KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul Tel : (0216) , Faks : (0216) http :
KalDerKalDer KURULUŞ TARİHİ : 1991 TOPLAM ÜYE SAYISI : 1925 –ASİL ÜYE : 1385 –FAHRİ ÜYE : 491 –ÖĞRENCİ : 49 DESTEKLEYEN KURULUŞ SAYISI : 982 KURULUŞ TARİHİ : 1991 TOPLAM ÜYE SAYISI : 1925 –ASİL ÜYE : 1385 –FAHRİ ÜYE : 491 –ÖĞRENCİ : 49 DESTEKLEYEN KURULUŞ SAYISI : 982
MisyonumuzMisyonumuz Ülkemizdeki tüm özel / kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerine dünya çapında kalite seviyesine ulaşmaları ve rekabet güçlerini artırmaları için uygun ortamlar yaratmak.
VizyonumuzVizyonumuz Toplam Kalite Yönetiminin ülke bazında yaygın ve etkin kullanımını sağlayarak dünyada örnek ve önder kuruluş olmak.
Ana Faaliyet Alanları TKY TANITIMI - Kalite Kongresi, Sempozyum, Fuar, Yayınlar - İnternet, Yerel Kalite Günleri, Kalite Odakları TANIMA - TAKDİR - Ulusal Kalite Ödülleri ( KOBİ, BÖİ, KAMU, STK ) - Makale Yarışması, Yerel Ödüller EĞİTİM - Seminerler (Genel katılıma açık, kuruluş içi) BİLGİ KAYNAKLARI VE PAYLAŞIM - Uzmanlık Grupları, Komiteler, Kıyaslama, İnternet, - Kongre, Sempozyum ULUSAL KALİTE HAREKETİ (UKH) TKY TANITIMI - Kalite Kongresi, Sempozyum, Fuar, Yayınlar - İnternet, Yerel Kalite Günleri, Kalite Odakları TANIMA - TAKDİR - Ulusal Kalite Ödülleri ( KOBİ, BÖİ, KAMU, STK ) - Makale Yarışması, Yerel Ödüller EĞİTİM - Seminerler (Genel katılıma açık, kuruluş içi) BİLGİ KAYNAKLARI VE PAYLAŞIM - Uzmanlık Grupları, Komiteler, Kıyaslama, İnternet, - Kongre, Sempozyum ULUSAL KALİTE HAREKETİ (UKH)
Toplam Kalite Yönetimi TKY, tüm paydaşların istek ve ihtiyaçlarını dengeli bir biçimde ve artarak karşılamak üzere bir kurumdaki tüm faaliyetlerin sürekli olarak iyileştirilmesidir. Faaliyetler, ürün veya hizmet ile ilgili alanlarla sınırlı değildir, kurumun tüm bölümlerini ve tüm bireylerini kapsar. TKY, tüm paydaşların istek ve ihtiyaçlarını dengeli bir biçimde ve artarak karşılamak üzere bir kurumdaki tüm faaliyetlerin sürekli olarak iyileştirilmesidir. Faaliyetler, ürün veya hizmet ile ilgili alanlarla sınırlı değildir, kurumun tüm bölümlerini ve tüm bireylerini kapsar.
Toplam Kalite Yönetimi Kuruluşların sürdürülebilir mükemmelliğe ulaşmalarını sağlayacak bir yönetim anlayışıdır.
MÜDEK Mühendislik Değerlendirme Süreci AMAÇ : Mühendislik eğitiminin sürekli iyileştirilmesi, kurumsal gelişimin hızlandırılması.
FARKLI MI DÜŞÜNÜYORUZ ?
2000 Versiyonu ISO ve Akreditasyon Standartları vs. Mükemmellik Modelleri ( Japonya, Amerika ve Avrupa ) MİNİMUM ŞARTLAR vs. MÜKKEMMELLİK 2000 Versiyonu ISO ve Akreditasyon Standartları vs. Mükemmellik Modelleri ( Japonya, Amerika ve Avrupa ) MİNİMUM ŞARTLAR vs. MÜKKEMMELLİK
EFQM Mükemmellik Modeli Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramları’nın yapılandırılmış bir yönetim sistemi biçiminde yaşama geçirilmesinin ifadesidir. Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramları’nın yapılandırılmış bir yönetim sistemi biçiminde yaşama geçirilmesinin ifadesidir.
NEDEN BİR MODEL? Sektör, büyüklük ve gelişmişlik düzeyinden bağımsız olarak her kuruluşun başarılı olabilmesi için uygun bir yönetim sistemi kurması zorunludurSektör, büyüklük ve gelişmişlik düzeyinden bağımsız olarak her kuruluşun başarılı olabilmesi için uygun bir yönetim sistemi kurması zorunludur EFQM Mükemmellik Modeli, kuruluşlara mükemmellik yolunda nerede olduklarını gösteren, darboğazlarını saptamalarını sağlayan ve uygun çözümleri teşvik eden pratik bir araçtırEFQM Mükemmellik Modeli, kuruluşlara mükemmellik yolunda nerede olduklarını gösteren, darboğazlarını saptamalarını sağlayan ve uygun çözümleri teşvik eden pratik bir araçtır
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ Süreçler Müşterilerle ilgili Sonuçlar Toplumla ilgili Sonuçlar Politika ve Strateji Çalışanlar Liderlik Temel Performans Sonuçları Çalışanlarla ilgili Sonuçlar İşbirlikleri ve Kaynaklar Girdiler Sonuçlar Yenilikçilik ve Öğrenme
1. FAKÜLTE VE ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE İŞBİRLİĞİ ; MÜDEK – Değerlendirme Ölçütleri’nin hayata geçirilerek, Toplam Kalite Yönetimi’nin benimsenmesi. Mükemmelliği arayış çabalarına süreklilik kazandırılması. 1. FAKÜLTE VE ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE İŞBİRLİĞİ ; MÜDEK – Değerlendirme Ölçütleri’nin hayata geçirilerek, Toplam Kalite Yönetimi’nin benimsenmesi. Mükemmelliği arayış çabalarına süreklilik kazandırılması. Mühendislik Eğitiminden Beklentiler
2. EĞİTİM DÜZEYİNDE ; Meslek Eğitimi yanında, MÜDEK-Değerlendirme Ölçütü 3’e gerçekten önem verilmesi; - sürekli öğrenme / sürekli iyileştirme - sistem bakışı ( yönetim sistemi, toplum, çevre) Öğrencilerin STK’larda görev almalarının teşvik edilmesi. 2. EĞİTİM DÜZEYİNDE ; Meslek Eğitimi yanında, MÜDEK-Değerlendirme Ölçütü 3’e gerçekten önem verilmesi; - sürekli öğrenme / sürekli iyileştirme - sistem bakışı ( yönetim sistemi, toplum, çevre) Öğrencilerin STK’larda görev almalarının teşvik edilmesi. Mühendislik Eğitiminden Beklentiler
Dikkatiniz İçin Teşekkürler. Kaliteli Günler Dilerim. Dikkatiniz İçin Teşekkürler. Kaliteli Günler Dilerim.