ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

KÜLTÜR ve SANAT Yaratıcı kültürel yaşama sahip olmak dengeli, dinamik ve sağlıklı bir toplum yaratmak için gereklidir. Sanatın tüm dalları toplumun kültürel.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
TPM (Toplam Verimli Bakım)
Tamir Bakım Planlaması
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
OUTSOURCING (DIŞARIDAN KAYNAK KULLANIMI)
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Karsan Otomotiv’de Yalın Üretim ve 5S Uygulaması
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
SİSTEMİN AMACI Yönetim sistemlerinin kurulmasında, uygulanmasında ve sürdürülmesinde çok önemli sıkıntılar ve kayıplar yaşanmaktadır. isgsis bu sıkıntıları.
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
YER TEMİZLEME MAKİNASI
NIOSH KALDIRMA EŞİTLİĞİ VE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ DR.BÜLENT ASLANHAN TOFAŞ İŞYERİ HEKİMİ.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR

Sistem Dokümantasyon Modeli

ISO/TS 16949:2009 Hedefleri Kusurların Önlenmesi Değişkenliği Azaltmak, İsrafı Azaltmak, Sürekli İyileştirme Tabanlı bir KYS

KYS Şartları 4. Kalite Yönetim Sistemi, 5. Yönetim Sorumluluğu, 6. Kaynak Yönetimi, 7. Ürün Gerçekleştirme, 8. Ölçme, Analiz ve İyileştirme

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ 4.2.3.1 Mühendislik Şartları Müşterilere ait mühendislik şartlarının belirlenmesi, değişiklik yapılması ve gözden geçirilmesi için bir süreç tanımlamasına gereksinim vardır. Gözden geçirme süresi en çok 2 hafta Değişikliklerin yürürlük kayıtları Değişikliğin ürün onay sürecine etkisi

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ 4.2.4.1. Kayıtların Elde Tutulması: Yasaların gerektirdiği uygulamalar, Müşteri şartları

YÖNETİM SORUMLULUĞU 5.1.1. Proses Verimliliği Ürün gerçekleştirmeye yönelik ve destek süreçleri için etkinlik ve verimlilik gözden geçirmesi yönetim sorumluluğundadır.

YÖNETİM SORUMLULUĞU 5.5.2.1. Müşteri Temsilcisi Üst yönetim müşteri şartlarının belirlendiğinden emin olmak için sorumlu ve yetkili personel tahsis etmelidir. Bu, özel karakteristiklerin seçimini, kalite hedeflerinin konulmasını ve ilgili eğitim, düzeltici ve önleyici faaliyetler, ürün tasarım ve geliştirmeyi içermektedir.

YÖNETİM SORUMLULUĞU 5.6.1.1. KYS Performansı KYS’nin tüm şartları ele alınmalı Performans eğilim ve değişiklikleri Zayıf kalite maliyetlerini izleme sistemi İş planındaki hedeflerin durumu Müşteri tatmini

KAYNAK YÖNETİMİ 6.2.2.4. Çalışan Motivasyonu ve Yetkilendirme Amaç iyileştirme yapmak , gelişme için uygun bir ortam oluşturmak ve hedefleri tutturmak ise, Motivasyon süreci Farkındalığın ölçüldüğü bir proses sahibi olmak

KAYNAK YÖNETİMİ 6.3.1 Fabrika, Tesis ve Ekipman Planlaması Yalın Üretim KAYNAK YÖNETİMİ 6.3.1 Fabrika, Tesis ve Ekipman Planlaması Kuruluş, fabrika, tesis ve ekipman planlarını geliştirmek için disiplinler arası bir yaklaşım kullanmalıdır (Bkz. 7.3.1.1). Fabrika yerleşim planları malzeme akışını, taşınmasını, bina alanını katma değer yaratılarak kullanılmasını optimize etmeli ve eş zamanlı malzeme akışını kolaylaştırmalıdır. Mevcut operasyonların etkinliğinin izlenmesi, gözden geçirilmesi için metotlar geliştirilmeli ve yürürlüğe konmalıdır. NOT Bu şartlar, yalın üretim prensiplerine odaklanmalı ve kalite yönetim sisteminin etkinliği ile bağlantılı olmalıdır.

Yalın Üretimin Önündeki Engeller MUDA Yalın Üretimin Önündeki Engeller Fazla üretim Hareketler (insanların boşuna hareketi) Taşımalar (malzemelerin boşuna hareketi) Stoklar Beklemeler (malzemelerin beklemesi) İstifade edilmeyen insanlar (insanların beklemesi) Değer katmayan işlemler Hurdalar

KAYNAK YÖNETİMİ 6.3.2. Acil Durum Planları Kuruluş, elektrik vb kesintiler, müşteri iadeleri, işgücü yetersizliği ve kilit ekipmanların arızaları gibi acil durumlar karşısında müşteri şartlarını karşılamaya yönelik acil durum planları hazırlamalıdır.

KAYNAK YÖNETİMİ 6.4.1 Ürün Kalitesine Etki Eden Personelin Güvenliği Kuruluş, özellikle tasarım ve geliştirme ve imalat proseslerindeki aktivitelerde, ürün güvenliğini ve çalışanlara yönelik potansiyel risklerin azaltılması için yöntemleri belirlemelidir.

KAYNAK YÖNETİMİ 6.4.2 Çalışma Alanlarının Temizliği 5S KAYNAK YÖNETİMİ 6.4.2 Çalışma Alanlarının Temizliği Kuruluş, çalışma alanının düzenli bir durumda olmasının sürekliliğini sağlamalıdır. Temizlik ve onarım, ürün ve üretim süreçlerinin ihtiyaçlarına uygun olmalıdır. 5 S çalışmaları yapılabilir!