TÜRK YÜZME SPORUNDA YAŞANAN EROZYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“FUTBOLDA PERFORMANS TESTLERİ”
Advertisements

DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI
KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
Spor Sakatlıklarının Nedenleri
Türkiye Futbol Federasyonu
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Sportif performansın önemli unsurları.
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
HENTBOLDA ALTYAPI KONDİSYON ÇALIŞMALARI Prof.Dr. Yaşar SEVİM.
KUVVET ANTRENMANININ METODİK SIRALAMASI
Temel Hentbol Öğretim Modeli
HENTBOLDE ADAMA DÖNÜK 3:2:1 SAVUNMA SİSTEMİ VE İLKELERİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
Genel Antrenman Bilgisi Özet Ders Notları (Bölüm 17)
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
FUTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI
1.
Dikkat Edilmesi Gerekenler
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
KOORDİNASYON ve DENGE Ders : Özel Antrenman Yöntemleri
YILLIK ANTRENMAN PLANLAMASI
6-10 YAŞ GRUBU GGP TEMEL İLKELERİ.
ÜST DÜZEY HENTBOLCULARDA BACAK, SIÇRAMA VE KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
HENTBOL.
KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ANTRENMAN BİLGİSİ “Dayanıklılık ve Dayanıklılık Antrenmanı”
ANTRENMAN BİLGİSİ “Antrenman Planlaması ve Dönemlemesi”
DERS NO: 5 ANTRENMAN DEĞİŞKENLERİ (ÖĞELERİ)
DERS NO: 1 ANTRENMANIN TEMELLERİ
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
Çocukta sporsal başarı yeteneğini etkileyen ögeler
ANTRENMAN BİLGİSİ “Eklem Hareket Genişliği ve Antrenmanı”
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Dayanıklılık ve Dayanıklılık Antrenmanı”
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
FUTBOLDA BECERİ (KOORDİNASYON)
Kuvvet Antrenmanlarının Fazları
Antrenman ile İlgili Tanımlar ve Kavramlar
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
ANTRENMAN BİLGİSİ “Bilim Konusu Olarak Antrenman”
Spor; birey yada grupların sağlık, eğlence veya gösteri amacı ile yaptıkları fiziksel ve / veya beyinsel aktivite gerektiren, bazı kurallar içinde uygulanan.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Kondisyon; Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir. Diğer bir deyişle; organizmanın ve kasların enerji oluşum sürecinin etkileşimi.
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
ANTRENMAN BİLGİSİ Antrenman Programı Geliştirme TÜFAD SEMİNERLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA MÜSABAKA ANALİZİ ve DEĞERLENDİRİLMESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ANTRENÖR.
KOORDİNASYON (BECERİ)
Spor hareketleri dönemi
Sunum transkripti:

TÜRK YÜZME SPORUNDA YAŞANAN EROZYON SERHAT ÇETİNKAYA TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

FAAL İL YÜZME HAVUZU VE ANTRENÖR SPORCU VE HAKEMLER 81 İLİN 27 İLDE FAAL 34 İLDE YÜZME HAVUZU LİSANSLI SPORCU SAYISI 11.891 BAYAN SPORCU 19.887 ERKEK SPORCU TOPLAM 31.778 FAAL BAYAN SPORCU SAYISI 3.663 kişi FAAL ERKEK SPORCU SAYISI 5.957 kişi TOPLAM 9.620 kişi

YAZ OKULLARINA KATILAN SPORCU SAYISI (DEVLET HAVUZLARI) 74.295 LİSANSLI SPORCU SAYISI 31.778 FAAL LİSANSLI SPORCU SAYISI 9.620 9-10, 11-12 YAŞ YARIŞMALARINA KATILAN SPORCU SAYISI YAKLAŞIK 1.600 13 YAŞ ÜSTÜNDE YARIŞMALARA KATILAN SPORCU SAYISI YAKLAŞIK 800 LİSANSLI ANTRENÖR SAYISI 2.391 NE KADARI FAAL BELLİ DEĞİL DEĞİL? LİSANSLI HAKEM SAYISI 1.518 NE KADARI FAAL BELLİ DEĞİL? Kaynak gsgm.gov.tr.(01.09.2006)

Hareket özelliklerinin gelişimde duyarlı dönemler (İBIT, MARTİN) BAYANLAR ERKEKLER YAŞLAR ÖZELLİKLER 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SÜRAT KAS KUVVETİ ÇABUK KUVVET DAYANIKLILIK HAREKET GENİŞLİĞİ

