Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MADDE ANALİZİ.
Advertisements

MADDE ANALİZİ.
Matematik Öğretmeni RAGIP ŞAHİN
BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ KAÜ İÇİN BELİRLENEN NOT ARALIKLARI
Henryson Yöntemi ile Madde Analizi
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
HİPOTEZ TESTLERİ.
YDYO Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.
Alt Üst Gruplar Farkına Göre Madde Analizi (Basit Yöntem)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
SINIF GEÇME.
TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatiksel İşlemler
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği
SINIF GEÇME BİR DERSİN DÖNEM PUANI; a) Sınavlardan alınan puanların,
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
Madde (soru istatistikleri)
2013 TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİMDE SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
SINIF GEÇME SİSTEMİ Sevgili Gençler ; Öğretim Yılının sonuna yaklaştığımız ve Sınavlarınızın yoğunlaştığı bu günlerde sizlere Sınıf Geçme Sistemi konusunda.
TEST VE MADDE ANALİZİ.
Fen ve Teknoloji Yazılısı Matematik Yazılısı Türkçe Yazılısı Yabancı Dil Yazılısı Din Kültürü ve Ahlak.
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
DERSLERDERS SAATİ TÜRK DİLİ2 TÜRK EDEBİYATI3 TARİH2 COĞRAFYA2 FİZİK2 KİMYA2 BİYOLOJİ2 SAĞLIK BİLGİSİ1 MATEMATİK4 GEOMETRİ2 YABANCI DİL6 İKİNCİ YABANCI.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
* Türkçe testinde dil bilgisinden, Temel Matematik testinden geometriden ne kadar soru geleceği net olarak belli değildir. Dil bilgisinden ortalama 5-6,
SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171.
Kütahya Siteler Öğrenci Yurdu Talebeleri 2008 STANDART SAPMA 8.SINIF SBS Slaytlarda fare veya aşağı tuş ile ilerleyiniz.
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
2016 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞİŞİM ÖLÇÜLERİ.
Merkeze Yayılma Ölçüleri
STANDART PUANLAR * Z Puanı * T Puanı.
Uygulama I.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
TEST GELİŞTİRME.
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
UYGULAMA II.
Libreoffice Calc ile Veri Tablosu Hazırlama. Veri Tablosu Oluşturmak İçin Veri Girişi Bir öğrencinin; 1. Vize Notu 2. Final Notu 3. Ödev Notu A) Girişi.
TEST İSTATİSTİKLERİ.
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
STANDART SAPMA.
Sunum transkripti:

Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı = Grup ortalaması = Grup standart sapması 17.04.2017 Madde Analizi

Z Puanı Hesaplama Veli’nin notları X Ss Z Başarı Sırası T Matematik 65 70 12 (65-70) /12= -0.41 3 45.9 Türkçe 60 50 8 (60-50)/8= 1.25 1 62.5 Fizik (65-70)/8= -0.62 4 43.8 Kimya 15 (60-50)/15= 0.66 2 56.6 17.04.2017 Madde Analizi

Madde Analizi Madde güçlük indeksi Madde ayırıcılık gücü indeksi 17.04.2017 Madde Analizi

Alt-Üst Grup Yöntemiyle Madde Analizi Doğru cevaplar 1, yanlış ve boş cevaplar 0 olarak puanlanır Öğrencilerin toplam test puanları bulunur Test puanları göre büyükten küçüğe doğru sıralanır. Test puanlarının en yüksek % 27’lik grubu ile en düşük % 27’lik grubu seçilir ve bunlar üst-grup ve alt grup olarak isimlendirilir. Öğrenci sayısının az olması (önerilen; en az 100 kişi) durumunda kağıtlar ikiye bölünür. İlk % 50 si üst, son % 50’si alt grup olur. Kağıtların tamamı analize dahil edilir. Her bir soru için; sorunun seçeneklerine verilen cevapları gösteren bir tablo hazırlanır. 17.04.2017 Madde Analizi

Madde Güçlük İndeksi Madde güçlük indeksi (Pj) (0,1): Bir soruyu doğru cevaplayan öğrenci sayısının, tüm öğrenci sayısına oranıdır. Madde güçlüğü, sorunun zorluk düzeyi olarak değerlendirilir. 0 ile 1 arasında değer alır 1’e yaklaştıkça soru kolaylaşır. 0’a yaklaştıkça zorlaşır. Başarı testlerinde bunun, 50 civarında olması arzu edilir. 0.00-0.29………zor soru 0.30-0.69………normal soru 0.70-1.00………kolay soru 17.04.2017 Madde Analizi

Madde Ayırıcılık gücü indeksi Madde ayırıcılık gücü indeksi (rjx) (-1, +1): Söz konusu sorunun başarılı öğrencilerle başarısız öğrencileri ayırt edebilme gücünü gösterir. Bulunan değer; 0’dan küçükse: madde atılır 0.00-0.19 arasında: madde zayıftır, atılır 0.20-0.29 arasında: madde düzeltilerek alınır 0.30-0.39 arasında: madde iyidir. Düzeltilerek alınır 0.40 ve üstü: madde çok iyidir. Kullanılır. 17.04.2017 Madde Analizi

Madde Analizi Tablosu A B C D Toplam Üst Grup 20 14 8 50 Alt Grup 10 12 28 24 100 Seçenekler Gruplar Doğru cevap: A 17.04.2017 Madde Analizi

Formüller Madde Güçlük İndeksi: Ayırıcılık Gücü indeksi: Dü: Maddeyi üst grupta doğru cevaplayanların sayısı Da: Maddeyi alt grupta doğru cevaplayanların sayısı N: Alt ve üst gruptaki toplam öğrenci sayısı n: Alt ya da üst grubun öğrenci sayısı 17.04.2017 Madde Analizi

Hesaplama Madde güçlük indeksi: Madde ayırıcılık gücü indeksi: Yorum: 0’a yakın olduğu için zor bir madde Yorum: Ayırıcılık gücü düşük olduğundan madde düzeltilmelidir 17.04.2017 Madde Analizi

Testin Ortalama Güçlüğü P= Aritmetik ortalama / Testten alınabilecek en yüksek puan P= Soruların güçlük indeksleri toplamı / Soru sayısı 17.04.2017 Madde Analizi