Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISTE.
Advertisements

T.C. İSTANBUL VALİLİĞİ İl Emniyet Müdürlüğü ÇOCUK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ÇOCUKTA VİCDAN GELİŞİMİ
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENME.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni.
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
21. Yüzyılda Eğitimin Geleceği
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
E-OKUL ÜZERİNDEN GÜNCELLENMESİ GEREKEN VERİ EKRANLARI
TARİHÇE 1990 yılında Anadolu Hayat Sigorta A.Ş Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinin yürüttüğü hayat sigortacılığı faaliyetlerini devraldı.Böylece ülkenin.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
ÖFKE KONTROLÜ SEMİNERİ
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Eğitim Öğretim Yılı 9. Sınıf Alan Seçimi Bilgilendirme Toplantısı
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
AMAÇ BELİRLEME.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Çocuk İzlem Merkezinin tanıtımı ve işleyişi
Rehber Öğretmenleri Paylaşım Toplantısı Nisan 2010.
Çocuk Koruma ve İzlem Merkezinin
HAYDAR AKIN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
8. SINIF SINAVLA GİRİLEN LİSELER ASKERİ LİSELER ÖZEL YETENEK SINAVIYLA GİRİLEN LİSELER SINAVSIZ GEÇİŞ GENEL LİSELER.
Kurumun Adı: Bakırköy Rehberlik Ve Araştırma Merkezi Örnek Uygulamanın Adı: Online Randevu ve Rapor Sorgulama Sistemi Örnek Uygulamanın Kategorisi: Diğer.
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Aile Atölyeleri Projesi
Çocuk Gelinler Dosyası
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
ÇOCUKTA CİNSEL GELİŞİM VE SAĞLIKLI BESLENME
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
SPK Lisans Türleri ve Lisanslama Sınavları
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
ALAN SEÇİMİ. ALANLARA TERCİH VE YERLEŞTİRME ANADALU TEKNİK/ANADOLU MESLEK PROGRAMINDA ALANA GEÇİŞ.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
Ü CRETSIZ AILE IŞÇISI Aile fertlerinden bir ya da bir kaçının sahip olduğu işletmelerde herhangi bir ücret almaksızın çalışan aile fertleridir. Bu kişiler.
ANADOLU TEKNİK /ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME Ayşegül ENÖN Rehber Öğretmen.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
Alibaba 12 dolardan 300 milyar dolara…
"Değişen Aile” Prof Dr Süheyla Ünal.
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
X- Y –Z GEN.
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni bakış açıları, sürekli inovasyon ve sosyal yenilik gibi yaklaşımları etkili bir biçimde kullanmak gerektiğini vurgulanmaktadırlar. Pine and Gilmore (1999) iş hayatının bir tiyatro sahnesine, işin sanata, profesyonellerin sanatçıya dönüştüğü bir “Deneyim Ekonomisi”ne geçiş yapıldığını iddia etmektedirler. Jensen ise (1999) hayal toplumunda “dream society” hayal gücü ve yaratıcı düşüncenin bilgiden daha değerli hale geldiğinden bahsetmektedir. Bütün bunlar toplumsal bilincimizle birlikte liderleri, yöneticileri, kurum kültürlerinide yeniden şekillendirmektedir.

Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni bakış açıları, sürekli inovasyon ve sosyal yenilik gibi yaklaşımları etkili bir biçimde kullanmak gerektiğini vurgulamaktadırlar. Pine and Gilmore (1999) iş hayatının bir tiyatro sahnesine, işin sanata, profesyonellerin sanatçıya dönüştüğü bir “Deneyim Ekonomisi”ne geçiş yapıldığını iddia etmektedirler. Jensen ise (1999) hayal toplumunda “dream society” hayal gücü ve yaratıcı düşüncenin bilgiden daha değerli hale geldiğinden bahsetmektedir. Bütün bunlar toplumsal bilincimizle birlikte liderleri, yöneticileri, kurum kültürlerini de yeniden şekillendirmektedir.

EĞİTİME İLİŞKİN ÜLKEMİZ MANZARALARI

Okul polisinin ağına takıldılar Ankara'da uygulamaya konulan her okula bir polis projesi ilk meyvelerini vermeye başladı. Ö ğrencilerle işbirligi yapan okul polisi Cebeci'de bir liseye sokulmak istenen uyuşturucu maddeyi ele ge ç irdi FATİH İNCİ/ ANKARA Ankara Emniyet M ü d ü r ü Orhan Ö zdemir'in okullardaki g ü ven ve huzuru sağlamak i ç in yerleştirdiği her okula bir polis projesi ilk meyvesini verdi. Okulların a ç ılmasıyla harekete ge ç en zehir tacirlerinin okullara sokmak istedikleri uyuşturucu maddeleri okul polislerinin ağına takıldı. Okullarda ö ğrencilerle işbirliği yapan okul polisi Cebeci'de bir lisenin duvarında zulalanmış bir miktar esrar ele ge ç irdi.

Tarih: :51:47 | Kategori: İstanbul | Bu haber 216 kez okunmuştur.İstanbul Üzerlerinde ve evlerinde yapılan aramalarda piyasa değeri 140 bin TL'yi bulan 70 kilo esrar maddesi ile yakalanan 1'i kadın 6 kişi, adliyeye sevk edildi. İstanbul Kadıköy'de bir lisenin önünde uyuşturucu satıldığı ihbarını değerlendiren Kadıköy Emniyet Müdürlüğü Güven Timleri, alıcı kılığına girerek, 4 gram esrar satın alarak başlattığı operasyonda uyuşturucu çetesini çökertti. Bostancı'da bir lisenin önünde uyuşturucu satıldığı ihbarı ile başlayan operasyonda Güven Timleri'ne bağlı polis memurları, alıcı kılığına girerek uyuşturucu satıcıları A.K'den (31) 200 TL karşılığı esrar satın aldı. Gözaltına alınan A.K.'den alınan bilgi ile diğer satıcılar İ.A. ve (28) ve Ş.A. (28) ile sözleşen polis memurları, Kadıköy Rıhtım Caddesi'nde bu iki kişiyi 2.5 kilo esrar ile birlikte yakaladı. Çetenin 2. halkasının da ele geçmesiyle operasyonun 3. ayağı başladı. İstanbul Çapa'da gözaltına alınan C. Y'nin verdiği bilgi ile M.Y ve Ç.D'nin birlikte yaşadığı eve baskın yapan güven timleri 68 kilo esrarı da burada ele geçirdi. Evde yapılan aramada bir adette kurusıkıdan bozma tabanca da ele geçirildi. Ele geçirilen uyuşturucunun piyase değerinin 140 bin TL olduğu belirtildi. Emniyetteki işlemleri tamamlanan şüpheliler, Kadıköy Adliyesi'ne sevk edildi. Kaynak: İnternethaber Etiketler: Kadıköy Okul önünde uyuşturucu Okul önünde uyuşturucu operasyonuKadıköyOkul önünde uyuşturucuOkul önünde uyuşturucu operasyonu Kadıköy'deki okul önlerinde uyuşturucu satıldığı ihbarını alan polis, çete üyelerine operasyon düzenledi.

Konya: Minik Ö zg ü r ailesine kavuştu Konya ’ da, 5 g ü n ö nce, sarraflık yapan bir babanın 10 yaşındaki oğlunu ka ç ıran fidyeciler, yakalanacaklarını anlayınca, ç ocuğu bırakıp kayıplara karıştılar. Boş bir evde bulunan ç ocuk, ailesine teslim edildi. Konya ’ nın Cihanbeyli İl ç esi Yeniceoba Beldesi ’ nde sarraflık yapan Mehmet Yıldız ’ ın oğlu Ö zg ü r (10), 5 g ü n ö nce evlerinin ö n ü nde oyun oynarken ka ç ırıldı. Ç ocuğu ka ç ıranlar, aileyi telefonla arayarak, 100 bin dolar fidye istediler. G ü venlik g üç lerine haber verilmesi ü zerine Yıldız ailesinin telefonları dinlemeye alındı. Yeniceoba Beldesi ve Cihanbeyli İl ç esi ’ nde 4 eve baskın d ü zenleyen g ü venlik g üç leri, 2 kişiyi g ö zaltına alırken, aileye gelen telefonlarla ç ocuğun Konya ’ da bir evde tutulduğunu tespit etti. Konya Emniyet M ü d ü rl ü ğ ü’ nce oluşturulan ö zel bir ekip, ç ocuğun saklandığı Konya ’ nın merkez Karatay İl ç esi ’ nde bir eve operasyon d ü zenledi. Operasyonda Ö zg ü r Yıldız kurtarılırken, yakalanacağını anlayan fidyecilerin kısa bir s ü re ö nce ka ç tıkları belirlendi. Ö zg ü r Yıldız, Konya Asayiş Şube M ü d ü rl ü ğ ü’ nde ailesine teslim edildi. Heyecanlı olduğu g ö zlenen baba Mehmet Yıldız, ç ocuğunu bulmak i ç in seferber olan g ü venlik g üç lerine teşekk ü r etti. Ö zg ü r Yıldız da, "Jandarma amcalara, polis amcalara teşekk ü r ederim" dedi.

Bilindiği gibi eğitime yapılan yatırımların büyük bölümünü BT oluşturmaktadır. Bahse konu yatırımların yapılmasındaki en önemli neden olarak da; uluslararası düzeyde eğitimde öne çıkmış ülkelerin seviyesini yakalayarak, eğitimin en önemli unsuru olan insanımızı en iyi şekilde yetiştirebilmek olarak açıklayabiliriz. Bu bağlamda ele alındığında Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı – PISA (Programme for International Student Assessment) vb. uluslararası öğrenci başarı ölçme organizasyonlarının ve yerel kurumlarımızın (EGİTEK, ÖSYM) gerçekleştirdikleri sınavlarda ortaya çıkan başarısızlıkların, derinlemesine araştırılıp, başarısızlığın altında yatan nedenlerin ortaya çıkartılmasının oldukça önemli ve ivedilikle gerçekleştirilmesi gereken bir çalışma olduğu düşünülmektedir.

ÖSS sonuçları açıklandı, birinciler İstanbul, İzmir, Kayseri ve Aydın'dan çıktı. Sınava giren 30 bin öğrenci puan alamadı. ntvmsnbc Güncelleme: 14:50 TSİ 12 Temmuz Pazar ANKARA - ÖSS sonuçlarını ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan açıkladı. 14 Haziran’da yapılan sınavda 196 adayın sınavı iptal edildi, 1 milyon 324 bin adayın sınavı geçerli sayıldı. Sınava başvuran 1 milyon 350 bin 124 adaydan 25 bin 927'si sınava girmedi. ÖSS'de 30 bin aday sınavda sıfır çekti, Yabancı Dil Sınavı'nda da (YDS) 2 bin 208 aday ''sıfır'' puan aldı. ÖSYM Başkanı Yarımağan, "Bu kitle geçen senekilerden daha fazla" dedi. ÖSS'de 30 bin aday sıfır çekti ÖSS sonuçları açıklandı, birinciler İstanbul, İzmir, Kayseri ve Aydın'dan çıktı. Sınava giren 30 bin öğrenci puan alamadı. ntvmsnbc

Nereye Gitmek istiyoruz?

2002 doğumlular okula başladılar. Bu çocuklarımız ikiz kuleler yıkıldıktan sonra doğdu.

Bu çocuklar 65 yaşında emekli olacaklar! ve takvimler 2067 yılını gösterecek. 2067

ÖYLEYSE!

Eğitim Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında görevli yöneticiler ve öğretmenler, 2067 yılında emekli olacak kişilerin eğitiminden resmen sorumlu olan kişilerdir diyebilir miyiz?

