İKS’NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ İLKÖĞRETİM KURUMU STANDARTLARI MODELİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
İ K S İlköğretim Kurumları Standartları.
İ K S İlköğretim Kurumları Standartları Pınar PARLAK Ömer Faruk ÖZER.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
REHBERLİK DERS II.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Bilgisayar Destekli Eğitim
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
İKS İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI. İLÇE DÜZEYİ RAPORLARI.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
MİLLİ Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Mart Okul Öncesi.
KURUM STANDARTLARI İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Nisan 2015
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Yöneltme/Yerleştirme
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Destek Eğitim Odaları.
SINIF YÖNETİMİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
TANILAMA.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

İKS’NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ İLKÖĞRETİM KURUMU STANDARTLARI MODELİ

Standartlar Alt Standart (43 Alt Standart) Performans göstergeleri STANDART ALANLARI (3 alan) Eğitim Yönetimi Öğrenme öğretim süreçleri Destek hizmetler (sağlık, güvenlik, beslenme vs.) Standartlar (12 Standart + 4 Örtük) Alt Standart (43 Alt Standart) Performans göstergeleri Mevcut durum Algılanan Kalite Okul yöneticileri Yazılım Öğrenci Veli Öğretmen Yönetici 2

DESTEK HİZMET ALANLARI STANDART ALANLARI STANDART ALAN 1 STANDART ALAN 2 STANDART ALANI 3 EĞİTİM YÖNETİMİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİM DESTEK HİZMET ALANLARI

EĞİTİM YÖNETİMİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİM DESTEK HİZMET ALANLARI STRATEJİK PLANLAMA SINIF İÇİ UYGULAMALARI İLE TÜM ÇOCUKLARIN GELİŞMELERİ OKULDA GÜVENLİ VE UYGUN BİR FİZİKSEL ORTAM SAĞLANMASINA YÖNELİK ÇALIŞMALAR MESLEKİ GELİŞİM OKULDA SAĞLIKLI VE GÜVENİLİR BİR PSİKOSOSYALORTAM SAĞLANMASINA YÖNELİK ÇALIŞMALAR YÖNETİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE SİSTEMLERİNİ KULLANMA: OKUL İÇİ UYGULAMALARI İLE TÜM ÇOCUKLARIN GELİŞMELERİ VE ÜST EĞİTİME, MESLEĞE, HAYATA YÖNELMELERİ OKULDA ÇOCUKLARA İHTİYAÇLARINA UYGUN. DESTEKLEYİCİ BESLENME HİZMETLERİ OKULA ERİŞİM SAĞLAMA (OKULA KAYIT) OKUL ÇEVRE İLE İŞBİRLİĞİ YAPARAK EĞİTİM-ÖĞRETİMİN GELİŞMESİNİ VE OKULUN TOPLUMLA BÜTÜNLEŞMESİ DESTEKLER OKULA DEVAM SAĞLAMA: OKULDA SAĞLIĞA UYGUN TEMİZLİK HİZMETLERİ

ÖRTÜK STANDART DEZAVANTAJLI ÇOCUKLAR DEMOKRATİK OKUL İKLİMİ TOPLUMSAL CİNSİYETE UYGUNLUK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK HİZMETLER

1-EĞİTİM YÖNETİMİ STANDART ALANI

EĞİTİM YÖNETİMİ 1- Okul Gelişimi: Okulda, etkili bir okul gelişim planlaması yapılır, uygulanır ve sürekli geliştirilir.

EĞİTİM YÖNETİMİ 2-Okula Kayıtlı Tüm Çocukların Devam Durumlarının İzlenmesi: Okul, kayıtlı kız, erkek tüm çocukların eğitime devamlarını sağlar.

EĞİTİM YÖNETİMİ 3-Personelin Mesleki Gelişimini Değerlendirme Çalışmaları: Personel, mesleki yeterliklerini belirlemeye ilişkin öz değerlendirmelerine ek olarak meslektaş, yönetici, çocuk ve veli görüşlerinden yararlanır.

EĞİTİM YÖNETİMİ 4. Mesleki Gelişim Etkinlikleri: Okul personeli, mesleki gelişimlerini çağdaş yaklaşımlar ve çocukların ihtiyaçları doğrultusunda sürdürür.

EĞİTİM YÖNETİMİ 5. Öğretmenlerin Okul Yönetimine Katılımı: Öğretmenlerin okul yönetim sürecine etkin katılımı sağlanır.

