SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PDR Bağlamında Öğrenci Koçluğu
Advertisements

REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
OKUL REHBERLİK SERVİSLERİ DESİMAL SİSTEMİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ Resmî Gazete   : /24376 Tebliğler Dergisi : MAYIS 2001/2524 GEBZE.
REHBERLİK.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ
REHBERLİK DERS II.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
2. BİLGİ TOPLAMA VE SUNMA HİZMETİ
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Sevgili Öğrencilerimiz ;
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
Sınav Rehberliği Konusunda
Sağlıkla ilgili önlemler alma
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
AYDIN ÇOCUK MAHKEMESİ İSMAİL ÇEKİN PEDAGOG
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
EĞİTİM ÖĞRETİMDE REHBERLİĞİN YERİ VE REHBERLİĞİN ÖNEMİ
ABDİ İPEKÇİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK (PDR)
REHBERLİKLE ELELE.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Rehberlik,  bireyin kendini anlaması,  problemlerini çözmesi,  gerçekçi kararlar alması,  kapasitelerini geliştirmesi,  çevresine dengeli ve sağlıklı.
Kişisel Rehberlik.
OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ-1 GİRİŞ
PSİKOLOJİK DANIŞMAN / REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ARDAHAN REHBERLIK VE ARAŞTıRMA MERKEZI EĞITIMDE REHBERLIK HIZMETLERI.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Sunum transkripti:

SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM BİLGİLENDİRME SEMİNERİ BEYŞEHİR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ 2014

SINIF REHBER ÖĞRETMENİ KİMDİR SINIF REHBER ÖĞRETMENİ KİMDİR? Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği 4. Maddesinin k bendine göre; Eğitim-Öğretim kurumlarında bir sınıfın rehberlik hizmetlerini yürüten ve rehberlik saatlerine giren ilköğretim kurumlarında şube rehber öğretmeni, orta öğretim kurumlarında ise sınıf öğretmeni SINIF REHBER ÖĞRETMENİDİR.

SINIF REHBER ÖĞRETMENİ rehberlik hizmetlerini yürütecek takımın vazgeçilmez bir üyesidir. Çünkü öğretmen öğrencinin her yönüyle tüm olarak gelişimi ve uyumundan birinci derecede sorumlu olan kişidir.

Yöneticisi, uzmanı, öğretmeni ve diğer elemanları ile birlikte, eğitim sürecinde görev alan tüm personelin ortak amacı, öğrencinin, kendini gerçekleştirmesine uygun ortam sağlamaktır. Kuşkusuz, öğretmen, öğrenci ile daha uzun süre bir arada olduğu için onun gelişimini daha yakından izleme; böylece eğitimsel, meslekî, kişisel ve sosyal problemlerini daha iyi tanıma ve ona yardımcı olmaya uygun bir konumdadır. Bu durum, sınıf öğretmenine, rehberlik açısından önemli görev ve sorumluluklar yüklenilmesinin temel gerekçelerinden birini oluşturur.

REHBERLİK NEDİR? Rehberlik, öğrenci kişilik hizmetleri bünyesinde yer alan ve daha çok öğrencinin kişilik gelişimi ile ilgilenen bir hizmet alanıdır. Çeşitli psikolojik danışma ve rehberlik tanımlarının ortak yönleri gözden geçirildiğinde, psikolojik danışma ve rehberlik (PDR), “kişiye kendisini ve çevresini tanıması, gizilgüçlerini geliştirmesi ve kendisini gerçekleştirmesi, sorunlarını çözebilmesi için sistematik ve profesyonel, düzenli ve sürekli yardım süreci” olarak tanımlanabilir.

Psikolojik Danışma Hizmeti Psikolojik Danışma “bireyin karar verme ve problem çözme ihtiyaçlarını karşılayarak gelişim ve uyumunu sürdürmesine yardımcı olmak amacıyla bireyle yüz yüze kurulan psikolojik yardım ilişkisidir. Bu yardım alanda yetişmiş bir uzman tarafından verilen profesyonel bir hizmettir.

Psikolojik Danışma hizmeti dışındaki diğer tüm rehberlik hizmetleri; rehber öğretmenin ve rehberlik hizmetlerinden sorumlu müdür yardımcısının koordinatörlüğünde diğer sınıf rehber öğretmenlerinin eşgüdümünde yürütülür.

Müşavirlik (Konsültasyon) Hizmeti Rehberlik hizmetleri kapsamına doğrudan öğrenciye dönük olmayan ancak yapılacak hizmetlerin niteliğini etkileyecek hizmetlerdir. Okuldaki rehberlik uzmanının, öğretmen ve yöneticilerin ortak bir rehberlik anlayışı kazanmaları, bu alanlardaki bilgi ve becerilerini artırmaları için onlara yardımcı olmasıdır. Bir başka deyişle okuldaki rehberlik uzmanı ile öğrencinin eğitimi ve yetiştirilmesi ile ilgili bir ya da daha fazla sayıda kişinin (öğretmen, yönetici, veli…)işbirliği içinde, öğrencinin gelişmesine yönelik olarak kurdukları yardım ilişkisidir.

Bireyi Tanıma Hizmeti Öğrencinin gelişimine ve uyumuna yardımcı olabilmek için onu tanımak gereklidir. Bireyi tanımada amaç, bireyin kendini tanıması, kendi özellikleri hakkında bilinçlenmesi, kendini zayıf ve kuvvetli yönleriyle görüp kabul etmesini sağlamaktır. Tanıma hizmetlerinde en önemli görev sınıf öğretmenine düşer. Kuşkusuz tanıma çalışmalarını yürütürken sınıf öğretmeni, okuldaki rehberlik uzmanından yardım alır, bazı tanıma araçlarının hazırlanması ve kullanılmasında onun uzmanlık bilgisinden yararlanır.

MEVZUAT DOĞRULTUSUNDA SINIF REHBER ÖĞRETMENLİĞİ (Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği)

SINIF REHBER ÖĞRETMENİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği’nin 51. Maddesine göre 1.Okulun rehberlik ve psikolojik danışma programı çerçevesinde sınıfın yıllık çalışmalarını plânlar ve bu plânlamanın bir örneğini rehberlik ve psikolojik danışma servisine verir.

DOĞRULTUSUNDA SINIF REHBERLİK PLANLARININ OLUŞTURULMASI UYGULAMA-1 Rehberlik Hizmetleri Yıllık Çerçeve Planı Sınıf Rehberlik Planı Formatı Etkinlik Kitapçığı DOĞRULTUSUNDA SINIF REHBERLİK PLANLARININ OLUŞTURULMASI

EYVAH SINIFTA PROBLEM VAR! UYGULAMA-2 EYVAH SINIFTA PROBLEM VAR!

SINIF REHBERLİK DOSYASI 2.Sınıfındaki öğrencilerin öğrenci gelişim dosyalarının tutulmasında, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisiyle iş birliği yapar. SINIF REHBERLİK DOSYASI İÇERİĞİ Sınıf Yıllık Çalışma Programı Yönetmelik ( Sınıf  Öğretmenin Görevleri ) Rehberlik Faaliyetleri Özet Bilgi Formu Sınıf Listesi Oturma Planı Sosyal Kulüplerde Görev Alan Öğrencilerin Listesi SINIF REHBERLİK DOSYASI

SINIF REHBERLİK DOSYASI İÇERİĞİ Öğrenci Tanıma Fişleri ( Her Bir Öğrenci İçin Ayrı Bir Poşet Dosya İçinde) Uygulanan Rehberlik Tekniklerinin Uygulama Kayıtları (Her Bir Öğrencinin Poşet Dosyasına Konulacak) Sınıf Rehberlik Programı Ekleri SINIF REHBERLİK DOSYASI

3. Sınıfıyla ilgili çalışmalarını, ihtiyaç ve önerilerini belirten bir raporu ders yılı sonunda ilk hafta içinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisine iletir. 4. Öğrencilerin ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda eğitsel kollara yöneltilmeleri konusunda psikolojik danışmanla iş birliği yapar.

5. Rehberlik için ayrılan sürede sınıfa girer 5. Rehberlik için ayrılan sürede sınıfa girer. Sınıf rehberlik çalışmaları kapsamında eğitsel ve meslekî rehberlik etkinliklerini, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisinin organizasyonu ve rehberliğinde yürütür.

TEŞEKKÜRLER Okul Rehber Öğretmeni Hilal KAYIR