PETER BEHRENS 1868 yılında Hamburg'da doğan Peter Behrens Karlsruhe ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nde (Kunstschule) okumaya başlamadan önce, Hamburg 1886-1889 yılında Sanat ve Zanaat Okulu’na (Kunstgewerbeschule) katıldı. 1890 yılında Lilly Kramer ile evlendi ve Münih’e taşındı. 1893 yılında sanatçı, mimar ve tasarımcıların Sezession grubunun kurucu üyesi oldu, ressam ve grafik sanatçısı olarak çalıştı ve Jugendstil(Art Nouveau) hareketine katıldı.
DARMSTADT BEHRENS EVİ (1900-1901) -Karakteristik bir Art Nouveau yapısıydı. Bu evi kendisi için inşaa etmiş olup içerisindeki birçok eşyayı da kendi tasarlamıştır. -Kendisi hem mimari hem grafik hem de endüstriyel tasarımcıdır. -Bu ev Münih sanat çevresinde, farklı bir tasarım olması açısından mimarın hayatının dönüm noktası olarak kabul edilir.
GÖRÜNÜŞLER KAT PLANLARI
Behrens’in kendi evi için tasarladığı piyano Behrens’in kendi evi için tasarladığı kapı
Düsseldorf Uygulamalı Sanatlar (1903-1907) Okulu müdürü olarak görev yaptığı sırada, Oldenburg (1905) da Kuzeybatı Alman Sanat Sergisi için sergi salonu da dahil olmak üzere bir dizi binayı, dizayn etti. Bu tasarımda, basit, doğrusal geometri, düz yüzeyler ve lineer dekorasyon onun eğrisel formlarının yerini aldı.
Alman Sanat Sergi Salonu (Oldenburg)
HAGEN CREMATORİUM (1906)
DEUTSCHER WERKBUND 19.Asrın aşırı süslü ve taklitçi mimarisine karşı olan tepkiler bir sadeleştirme hareketi halinde gelişiyordu.Art Nouveau,eklektizmi başka bir süslemecilik şekliyle alt etmek istediği için Werkbund buna karşı kuruldu. Van de Velve şekillerin sadeleştirilmesinin ve mantıki bir dekorasyonun savunucusuydu .Weimar da endüstriel sanat atolyelerini yönetmiş ve Werkbundun kurulmasında ön ayak olmuştur.Herman Muthesius 1907 yılında Werkbund topluluğunu kurdu.
Werkbund’un kurucularından olan Peter Behrens yalnız Almanya’nın değil bütün dünyanın en önemli mimarlarındandır. Behrens’in otoritesi yalnız eserlerinden değil öğrettiklerinden ve öğrencilerinin olağanüstü kişiliklerinden de bellidir. Gropius, mies Van der Rohe, Le Corbusier gibi ünlü mimarlar onun atölyesinde yetişmişlerdir. Behrens ilkin Art Nouveau ilkelerine göre inşaat yapmış sonra bu estetikten uzaklaşarak geometrik ve gitgide sadeleşen bir üsluba yönelmiştir.
AEG TÜRBİN FABRİKASI (1908-1909)
Bu tip binalara o çağa kadar yalnız faydacı olarak bakılırken, Behrens burada endüstri mimarisinin yeni bir asaleti olduğunu belirtti. Anıtsal beton konstrüksiyona çelik çerçeveli büyük pencereler yerleştirilmiştir. Büyük kudret ifade eden binada yan taraflar yalnız demir ve camdan yapılmıştır.Köşeler beton bir pedimentin altında dökme beton masif pilonlardan meydana gelmiştir.
Bu masif köşe payeleri,yan pencereler,muazzam korniş ve ağır çatı strüktürel zorunluluklardan fazla ekspresyonist bir eğilimin ifadesidirler. Peter Behrens bu tasarımı,çelik sütunları ve bina cephesindeki sanayi logosuyla yeni sanayi dinini yüceltmek üzere modern bir Parthenon yaratmıştır. Peter Behrens AEG tarafından Mimar ve sanat danışmanı olarak görevlendirilmiş,fabrikalardan,sergi salonlarından,elektrik donanımına ve reklam malzemelerine kadar herşeyi tasarlamakla yetkili kılınmıştır.
AEG TÜRBİN FABRİKASI
AEG TÜRBİN FABRİKASI
Detay tasarımı
AEG LOGO TASARIMLARI
BEHRENS’İN AEG TÜRBİN FABRİKASI İÇİN TASARLADIĞI LAMBA
AEG YÖNETİM BİNASI
Yüksek Gerilim Fabrikası (1910) Küçük Motors Fabrikası (1910-1911) Berlin Büyük Makine Meclis Salonu(1911-1912)
Behrens’in Gasworks tasarımı ile Poelzig’in tasarımları Werkbund’un dışavurumcu cephesini oluşturmaktaydı. Bu yönelim de Art Nouveau’nun etkileri hissedilmektedir. GASWORKS(1911-1912)
Bu dönemde Behrens in diğer eserlerinin bir kısmı, Alman neo-klasik geleneği içinde sıkıcıydı. Bunlardan, Cuno Evi (1909-1910) dahil olmak üzere Hagen yakınlarında bulunan Eppenhausen, at evler gibi yapılarda Düsseldorf döneminin sadeliği devam etti. Ama Leningrad (1911-1912), Alman Büyükelçiliği gibi diğer yapılar, klasik tarzda inert ve şatafatlı oldu.
Alman Büyük Elçiliği
CUNO EVİ(1909-1910)
FESTHALLE(1914)
BEHRENS’İN ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMLARI
Ölümüne kadar Berlin'de Preussische Akademie der Künste de mimarlık bölümü başkanı oldu. Peter Behrens 20. yüzyılın en önemli Alman tasarımcılarından biri olarak kabul edilir, o tasarımın tüm çeşitli alanlarda gelecek nesiller üzerinde çok önemli bir etki yaratmıştır, erken yüzyılda seminal eserler üretmiştir. Peter Behrens’in tek amacının modern bir endüstriyel mimari ve modern endüstriyel tasarımı icat etmek olduğu söylenebilir.
1922 yılında Behrens Viyana Akademisi'nde mimarlık profesörü oldu. 1920'lerin ortalarından sonra çok az etkisi oldu. Peter Behrens, 27 Şubat 1940 tarihinde Berlin’de öldü.