EĞİTİM YÖNETİMİ 6. Nüfusa Kayıtlı Olan ve Okulun Kayıt Kabul Alanındaki 6-14 Yaş Grubu Tüm Çocukların Tespiti ve Kayıt Edilmesi: Okul, kayıt kabul alanındaki nüfusa kayıtlı 6-14 yaş arası tüm çocukları kaydeder.

EĞİTİM YÖNETİMİ 7. Çocukların Okul Yönetimine Katılımı: Çocukların okul yönetim sürecine etkin katılımı ile görüşlerini, eleştiri ve açıklamaları için uygun mekanizmalar vardır ve bunlar çocuklar tarafından aktif olarak kullanılmaktadırlar.

EĞİTİM YÖNETİMİ 8. Velilerin Okul Yönetimine Katılımı: Velilerin okul yönetim sürecine etkin katılımı sağlanır.

EĞİTİM YÖNETİMİ 9. Oryantasyon Etkinlikleri: Okula yeni gelen çocuklar, veliler ve okul çalışanları için tanıtım ve bilgilendirme (oryantasyon) faaliyetleri yapılır.

EĞİTİM YÖNETİMİ 10. Nüfusa Kayıtlı Olmayan ve Okulun Kayıt Kabul Alanındaki 6–14 Yaş Grubu Tüm Çocukların Tespiti ve Kayıt Edilmesi: Okul, kayıt kabul alanındaki nüfusa kayıtlı olmayan 6-14 yaş arası kız ve erkek tüm çocukları kaydeder.

EĞİTİM YÖNETİMİ 11. Çocuklara ve Okul Personeline Yönelik Motivasyon Artırıcı Çalışmalar: Okul yönetimi çocukları ve okul personelini motive edici çalışmalar yapar.

EĞİTİM YÖNETİMİ 12. E-okul Kullanımı: Okul, eğitim-öğretim ve yönetim süreçlerinde e- okul sistem’ini etkili kullanır.

EĞİTİM YÖNETİMİ 13. Çocuğun Akademik Başarısı: Okul, çocuğun hedefleri doğrultusunda akademik başarısının geliştirilmesi sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.

EĞİTİM YÖNETİMİ 14. Özel Bilgilerin Gizliliği: Okulda çocukların, velilerin ve personelin özel bilgilerinin hizmete ve/veya kişiye özel gizliliği korunur.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ STANDART ALANI

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 1. Sosyal, Sanatsal, Kültürel, Sportif Etkinlikler: Okul; sosyal, sanatsal, kültürel, sportif etkinlik olanaklarını artırır ve çocukların bu etkinliklere katılımlarını destekler.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 2. Çocukların Gelişim ve Öğrenme İhtiyaçlarını Belirleme: Öğrenme süreci planlanmadan önce çocukların gelişim ve öğrenme ihtiyaçları ile bireysel özelliklerini tanımaya yönelik değerlendirme çalışmaları yapılır.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 3. Sınıfta Öğrenme Etkinlikleri: Sınıf içi öğrenme etkinlikleri çocukların özelliklerine ve öğrenme ihtiyaçlarına göre planlanır ve bu etkinlikler program kazanımlarını destekler.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 4. Çocukta Çevre Bilincinin Geliştirilmesi: Okul, çocuklarda çevre bilincinin gelişimini destekler.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 5. Okulun Olanaklarının Çevre Tarafından Kullanılması: Okul, olanaklarını çevrenin kullanımına sunarak okul ve çevre bütünleşmesini sağlayıp, çocuğun çevresinin eğitimini destekler.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 6. Kaynaştırma Eğitimi Uygulamaları: Özel eğitime gereksinimi olan çocukların eğitim- öğretim süreçlerine uyum ve katılımları okuldaki kaynaştırma eğitim uygulamaları ile desteklenir.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 7. Eğitsel Rehberlik Faaliyetleri: Okul çocuklara, eğitsel rehberlik hizmetleri sunar.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 8. Okulun Eğitim-Öğretim İçin Çevredeki Olanaklardan Yararlanması: Okul, çevre olanaklarından yararlanarak kurduğu işbirlikleri ile eğitim-öğretimi geliştirir.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 9. Ölçme-Değerlendirme: Ölçme değerlendirme uygulamaları, program amaç ve kazanımları ile çocukların bireysel özellikleri dikkate alınarak planlanır ve sonuçları çocukların gelişimlerini destekleyecek şekilde kullanılır

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 10. Mesleki Rehberlik ve Yönlendirme: Okul, üst öğrenime ve mesleki gelişim süreçlerinde çocuklara danışmanlık eder ve kariyer bilinçlerinin gelişmesine katkıda bulunur.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 11. Eğitim-Öğretim Mekânları ve Olanakları: Okuldaki eğitim-öğretim mekânlarının çeşitliliği ve olanakları, çocukların öğrenme ve gelişim ihtiyaçlarını karşılamaya uygundur.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 12. Bilgi, İletişim ve Eğitim Teknolojileri: Eğitim teknolojileri çocuğun sürece katılımını ve öğrenme becerilerini destekleyecek şekilde kullanılır.

2-ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ 13. Öğrenme Materyalleri: Öğrenme materyalleri (BIT materyalleri dışında) çocuğun sürece katılımını ve öğrenme becerilerini destekleyecek şekilde kullanılır.

3-DESTEK HİZMETLERİ STANDART ALANI

3- DESTEK HİZMETLERİ 1. YİBO’ da Kişisel Temizlik ve Bakım Uygulamaları: YİBO’ da çocukların kişisel temizlik ve bakımları sağlanır.

3- DESTEK HİZMETLERİ 2. Okulda Fiziki Güvenlik: Okul mekânları güvenlidir.

3- DESTEK HİZMETLERİ 3. Okulda Sağlık Hizmetleri: Çocukların sağlıklı gelişimlerini takip etme, destekleme ve geliştirmeye yönelik koruyucu sağlık hizmetleri yürütülür.

3- DESTEK HİZMETLERİ 4. Okul Yakın Çevresinin Güvenliği: Okulun yakın çevresi güvenlidir.

3- DESTEK HİZMETLERİ 5. Okul Tuvaletlerinin Sağlığa Uygunluğu: Okul tuvaletleri temiz ve sağlığa uygundur.

3- DESTEK HİZMETLERİ 6. Kişisel Rehberlik ve Psikososyal Destek Hizmetleri: Çocukların sağlıklı gelişimleri için psikolojik ve sosyal destek uygulamaları yürütülür.

3- DESTEK HİZMETLERİ 7. Acil ve Riskli Durumlarda Güvenlik: Okulun acil ve riskli durumlar için planlama ve düzenlemeleri vardır.

3- DESTEK HİZMETLERİ 8. YİBO’ da Yatakhanelerin Sağlığa Uygunluğu ve Temizliği: Çocukların yatakhaneleri temizdir, sağlıklı uyumalarını sağlayacak şekilde düzenlenir

3- DESTEK HİZMETLERİ 9.Okul ve Yakın Çevresinde Şiddet ve İstismarı Önlemeye Yönelik Uygulamalar: Okul ve yakın çevresinde şiddet ve istismarı önlemeye yönelik tedbirler alınır.

3- DESTEK HİZMETLERİ 10. Okul Beslenme Hizmetleri: Okulda sunulan yiyecekler ve içme suyu çocuklar için sağlıklı ve yeterlidir.

3- DESTEK HİZMETLERİ 11. YİBO’ da Banyoların sağlığa uygunluğu ve temizliği: YİBO’ların banyoları temizdir, çocukların sağlıklı yıkanma ihtiyaçlarını karşılar.

3- DESTEK HİZMETLERİ 12. Okul Öğrenci Servis Araçları Hizmetleri: Okul servis araçlarında güvenlik önlemleri alınır.

3- DESTEK HİZMETLERİ 13. YİBO’ da Ara Öğün Beslenme Uygulamaları: YİBO’ da çocuklara öğün aralarında ve akşam yemeği sonrasında uygun gıdalar sağlanır.

3- DESTEK HİZMETLERİ 14. YIBO’da Pansiyon Mekânlarının Fiziksel Uygunluğu: YIBO’ daki barınma mekânları ve donanım, çocukların sayısına, gelişimsel özelliklerine ve psikososyal ihtiyaçlarına uygundur.

3- DESTEK HİZMETLERİ 15. YIBO Pansiyon Mekânlarının Güvenliği: YIBO’ nun pansiyon mekânları güvenlidir.

3- DESTEK HİZMETLERİ 16. Okul Temizlik Hizmetleri: Okuldaki temizlik hizmetleri sağlık kurallarına uygun şekilde yürütülür.

“Bana hangi yolu seçmem gerektiğini söyler misin?” diye sordu Alice. “Bu varmak istediğin yere bağlı,” dedi kedi. “Neresi olursa olsun, önemi yok,” dedi Alice. “O zaman hangi yolu seçsen fark etme” dedi kedi (*) (*) Alice Harikalar Diyarında, Lewis Carroll Bu slayt ile ilgili olarak gruba 5 dk. Düşündürülür ve küçük bir tartışma ortamı sağlanır. İKS yapılacaklar noktasında bizlere bir yol haritası çıkarmaktadır. Bundan dolayı kişisel tercihler kullanılmayacak bir sistemdir. Bu öykü ile ilgili olarak ne düşünüyorsunuz? Okul gelişimi açısından siz bu hikayeyi nasıl yorumluyorsunuz? 52

ÖZ DEĞERLENDİRME Bir kuruluşun faaliyetlerinin ve iş sonuçlarının bir yönetim modelini ve belli ölçütleri esas alarak kapsamlı, sistematik ve düzenli olarak gözden geçirilmesidir. İKS’ye göre öz değerlendirme süreci okulun: Fotoğrafının çekilmesidir. Güçlü,zayıf ve gelişmesi gereken alanlarının belirlenmesidir. İçe dönük bir biçimde değerlendirilmesidir. Kendi durumunu kendinin teşhis etmesidir. İçinde bulunduğu mevcut durumu tespit ederek, gelişme planları içinde verilerin üretilmesidir. Görevlerini daha iyi yapabilme fırsatları oluşturmasıdır.

ALGISAL YARAR GÖSTERGELERİ VERİLERİN ANALİZİ Okulların güçlü ve zayıf yönleri tespit edilirken okul yöneticilerinin, öğretmenlerin, çocukların ve velilerin okuldaki uygulamalara ilişkin görüşleri de alınacak ve verilen bilgilere de dayanılarak sistem üzerinden aşağıdaki şekilde bir değerlendirme yapılacaktır. PERFORMANS GÖSTERGELERİ ALGISAL YARAR GÖSTERGELERİ MEVCUT DURUM VERİLERİN ANALİZİ Evet-hayır Sayısal veriler % olarak hesaplanır Somut ve ölçülebilir ölçütler ile hizmetin niteliği belirlenecektir (%) olarak hesaplanır Yarar Paylaşım İşlevsellik Varlık Yokluk 54

KURUMSAL OLARAK İKS’ nin KULLANIMI İKS; kurumsal olarak okulların kendi durumlarını tespit, teşhis, gelişim ve değerlendirilmesini amaçlar. Okullar arası bir tür ödül-ceza aracı değildir.

Sisteme Getireceği Yenilikler  Kaynakların öncelikli ihtiyaç duyulan alanlara yönlendirilmesinde daha çok yönlendirilmesinde etkili bir araç olacaktır.  Okullarımızın kendilerini geliştirmelerinde pusula görevi görecek ve eğitimin kalitesini artırmada ülke düzeyinde belirlenmiş standartları ortaya koyabilecektir.  Dolayısıyla okulların politika üreten merkezler haline gelmelerinde etkili olacaktır.

? BİR DAKİKA DÜŞÜN BİR DAKİKA PAYLAŞ

Okullarımız ilk defa kendi iç değerlendirmelerini yaparak öz denetim mekanizmasını hayata geçirecektir. 1

2 Okul aktörleri (veli, öğrenci, öğretmen, yönetici ) okulun değerlendirmesinde etkili olacaktır.

Okullarımızda ilk defa eğitime etki eden her türlü kaynağın mevcut durumlarının tespitinin yanı sıra bu kaynakların eğitimde ne derece etkili olarak kullanılabildiği ölçülecektir. 3

Öğrencilere ve velilere yeni bir yük getirmeyecek. 25

İKS verileri MEBBİS (e-Okul) üzerinden girilecek, yönetici ve öğretmenlere yeni bir yük getirmeyecek. 26

Okullar öğrenme ortamlarında, eğitim teknolojisi kullanma, ders dışı etkinliklere ağırlık verme konularında yeni stratejiler belirleyecek. 27

İKS ile birlikte okul,çevre ve toplum ilişkileri daha da gelişecek. 28

Destek hizmetlerinde iyileştirme çabaları artacak. 29

Kaynak kullanımı konusunda veriler elde edilecek. 30

İKS okulları ve sistemi görünür kılacak. 32

Çeşmelerden bardağın Doldurmadan kor isen, Bin yıl dahi beklesen Kendi dolası değil Yunus Emre

ORG. AHMET ÇÖREKÇİ YİBO M.Haluk KARAKAŞ