Edgar Dale’in Yaşantı Konisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Advertisements

Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Duran Uygur
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Temel Kavramlar ve İlkeler
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Teknoloji Nedir?.
BASILI MATERYALLER.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
MERHABA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Din Öğretiminde Materyal Geliştirme
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Doç. Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Teknikleri - III
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BÖLÜM 5.
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
EDGAR DALE’İN YAŞANTI KONİSİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
GÖRSEL TASARIM.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Teknoloji Nedir?.
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Yaratıcı Drama.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Edgar Dale’in Yaşantı Konisi

Dale, yaşantılarla kavramların oluşumu arasındaki ilişkilerden yararlanarak, hedeflere eriştirecek öğretme durumlarının seçiminde, öğretmen ve eğitimcilere yardımcı olmak üzere "yaşantı konisi" adını verdiği esnek bir model geliştirmiştir.

Dale’in yaşantı konisi, öğretim durum, araç ve materyallerinin tasarlanmasında dikkate alınmaktadır.

Dale’in yaşantı konisi şöyledir:

Soyut Öğrenme Yaşantısı Sözel Semboller ve Metinle Görsel Semboller ve Resimlerle Ses Kayıtları ve Fotoğraflar Yoluyla Hareketli Resimler Yoluyla Sergiler Yoluyla Geziler Yoluyla Gösteriler Yoluyla Rol Yapma Yoluyla Model ve Örneklerle Doğrudan Soyut Öğrenme Yaşantısı Somut Öğrenme Yaşantısı

Yaşantı konisi şu şekilde sadeleştirilebilir:

İmgesel Öğrenme Yaşantıları Simgelsel Öğrenme Yaşantıları (Sembolleştirerek) İmgesel Öğrenme Yaşantıları (İzleyerek) Doğrudan Öğrenme Yaşantıları (Yaparak)

Dale' in konisinde; Bütün duyu organlarıyla edinilebilecek somut yaşantılar koninin tabanına, daha az sayıda duyu organıyla edinilebilecek daha soyut yaşantılar daha yukarılara yerleştirilmiştir. Bireylerin doğrudan, yaparak yaşayarak deneyimleceği yaşantılar koninin tabanına, araçlar ve semboller yardımıyla deneyimleyeceği yaşantılar ise daha yukarılara konulmuştur.

Yaşantı Konisinin dayandığı ilkeler şöyle sıralanabilir: Koninin alt tarafında daha somut öğrenme yaşantıları, üst tarafında ise daha soyut öğrenme yaşantıları bulunmaktadır. Koninin basamakları arasında zorluk ilişkisi yoktur. Koninin alt tarafındaki yaşantılarda daha fazla duyu organı kullanılmaktadır.

Yaşantı konisini yorumlarken aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir: Öğretimin koninin altında bulunan basamaklardan üstündeki basamaklara doğru tasarlanması zorunluluğu yoktur. Bir basamak diğerinden daha üstün ya da önemli değildir. Koni esnektir, basamaklar arası geçişler olabilir. Koninin alt basamakları küçük yaştaki, üst basamakları ise daha ileri yaştaki öğrenenler içindir anlayışı yanlıştır. Koninin alt basamaklarını üst düzey düşünme, üst basamaklarını ise alt düzey düşünme ile ilişkilendirmek yanlıştır.