1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

DANIŞMANLIK SİSTEMİ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-MÜFREDAT HAZIRLAMA
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
TTB-UDEK Sürekli Tıp Eğitimi Çalışma Grubu Raporu 1. Aralık
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
TIP EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
AKTS Hesaplaması.
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Dönem VI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Sosyal Sorumluluk Nedİr?
Sunum transkripti:

1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010

Hattuşa - Çorum 2

3

4 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalışma Raporu Tıp Eğitimi Çalıştayı Mayıs 2009

Dış etkenler Eğitim etkenleri 5 Öğrenci Eğitim ortamı Eğitici Eğitim programı

Tıp eğitimini belirleyen dış etkenler Öğrenci seçimi / tercihi / yetişme tarzı Öğretim üyesinin yetiştirilmesi / seçimi Öğretim üyesinin işyükü –Hasta-hizmet yükü –İdari görevler –Destek personeli (Sekreter, teknik eleman vb.) Ülke sağlık politikaları –İstenen hekim niteliği –İstihdam politikası Uzmanlaşma eğilimi ve TUS Kültürel, ekonomik ve sosyal ortam 6

Eğitim Stratejisi Bu koşullarda ne yapmalı? Nelere öncelik vermeli? Koşulları değiştirmek için ne yapmalı?

8 Nasıl bir Hekim Yetiştirmeliyiz? Türkiye’nin sağlık sorunlarını bilen, Birinci basamak için gerekli bilgi - beceri - tutuma sahip, Araştırıcı ve sorgulayıcı, Kendini yenileyip geliştiren, Uluslararası ölçütlerde kabul gören Hangi bilgilerle Hangi becerilerle Hangi tutumlarla donanmış? Çekirdek Eğitim Programı bu hedeflerle hazırlanmıştır Çekirdek Eğitim Programı güncellenmeli mi?

9 Ana Sorunlar Amaç / Program / Değerlendirme Nasıl bir hekim? –Programda genel ve son hedefler –Her eğitim yılı için hedefler Nasıl bir program? –Çekirdek eğitim programının gerçekleştirilmesi –Anabilim Dallarının yıllara göre eğitim hedeflerinin belirlenmesi –Farklı eğitim yöntemlerinin programa yerleştirilmesi Nasıl bir değerlendirme? –Öğrencinin değerlendirilmesi –Eğiticinin değerlendirilmesi –Programın değerlendirilmesi

Eğitim hedefleri Eğitim hedeflerini belirlerken “Nasıl bir insan yetiştirmeliyiz?” sorusuna da yanıt aramalıyız. Giderek artan bilgi yükü karşısında araştıran, sorgulayan, bilgi kaynaklarını nasıl kullanacağını bilen ve elde ettiği bilgileri sentezleyebilen hekim yetiştirmeyi hedeflemeliyiz. 10

Entegre sistem Genel hedefleri, ders kurulu ve ders hedeflerini birlikte belirlemeliyiz. Ders kurulu toplantıları yine yapılmalı. Anabilim Dallarının otonomisini devre dışı bırakmadan entegrasyon sağlamak güç. Ders kurullarının entegrasyonu için Ders Kurul başkanlarının daha işlevsel olması gerek. Yatay, dikey ve spiral entegrasyon ile dersleri, disiplinleri ve yılları uyumlu bir şekilde yürütmek gerek. Ancak kolay değil. Eğitim programında paneller, bloklar konularak içeriğin entegrasyonu ve öğrenciye birlikte sunulmasında yarar var. Ancak eğitici bakımından daha çok zaman alır. 11

Sınavlar (Ölçme – Değerlendirme) Öğrenci sayısı fazla olduğunda çoktan seçmeli sınavlar gerekli, ancak başka sınav yöntemleri de uygulanabilir. Özellikle stajlarda YÖKS ve NÖKS yöntemi uygulanabilir. Soru bankası kurulmalı. Ancak yeterli sayıda soru hazırlanmalı. Bu konuda eğitim bilimcilerden destek alınmalı. Sınav sorularını ayrı bir grup hazırlayabilir. Ancak öğrenim hedeflerine sadık kalmalı. Sınavlar da ortak belirlenmeli. “Anlatmadığınız yerden soru çıktı” itirazlarına yer olmaz. Öğrenci öğrenim hedeflerine göre kendisi de araştırp okumaya zorlanır. Ancak kütüphane ve kaynaklar zenginleştirilmeli. Öğrenciye okuma için zaman ayrılmalı. Ders yükü bu amaçla azaltılmalı. 12

