ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
TARTIŞMA TÜRLERİ DİL VE ANLATIM-10.SINIFLAR HALİL GÜREL ANADOLU LİSESİ
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
*Araştırma sorgulamaya dayalı etkileşimli ders yazılımlarının fen eğiminde etkili kullanımı nasıl olur? *Yapılandırılmış bilgi inşası nedir? *Tartışmanın.
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ROL OYNAMA.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ ÇALIŞMALAR.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
© Copyright – Her hakkı saklıdır. İzinsiz kopya edilemez.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM YÖNTEM & TEKNİKLERİ -2-.
ÜNİTE 2:İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğretim Durumlarını Planlama
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Özel Öğretim Yöntemleri Vızıltı
Öğretim Teknikleri - III
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETME AKLIN SINIRLARINI GENİŞLETMEK İÇİN
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
ÖRNEK OLAY Son zamanlarda hemen bütün öğretim kademelerinde, ama özellikle öğretimin seviyesi arttıkça daha çok kullanılan bir metod haline gelmiştir.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
REFORM HAREKETLERİ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ

TARTIŞMA YÖNTEMİ Tartışma bir konu üzerinde öğrencileri düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılamayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntem daha çok bir konunun kavranması aşamasında karşılıklı görüşler ortaya konulurken, bir problemin çözüm yollarını ararken ve değerlendirme çalışmaları yaparken kullanılır.

Buluş yoluyla öğretim yaklaşımında ve kavrama düzeyindeki davranışların kazandırılmasında kullanılır. Öğrencilerin analiz, sentez ve değerlendirme yapma güçleri geliştirilir ve demokratik tutumun gelişmesinde rol oynar.

TARTIŞMA TEKNİKLERİ FORUM ÇEMBER TARTIŞMASI BEYİN FIRTINASI GÖRÜŞME BÜYÜK GRUP TARTIŞMASI KÜÇÜK GRUP TARTIŞMASI PANEL ZIT PANEL MÜNAZARA AÇIK OTURUM FORUM ÇEMBER TARTIŞMASI BEYİN FIRTINASI GÖRÜŞME ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME

BEYİN FIRTINASI Beyin fırtınası bir konuya çözüm getirmek, karar vermek ve hayal yoluyla düşünce ve fikir üretmek için kullanılan yaratıcı bir tekniktir.

UYGULAMA BEYİN FIRTINASI İBADETLERİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDE NASIL BİR ETKİSİ OLABİLİR ÇOCUKLAR?

MÜNAZARA Fazla bilimsel olmamakla birlikte bir fikri savunma,söz ustalığı,çabuk cevap hazırlama gibi yetenekleri geliştirdiği için sıklıkla kullanılan bir yöntemdir.

MÜNAZARA Allah ‘a niçin ibadet ederiz? UYGULAMA MÜNAZARA Allah ‘a niçin ibadet ederiz? İbadetler davranışlarımızı etkiler mi? Kendimiz için mi yoksa Allah için mi ibadet ederiz? İbadetlerin bizlere faydaları nelerdir?

BÜYÜK GRUP TARTIŞMASI 1. Öğretmen konuyu ya da problemi bütün sınıfa açar 2. Sorular sorar,görüşler alınır. 3. Kendi görüşlerini ekler 4. Bunları yorumlar ve değerlendirir. 5. Bu uygulamada tartışmanın yürütücüsü öğretmendir. 6. Küçük gruplardan farklı olarak küçük gruplara ayrılamayacak şekilde (7-9 kişi) olarak gruplandırılır. 7. Olgu , film ,hikaye sunularak tartışmaya geçilir.

UYGULAMA Dua ettiğinizde neler hissedersiniz? Duanın diğer ibadetlerin yanında yeri nasıldır?

NURSELİ MAMATOĞLU 110624038 6A GÜNDÜZ TARTIŞMA YÖNTEMİ