Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HTML.
Advertisements

Devam etmek için “Next” tıklayın.. Kurulum bittikten sonra “C” sürücüsünün altına “Asyakur” adında bir klasör oluşacak.(Resimdeki gibi).Bu klasörün.
BİLGİSAYARDA KLAVYE KULLANIMI
mantIKSAL OPERATÖRLER
JavaScript Birinci Hafta.
Tarayıcınızı açıp, web sayfası adresinizi giriniz. (1) Sayfa düzenleyebilmeniz için “Giriş” bağlantısına tıklayınız. Giriş yaptıktan sonra sayfaların içeriğini.
BT301 İŞLETİM SİSTEMİ KONU: WİNDOWS 7, WİNDOWS 8
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
Problemi Çözme Adımları
Javascript Oğuz İNAL.
KLAVYE EĞİTİMİ.
Bilgisayar Programlama Güz 2011
WİNDOWS 7 KURULUM.
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi (Microsoft Powerpoint)
Bilgisayarda Ofis Programları
Bilgisayarda Ofis Programları
NOT GİRİŞİ.
Algoritma & Programlama
Bilgisayarda Ofis Programları
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
KLAVYE : ( Keyboard ) Bilgisayarın bilgi girişinde kullanılan ve daktiloya benzeyen parçası. Klavyeler harflerin dizilişine göre farklı tiplerde olabilirler.
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2014 (9. Sunu)
Hafta Rapor Hazırlamak Form aracılığı ile tablolara veri girişi yapıldıktan sonra, ekran çıktısı veya yazıcı çıktısı almak amacı ile rapor hazırlanmaktadır.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 30 Nisan 2009 Perşembe Matematik Çocuklar, yapmanız gereken kavanozları ikili gruplara ayırıp, ayrı renklere.
Temel belge İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
VLC MEDİA PLAYER.
Grafik ve Animasyon-II
1. Boş bir Flash dosyası açalım. File > New (Kısayolu: CTRL+N) Flash'ta Guide Layer (Rehber) Uygulaması 2. Layer 1 ismini top oyunu olarak değiştiriyoruz…
Grafik ve Animasyon-II
WORD WORD UYGULAMA.
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I
SCRATCH SUNU -2.
Grafik ve Animasyon-II
BİLİŞİM TEKNOLOJİ DERSİ KLAVYENİN TUŞLARI
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
FARE VE KLAVYE ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Doç.Dr. Ahmet ÖZMEN Sakarya Üniversitesi
Doç.Dr. Ahmet ÖZMEN Sakarya Üniversitesi
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
KIRPMA (Clipping) Bir grafik veri tabanından bir parçayı çıkarma işlemi olan kırpma bilgisayar grafiğinin temel işlerinden birisidir. Kırpma algoritmaları.
Yeni Sayfa Oluşturma ve Buton, EditText, TextView Kavramları Uygulamamıza yeni bir sayfa eklediğimizde bu sayfa için bir java sınıfı da oluşturmamız gerekiyordu.
METİNLERİ Matrislerle ŞİFRELEME
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
4. İŞ PARÇASI KOORDİNAT SİSTEMİ TANIMLAMA İş parçası sağlam bir şekilde bağlandıktan sonra referans olarak seçilen takımla sıfırlama işlemi yapılır. Bunun.
Fotoğrafınızı nasıl heykel görünümüne dönüştürebiliriz??
KLAVYEYİ TANIYALIM. Klavye  Klavye bilgisayarın, yazı yazmak ve komutlar vermek gibi işlemlerin yapılabilmesini sağlayan daktiloya benzer parçasıdır.
OLAYLAR (EVENT).
JavaScript Çalışma Soruları
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
CEIT Hafta.
Grafik ve Animasyon-II
Grafik ve Animasyon-II
Bu Hafta Öğreneceklerimiz KLAVYE.
XPEECH S Serisi IVR Yükleme ve Tanımlama
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
KLAVYEDE BULUNAN TUŞLAR
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
ACTIONSCRIPT TEMELLER İ SAVAŞ TUNÇER
Program Kurulum Seti Hazırlamak
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Sunum transkripti:

Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT

Bu hafta konumuz Flash Action Script 3.0 ile klavye kontrolleri olacak. Bu konuyu 3 kısma ayırarak anlatılacaktır. Birinci kısımda klavye yön tuşlarına basıldığında bir nesneyi sağa, sola, yukarı ya da aşağı hareket ettirmek. İkinci kısımda bir nesnenin koordinatlarıyla ilgilenmek. Üçüncü kısımda ise klavyeden basılan tuş bilgisini kullanmak.

Action Script 3.0 ile Klavye Yön Tuşları Sahnemize bir adet daire çizelim, daireyi sembole dönüştürelim (F8) ve özellikler penceresinden “Örnek Adı” alanına “top” ismini verelim. Sahnede boş bir alana tıkladıktan sonra kod penceresini (F9) açalım ve aşağıdaki kodları yazalım.

