11 - YAPILANDIRILMIŞ GRİD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Resimlerin Kullanımı.
Yapılandırılmış Grid.
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bilgi ve İlişkilerin Gösterimi
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. MURAT TUNCER Yrd. Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Kavram Haritası Tekniği
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -9-
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
Kavram Haritası Tekniği
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
KAVRAM HARİTALARI Doç. Dr. Ömer Faruk KESER.
DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Aşağıdaki numaralandırılmış kutucuklarda fotosentez sonucu çıkan ürünler verilmiştir. Tabloya göre aşağıda verilen soruları kutucuk numaralarını kullanarak.
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
POSTER.
10 - TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Bilimsel düşünme becerileri
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
Proje Zaman Yönetimi Proje Yönetimi.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Öğretim Tasarımı Analiz.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
UZUN -KISA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

11 - YAPILANDIRILMIŞ GRİD

GİRİŞ Bu bölümde alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinden yapılandırılmış grid tekniğini ele alacağız.

Yapılan literatür taramasında kavramın ortak ve kesin bir tanımının olmadığı görülmektedir. Çeşitli kaynaklarda kavramın farklı tanımlarına rastlamak mümkündür. Buna göre kavram; Bir nesnenin veya düşüncenin zihindeki soyut ve genel tasarımı (TDK, 2013), Varlıklar, olaylar, insanlar ve düşüncelerin benzerliklerine göre gruplandırılmasına verilen ad (Temizyürek, 2003, s. 82), İnsan zihninde anlamlanan, farklı obje ve olguların değişebilen ortak özelliklerini temsil eden bir bilgi formu/yapısı bir değişken (Ülgen, 2001, s. 100) olarak tanımlanmıştır.

Öğrencilerin kritik düşünme becerisini geliştirmesi, şans başarısını en aza indirmesi, öğrencinin bilişsel yapısındaki kavram yanılgılarını ve bilgi ağındaki eksiklik ve aksaklıkları ortaya koyması gibi birçok avantajından dolayı 2004-2005 yılında gerçekleştirilen program değişikliği ile alternatif ölçme ve değerlendirme aklaşımlarından bahsedilirken yapılandırılmış gride de yer verilmiştir.

YAPILANDIRILMIŞ GRİD 1. Yönerge Yazma 2. Tablo Hazırlama

3. Soru Hazırlama Örnek 1 Soru 1) Kutucuklardaki cephelerden hangilerinde Osmanlı Devleti İngiltere ile savaşmıştır? Doğru cevap: (3, 4, 5, 7, 9)

Örnek 2: SORU 1) Yukarıdaki kutucuklardan hangileri Osmanlı Devletinde Divan-ı Hümayun’a katılan üyelerdendir? Uygun kutucukları seçiniz. Doğru cevap:(1, 4, 5, 6, 7)

Soru 2) Kutucuklardaki cephelerden hangileri Mustafa Kemal’in savaştığı cephelerdir? Doğru cevap: (2, 4, 5)

Örnek 2: SORU 2) Divan-ı Hümayun’a katılan ilk üç üyeyi makamlarına göre en yüksekten en düşüğe doğru sıralayınız? Doğru cevap: (5, 1, 7) SORU 3) Yukarıdaki kutucuklardan hangileri Osmanlı ordusundaki üyeleri ve ordu görevlilerinin davalarına bakan üyeyi içerir? Uygun kutucukları seçiniz. Doğru cevap: (2, 3, 6, 8, 9)

YAPILANDIRILMIŞ GRİD TEKNİĞİNİN PUANLAMASI

SORU 1) Yukarıdaki kutucuklardan Ege Bölgesinde yetişen tarım ürünlerini seçiniz. Doğru Cevap: (1, 2, 4, 6, 9, 15) Öğrencinin cevapları: (2, 5, 9, 12, 15)

PUANLAMA

Mantıksal Sıralama Puanlaması

YAPILANDIRILMIŞ GRİD TEKNİĞİNİN AVANTAJLARI

YAPILANDIRILMIŞ GRİD TEKNİĞİNİN SINIRLILIKLARI Örnek Grid Tabloları

SORU 1. Yukarıdaki kutucuklardan hangileri 0 ile 20 arasındadır? a) Uygun kutucukları seçiniz. b) Seçtiğiniz kutucuklardaki sayıları büyükten küçüğe sıralayınız. SORU 2. Yukarıdaki kutucuklardan hangileri tek doğal sayıları içerir? SORU 3. Yukarıdaki kutucuklardan hangileri çift doğal sayıları içerir? SORU 4. Yukarıdaki kutucuklardan hangileri, beşer beşer saydığımızda ulaşacağımız doğal sayıları içerir?

ÖZET Kavram yanılgıları, öğrencilerin zihinlerinde oluşturmuş oldukları bir yapı olması ve doğrudan gözlenmesine yönelik zorluklar taşımasından dolayı bunların ortaya çıkartılması çoğu zaman güç olmaktadır. Uluslararası literatürde, bireylerin zihinsel örgüsünü en iyi şekilde ortaya koyabilmek amacıyla yani kavram anlama seviyelerini ve kavram yanılgılarını belirlemek için birçok yöntem ve araç geliştirilip uygulanmaktadır (Köse, Coştu ve Keser, 2003, s.44). Geliştirilen bu yöntem ve araçlara; kavram haritaları, çizimler, kelime ilişkilendirme, Vee diyagramları, görüşme (mülakat), çalışma yaprakları ve yapılandırılmış grid örnek verilebilir.

Yapılandırılmış grid sorusu hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenir. 1 Yapılandırılmış grid sorusu hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenir. 1. Yönerge yazılır. 2. Seviyeye uygun olarak 9, 12 ya da 16’lı tablo çizilir. Sayılar içine yerleştirilir. 3. Sorular hazırlanır. Bilgi ve mantıksal sıralama olarak 2 şekilde hazırlanan soruların cevapları rastgele tabloya yerleştirilir.

Johnstone, Bahar ve Hansell’e (2000, s Johnstone, Bahar ve Hansell’e (2000, s. 87) göre, yapılandırılmış gridi oluşturan kutuların içeriği; sözcük, cümle, resim, denklem, tanım, sayı, formül vb. kullanılarak oluşturulabilmektedir. Böylece hem görsel hem de sözel düşünenler için gridler uygun hâle getirilmektedir. Bu tekniğin hazırlanması başlangıçta öğretmenler için biraz zahmetli olabilir ama zamanla pratik kazanılarak etkili bir biçimde kullanılabilir.