BİR KİTAP BİR DOST.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MUSTAFA YEŞİLADA
Advertisements

YEN İ DO Ğ ANLARI TANIYIN!
Kitap Okumanın Önemi....
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Her ş eyden önce kendinize güven duyun. "Yetersiz oldu ğ um için ba ş arılı olamam" gibi dü ş üncelerle de ğ erlendirmelere.
Hazrlayan: Sebiha Şafak
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
SUNUM.
Olumlu Disiplin Yöntemleri
PARÇADA ANLAM.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
KENDİNİKEŞFET! SEVGİYİ KENDİNLE BİRLİKTE HER YERE TAŞI…
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Psikoloji.
ÇOKLU ZEKA.
Derya Duygu KARSLI
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
OKUMALIYIZ, OKUTMALIYIZ.
HALKLA İLİŞKİLER İÇİN ÖNERİLER
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
KÜTÜPHANECİLİK HAFTASI
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Vygotsky ve Sosyo-kültürel teori
Aile İçi İletişim.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
OKUMAMA NEDENLERİ :. OKUMAMA NEDENLERİ : Vakit bulamama Kitapların pahalılığı Okunacak bir şey bulamama.
Sınır koymak nedir?.
 Yakın bir geçmişe kadar Avrupa’da okulların üç hatlı dikey kurulmuş sistemi, “kabiliyetlerin trinite psikolojisi” görüşüne dayandırılmaktaydı. Eski.
SESLİDİR Beyin, insan vücudunun %2'si ağırlığında olmasına rağmen, geriye kalan %98'i yönetiyor. Başarının da mutluluğun da kaynağı beyin. Öğrenirken,
KALEMLERİNİZİ YARIŞTIRMAYA VAR MISINIZ? DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA BİRLİK BEREBERİLİK VE KARDEŞLİK KONULU KOMPOZİSYON YARIŞMAMIZA.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
 Kitaba uzak bir toplum fikirsiz toplumdur. Fikirsiz toplum ise toplum de ğ il, sadece bir yı ğ ındır. Çilesiz, kimliksiz ve ba ş kaları tarafından kullanıla.
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI
ALIŞKANLIĞI VE sitesinin KULLANIMI
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
ANLATIMA HAZIRLIK.
PARAGRAFIN BÖLÜMLERİ. Paragrafın Bölümleri Hikâye, deneme gibi yazıların giri ş, geli ş me, sonuç bölümleri oldu ğ u gibi paragrafın da vardır. a. Paragrafın.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Öfke kontrolü.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Atık kağıtlardan dünya haritası !. Farklı ülkelerdeki insanların temiz suya eri ş im yüzdelerinin ne oldu ğ unu ara ş tırdık. Atık ka ğ ıtları kullanarak.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Sevda GÜL 1450Y  EEG nedir?  EEG Nasıl Ölçülür?  İ nsan beyninin yaydı ğ ı dalgalar nelerdir?  Epilepsi nedir?  Epilepsi verilenin YSA ile.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Kelimenin ek almamı ş hali KKÖ LER Çokluk bildiren eklerden biri.
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUMA.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
Sunum transkripti:

BİR KİTAP BİR DOST

NİYE KİTAP OKUMALIYIZ ? Sağlığımız için; çünkü yaşlılık hastalıklarına yakalanmayız.(Unutkanlık, bilinç kaybı v.b)  Ayrıca ruh sağlığımızın bozulmaması ve bozulan sağlığımızın düzelmesi için okumaya ihtiyacımız var.  

NİYE KİTAP OKUMALIYIZ ? Yaratıcılığın ya da keşif gücünün artırılması için okumalıyız. Okuyan beyinler ancak yeni teknolojik icatlar yapabilirler.

NİYE KİTAP OKUMALIYIZ ? Düşünme kapasitemizi artırmak için okumalıyız. Çünkü bin kelime ile düşünen beyin ile beş bin kelime düşünen beyin ya da elli bin kelime düşünen beyin aynı değildir. Kelime sembol ve kavram sayısı arttıkça beynimizin düşünme, öğrenme, kavrama gücü sürekli artmaktadır.  

