EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
BDE  Avantajlar & Dezavantajlar
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Bölüm VI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Derya Duygu KARSLI
TEKNOLOJİNİN DOĞRU KULLANIMI VE BİLGİSAYAR ORTAMINDA ÖĞRETİM
Bilgisayar Destekli Öğretim
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Mimio İle İnteraktif Eğitim
Bilgisayar Destekli Eğitim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
BDE  Avantajlar & Dezavantajlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Eğitimde Yazarlık Tasarımı, Geliştirme ve Değerlendirme
SEÇA-420 İlköğretimde Bilgisayar Destekli Öğretim
Çalışma Yaprağı.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR. Dr. Soner YILDIRIM Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem E ğ itimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli E.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
BDE’in Tarihçesi Dr. Hüseyin Arak.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
7th International Congress of Research in Education
BDE  Yararları - Sınırlılıkları
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
UZAKTAN EĞİTİM.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI

Eğitimde Bilgisayarın Kullanımı Öğrenme-Öğretme Sürecinde Eğitim Araştırmalarında Eğitim Hizmetlerinin Yönetiminde Ölçme ve Değerlendirme Hizmetlerinde Rehberlik Hizmetlerinde

Özel Öğretmen olarak Bilgisayarlar Birebir etkileşim Öğretim etkisi  bilgisayar Hazır programlar Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgisayarlar

Bilgisayarda Etkileşimli Öğrenme Kendi kendine öğrenme Konu seçiminde serbestlik Hazır programlar + diğer öğretim teknikleri Öğretmen  yol gösterici Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgisayarlar

Bilgisayarda Deneme ve Egzersiz Bilginin kalıcılığının sağlanması Öğretmen gözetiminde bilgisayar uygulaması Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgisayarlar

Benzeşim Aracı olarak Bilgisayar Tehlikeli ve karmaşık olaylar, varlıklar ve olgular Karar verme, rol yapma, motivasyon sağlama vb. Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgisayarlar

Oyun aracı olarak Bilgisayar Küçük çocukların öğrenmesinin doğal ve zorunlu bir parçası Psikomotor becerileri, bireysel yeterlikler vb. Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgisayarlar

Ders Sunu aracı olarak Bilgisayar İçeriğin öğrenciye sunulması Datashow Akıllı tahta Bilgisayar Bilgisayarda hazırlanmış materyal veya hazır program Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgisayarlar

Öğretim Amacı olarak Bilgisayar Bilgisayarda temel kavramları öğrenme Hazır programları kullanmayı öğrenme Bilgisayar programlamayı öğretme Bilgisayar çevre ünitelerini kullanmayı öğretme Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgisayarlar

Öğretmene Yardımcı Araç olarak Bilgisayar Günlük, yıllık ve ünite planı hazırlama Ders materyali geliştirme Arşivleme Internet üzerinden gelişmelerin takibi Araştırma yapma Kelime işlemci, tablolama, çizim, grafik ve sunu programları, veritabanları Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgisayarlar

Öğrenciye Yardımcı Araç olarak Bilgisayar Bilgilerin kalıcı olması Pekiştirme Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgisayarlar

Eğitim Araştırmalarında Bilgisayardan Faydalanma Verilerin değerlendirilmesi Veritabanlarından tarama Literatür Taraması Araştırma tasarımı

Eğitim Hizmetlerinin Yönetiminde Bilgisayardan Faydalanma Personel bilgilerinin takibi Yazışmalar Demirbaş takibi Bordro Öğrenci işleri Sınav programı Yıllık ders planlarının hazırlanması Ders dağıtım çizelgesi

Ölçme ve Değerlendirme Hizmetlerinde Bilgisayardan Faydalanma Öğrencinin bilgi düzeyinin saptanması Öğrencinin öğretim faaliyetlerinin izlenmesi Öğrenme güçlüğünün belirlenmesi Öğrenci başarı seviyesinin belirlenmesi

Rehberlik Hizmetlerinde Bilgisayardan Faydalanma Psikolojik ölçme araçlarının saklanması Ölçme aracı öğrenci puanının hesaplanması Profil yaratılması Öğrenci kişisel dosyalarının saklanması

Eğitim Uygulamaları Türleri Öğretici Araç Öğrenci Bilgisayarın eğitim alanındaki farklı rolleri

Öğretici Uygulamaları Bilgisayar öğretme rolünü üstlenir ve öğretmen gibi davranır. Öğrenci dersi bilgisayardan öğrenir.

