KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Simülasyonların Kullanımı
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
FEN LABORATUVARINDA ORGANİZASYON
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
11 - YAPILANDIRILMIŞ GRİD
ASİTLERİN ÖZELLİKLERİ
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bilimsel düşünme becerileri
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
7th International Congress of Research in Education
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI YAZARLAR Arş. Gör. Bayram ÇOŞTU Arş.Gör.Faik Özgür KARATAŞ Prof. Dr. Alipaşa AYAS

ÖZET > Bu çalışma basıncın sıvıların kaynama sıcaklığı üzerine etkisini öğretmede, öğretmene rehberlik edecek bir çalışma yaprağı geliştirmek üzere yapılmıştır. > Çalışmanın başlangıç aşamasında lise seviyesinde toplam 36 öğrenciye bireysel ve grup mülakatları yürütülerek, basıncın kaynama sıcaklığına etkisiyle ilgili yanılgılar tespit edilmiştir.

ÖZET > Yanılgıları gidermek ve etkili kavram öğretimini sağlamak amacıyla konuyla ilgili bir çalışma yaprağı geliştirilmiştir. > Materyalin geliştirilmesinde bütünleştirici öğrenme teorisi göz önünde bulundurulmuştur. > Uygulama 24 kişilik Lise-2 öğrencisi grubu ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonunda materyalin değerlendirme bölümündeki sorulara öğrencilerin verdikleri cevaplardan elde edilen bulgular ele alınmıştır.

ÖZET > Uygulama sonunda materyalin, öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermede ve basınç-kaynama ilişkisini anlamada etkili olduğunu kanıtlanmıştır. > Elde edilen sonuçlar ışığında materyalin öğretim sürecinde etkili bir şekilde uygulanabilmesine yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.

GİRİŞ > Fen eğitiminin temel amaçlarından biri öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. > Bilimsel süreç becerilerinin kazanımının birçok faydası vardır. > Fen derslerinde soyut kavram öğretiminde zorluklar yaşanır. > Literatürde öğretmenlerin kendi deneyimlerine bağlı olarak geliştirdikleri yöntem ve teknikleri kullanmalarının nedeni geliştirilen öğretim programlarının eksikliği olarak belirtilmiştir. öğrencileri

> Yurtdışında geliştirilen CHEM Study ,CBA ve Nuffield Projesi gibi öğretim kullanımı için birçok etkinliklere yer verilmektedir. > Öğretmenlerin kavram öğretimini sağlarken bireysel farklılığı göz önünde bulundurması ifade edilmektedir. > Literatürde kavram öğretimine ilişkin olarak iki yöntemin kullanıldığı belirtilmektedir: 1-Tümdengelim(Geleneksel) Yöntemi : 2-Tümevarım Yöntemi :

1-Tümdengelim(Geleneksel) Yöntemi : Öğretmen öğrencilerine kavramın sözel tanımını,kavramın tanımlayıcı ve ayırt edici niteliklerini verir. 2-Tümevarım Yöntemi : Öğretmen öğrencilerin kavramlarla ilgili örneklerden yola çıkarak genelleme yapmasını sağlamaktadır. > İkinci yöntem yapı ve işleyiş açısından, modern öğrenme kuramlarından biri olan, bütünleştirici(constructivist) öğrenme teorisi ile benzerlik göstermektedir.

> Bütünleştirici öğrenme teorisi, öğrencilerin ön bilgi, tutum ve inanışlarından yola çıkılarak, yeni kavramın sahip olunan bu ön bilgilerle öğrencilerin kendi zihinlerinde farklı şekillerde yapılandırılacağını savunmaktadır. > Bu teoride önemli bir nokta, öğrencilerin, aile, yaşamakta oldukları kendi kültürlerinden gelen, önceki fikir, inanç ve tutumlarının sonraki öğrenmelerine temel oluşturacağına inanılmasıdır.

> Öğrencilerin yeni bir şeyler öğrenmelerinde, onların bilimsel bilgilerle çelişen kendi ön bilgilerinin önemi büyüktür. > Kavram yanılgısı öğrencilerin yeni öğrenmelerini olumsuz yönde etkilemektedir. > Öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu oldukları böyle bir anlayışta öğretmenlerin; öğrencileri tamamen kendi başlarına bırakması değil, öğrencilerinin kendi bilgilerini oluşturmaları için deneyimlerini sınama fırsatı verecek öğretim ortamları oluşturmak esastır.

> Bu bağlamda rehber materyallere ihtiyaç duyulmaktadır. > Bu materyaller birbirleriyle ilişkili bir biçimde, belirli bir disiplinde, öğretim programında yer alan bütün konuları kapsayacağı gibi, bir ünite etrafında da hazırlanabilirler. > Hazırlanacak rehber materyallere; bilgisayar destekli öğretim(BDÖ) yazılımları, basit araçlar kullanılarak yapılan deney etkinlikleri ve çalışma yaprakları gibi örnekler verilebilir.

> Her ne amaçla kullanılırsa kullanılsın, iyi hazırlanmış çalışma yapraklarında, öğrencinin dikkatini konuya ya da kavrama çekebilmek için şekillerin, tabloların, resimlerin, deney düzeneğinin kurulu şeklinin, yönergelerin ve soruların organizasyonuna dikkat etmek gerekmektedir. > Ülkemizde çalışma yapraklarıyla ilgili araştırmalar, çoğunlukla bu materyalleri geliştirmek ve öğrencilerin başarıları üzerine olan etkilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.

> Bu çalışma, dış basıncın sıvıların kaynama sıcaklığı üzerine etkisiyle ilgili yanlış anlamaları belirlemek ve belirlenen bu yanılgılar doğrultusunda konunun öğretilmesinde öğretmene rehber olacak bir çalışma yaprağı geliştirmek amacıyla yapılmıştır.

YÖNTEM Bu çalışma, aşağıda verilen basamaklar takip edilerek gerçekleştirilmiştir : Çalışmanın ilk aşamasında, dış basınç-kaynama sıcaklığı arasındaki kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik mülakatlar yapılmıştır. Belirlenen yanılgıların nedenleri de dikkate alınarak, bunları gidermeye yönelik çalışma yaprağı geliştirilmiştir. Geliştirilen çalışma yaprağı, mülakat yapılan öğrenci grubundan farklı bir gruba uygulanmış ve materyalin değerlendirme bölümündeki sorular analiz edilerek öğretim açısından etkililiği tespit edilmiştir.

> Ve son aşamada çalışma yaprağının uygulama aşamasında tespit edilen eksikliklerin giderilmesine ve onun öğretimde kullanılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.

KATILIMCILAR > Çalışmada ilk olarak, öğrencilerin dış basınç-kaynama sıcaklığı ilişkisi ile ilgili karşılaştıkları kavramsal problemleri belirlemek amacıyla ortaöğretimin Lise 1, 2 ve 3 seviyelerinde öğrenim gören toplam 36 öğrenci ile bireysel ve grup mülakatları yapılmıştır.

Öğrenci kriterleri ; > Öğrenci, zihninde var olan bilgileri sıkılmadan söyleyebilecek durumda olmalı. > Öğrenci, grup çalışmalarına istekli olarak katılabilmeli ve grup içerisinde uyumlu bir şekilde görüşlerini ifade ederek etkili tartışmalar yapabilmeli.

> Öğretmenlerin bu kriterler ışığı altında mülakat yapılacak öğrencileri,derslerindeki başarılarına göre vasat altı, vasat ve vasatüstü olmak üzere seçmeleri sağlanmıştır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…