Action Script 3.0 ile Klavye Yön Tuşları stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket); function hareket(event:KeyboardEvent) { if (event.keyCode==Keyboard.LEFT) top.x=top.x-1; // Topu sola götürür if (event.keyCode==Keyboard.RIGHT) top.x=top.x+1; // Topu sağa götürür if (event.keyCode==Keyboard.UP) top.y=top.y-1; // Topu yukarı götürür if (event.keyCode==Keyboard.DOWN) top.y=top.y+1; // Topu aşağı götürür }

Action Scrip 3.0 ile Koordinat Uygulaması Sahnemize bir adet daire, bir adet kare ve bir adet dinamik metin alanı ekleyelim. Daire ve kareyi sembole dönüştürelim. Daireye “top”, kareye “kare”, dinamik metin alanına “mesaj” adını verelim. Dikkat etmemiz gereken nokta, nesnelerin konumlarına bakalım ve buçuklu (142,5) gibi olmamasına dikkat edelim. Sahnede boş bir alana tıklayarak kod penceresi açalım ve aşağıdaki kodları yapıştıralım. Klavye yön tuşlarını kullandığınızda dairenin hareket ettiğini göreceksiniz. Daire ve karenin merkezleri çakıştığı zaman mesaj alanında “Top doğru yerde” mesajını göreceksiniz.

stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket); function hareket(event:KeyboardEvent) { if (event.keyCode==Keyboard.LEFT) top.x=top.x-1; if (event.keyCode==Keyboard.RIGHT) top.x=top.x+1; if (event.keyCode==Keyboard.UP) top.y=top.y-1; if (event.keyCode==Keyboard.DOWN) top.y=top.y+1; if (top.x==kare.x && top.y==kare.y) mesaj.text="Top doğru yerde"; }

Action Script 3.0 ile Klavye Tuşlarının Kontrol Edilmesi Amacımız klavyeden hangi tuşa basıldığını anlamak. Bunun için ascii kod tablosundaki klavye tuşlarının değerini bilmemiz gerekiyor. İnternette basit bir arama ile ascii kodlarını listeleyebilirsiniz. Ben tek bir tuş için örnek uygulama yapıyorum, ihtiyacı olan arkadaşlar uygulamayı geliştirebilir. Ascii kod tablosunda “a” harfine karşılık olarak “65” sayısı gelmektedir. Sahnemize bir adet dinamik metin alanı ekliyoruz ve adını “mesaj” yapıyoruz. Sahnenin kod penceresini açıyoruz ve aşağıdaki kodları yazıyoruz. Uygulamayı çalıştırıp klavyeden “a” harfine bastığınızda ekrandaki dinamik metin alanında “a” harfi gözükecektir.

Action Script 3.0 ile Klavye Tuşlarının Kontrol Edilmesi stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, hareket); function hareket(event:KeyboardEvent) { if(event.keyCode==65) mesaj.text="a"; }

Flash Cs5 Action Script 3.0 ile Hittest Kontrol Action Script 3.0 ile hittest kontrolüne geçmeden önce hittest ne anlama geliyor onu öğrenelim. Hittest (çarpma testi) nesnelerin birbirine değip değmediğini kontrol etmemizi sağlayan bir fonksiyondur. Birçok oyunda temel mantık bir şeye çarpınca hakkımızı kaybetmemiz şeklinde olduğundan bu konudan sonra basit flash oyunlar yapabilir olmanız gerekir.

Flash Cs5 Action Script 3.0 ile Hittest Kontrol Sahnemize bir adet daire ekleyelim, daireyi sembole dönüştürelim ve Örnek Adı alanına “daire” yazalım. Sahnemize bir adet kare ekleyelim, kareyi sembole dönüştürelim ve Örnek Adı alanına “kare” yazalım. Sahnemize bir adet dinamik metin alanı ekleyelim ve Örnek Adı alanına “mesaj” yazalım. Dinamik metin alanını seçip özellikler penceresinden yazı boyutunu büyütürseniz ekranda çıkan yazı daha büyük olacaktır. Sahnede boş bir alana tıklayıp kod penceresini açalım (F9) ve aşağıdaki kodları yazalım.

Flash Cs5 Action Script 3.0 ile Hittest Kontrol stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, carpma); stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN,har eket); function hareket (event:KeyboardEvent) { mesaj.text="" // Nesne çarpıp ayrıldıktan sonra yazı kaybolur if (event.keyCode==Keyboard.LEFT) daire.x=daire.x-1; // daireyi sola götürür if (event.keyCode==Keyboard.RIGHT) daire.x=daire.x+1; // daireyi sağa götürür

Flash Cs5 Action Script 3.0 ile Hittest Kontrol if (event.keyCode==Keyboard.UP) daire.y=daire.y-1; // daireyi yukarı götürür if (event.keyCode==Keyboard.DOWN) daire.y=daire.y+1; // daireyi aşağı götürür } function carpma (e:Event):void { if(daire.hitTestObject(kare)) mesaj.text="Çarptınız !!" }

Flash Cs5 Action Script 3.0 ile Hittest Kontrol Eğer oyun yaparken birden fazla nesneye çarpmayı kontrol edeceksek nesneleri veya ile bağlamak gerekmektedir. function carpma( e:Event ):void { if( daire.hitTestObject(a1) || daire.hitTestObject(a2) || daire.hitTestObject(a3) ||daire.hitTestObject(a4) ||daire.hitTestObject(a5) || daire.hitTestObject(a6) || daire.hitTestObject(a7) || daire.hitTestObject(a8) || daire.hitTestObject(a9) || daire.hitTestObject(a10)) { gotoAndStop(2); }