Diğer eğitim-öğretim ilkeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefi Akımlar İdealizm-İdealistlik Realizm-Gerçekçilik
Advertisements

Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Genel Öğretim İlkeleri
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
MERHABA.
Öğretim İlkeleri.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Öğrenme-Öğretme Süreci
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AYDINLANMA ÇAĞI.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
İdealist Eğitim Felsefesi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
REHBERLİK.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Natüralist eğitim felsefesi
Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Doktora Programı Eğitimde Planlama ve Denetleme Genel Öğretim İlkeleri Danışman Prof. Dr.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
NURHAN SALIK AHMET ŞAHİN
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
MERHABA.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
MERHABA.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bilgi (Epistemoloji)Felsefesi Bilgiyi genel olarak ele alır ve bilgi ile ilgili problemleri; bilginin kaynağını, doğasını, doğruluğunu, sınırlarını.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Eğitimin Felsefi Temelleri (2) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Öğretim Yöntem, Stratejileri ve Etkili Kullanımı Dr. Kerim Karabacak
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
Genel Öğretim İlkeleri
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Betimsel içerik Normatif içerik
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
ÇOCUKTAN HAREKET EĞİTİM AKIMI
EĞİTİMDE ARAÇ-GEREÇ GELİŞTİRME ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ
EĞİTİM VE FELSEFE İLİŞKİSİ ÇAĞDAŞ EĞİTİM YAKLAŞIMLARI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Programdan Sorular.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Diğer eğitim-öğretim ilkeleri Prof.Dr. Mustafa ERGÜN

Felsefe ve Eğitim Felsefesi Akımlarının Öğretim İlkeleri

İdealizm, dünyadaki her şeyin, insan düşüncesinin eseri ve hattâ düşüncenin bizzat kendisi olduğunu savunmaktadır. Bilgi, sadece aklın ürünüdür. Öğrenmek, hatırlamaktır.

Realizm Gerçek, zihnimizin dışındadır ve zihnimiz dış dünyadan aldığımız duyumlarla şekillenir ve değişir. Eğitim hayat içinde ve hayata uygun olmalı; tabiat kanunları öğretilmeli ve uygulamaları da yaptırılmalıdır.

Pragmatizm Yarar getiren şeyler, doğru düşüncelerdir Pragmatizm Yarar getiren şeyler, doğru düşüncelerdir. Eğitimde verilecek bilgi ve becerilerde de insanın ve toplumun yararına olan bilgi ve beceriler öğretilmeli; insanın işine yaramayacak şeyler öğretilmemelidir. Eğitim, bilgideki ve hayattaki değişmelere her an hazır olmalıdır.

Existantializme (varoluşçuluk) göre, insan kendi kendini yaratan, kendi faaliyetlerinin toplamı olan ve kendinden sorumlu olan bir varlıktır. Bu nedenle insanın eğitiminde mutlak özgürlük ilkesi esas olmalıdır.

Progressivizm (ilericilik), şekilci, disiplinli, pasif öğretime karşı, özgür ve aktif öğretim ilkelerini savunur. Çocuk sürekli değişen hayat şartlarına göre kendi hayatını kendi kurmalıdır. Öğretmen bir danışman veya rehber mevkiinde kalmalıdır.

Perennializme (değişmezcilik) göre ise, eğitim değişeni değil, değişmeden kalanı öğretmelidir. Önemli olan insan ve onun en yüksek özelliği olan akıldır. Kültürel, fiziksel, ruhsal farklılıklar önemli değildir. Bilgi, her türlü değişmenin özünde değişmeden kalan tabiat kanunları, mantık ve ahlâktır.

Essentializm (özcülük): Çocuğun ilgileri gibi geçici şeylere önem vermeyen, çocuklara kültürün ve bilginin özünü veren "öğretmen merkezli" bir öğretim olmalıdır. Tarih boyunca sağlanmış olan süzülmüş bilgi ve tecrübeler, çocuğun dar çevrelerde kendi yaşayışı yoluyla bulacaklarından daha önemlidir.

Rekonstrüksiyonizm (yeniden kuruculuk), bireysel değil, sosyal öğretim ilkesini savunmaktadır. Çünkü uygarlık da, demokrasi de, kültür de gruplar içinde olur.

Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi Temelinde Öğretim (Öğrenme) İlkeleri

Davranışçı öğrenme ve öğretim teorisi Sosyal öğrenme teorisi Bilişsel (cognitive) öğrenme teorileri Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisi Gagnè'nin öğrenme ilkeleri Piaget'ye göre öğrenme Bruner'in buluş yoluyla öğrenme teorisi Problem çözerek öğrenme

İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu'nun eğitim ilkeleri 1) Kişilik ilkesi 2) Çevre ilkesi 3) Çalışma ilkesi 4) Verim ilkesi 5) Başlatma ilkesi