Öğrenciyi değerlendirmek için anabilim dalları ayrı sınavlar yapabilmeli. Öğrenci sayısının artması pratik uygulamaları ve sınavları güçleştirdi. Öğrenci kontenjanlarının artırılmaması konusunda ortak tutum alınmalı. Ayrı bir sınav komisyonunun öğretim üyesinin ders içeriği ve tarzı üzerine olumsuz etkisi dikkate alınmalı. TUS olduğu süre eğitim içeriklerini belirlerken dikkate almak zorundayız. TUS’a hazırlık için nöbet satmaya dikkat. Sınavlarda sorular “spot” bilgiyi değil, problem çözme bilgisini ölçmeli. Herkesi geçirmek kaygısı güdülmemeli. 13 Sınavlar (Ölçme – Değerlendirme)

Ders programları içeriği İçerik topluma yönelik araştırma sonuçlarına göre belirlenip geliştirilmeli. Fizyopatoloji eğitimi geliştirilmeli. Ortak çalışma yapılabilir. Kaynak hazırlanabilir. Ders notları verilmeli mi? Farklı görüşler. Öğrencinin derslere hazırlanarak gelme alışkanlığı yok. Tekrarlayan dersler azaltılabilir. PDÖ daha yaygınlaştırılmalı. Ancak öğretim üyelerinin daha çok zaman ayıtrması gerekecek. Klinikle erken tanışma, ilk yıllarda güçlü bir kuramsal temel oluşturmak gerektiği fikrini zayıflatmamalı. Sosyal bilimler, edebiyat, tartışmalar programda yer almalı 14

Öğretim üyeleri Öğretim üyelerinin motivasyonu çok önemli Eğitici eğitimi programlanmalı. Anabilim Dalları kıdemli öğretim üyeleri tarafından ziyaret edilerek eğitim değerlendirmesi yapılıp bir rapor hazırlanabilir. Eğitim Komisyonu anabilim dallarından tam destek almalı. Danışman öğretim üyeliği yürümüyor. Rol-model olmak çok önemli. 15

EvetHayırDiğer Yoklama alınsın mı?27253 Geri bildirim yararlı mı?37145 İlk 3 yılda teorik ders azaltma22294 Stajlarda teorik ders azaltma23257 Sınavlar uygun mu?23257 Öğretim üyeleri ne düşünüyor? (n=55) Kısa anket (27-28 Mayıs)

Başlıca tartışma – değerlendirme konuları Eğitim ortamı (Derslikler ve laboratuarlar, klinikler, acil) Dönem I, IV ve VI uyum programları Eğitim program başlıkları –Klinik beceri laboratuvarı etkinlikleri –PDÖ –Toplumsal duyarlık ve öğrenci araştırması Stajlardaki klinik beceri eğitimleri İntörn eğitimi –Eğitim hedefleri –İntörn görev tanımı (Hasta sorumluluğu) Yatay entegrasyon gerektiren tutum ve beceriler. Etik, reçete yazımı, iletişim becerisi vb. Derse, staja devam ve katılım Sınavlar, değerlendirme ve geri bildirimler Eğitimin yönetimi

Dış etkenler Eğitim etkenleri 18 Öğrenci Eğitim ortamı Eğitici Eğitim programı

Kilit sorunlar Öğrenci sayısı Öğrenci motivasyonu Öğretim üyesi motivasyonu Eğitim yönetiminin örgütlenmesi 19

Yıllara göre yeni kayıt ve mezunlar 215

21 Eğiticiler ve eğitilenler Öğretim üyesi Yarı zamanlı öğretim üyesi Öğrenci Her öğretim üyesine düşen öğrenci sayısı 2,443,664,14

Öğrenci sayısı arttıkça... Kuramsal dersleri nerede nasıl işleyeceğiz? Uygulamalı dersleri ve laboratuvarları nasıl yürüteceğiz? Sınavları nasıl yapacağız? Danışmanlık görevini nasıl yürüteceğiz? Eğitim destek hizmetleri (Öğrenci işleri, sekreterya) için yeterli personelimiz var mı? Yemekhane, kantin, lavabo, tuvalet gereksinimleri... 22

Öğretim üyesinin etkin katılımı Prestij Pozisyon Para Puan Performans Öğrenim üyelerinin eğitim planlama ve yönetim süreçlerine katılması İyi örneklerin tanıtımı, ödüllendirilmesi Akademik yükseltmelerde eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi Kamu yararı

Öğrencinin eğitim süreçlerine etkin katılımı Sınavlar Dönem geçme Öğrenim hedeflerinin öğrencilerle paylaşılması Değerlendirme süreçlerine öğrencilerin katılımı Sınav yöntemlerinin değiştirilmesi Sınıf geçme kurallarının değiştirilmesi Soru çalışma Ezberleme Kopya çekme

Eğitimin yönetimi Dekanlık Eğitim Komisyonu –Program geliştirme –Program uygulama Koordinatörler Klinik beceri PDÖ Kliniğe hazırlık Kanıta dayalı tıp –Program değerlendirme 25 Dekanlık Program geliştirme Program değerlendirme Koordinatörler Kurulu

26