Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

Danışmanlık Becerileri I
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
REHBERLİK.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
5. BÖLÜM GELİŞİMSEL YAKLAŞIMLAR
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Çocukta Hastalık Algısı
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
2. BİLGİ TOPLAMA VE SUNMA HİZMETİ
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
REHBERLİK DERSİ III.
Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU UZAKTAN EĞİTİM İlteriş KOCAEFE.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu.
Sağlık Ortamlarında İletişim
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Sağlıkla ilgili önlemler alma
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Rehberliğin Temelleri
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Çağdaş Mesleki Rehberlik ve
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
Koşullar ve Beceriler Grup Dinamiğini ve Süreci Anlama.
BİREY MERKEZLİ TERAPİ.
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
FEMİNİST TERAPİSİ.
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Mesleki Rehberlik - I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Özel Gereksinimli Çocuklar
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Öğretim Tasarımı Analiz.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Süreci Doç. Dr. Tuncay Ergene ergene@hacettepe.edu.tr

İş Danışmanlığı Aşamaları 1. Basamak: İlişki kurma 2. Basamak: Problemin belirlenmesi 3. Basamak: Amaç oluşturma 4. Basamak: Danışma Müdahalesi 5. Basamak: Değerlendirme, Sonlandırma veya Sevk

İş Danışmanlığı Aşamaları 1. Basamak: İlişki Oluşturma 2. Basamak: Problemi Belirleme 3. Basamak: Amaç Oluşturma 4. Basamak: Danışma Müdahalesi 5. Basamak: Değerlendirme, Sonlandırma veya Sevk

1. Basamak: İlişki Kurma Etkili İlişkinin Özellikleri Empati Saydamlık Sözel olmayan iletişim Sözel iletişim Saydamlık Danışmanın tutarlılığı Açıklık ve kendini açma İlişkinin şimdi ve buradalığı Koşulsuz kabul Danışana karşı saygı

2. Basamak: Problemi Belirleme Kimlik bilgilerinin toplanması Ad Soyad, adres, ,üniversite, eğitim ve çalışma hayatı hikayesi Danışan tarafından sunulan problem Neden şimdi. Bir olaydan sonra mı ortaya çıktı Danışanın dış görünüşü, giyimi, bakımı: Fiziksel görünüm, giyim, bakım Gözle İletişimi ve beden dili Genel beden durumu ve duruşu Kişisel alışkanlıkları Genel etkinlik düzeyi İşbirliği ve danışmaya katılma düzeyi

2. Basamak: Problemi Belirleme 3. Sağlık durumu Engel durumu Madde bağımlığı Sınırlayıcı sağlık koşulları (Renk körlüğü, alerji) 4. Aile bilgisi Ailenin şu anki ve geçmişteki durumu 5. Sosyal ve gelişimsel durumu Kültürel ve dini geçmiş Sosyal etkileşimler Geçmiş problemler hakkında bilgi verme

2. Basamak: Problemi Belirleme 6. Yaşam rolleri Halihazır çalışma rolü Ev Hanımı Eş Ebeveyin Ağabey

2. Basamak: Problemi Belirleme 7. Mesleki Karar Üzerinde Etkisi Bulunan Unsurlar Yetenek düzeyi, akademik yetenek ve yeterlilik eksikliği İlgi düzeyindeki sınırlılıklar Düşük benlik algısı Mesleki kimlik Bilgi işleme becerileri Yeterli bilgi ve eğitimden yoksunluk Mesleki olgunluk düzeyi Sınırlılıklar

2. Basamak: Problemi Belirleme 8. Mesleki Gelişimi Etkileyen Problemler Hatalı iş uyumuna neden olan davranışlar İş psikopatolojisi İş ile ilgili hastalıklar Çarpıtılmış iş ile ilgili inançlar Yaşam sırasında karşılaşılan problemler

3. Basamak: Amaç Oluşturma Her hangi bir etkinlik gibi danışmanında bir amacı olmalıdır. Psikolojik danışmanın uygulamalar sırasında odaklandığı alanlar: Danışan Psikolojik danışma süreci Danışanın sahip olduğu problemler Psikolojik danışmadan beklenen sonuçlar Amaç belirleme sürecinde danışan ve danışmanın değerleri, inançları, yaşam biçimi kısaca dünya görüşü danışma amaçlarını belirleyen unsurlardır.

Danışmada Amaç Oluşturmanın İşlevleri Amaçların motive edici bir etkisi vardır. Amaçların eğitsel bir işlevi vardır. Amaçların psikolojik danışmada bir değerlendirme işlevi vardır. Amaçların müdahale değerlendirici bir işlevi vardır.

Süreç ve Sonuç Amaçları Süreç (Process) Amaçları Raport kurma Tehdit edici olmayan ortam oluşturma Uygun empati kurma Danışana karşı koşulsuz kabul ve saygı gösterme Sonuç (Outcome) Amaçları Danışanın kendine saygı düzeyini yükseltme Gelecek altı haftalık süre boyunca danışanın kendisini cesaretlendirici ifadelerini % 50 oranında artırmak.

Süreç ve Sonuç Amaçları Süreç amaçları tüm danışanlar için genellikle aynıdır. Sonuç amaçları danışandan danışana değişiklik gösterebilmektedir.

Sonuca İlişkin Amaç Oluşturmanın Üç Temel Özelliği Bir değişimi vurgular Davranış değişiminin hangi koşullarda oluşacağını belirtir Değişim düzeyi ve miktarı hakkında bilgi verir.

Amaç Oluşturmada Karşılaşılan Güçlükler Danışmandan kaynaklanan Danışandan kaynaklanan Çalışma koşulları ve ortamdan kaynaklanan İçinde bulunulan toplumsal koşullardan kaynaklanan

Amaç Oluşturma Amaç oluşturmanın danışanlar üzerindeki etkisi Çocuklarla amaç oluşturma Varoluşsal ve Manevi amaçlar oluşturma Amaç oluşturmada direnç

4. Basamak: Danışma Müdahalesi Bilişsel Duyuşsal Davranışsal Sistemik, müdahale yaklaşımları

5. Basamak: Değerlendirme, Sonlandırma ve Sevk Sonlandırmanın kuramsal belirleyicileri Sonlandırmanın Pratik belirleyicileri Danışan veya danışmanın sonlandırması ne anlama gelmektedir? Erken sonlandırma Sonlandırma raporu Gelişimin belirlenmesi Gelişimin özetlenmesi Değişimin genellenmesi İzleme çalışması Sevk Süreci Sonlandırma ve sonlandırma engelleri

AB SORUMLULUK REDDİ   Bu yayın Avrupa Birliği’nin desteğiyle hazırlanmıştır. Bu yayının içeriği sadece Cambridge Education liderliğindeki WYG Türkiye, LSN, WYG International ve Project Group konsorsiyumunun sorumluluğundadır ve hiç bir şekilde Avrupa Birliği’nin görüşlerini yansıtmamaktadır. Bu Projenin Sözleşme Makamı Merkezi Finans ve İhale Birimi’dir.