Eğitimde Program Geliştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Tasarımı
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
PROGRAM TASARIMI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Yrd. Doç.Dr. Şaban Berk Marmara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Öğretimin Planlanması
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bilimsel araştırma türleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

Eğitimde Program Geliştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Öğretim teknolojisi kavramı ile eğitim programı kavramları birbirleriyle ilişkili iki kavramdır.

Eğitim programı Eğitim programı, program öğeleri olan hedef, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme boyutları arasındaki dinamik ilişkiler bütünüdür.

sorularının karşılığı olan üç öğeden oluşmaktadır. Bir eğitim programı: niçin eğitim? ne öğretilecek? nasıl öğretilecek ne kadar öğrenildiği nasıl anlaşılacak? sorularının karşılığı olan üç öğeden oluşmaktadır.

Hedef (Niçin) Hedef kavramı, yetiştirilen insanda bulunması uygun görülen, eğitim yoluyla kazandırılabilir nitelikte istendik özellikler olarak tanımlanabilir. Hedef bir programın ilk öğesidir. Bir işe başlarken öncelikle hedef(ler) saptanır.

İçerik (Ne öğretelim): Bu aşamada “ne öğretelim” sorusuna yanıt aranır İçerik (Ne öğretelim): Bu aşamada “ne öğretelim” sorusuna yanıt aranır. Hedef-içerik ilişkisi kurulur.

oluşur. İçerik, saptanan hedefe ulaşmak için ele alınması planlanan konu alanları, ilkeler, kavramlar, kurallar, olgular, tutumlardan oluşur.

Öğretme-öğrenme süreçleri (Nasıl öğretelim Öğretme-öğrenme süreçleri (Nasıl öğretelim?) Eğitim Durumu olarak bilinen programın süreç boyutunda "nasıl öğretelim" sorusuna yanıt aranır.

Eğitim durumunun kapsamı, hedef davranışları kazandırırken öğretim etkinlikleri, araçlar materyaller olarak belirlenebilir.

Eğitim durumu, saptanan hedef davranışların her bir öğrenciye, belirtilen süre içinde ve en etkin bir biçimde nasıl kazandırılacağının belirlenmesidir.

Değerlendirme (Ne kadar Değerlendirme (Ne kadar? Kalite kontrolü): Bu aşamada eğitimin kalite kontrolü yapılır. Sonuçlar, eğitim programının hedeflerine ne kadar ulaşıp ulaşamadığını ortaya koyar. Başka bir ifadeyle sisteme geri-bildirim sağlanmış olunur.

Değerlendirme, hedeflerin gerçekleşme düzeylerinin saptanması, verilen bilgilerin öğrenciler tarafından kazanılıp kazanılmadığının, kazanıldıysa ne düzeyde olduğunun saptanması işidir.

Eğer hedeflerde, içerikte veya eğitim durumunda bir hata veya eksiklik varsa bunlar saptanır ve (başa dönülerek) programda gerekli değişiklikler yapılır.

Genel olarak bakıldığında eğitim teknolojisi ile program geliştirme disiplinleri arasında örtüşüklüklerin ve sıkı ilişkilerin olduğu hemen görülebilmektedir.

Ancak eğitim programlarının daha çok “ne” sorusu üzerinde dururken eğitim teknolojisinin daha çok “nasıl” sorusu üzerinde durmaktadır.

Program geliştirme, hedef ve içeriğin belirlenmesi üzerine daha fazla odaklanırken, öğretim teknolojisi, öğretim sürecinin tasarlanması, öğrenme ortamlarının düzenlenerek öğrenme yaşantılarının gerçekleştirilmesi üzerinde daha fazla odaklanmaktadır.

Kaynakça Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Demirel, Ö. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğretme sanatı (14. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş. Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.