KİTAP OKUMAYI SEVMEYEN ÇOCUĞU ANLAMA REHBERİ : Her anne baba, çocuğu kitap okumayı sevsin ister. Ama çocuk ısrarla okumaktan kaçıyorsa onu anlamak, nedenleri üzerine kafa yormak gerekir. Çocukların kitap okumayı sevmemesinin en bilinen nedeni ebeveynin kitapla kurduğu ilişkide yatıyor; yani sizde. Siz kitap okumuyorsanız, o da okumaz. Yapmadığınız bir şeyi ona yaptırmak istemenize doğal olarak sert bir tepki gösterecektir. 

KİTAPSIZ YAŞAMAK KÖR, SAĞIR, DİLSİZ YAŞAMAKTIR

KİTAP OKUMANIN YARARLARI : Okuyarak  olayların ve gelişmelerin iç yüzünü öğrenen bir kişi, öncelikle kendine olan  güvenini artırır. Bu ise aynı zamanda düşünce ufkunu geliştirip, geniş bir görüş  açısı sağlayarak, olayları inceleme yeteneği kazandırır. Ayrıca okuyan  kişiler çok okumanın beraberinde getirdiği zengin kelime dağarcığına sahip  oldukları için, hikmetli ve etkileyici konuşarak hitap ettikleri kişilerde etki  de uyandırırlar

KİTABIN TARİHÇESİ : Kitap, basılı kâğıt yapraklarının bir araya getirilmesiyle ortaya çıkan yazı destesidir. Kitap bugünkü haline gelinceye kadar çeşitli biçimlerden geçmiş, medeniyet tarihiyle birlikte gelişmiştir. İnsanlar duygularını, düşüncelerini kendilerinden uzaktakilere bildirebilmek, kendilerinden sonra geleceklere iletebilmek için yazıyı bulmuşlar, böylece yazılı eserler ortaya çıkmıştır.

KİTAP OKUMAMANIN ZARARLARI : Kitap okumamanın birey ve toplum açısından olumsuzlukları anlatmakla bitmez. -İletişim becerisinde yetersizlik -Karar verme gücünde yetersizlik -Planlama yapmada yetersizlik -Yeni fikirler elde etme gücünde yetersizlik -Fikirlerini yayma gücünde yetersizlik -Fikirlerine yeni fikirler katma gücünde yetersizlik -Duygusal zekasına katkı sağlamada yetersizlik vb.

KİTAP OKUMA RİTUELLERİ : Sabah bir saat erken kalkıp kitap okumak… Çantada kitap taşımak. Gün içinde okunmasa bile çantada kitabın olduğunu bilerek rahat etmek; okuma fırsatı bulunduğu halde kitap yoksa suçluluk duymak… Evden kitapsız çıkmayı o güne ihanet olarak addetmek… Çantada en az iki kitap taşımak…

BİR ÜLKENİN HİÇ KUŞKUSUZ MİLLİ SERVETİ KİTAPLARDIR .

KİTABIN GÜNLÜK HAYATTAKİ ÖNEMİ: Okumak, doğduğu andan itibaren birçok eğitim süreci geçiren insan için en kolay ve en etkili öğrenme yoludur. Sahip oldukları bilgilerin %60’ını bu yolu kullanarak edinen gelişmiş ülke toplumları,günümüzde daha fazla okuma alışkanlığına sahip olmanın sağladığı avantajları her alanda yaşamaktadırlar.Geri kalmış toplumların karşılaştıkları sorunların bir çoğunun kaynağında ise eğitimsizlik yer almaktadır.

KİTAP OKUMAK : Öyle ki okurken gece, gündüze; yer, yatağa; karanlık, ışığa karışır. Dolayısıyla, düşünebildiğiniz her yer, okuyabileceğiniz yer anlamına da gelir. Okuyan, bu haliyle, mekânın ötesine geçer. Kalabalık, gürültü, sessizlik hepsi, okuyanı rahatsız etmemek için, ayrı bir safta toplanır. Okuyan, yeter ki okuduğunu anlasın, tüm dünya onun için kul, köle olur. Evren, sizin için susmuştur. Sanki evren, okuduklarınızı daha iyi anlayabilmeniz için ağzınızın içinde dönüp duran dilinizden dökülenleri dinlemektedir.

BİZİ İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER ZEHRA DOĞA DAĞLI GÜLŞAH ÖZYİĞİT