HAZIRLAYANLAR Zuhal ÜNAL Takdire VİŞNE Gökçe Nur İŞLEYEN Seher KAYA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Advertisements

Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
Facebook, insanların başka insanlarla iletişim kurmasını ve bilgi alışverişi yapmasını amaçlayan bir sosyal paylaşım sitesidir. 4 Şubat 2004 tarihinde.
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ VE HUKUKSAL SORUNLAR
VAZGEÇİLMEZ BİR SOSYAL AĞ:FACEBOOK
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
İnternetin Güvenli Kullanımı
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Selçuklu Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
WEB 2.0’nin tanıtılması Yrd.Doç.Dr.Nuray GEDİK ÜNAL ATACAN.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Modül 5 FACEBOOK.
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
İMRAN YÜCEL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARı MERT AKDOĞAN 9-A. INSTAGRAM Ekim 2010 da kuruldu Instagram, sosyal medyada ücretsiz fotoğraf paylaşma uygulamasıdır 75 milyon.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
AYDIN ARIDURU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Ask Question.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Bu slaytta facebook kim tarafından, ne zaman, nasıl kuruldu
Kişisel Güvenlik. Kişisel veriler, kişinin kimlik yapısını ortaya koyan ve kişiye özel bilgiler olarak tanımlanabilir. Bu yüzden kişisel veriler ve kişisel.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

HAZIRLAYANLAR Zuhal ÜNAL Takdire VİŞNE Gökçe Nur İŞLEYEN Seher KAYA

İÇERİK Facebook Nedir? Facebook’ un Kurucusu Facebook’ un Doğuşu Facebook ile Neler Yapabiliriz? Facebook’ un Yararları ve Zararları Facebook’un Eğitimde Kullanımı Facebook’un Eğitime Katkıları

nedir? FACEBOOK NEDİR? Facebook, insanların arkadaşlarıyla iletişim kurmasını ve bilgi alış verişini amaçlayan sosyal bir web sitesidir.

Facebook‘ un Doğuşu KURUCUSU İlk programını 10 yaşındayken yazdı. Lisedeki başarılı notlarıyla ABD’ nin en saygın üniversitelerinden Harvard’a girdi. İlk yılında facemash.com sitesini kurdu. Harvard’lı öğrencileri internet üzerinde buluşturmak için ikinci sitesi olan facebook’u kurdu. MARK ELLİOT ZUCKERBERG 1984

Facebook‘ un Doğuşu Kullanıcıların genel isteği üzerine üniversite öğrencilerinin lise öğrencilerini arkadaşlar olarak eklemesine müsaade etmeye başladı. 2008 senesinde başta İspanyolca,  Fransızca ve Almanca olmak, daha sonra da 21 yeni lisan eklemek suretiyle 25 lisanda dünyaya yayıldı ve 100 milyon kullanıcıya ulaştı. Facebook’u kurduktan bir ay sonra, Harvard'taki nüfusun yarısı Facebook'a kaydoldu. 2004 2005 2006 2007 2008 2009 Facebook sitesi yüksek okul odaklı siteler arasında 34 milyon aktif üyeyle en yaygın ve geniş kullanıcıya sahip ağ unvanını aldı. Facebook kurulduğunda adı 'The Facebook'tu.Facebook, facebook.com alan ismini Aboutface firmasından satın aldı. Facebook 70 lisanla birden Ocak ayında 150 milyon, Nisan’da 200 milyon, Temmuz’da 250 milyon ve Eylül’de 300 milyon kullanıcının hayatına girmiş oldu.

Facebook‘ un Günümüzdeki Hali 800 milyon aktif kullanıcı var. Bu kullanıcıların yüzde 50’si her gün giriş yapıyor. Ortalama 35 milyon kullanıcısı, her gün 55 milyonun üzerinde durum güncellemesini insanlarla paylaşıyor. Her ay 2,5 milyar fotoğraf yükleniyor. Blok girişi, not paylaşımı, video ve link derken, her hafta 4 milyardan fazla içerik dolaşıma giriyor.

Facebook‘ un Günümüzdeki Hali Her ay 3,5 milyon etkinlik duyuruluyor. Bir kullanıcısının ortalama 130 arkadaşı oluyor ve her ay sekiz arkadaşlık teklifi yolluyor.

Facebook işlemleri Site, kullanıcılar için ücretsizdir. Gelirlerini banner ve sponsor linklerden gelen reklamlar oluşturmaktadır. Kullanıcılar, öncelikle fotoğraflarının, kişisel meraklarının yer aldığı bir profil oluştururlar. Özel ve herkese açık mesajlarını paylaşarak değişik arkadaş gruplarına katılabilirler.

Facebook ile Neler Yapabiliriz?

Facebook‘ un Yararları Çalışma konularına ait gruplar oluşturarak veri toplayabilir ve tartışma başlatabilirler. Bilgi sayfalarını beğenip, kişinin kendisini geliştirebilmesini,

Facebook‘ un Yararları Hobilere, beğenilen kitaplara, şiirlere, gruplar veya etkinliklere katılabilmeyi, Gündelik olayları haberleri, kişileri veya grupları takip edebiliriz.

Facebook‘ un zararları Teknolojiye daha bağlı olan öğrenciler, daha fazla okuldan kaçma eğiliminde oluyor. Sosyal platformlardaki hesaplarını çok sık kontrol eden öğrencilerin akademik performansları daha düşük oluyor.

Facebook’ un zararları Facebook ve video oyunlar ile çok fazla vakit geçiren çocuklarda daha fazla uyku ve kaygı problemleri, depresyon ve mide ağrıları görülüyor.   Facebook‘ ta fazla zaman geçiren ergenlik dönemindeki gençlerde daha çok psikolojik bozukluklar, asosyal davranışlar ve saldırgan hareketler gözleniyor.

Facebook’ un Eğitimde Kullanımı Bilgisayar Destekli Fizik Uygulaması Sosyal ağ kullanıcılarının çoğunun gençlerden ve öğrencilerden oluşması, kullanıcılara zengin etkileşim imkânı sunması, bu ortamların eğitim amaçlı kullanımını akla getirmektedir. Sosyal ağ sitelerinin her yaştaki öğrencinin hayatında öneme sahip olması, bazı eğitimciler arasında büyük ilgi uyandırmıştır.

Bilgisayar Destekli Fizik Uygulaması Öğrenci-içerik Etkileşimi Öğrenci-Öğretmen Etkileşimi Öğrenci-Öğrenci Etkileşimi

Öğrenci-Öğrenci Etkileşimi Normal hayatta pek iletişimi olmayan insanlarla iletişim kurulmasını sağlar. İletişim Arkadaşlar arasındaki etkileşim arttırır. Etkileşim Öğrenciler arasındaki iletişimi kuvvetlendirdiği için bilgi paylaşımını olumlu yönde etkiler. Paylaşım Öğrenci-Öğrenci Etkileşimi Değişik soru ve çözümleri gördüm, paylaşım arttı. Herkesin aktif olduğu bir ortamdı ve paylaşımlara rahatlıkla ulaşmamıza yardımcı oluyordu. Ayrıca bilgisayar ortamında olması, öğrencilerin daha rahat paylaşım yapmasına olanak tanıdı, belki sınıf içinde öğrenci rahat olamayabilir.

Öğrenci-Öğrenci Etkileşimi Derste tam olarak anlaşılmayan konuları ve soruları arkadaş grubunun yardımıyla anlaşılması sağlandı. Anlama Olumsuz “Pek etkilediğini düşünmüyorum. Eğer arkadaşlarla yüz yüze bir iletişim yoksa sanal ortamda mümkün değildir”. “Bazen de olumsuz davranışlar görüldü. Bazı arkadaşlar birbirini kıskandı ve bencil davranarak birbirlerine yardım etmedi.”

Öğrenci-Öğretmen Etkileşimi Hoca ile birlikte geçen zaman artar. iletişimi Arttırma “Paylaşımlarımızda öğretim elemanı sürekli olarak hatalarımızı görüp düzeltmemize yardımcı oldu. Bu konuda iyi bir çalışmaydı.” İletişimi Arttırma Öğrenci-Öğretmen Etkileşimi Hocaya ulaşmak daha kolaylaşır. Ders dışında da, ders içi veya ders dışı (dersle alakalı olan ve olmayan) sorular sorma imkânımız arttırır.

Öğrenci-Öğretmen Etkileşimi “Dönütler alındı ama sanal ortam yerine gerçek ortamda olsaydı, daha iyi olurdu.” “Benim öğretim elemanı ile iletişimim hep iyi idi, pek bir artısı olmadı.” “Facebook grubunda öğretim elemanı ile yazışmanın ilişkiyi geliştirebileceğini düşünmüyorum.”

