PETER BEHRENS 1868 yılında Hamburg'da doğan Peter Behrens Karlsruhe ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nde (Kunstschule) okumaya başlamadan önce, Hamburg 1886-1889.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
20. yüzyılın en büyük mimarlarından biri
Advertisements

BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
SEM MÜHENDİSLİK & MİMARLIK tel: www. semmuhendislik
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
SANAT KURAMLARI.
TÜMEVARIM YÖNTEMİ.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
Ottoman Store ve İç Mimar Tunç YETENEK ve mobilya sektorunde 20 yildir aktif olarak faaliyet gosteren Desinatör Murat YİLMAZ tarafından kurulmuştur.
Beyza Duygu Güzel Sanatlar Fakültesi
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
JAMES STIRLING.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
Endüstri Ürünleri Tasarımı
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
Arts And Crafts ve ART NOUVEAU
Geometri'nin Kullanım Alanları
Tempietto Kilisesi, Roma
Hazırlayan: Ilgaz TEZİŞ
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü
DANİEL LİBESKİND Duygu Göçmen
ROBERT VENTURI MELİH KURNALI
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
CAM EV (Johnson Evi) Mimar: Philip Johnson
İNGİLTERE 0841 RUMEYSA ÖZCAN
Muhammed kahraman İçt-3
BİZANS MİMARLIĞI.
Tümevarım, gözlenen tek tek olgulardan yola çıkarak genel yargılara ulaşmaktır. Başa bir deyişle tümevarım özelden genele giden bir akıl yürütme türüdür.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
Frank Lloyd WRIGHT Ulas YILDIRIM (TOBB ETU-Sanat ve tasarım)
YAVUZ SULTAN SELİM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Hazırlayan: Naz Yılmaz
20. YY MIMARISI MODERN MIMARLAR WALTER GROPIUS.
SANAT TARİHİ Rönesans Resim Sanatı.
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
MODERNİZM Modernizmin ilk öncüleri ve mimariyi burjuvaziden ayıran 1897’de aralarında Otto Wagner ve Josef Olbrich’in de bulunduğu bir grup mimar ve.
Dorothea Lange ‘Göçmen Annesi’
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Frank Owen Gehry Beyza DUYGU Güzel Sanatlar Fakültesi.
Zeynep Fatma Niğdeli İçt-2
MINIMALIZM.
Endüstriyel Yapı Tasarımında Prefabrikasyonun Önemi
Görüntünün Dili Bauhaus ve Yeni Tipografi
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
TASARIMLARIN TELİF MEVZUATI İLE KORUNMASI Dr. Cahit SULUK 20 Kasım, İstanbul.
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
Hazırlayan: Asusena Ela ÖZTÜRK Konu: Onlar da Çocuktu
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 21 Öğrenci Sayısı : 314 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 16 Fen Laboratuarı Sayısı : 0 BT(Bilgisayar)
ÇELİK VE PREFABRİK PROJELERİNİZİN, ÜRETİM ve UYGULAMALARINIZIN
SANAT NASIL DOĞMUŞTUR ?.
AFİŞ.

 Pop Art
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
Resimle İlgili Meslekler
AFİŞAFİŞ. T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Resim-İş Eğitimi.
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
DOKU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
Sunum transkripti:

PETER BEHRENS 1868 yılında Hamburg'da doğan Peter Behrens Karlsruhe ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nde (Kunstschule) okumaya başlamadan önce, Hamburg 1886-1889 yılında Sanat ve Zanaat Okulu’na (Kunstgewerbeschule) katıldı. 1890 yılında Lilly Kramer ile evlendi ve Münih’e taşındı. 1893 yılında sanatçı, mimar ve tasarımcıların Sezession grubunun kurucu üyesi oldu, ressam ve grafik sanatçısı olarak çalıştı ve Jugendstil(Art Nouveau) hareketine katıldı.

DARMSTADT BEHRENS EVİ (1900-1901) -Karakteristik bir Art Nouveau yapısıydı. Bu evi kendisi için inşaa etmiş olup içerisindeki birçok eşyayı da kendi tasarlamıştır. -Kendisi hem mimari hem grafik hem de endüstriyel tasarımcıdır. -Bu ev Münih sanat çevresinde, farklı bir tasarım olması açısından mimarın hayatının dönüm noktası olarak kabul edilir.

GÖRÜNÜŞLER KAT PLANLARI

Behrens’in kendi evi için tasarladığı piyano Behrens’in kendi evi için tasarladığı kapı

Düsseldorf Uygulamalı Sanatlar (1903-1907) Okulu müdürü olarak görev yaptığı sırada, Oldenburg (1905) da Kuzeybatı Alman Sanat Sergisi için sergi salonu da dahil olmak üzere bir dizi binayı, dizayn etti. Bu tasarımda, basit, doğrusal geometri, düz yüzeyler ve lineer dekorasyon onun eğrisel formlarının yerini aldı.

