme Pixel büyüklüğü GSD ile eşanlamlı değildir Ancak UYGULAYICILAR için GSD pixel büyüklüğüne benzer