Öğretici Uygulamaları Bilgisayar öğretsel içeriği sunar. Öğrenciden konu ile ilgili bir soruyu yada problemi yanıtlaması istenir. Bilgisayar değerlendirme sonucuna göre bir sonraki adımda ne yapılacağına karar verir. Bilgisayar, belirlenmiş kriterlere göre öğrencinin yanıtını değerlendirir.

Öğretici Uygulamalarına Örnekler Alıştırma-Uygulama Öğreticiler Simülasyonlar Öğretici Oyunlar Problem Çözme Yazılımı

Araç Uygulamaları Bilgisayar, kalem, mikroskop veya piyano gibi bir öğretsel araçtır. Öğrenciler hesaplama yapabilir Veya bir kelime işlemci kullanarak Dokümanlar oluşturabilir.

Araç Uygulamalarına Örnekler Kelime İşlemci Hesap Tablosu Veritabanı Masaüstü Yayıncılık Elektronik Ansiklopediler

Öğrenci Uygulamaları Bilgisayarın bir işlemi Bilgisayar öğrenci konumundadır, öğrenci ise öğretmen konumuna geçmiştir. Bilgisayarın bir işlemi gerçekleştirmesi için öğrencinin ona Ne yapacağını öğretmesi gerekir.

Öğrenci Uygulamalarına Örnekler Programlama Dilleri (Pascal, C, Basic vb.) Yazarlık Dilleri

Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Bilgisayar Destekli Eğitim Öğretimi Destekleyici Araç Yönetim Uygulamaları Alıştırma Uygulama Bire-Bir Öğretim Benzeşim Öğretici Oyunlar Problem Çözme Ofis Otomasyonu Veri Tabanı Tablolaştırma Ofis Uygulamaları Çizim Programları Yazarlık Uygulamaları

Örnek Time Maps Tarihsel dünya haritası http://www.timemaps.com/demo/launch.html

İlk ders bitti. 10 dakika ara

Bilgisayar Destekli Eğitim Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE), öğretimsel içerik veya faaliyetlerin bilgisayar yoluyla aktarılmasıdır BDE, eğitimde bilgisayar kullanımı için kullanılan en eski kavramlardan biridir. Bu yüzden, farklı amaçlarla dahi olsa, eğitim ortamında bilgisayar kullanımı genellikle BDE olarak adlandırılır.

Bilgisayar ... Bilgisayarın eğitim alanına verdiği destek değişik BDÖ: Bilgisayar Destekli Öğretim BDE: Bilgisayara Dayalı Eğitim BDÖ: Bilgisayar Destekli Öğrenme BÖU: Bilgisayarların Öğretsel Uygulamaları BTÖ: Bilgisayar Tabanlı Öğretim Bilgisayarın eğitim alanına verdiği destek değişik biçimlerde ifade edilebilmektedir.

Bilgisayarın Rolü Bilgisayarlar öğretmenler için, materyal geliştirmede kullanabilecekleri araçlar olabilirler. Öğretmen bilgisayar yardımı ile bir öğretim materyali hazırlayabilir. Ancak, burada bilgisayarın rolü, BDE’deki rolünden oldukça farklıdır. BDE’de bilgisayar bir öğretici, bir alıştırma yaptırıcı, bir uygulatıcı veya bir olayın benzerini canlandırıcı olarak kullanılır.

BDE Ne Değildir? Eğitimde kullanılan bir çok yararlı bilgisayar uygulaması, BDE uygulaması olarak değerlendirilmez.

BDE Ne Değildir? Öğretmenlere ve öğrencilere rapor veya ödev hazırlamaya yarayan kelime işlem programları (MS Word gibi). Kayıtları düzenlemek, ve saklamak için bir veritabanı programının kullanılması (Ms Access, MySQL gibi). Hesap tablolarının sayısal bilgileri tutmakta, hesaplama yapmakta veya grafik oluşturmada kullanılması (Ms Excel gibi). Sunum programları yoluyla asetat ya da bilgisayar yoluyla sunum hazırlanması (PowerPoint gibi).

BDE Nedir? BDE, bilgisayarın öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı, öğretim sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendiren, öğrencinin kendi öğrenme hızına göre yararlanabileceği, kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisi ile birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemidir.