Alman Sanat Sergi Salonu (Oldenburg)

HAGEN CREMATORİUM (1906)

DEUTSCHER WERKBUND 19.Asrın aşırı süslü ve taklitçi mimarisine karşı olan tepkiler bir sadeleştirme hareketi halinde gelişiyordu.Art Nouveau,eklektizmi başka bir süslemecilik şekliyle alt etmek istediği için Werkbund buna karşı kuruldu. Van de Velve şekillerin sadeleştirilmesinin ve mantıki bir dekorasyonun savunucusuydu .Weimar da endüstriel sanat atolyelerini yönetmiş ve Werkbundun kurulmasında ön ayak olmuştur.Herman Muthesius 1907 yılında Werkbund topluluğunu kurdu.

Werkbund’un kurucularından olan Peter Behrens yalnız Almanya’nın değil bütün dünyanın en önemli mimarlarındandır. Behrens’in otoritesi yalnız eserlerinden değil öğrettiklerinden ve öğrencilerinin olağanüstü kişiliklerinden de bellidir. Gropius, mies Van der Rohe, Le Corbusier gibi ünlü mimarlar onun atölyesinde yetişmişlerdir. Behrens ilkin Art Nouveau ilkelerine göre inşaat yapmış sonra bu estetikten uzaklaşarak geometrik ve gitgide sadeleşen bir üsluba yönelmiştir.

AEG TÜRBİN FABRİKASI (1908-1909)

Bu tip binalara o çağa kadar yalnız faydacı olarak bakılırken, Behrens burada endüstri mimarisinin yeni bir asaleti olduğunu belirtti. Anıtsal beton konstrüksiyona çelik çerçeveli büyük pencereler yerleştirilmiştir. Büyük kudret ifade eden binada yan taraflar yalnız demir ve camdan yapılmıştır.Köşeler beton bir pedimentin altında dökme beton masif pilonlardan meydana gelmiştir.

Bu masif köşe payeleri,yan pencereler,muazzam korniş ve ağır çatı strüktürel zorunluluklardan fazla ekspresyonist bir eğilimin ifadesidirler. Peter Behrens bu tasarımı,çelik sütunları ve bina cephesindeki sanayi logosuyla yeni sanayi dinini yüceltmek üzere modern bir Parthenon yaratmıştır. Peter Behrens AEG tarafından Mimar ve sanat danışmanı olarak görevlendirilmiş,fabrikalardan,sergi salonlarından,elektrik donanımına ve reklam malzemelerine kadar herşeyi tasarlamakla yetkili kılınmıştır.

AEG TÜRBİN FABRİKASI

AEG TÜRBİN FABRİKASI

Detay tasarımı

AEG LOGO TASARIMLARI

BEHRENS’İN AEG TÜRBİN FABRİKASI İÇİN TASARLADIĞI LAMBA

AEG YÖNETİM BİNASI

Yüksek Gerilim Fabrikası (1910) Küçük Motors Fabrikası (1910-1911) Berlin Büyük Makine Meclis Salonu(1911-1912)

Behrens’in Gasworks tasarımı ile Poelzig’in tasarımları Werkbund’un dışavurumcu cephesini oluşturmaktaydı. Bu yönelim de Art Nouveau’nun etkileri hissedilmektedir. GASWORKS(1911-1912)

Bu dönemde Behrens in diğer eserlerinin bir kısmı, Alman neo-klasik geleneği içinde sıkıcıydı. Bunlardan, Cuno Evi (1909-1910) dahil olmak üzere Hagen yakınlarında bulunan Eppenhausen, at evler gibi yapılarda Düsseldorf döneminin sadeliği devam etti. Ama Leningrad (1911-1912), Alman Büyükelçiliği gibi diğer yapılar, klasik tarzda inert ve şatafatlı oldu.

Alman Büyük Elçiliği

CUNO EVİ(1909-1910)

FESTHALLE(1914)

BEHRENS’İN ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMLARI

Ölümüne kadar Berlin'de Preussische Akademie der Künste de mimarlık bölümü başkanı oldu. Peter Behrens 20. yüzyılın en önemli Alman tasarımcılarından biri olarak kabul edilir, o tasarımın tüm çeşitli alanlarda gelecek nesiller üzerinde çok önemli bir etki yaratmıştır, erken yüzyılda seminal eserler üretmiştir. Peter Behrens’in tek amacının modern bir endüstriyel mimari ve modern endüstriyel tasarımı icat etmek olduğu söylenebilir.

1922 yılında Behrens Viyana Akademisi'nde mimarlık profesörü oldu. 1920'lerin ortalarından sonra çok az etkisi oldu. Peter Behrens, 27 Şubat 1940 tarihinde Berlin’de öldü.