Performans Değerlendirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
YÖNETİM İŞLEVLERİ: DENETLEME
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
PERFORMANS DEĞERLEME ve 360 DERECE GERİ BİLDİRİM
ERK İSG&İK – –
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Performans değerlendirme
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
İGEP Performans Yönetimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İnsan Kaynakları Yönetiminin
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması

Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Performans değerlendirme
Dereceleme Ölçekleri, Kontrol Listeleri ve Envanterler
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Performans Değerlendirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Performans, amaca ulaşma yolunda sergilenen çaba ve eylemlerin tümüdür.

Performans değerlendirme ile; bir amaca ulaşmada gösterilen eylemler hakkında ölçütlerle karşılaştırma işi yapılarak karar verilmektedir.

Performans değerlendirme tüm çalışan ve işletmelerle ilgili genel bir terimdir.

Çalışanların performanslarını değerlendirme düşüncesi 19 Çalışanların performanslarını değerlendirme düşüncesi 19. yüzyıla kadar gitmektedir. Performans değerlendirmeye olan ilgi, 21. yüzyıla doğru artmıştır.

Öğretmen ve eğitim yöneticilerinin performans değerlendirmesi; bu kişilerin okulun etkililiğine katkılarının, çaba ve eylemlerinin belirlenip bu işlerle ilgili yargıya varılmasını ifade etmektedir.

Performans değerlendirmenin odak noktası insandır Performans değerlendirmenin odak noktası insandır. Çünkü bir kurumun performansı çalışanlarının performansının bir fonksiyonudur.

Performans değerlendirme ile hedeflenen çıktılar şu şekilde özetlenebilir Çalışanların örgüt içindeki rol ve yerlerini daha iyi anlamalarını sağlamak Çalışanların sorumluluk duygusunu geliştirmek Çalışanların öz değerlendirme yapmalarını sağlamak Çalışanların kendilerini geliştirmelerini sağlamak Çalışanları güdülemek İş tatminini sağlamak Üretilen hizmet ve ürünlerin kalitesini yükseltmek Örgütün daha verimli çalışmasını sağlamak

Performans değerlendirme şüphesiz çalışanların ücret, terfi gibi durumlarının belirlenmesiyle de ilgilidir. Ancak performans değerlendirmenin yalnızca bu amaçlarla yapılmamaktadır. Performans değerlendirmenin temel amacı çalışanların adanması, odaklanması, gelişimleridir.

Bireyin performansı hem kişisel (tutum, ilgi, bilgi, beceri vs Bireyin performansı hem kişisel (tutum, ilgi, bilgi, beceri vs.) hem de dış etmenlerden (aile, kültür, yasalar, teknik donanım vs.) etkilenmektedir. Günümüzün karmaşık toplum yapısında çalışanların örgüt performansına katkılarının değerlendirilmesi de basit olmamaktadır.

Performans değerlendirme; çok yönlü veri toplayabilmek, tarafsızlığı sağlayabilmek ve yerinde karar verebilmek amaçlarıyla şu kişilerden elde edilen veriler doğrultusunda yapılabilmektedir: Yöneticiler Kişinin kendisi Kişinin iş arkadaşları Kişinin alt çalışanları Müşteriler Uzmanlar

Performans değerlendirme çeşitli araç ve teknikler kullanılarak gerçekleştirilmektedir.

Çalışma standartlarının belirlenmesi tekniğinde, işlerin yapılmasıyla ilgili standartlar oluşturulur ve çalışanların bu standartlara uyma durumu belirlenerek karar varılmaya çalışılır. Çalışma standartları yalnızca yöneticiler tarafından ya da yöneticiler ve çalışanların fikir birliğine varmasıyla belirlenebilir.

Metin değerlendirme tekniğinde çalışanın performansı kendi ya da başkaları tarafından yazılan bir değerlendirme yazısı kullanılarak değerlendirilir.

Kritik olay değerlendirmesi tekniğinde bir işin yapılması için kritik öneme sahip davranışlar belirlenerek çalışanın bu davranışları yöneticiler tarafından bir süreliğine gözlenir ve değerlendirilir.

Ölçek tekniğinde çalışanın çeşitli özellikleri (iletişim, liderlik vs Ölçek tekniğinde çalışanın çeşitli özellikleri (iletişim, liderlik vs.) ya da davranışları eşit aralık türü ölçeklerle puanlanarak değerlendirilir.

Kontrol listesi tekniğinde çalışanın çeşitli davranışları evet ya da hayır biçiminde verilen yanıtlarla değerlendirilir.

Karşılaştırma tekniğinde çalışanın performansı bir başka çalışanın performansı ile karşılaştırılır. Bu teknik daha çok terfi ve atama gibi işlerde tercih edilir.

Sıralama tekniğinde çalışanlar yöneticiye göre en değerli olanından başlanıp sıralamaya tabi tutularak değerlendirilir.

Dağılım tekniğinde çalışanların performansları değerlendirilerek sayısal değerlere ulaşılır. Ardından bu değerler bir gruplamaya sokularak performansı yüksek, orta ve düşük olan gruplar belirlenir.

360 derece tekniğinde, performans tek bir kaynaktan elde edilen verilerle değil, yönetici, çalışma arkadaşı, müşteri gibi farklı kaynaklardan elde edilen verilerle değerlendirilir.

Kaynaklar Karakuş, O. (2004). Performans Değerlendirme Yöntemlerinden Biri Olarak 360 Derece Performans Değerlendirme. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Uçar, A. (2001). İstanbul İli İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Performans Değerlendirmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.