KONDİSYON ÖGELERİ + DİKKATLİ BAŞLAMA ++ ARTAN ANTREN +++ YÜKSEK VERİM __EN YÜKSEK VERİM YAŞA BAĞLI DEĞİŞİM (E= ERKEKLER, B= BAYANLAR) 5-8 YAŞ 8-10 10-12 12-14 14-16 16-18 18-20 20 + “ +B +E ++B ++E +++B +++E ______ ____________ ÇABUK KUVVET + E +++ E ______ KUVVETTE DEVAMLILIK AEROB DAYANIKLILIK ANAEROB TEPKİ SÜRATİ DÖNÜŞÜMSÜZ MAX SÜRAT DÖNÜŞÜMLÜ HAREKETLİLİK

SPORTİF VERİM İÇİN ÇOCUĞUN BİYOLOJİK ÖN ŞARTLARI MOTORİK YETENEK SÜRE BELİRLEYİCİ SİSTEM TEHLİKELİ BÖLGELER SPOR ÖRNEĞİ UYUM KUVVET <5” KAS (KONTRAKTİL) KIRKIRDAK KEMİK HALTER ÇALIŞMASI SÜRAT <15” ALAKTİK %95 100 KOŞU 25 M YÜZME + SÜRATTE DEVAMLILIK <1’ ANAERBOBİK %90 KATABOLİK METOBOLİZMA 400 M KOŞU 100MYÜZME KISA SÜRE DAYANIK 1’-5’ %70-50 AEROB %30-50 ANAEROB VEJETATİF 1500M KOŞU 400MYÜZME ORTA SÜRE 5’-30’ %80-90 AEROB %10-20 ANAEROB KİRİŞLER 5000M KOŞU 1500MYÜZME ++ UZUN SÜRE >30’ %95 AEROB %5 ANAEROB ____________ MARATON KOORDİNAS _____ NÖROMUSKULAR CİMNASTİK YÜZME HAREKETLİ KİRİŞ VE BANTLAR EKLEM

SPORSAL MOTORİK VERİM GELİŞTİRİLEBİLEN ÖGELER KONDİSYONEL VE KOORDİNATİF NİTELİKLER HAREKET KALİTESİ YETENEK TEKNİK NİTELİK TAKTİK NİTELİK MOTİVASYON VUCUT YAPISI YAŞ CİNSİYET SPORSAL MOTORİK VERİM MATERYAL, SOSYO KÜLTÜREL DURUM ŞARTLI ÖGELER

SPORSAL FORM KONDİSYONEL NİTELİKLER KORDİNATİF NİTELİKLER KOGNİTİF PSİKO SOSYAL NİTELİKLER KUVVET SÜRAT DAYANIKLILIK HAREKETLİLİK MAX KUVVET ÇABUK KUV ÇAB KUV DEVAM KUVVET DEVAM REAKSİYON SÜR HAREKET SÜRATİ SÜRATTE DEVAM GENEL DAYANIKLI ÖZEL DAYANIKLIL YARIŞMA DAY EKLEM ESNEKLİĞİ KAS ESNEKLİĞİ ESNEKLİK YETENEĞİ YETENEK TEKNİK TAKTİK DAVRANIŞLAR TEPKİ YETENEĞİ UYUM YETENEĞİ DENGE YETENEĞİ ALGILAMA YET KOMBİNASYON YE ORYANTASYON ESTETİK RİTMİK OTOMAZİSYON TEKNİK DONANIM OYUN OKUMA TAKIM RUHU OYUN ZEKASI ZİHİNSEL ESNEKLİK DENEYİM AMAÇLILIK İRADE GÜCÜ SALDIRGANLIK DİSİPLİN SORUMLULUK SOSYAL UYUM MOTİVASYON DUY

KOORDİNATİF YETENEKLER HAREKET TAMLAMASI TEKNİK PSİKOLOJİK NİTELİKLER TAKTİK VE KOGNİTİF NİTELİKLER SPORSAL VERİM ÇEVRESEL KOŞULLAR (Yemek,Sağlık,materyal,yapı) DIŞ KOŞULLAR (Çevre,aile,meslek,Antrenör) KONDİSYONEL NİTELİKLER DAYANIKLILIK SÜRAT KUVVET HAREKETLİLİK

Çocuk ve gençlerde spor uygulaması ve yüklenmeler; bireysel yeterlilik düzeyi ve aşağıdaki kurallar dikkate alınarak yapılmalıdır. Yüksek yüklenmeler; bütün çocuklar ve gençler tarafından aynı biçimde kaldırılamaz. Bunun nedeni sadece organizmanın yeterliliği değil, eğitilebilirlik düzeyi, aile, okul ve mesleki olgulardan oluşan psiko-sosyal çevre etkisi ve yüklenmesidir. Antrenman sırasında takımın, grubun yapısal özelliği, antrenörün davranış biçimini yönlendirir.

Yüklenmelerde standartlaşma; hareketin öğrenilip çalışıldıktan ve yanlışlar düzeltildikten sonra olmalıdır. Antrenmanın düzenlenmesi; çocuk ve gençlerin eğitebilirlik düzeyine, biyolojik yaşlarına uygun olmalıdır. Örneğin ergenlik öncesi kemik kas gelişimi yetersizliği nedeniyle kuvvet çalışmaları az ve dikkatli yapılmalıdır. Çocuklarda antrenmanın etkisi ve kısa sürede kaybolabilir. Bu nedenle koordinasyon, dayanıklılık, sürat, kuvvet uzun süreli planlanıp, bilinçli bir biçimde kademeli olarak uygulanmalıdır. Antrenmanlar ana bölüme bağlı bir ısınmayla başlamalıdır. Alıştırma yüklenmeleri solunum, dolaşım sistemleri dikkate alınarak yapılmalıdır

Brodmann’a göre ( 1975 ) ; antrenmanlarda çocuk ve gençleri yüklenebilirlik düzeylerindeki farklılık, eğitilebilirlik düzeyleriyle yakından ilişkilidir. Bu nedenle farklı düzeydeki çocuklarla yeni grup ve takımlar oluşturulmalıdır. Biyolojik uyum açısından çocuk ve gençlerde en büyük tehlike yüklenebilirlik düzeyleri üstünde olan antrenmanlardır. Çocuk ve genç antrenmanları periyotlaması müsabaka takvimine göre değil, amaçlanmış spora yönelik çok yönlü gelişim ve farklı düzeydeki çok sayıda müsabakalara göre yapılmalıdır.

Bu müsabakalar bireysel performans gelişimini belirlemeye yönelik olmalıdır. Kazanma hırsı hiçbir zaman ön plana çıkmamalıdır. Bu müsabakalar sosyal bir etkinlik olarak ele alınmalıdır. Özellikle tatil sporları, yarışmalar düzenlenmelidir. Okul ve mesleki etkinlikler yukarıdaki periyotlamaya ilgili önemli noktalar bu prensipte bir bütün oluştururlar.

Bu bilgiler ışında 9-10-11-12 yaş yarışmaları 50 m her branşta zorunlu 400 m serbest 400 m karışık 800 1500 m yarışları teşvik edilmeli 13-14 yaştan itibaren 100 m – 200 m yarışmaları konulmalıdır. Yarışmalarda şuandaki sistem devam ettiği sürece sistemsizlik içinde olacağımız yıllar sonrada aynı sorunları tartışacağız.

TÜRK YÜZMESİ İÇİN ÇÖZÜM YOLLARI SPRİNTER ŞAMPİYONASI AÇIK YAŞ A-B- C BARAJLARI ORTA MESAFECİ ŞAMPİYONASI AÇIK YAŞ A-B- C BARAJLARI UZUN MESAFECİ ŞAMPİYONASI AÇIK YAŞ A-B- C BARAJLARI MİLLİ TAKIM GENİŞ KADRO İLE SEÇİLMELİ PERFORMANS TESTLERİ İLE SPORCU İZLENMELİ TAKIM ANTRENÖRLERİ İLE DÜZENLİ DİYALOG KURULMALI MİLLİ TAKIM SEÇİLDİKTEN SONRA KULÜPLERARSI YARIŞMALAR İÇİN STATÜLER BELİRLENMELİ

Dayan kitap ile Dayan iş ile Tırnak ile diş ile Bilimle ile Umut ile sevda ile düş ile Dayan rüsva etme beni Gör yeniden nasıl yaratırım Namuslu genç ellerimle Kızlarım oğullarım var gelecekte Her biri vazgeçilmez cihan parçası Kaç yıllık hasretimin goncası Gözlerinden öperim Bir umudum sende anlıyormusun