Ders içeriğinin öğrenilmesi Öğrenci-İçerik Etkileşimi Derste yaptığımız sorular videolarla desteklenmiş ve öğrenme kolaylaştırılmıştır. Ders içeriğinin öğrenilmesi Facebook görsel bir ortam sağlamış ve soruların somutlaştırılması-na da yardımcı olmuştur. “Okulda anlamadığım ya da kaçırdığım noktaları orda animasyonların, arkadaşların yardımıyla daha iyi kavradım.”

Öğrenci-İçerik Etkileşimi Öğrenci için not önemli olduğundan bunu sınava tabi tutmayıp, sürece yaymak öğrencinin bu sayfaya aktif katılımını sağlamıştır. Bir günlük sınav çalışmasından çıkarıp günlük çalışmaya teşvik etmiştir.”Her gün fizik çalışmama neden oldu ki günlük ders çalışma alışkanlığım olmadığı için günlük ders çalışmamda etkili oldu.” On öğrenci ise “katkı sağlamadı” veya “pek katkısı olmadı” gibi kısa ve genel ifadelerle uygulamanın, içeriğin öğrenilmesine bir katkı sağlamadığı yönündeki görüşlerini dile getirmişlerdir. “..Facebook bize erişim kolaylığı sağladı, arkadaşların ne paylaştığını duvarımızda gördüğümüz için konuyu kaçırmamamızı sağladı özellikle gelmediğim derslerde konuyu takip etmemi sağladı

Bu ders için Facebook’ a girmeye başladım ve daha fazla bilgi edindiğimi, değişik bilgiler öğrendiğimi söyleyebilirim. Fizik ile ilgili ilginç videolara ulaştım. “Zaman kazandırdı. Arkadaşlara ders notları için ulaşmak daha kolaylaştı” ve “Daha kolay bazı şeylere ulaştık”.

SONUÇLAR Araştırma Facebook grubu üzerinde öğrenciler arasında, yardımlaşmanın ve paylaşımın gerçekleştiğini göstermiştir. Sosyal ağların formal eğitimde kullanılmasının öğrenci öğrenci etkileşimine olumlu yönde etkileri olduğunu anlaşılmaktadır. Ayrıca bu grup sayesinde, bazı öğrencilerin arkadaşları ile olan iletişimi artmıştır. Öğrenci-öğrenci etkileşimi ile ilgili olarak bazı öğrencilerin, Facebook grubu üzerinden, yüz yüze çok fazla iletişim kurmadıkları kişilerle iletişime geçtikleri belirlenmiştir. Bu durum, sınıf içinde arkadaş gruplarının dışında kalan öğrencilerin, Facebook grubu üzerinden yeni arkadaşlıklar kurma şansı yakaladıklarını akla getirmektedir.

SONUÇLAR Araştırmada, öğrencilerin Facebook grubu üzerinden kaynak ve bilgi paylaşımında bulundukları ve birbirlerinin paylaşımlarından yararlandıkları anlaşılmaktadır. Sözü geçen araştırmada öğrencilerin akademik konularda yardımlaşmaya istekli olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Facebook grubunda öğrenciler tarafından paylaşılan video ve resimlerin, özellikle de fizikle ilgili ilginç bilgiler içeren paylaşımların, öğrencilerin ilgisini çekmiştir.

Facebook’ un Eğitimde Kullanımı Ödevlerin tartışıldığı, Soruların sorulduğu, Görüşlerin eleştirildiği, Bilgilerin gönderildiği ve görüşlerin desteklendiği bir platform yaratabilir. Öğretmen facebook’ ta grup oluşturarak

Facebook’ un Eğitime Katkıları İşbirlikli öğrenme Araştırma Sorgulama Tartışma becerileri Facebook’ un Eğitime Katkıları Facebook ile öğrenciye; Kazandırılır.

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ… Gökçe Nur İşleyen Takdire VİŞNE Zuhal ÜNAL Seher KAYA

KAYNAKÇA Makale\Facebook Çılgınlığı Başınıza Nasıl Bela Olur Osman ÖZSOY Makale\Facebook Hakkında Bilinmeyenler/Efe CAN http://www.yenimakale.com/sosyal-aglarin-insan-yasamina-etkisi-facebook-ornegi.html#ixzz1ethIIRr5 Bir Sosyal Ağ Olarak Facebook’un Formal Eğitimde Kullanımı/Esra KELEŞ