BDE Nedir? BDE, Etkileşim Öğretmenin rehber Bilgisayar ortam Etkinlikler

BDE’yi Etkileyen Faktörler Öğrenci motivasyonu Etkileşim Bireysel öğrenme farklılıkları Ders yazılımının türü, kapsamı ve niteliği Öğretmenin BDE’yi algılama biçimi, tutumu, beklentisi ve değişen rolü Ders programının eğitim programı ile bütünleşmesi ile bilgisayar destekli eğitim uygulamasının okul içinde yürütülme biçimi

Neden BDE? Öğretimin kalite ve etkinliğinin arttırılması Araştırma, öğretim vb. aktivitelerin düzenlenmesinde yaşanan zaman sorunlarının aşılması Derslerin çekiciliğinin artırılması Farklı ön bilgilere sahip çok sayıda öğrenciye ulaşma gerekliliği İçeriği farklı biçimlerde sunarak erişim olanaklarını arttırma Esnek bir öğrenme ortamı yaratma Yeni teknolojik gelişmelere ayak uydurma

BDE’nin Öğretmenler Açısından Yararları Daha çok sayıda öğrenciye iletilmesi olanağı Daha kısa zamanda daha etkin öğrenme Değerlendirme ve not verme işlemlerinin minimuma indirgenmesi Öğrenciler ve öğreticiler arasında iletişimde artış Daha az rutin işlem Öğrencilerin kendi öğrenimleri hakkında daha fazla sorumluluk alması Edinilmesi pahalı veya imkansız olan doküman, resim ve bilgiye erişim

BDE’nin Öğrenciler Açısından Yararları Kendi adımları ile kendi seviyelerinde çalışabilmeleri olanağı Etkileşimli olarak öğrenme ve kendi öğrenme süreçlerine katılmaya teşvik Genellikle anlık uygun dönüt Genellikle eğlenceli, değişik ve ilginç bulunması Gerçek örneklerle çalışma ve/veya pratik yapma olanağı Çok geniş bir bilgi yelpazesine erişim Grafik, ses, animasyon ve çoklu medyanın görsel ve dinamik bir çalışma ortamı sağlaması

BDE’in Eğitim-Öğretim Kurumlarına Katkıları Uzun vadede öğretim tutarları azalabilir Çalışanlar daha fazla öğrencinin ihtiyaçlarını karşılayabileceklerdir Kurumsal olarak öğrenci ve destekleyenlerin gözünde değeri artacaktır Değerlendirme yüzdelerinde kalite artacaktır Alanın ve zamanın esnek kullanımı sağlanacaktır Uzaktan eğitim programlarının geliştirilmesi için fırsat yaratacaktır

Okullarda Bilgisayar Sistem ve Öğretmenler değişime kapalı Kötü deneyimler Bilgisayarların yararları konusunda ikna olmama Hala etkin kullanılmıyor Müfredata entegrasyon Teknoloji Planlaması ...

BDE’nin Dezavantajları Gelişimde Sınırlama Bilgisayar başında uzun süre kalma Diğer çocuklarla ve yetişkinlerle olan ilişkilerdeki azalma

BDE’nin Dezavantajları Kısıtlı Ekran Görüntüsü Görüntü için sınırlı bir ekran Sağa-sola veya yukarı-aşağı kaydırma Çoğu zaman rahatsız edici ve dikkat dağıtıcıdır.

BDE’nin Dezavantajları Fiyat İhtiyacınız olan bilgisayardan gerekli yazılıma kadar her şeye para ödemeniz gerekir.

BDE’nin Dezavantajları Müfredatla İlgisi Müfredatla ve belirlenen hedeflere uyması zorunludur

BDE’nin Dezavantajları Az sayıda kaliteli ama pahalı yazılımlar Yazılım Azlığı

BDE’nin Dezavantajları Uyumluluk Belirli bir işletim sistemi veya donanım türü gereksinimi olabilir!

BDE’nin Dezavantajları Kullanım Hakları Kopyalanarak kullanım, kaliteli ürün girişimlerini engellemektedir.

BDE’nin Dezavantajları Yazılımların çoğu yalnızca bilişsel alana yönelik. Duyuşsal ve devinsel alana yönelik çok eksik Sınırlı dönütler öğrencinin yaratıcılığını sınırlayabilmektedir. Sınırlı Hedefler

KAYNAKLAR Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. Instructional Media and Technologies for Learning (Seventh Edition). http://cwx.prenhall.com/heinich/ History of Computers http://www.pitt.edu/~poole/historyofcomputers.htm Price, R.V. (1990). Computer-aided Instruction: A guide for authors. Pasific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company. Pictures http://dir.coolclips.com/Technology/Computers/ Yıldırım, S. (2000). Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) ve Yazılım Değerlendirme İLkeleri. Eğitim Teknolojisi Kılavuzu. (1999). M.E.B. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara.