IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GRUP 10 (BURAK KOÇAK, BEKİR YAMAN, ÖNDER SEVİNDİK, İSMAİL BAYRAM GÖKİN) Bu Powerpoint sunumunda konumuz olan ÜSLÜ SAYILAR hakkında ayrıntılı bilgiler verilecektir.
Advertisements

Veri Tabanı Tasarlama İlk kuralımız, olabildiğince bilgileri parçalamaktır.
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
D – 3 KURAM VE ARAŞTIRMA Neumann, 2000 Chapter 3, 4.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
ARAŞTIRMA KONUSUNU BELİRLEME
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
SINIF YÖNETİMİ.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
YRD. DOÇ. DR. BAHADIR NAMDAR
DERS SEÇİMİ Ne Zaman Nasıl.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PISA (Programme for International Student Assessment)
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
BILIMSEL AÇIKLAMALAR VE ARGÜMANLAR 27/03/2015
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
IFBö5520* Bilimsel Açıklamalar ve Argümanlar 27/02/2015
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Düşünme Türleri ve Becerileri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Probleme Dayalı Öğrenme
Probleme Dayalı Öğrenme
23.1 GİRİŞ İkna teknolojisi (persuasive technology), çevresel problemleri çözmek için psikolojik ve teknolojik katkılar arasındaki boşluğu, çevresel.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
«Başarılı Öğretmen» değerlendirmesine ulaşabilmek için 6 basit adım.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
Araştırma Problemini Belirleme
Kendini Anlatma Teknikleri
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
FEN ve TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE SOSYOBİLİMSEL DURUM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI Prof. Dr. Fitnat Kaptan Dr. Kaan Batı.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
NITEL ARAŞTIRMALARDA PLANLAMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar

Housekeeping Dersten beklentileriniz? Literatür taramasında sormak istediğiniz. Bugün Çoklu gösterim aktivitesi 30 dakika boyunca ders planı hazırlama Sosyobilimsel konuların argümantasyonu (Sosyobilimsel argümantasyon)

Sosyobilimsel konular Sosyal ve bilimsel boyutu olan konular Bu konular Tartışmaya açık Kesin sonuçları olmayan Açık uçlu konulardır Bunlar ikilemler şeklinde de tanımlanabilir. Kimi okuyabilirsiniz? Amerikada Troy Sadler ve Dana Zeidler Türkiye de Mustafa Sami Topçu

Bir konunun sosyobilimsel olabilmesi için En az iki kriteri içinde barındırması gerekir Konunun fen bilimleri konu içerikleriyle ilişkili olması Sosyal Yaşamda bir anlamı ve önemi olması Örneğin GDO Organ bağışı Nükleer enerji

Sadler & Zeidler 2005 Doğası gereği toplum içerisinde anlaşmazlıklara yol açan Tartışmaya açık Birden fazla perspectiveden değerlendirilebilen Hakkında basit bir şekilde sonuca varılamayan Genel olarak ahlaki ve etik konuları içeren konular

Peki neden SBK Bilimsel okuryazarlık (Sadler 2004) Kavramsal anlama (Zohar & Nemet 2000) Motivasyon

Informal Muhakeme Informal muhakeme? Bireylerin tartışıp bir sonuca varmaya çalışıp bir SBK yı çözmek için geçirdiği sürecin toplamı Genellikle sonuçları belli olmayan karmaşık problemler hakkında düşünme sürecinde kullanılır. Formal muhakame ise sonuçların bellirli olduğu ve tümden gelimin kullanıldığı mantıksal bir süreçtir. İnformal muhakeme de ise duygu ve fikirlerde önemlidir.

Informal muhakeme Zohar ve Nemet (2002)e göre informal muhakeme Tutum ve fikirleri içerir Kesin sonuçları olmayan Tümevarıma dayalı muhakeme içeren Zaten SBK kesin sonuçları olmadığı açık uçlu ve tartışmaya açık olduğu için İnformal muhakeme öğrenci ve öğretmenlerin fikirlerini ve karar verme süreçlerini incelemek için ideal bir kavramsal çerçevedir.

İnformal Muhakemenin SBK bağlamında Analizi Yang&Anderson (2003) Lise öğrencileri-Nükleer enerji Öğrencilerin fikirlerini aşağıdaki şekilde sınıflandırmışlar. Bilimsel oryantasyonu olan Sosyal oryantasyonu olan Eşit olarak pozisyonlanmış Patronis Sosyal Ekolojik Ekonomik Pratik Sadler & Zeidler (2005) Üniversite öğrencileri Rasyonel Duygusal Sezgisel

İnformal Muhakemeyi Etkilen Faktörler (Topçu et al, 2011) Kişisel deneyimler Sosyal nedenler Ekonomik Eğitimsel Dini Etik Teknolojik nedenler

UNUTMAYIN Bir informal muhakemenin rasyon veya sezgisel olması bunların kaliteleri hakkında bilgi vermemiz için yeterli değildir. Bu nedenle argümantasyon dolaylı bir analiz aracı olarak bize yardımcı olur.

Sosyobilimsel Argümantasyon (Kolstø, 2006; Sadler & Zeidler, 2005; Zeidler et al., 2002) Öğrencilerin ilgisini çeker Kavramsal anlama Kanıt kullanma Argümantasyon kalitesinin artması

Aktivite 1-Model Kanıt Bağlantısı

Aktivite 2- Çoklu gösterimler Küresel iklim değişikliği

GRUPLAR Ders planlarınızı detaylandırın Grup 1: Organ bağışı Grup 2: Küresel ısınma Ömer: Gökhan: