Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ
6. ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN PLANLANMASI 7. ÖĞRETİM ÖNCESİ HAZIRLIKLARIN YAPILMASI 3. AMAÇ VE HEDEFLERİN SAPTANMASI 2. EĞİTİM GEREKSİNİMLERİNİN BELİRLENMESİ 1. MİSYON VE VİZYONUN TANIMLANMASI EĞİTİM PROGRAMININ HAZIRLANMASI 4.İÇERİĞİN PLANLANMASI 5.ÖĞRETİM SÜRECİNİN PLANLANMASI
Geleneksel Güncel Öğretmen Öğrenci Konu Probleme dayalı Bağımsız disiplinler Entegre Müfredata dayalı Topluma dayalı Sabit Müfredat Seçmeli dersler Usta-Çırak Sistematik Eğitimde değişim
Amaç İÜ’deki Eğitim Sürecinin Bologna Süreci çerçevesinde ele alınması ve güncel yaklaşımlar doğrultusunda yeniden düzenlenmesi
HEDEFLER Mevcut durumun değerlendirilmesi Eğitim müfredatının hedeflerinin belirlenmesi Mezunların yeterlilik ve yetkinlik alanlarının tanımlanması Eğitim içeriğinin belirlenen hedeflere uygun olarak düzenlenmesi Eğitim yöntemlerinin zenginleştirilmesi Düzenlenen ders hedef ve içeriklerinin ve eğitim programının yenilenmiş şekli ile Web ortamında bilgisayara girilmesi
Bu hedefler doğrultusunda gerçekleştirilenler Sağlık, Sosyal, Fen ve Mühendislik alanlarında olmak üzere lisans ve lisansüstü eğitim veren tüm fakülte, yüksekokul ve enstitülerden sorumlu ana ve yardımcı koordinatörler belirlendi Tüm fakülte, yüksekokul ve enstitülerin koordinatörleri ile genel bir bilgilendirme toplantısı yapıldı ve hedefler paylaşıldı
GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme- Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan YAPILANMA
GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Lisans İTF- CTF- DİŞ HEK- ECZACILIK- VETERİNER- HEMŞİRELİK- Sağlık Bil Fak BSYO- FTRYO- SHMYO- VETERİNER MYO BESYO- Lisansüstü Saglık Bilimleri Enstitüsü İTF- CTF- DİŞ HEK- ECZACILIK- VETERİNER- HEMŞİRELİK- CSE Onkoloji Enst KardiyolojiEnst Adli Tıp Ens DETAE Nörolojik Bilimler Enst BSYO- FTRYO- SHMYO- VETERİNER MYO BESYO-
GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Lisans EDEBİYAT- HUKUK- İKTİSAT- İŞLETME- SİYASAL- İLETİŞİM- HAYEF- İLAHİYAT- ADALET MYO- SOSYAL BMYO- ULAŞT LOJ YO KONSERVATUAR Lisansüstü Sosyal BilimlerEnstitüsü EDEBİYAT- HUKUK- İKTİSAT- İŞLETME- SİYASAL- İLETİŞİM- HAYEF- İLAHİYAT- Ata İnkilap İşletme ikt Muhasebe Avrasya Deniz bilimleri ADALET MYO- SOSYAL BMYO- ULAŞT LOJ YO KONSERVATUAR
GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu.. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Lisans FEN- SU ÜRÜNLERİ- ORMAN- SU ÜRÜN MYO ORMAN MYO Lisansüstü Fen Bilimleri Enstitüsü FEN- SU ÜRÜNLERİ- ORMAN- SU ÜRÜN MYO ORMAN MYO
GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Lisans MÜHENDİSLİK- TEKNİK BMYO Lisansüstü MÜHENDİSLİK- TEKNİK BMYO
ÇALIŞMA GRUBU BİRİM Fakülte/YüksekOkul/ Enstitü/Diğer EĞİTİMDEN SORUMLU DEKAN/MÜDÜR YARDIMCISI/ YARDIMCILARI LİSANS EĞİTİM KOORDİNATÖRÜ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM KOORDİNATÖRÜ
Gerçekleştirilenler ’dan itibaren haftada 2 yarım gün toplam 10 saat olmak üzere Rektörlükte Toplantı Odasında her birimin koordinatörleri ile ayrı ayrı 30 – 45 dakika süren toplantılar yapılmaya başlandı ve bu toplantılar 18 Ocak 2010’da tamamlandı. Bu toplantılarda mevcut durum değerlendirmesi, birimlerin eğitim hedefleri ve mezun ettikleri öğrencilerin yeterlilik ve yetkinlik alanları netleştirildi.
Mevcut durumun değerlendirilmesi Misyon ve Vizyon tanımlanmış mı? Kurum/Birim Bilgi/beceri/tutum çıktıları veya yeterlilik alanları tanımlanmış mı? Amaç ve Hedefler tanımlanmış mı? Kurum/Birim/Alt Birim/Müfredat
Eğitimin öğrenim hedefleri Bilgi Beceri Zihinsel İletişim Pratik Tutum
HEDEFLER Mevcut durumun değerlendirilmesi Eğitim müfredatının hedeflerinin belirlenmesi Mezunların yeterlilik ve yetkinlik alanlarının tanımlanması Eğitim içeriğinin belirlenen hedeflere uygun olarak düzenlenmesi Eğitim yöntemlerinin zenginleştirilmesi Değerlendirme : nesnel ve geçerli yöntemler
SaatiEğitim KonusuSunan Öğretim Üyesi Eğitim Hedefleri ve hedeflere uygun sınama Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR Ara Eğitim Hedefleri ve Uygun İçerik Düzenleme Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR AKTS HesaplamalarıYrd.Doç.Dr. Sevinç HATİPOĞLU ‘İÜ Eğitimde Yeniden Yapılanma’ süreci çerçevesinde EĞİTİM TOPLANTILARI Toplantı Tarihi : 19 Şubat 2010 Toplantı Yeri : İ.Ü.Avcılar Kampüsü Prof.Dr.Ali Rıza BERKEM Toplantı Salonu Oturum Başkanı: Prof.Dr.Feyza DARENDELİLER
‘İÜ Eğitimde Yeniden Yapılanma’ süreci çerçevesinde EĞİTİM TOPLANTILARI: I Toplantı Tarihi : 18 Şubat 2010 Toplantı Yeri : Dişhekimliği Fakültesi Prof.Dr.Altan GÜLHAN Toplantı Salonu Saati Eğitim Konusu Sunan Öğretim Üyesi Eğitim Hedefleri ve hedeflere uygun sınama Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR Ara Eğitim Hedefleri ve Uygun İçerik Düzenleme Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR ECTS Hesaplamaları Yrd.Doç.Dr. Sevinç HATİPOĞLU Tıp fakültesi deneyimi Prof Neşe Saltoğlu
SaatiEğitim KonusuSunan Öğretim Üyesi Eğitim Hedefleri ve hedeflere uygun sınama Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR Ara Eğitim Hedefleri ve Uygun İçerik Düzenleme Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR ECTS HesaplamalarıYrd.Doç.Dr. Sevinç HATİPOĞLU ‘İÜ Eğitimde Yeniden Yapılanma’ süreci çerçevesinde EĞİTİM TOPLANTILARI: I Toplantı Tarihi : 18 Şubat 2010 Toplantı Yeri : Fen Fakültesi Cemil Birsel Konferans Salonu Oturum Başkanı: Prof.Dr.Feyza DARENDELİLER
TEŞEKKÜRLER