Yeni Nesil

Emekliler (1925 öncesi doğanlar) Kurucu Nesil (1926 – 1945 arasında doğanlar) Bebek patlaması (1946 – 1964 arasında doğanlar) X Nesli (1965 – 1981 arasında doğanlar) Y Nesli (1982 – 1994/2000 arasında doğanlar) Z Nesli (1995/2001 ve sonrasında doğanlar)

21. Yüzyıl Nesli

 1994 ila 2003 yılları arasında internetle doğan ve büyüyen çocuklardır. Teknoloji dostu olmalarının ötesinde bireysel, zor beğenen global dünya vatandaşlarıdır.  Anne ve babaları olan X'lerle, teknoloji kullanımı açısından önemli farklılıklar göstermektedirler.  TV’den sonra Internet’i tanıyıp benimsemiş,  Özgürlüğüne düşkün,  Sadakatsiz ve tatminsiz,

 Kendilerini iyi ifade eden ve tercihlerini açıkça ortaya koyan,  Sosyalliği ve çalışmayı pek sevmeyen  Her şeyi hızlı bir şekilde tüketilebiliyor. Tek şarkılar (hatta şarkının bir bölümü), mini videolar, kısa mesajlar, TV dizileri, internet şakaları, dilde kısaltmalar…  Bu kuşak “atıştırıyor” ve maymun iştahlı.  Ekran bağımlısı (cep telefonu ekranı, bilgisayar ekranı, hatta demode olsa da TV ekranı -ya da plazma veya LCD ve mümkünse HDTV uyumlu- klip izlemek ).

Aynı anda birden fazla faaliyette bulunabiliyor: (Cepten SMS atarken, bilgisayar ekranında hem MSN’de yazışıp hem ödevini yapabiliyor, bu arada winamp’ta indirdiği MP3′leri dinliyor, üstüne de gözü TV ekranındaki kliplere takılıyor). Bu kuşak giderek mahremiyet duygusunu kaybediyor. Biraz fazla ahlaklı olanları annelerine, daha serbest yetişmiş olanları da arkadaşlarına söyleyebilecekleri / gösterebilecekleri her şeyi, tüm dünyaya da söyleyebiliyor / gösterebiliyorlar (bkz. YouTube).

 Tüketim için kaynak bulmaları gerektiğini biliyorlar, dolayısıyla borsada oynamak, kısa yoldan zengin olmak, bir “fikir” bulup yırtmak saplantılarını “Y Kuşağı” ile paylaşıyorlar.  Z kuşağı kırılmalar içinde çok küçük bir ara kuşak sayılabilir. 1990'ların ortalarında ortaya çıkan internet'in bu kuşak için bir kilometre taşı olduğu düşünülmektedir.

2067 Yılında Emekli Olacak Bu Kuşağın Çözmesi Gereken Sorunların Başlıcaları:  Küresel ısınma,  Kıtlık,  Yoksulluk,  Sağlık sorunları,  Barınma sorunları,  Genel olarak, dünya nüfusunun hızla artıyor olması.

21. Yüzyılın Ortaya Çıkardığı Fırsatlar Yeni bilgi ve iletişim teknolojileri geliştirilmekte, Yeni enerji kaynakları üzerinde çalışılmakta, Tıp alanında çok önemli gelişmeler yaşanmakta, Uzayın derinliklerinde olduğu kadar okyanus diplerinde yeni keşifler yapılmaktadır.

21. yüzyıl, insana sınırsız olanaklar sunmaktadır. Bu olanaklar sayesinde anaokuluna yeni başlayan çocuklardan başlayarak toplumun en yaşlı bireyine varıncaya kadar herkes, gerçek dünyada bir değişiklik yaparak dünyanın daha yaşanabilir bir yer haline getirilmesine katkıda bulunabilir.

Kanımız odur ki 21. Yüzyılda eğitim bu anlayışı yansıtmalıdır.