Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

SATRANÇ ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
ETKİNLİK TASARIMI VE TEMEL TASARIM PRENSİPLERİ
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
YAPILANDIRMACI VEYA OLUŞTURMACI (CONSTRUCTİVİST) ÖĞRENME KURAMI
Öğretim Etkinlikleri Modeli
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
Öğrenme-Öğretme Süreci
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROJEKSİYON LAMBASININ KORUNMASI
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ARCS Modeli.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ Ahmet ATAÇ Cihan ÇAKMAK Gülenaz SELÇUK
Yapılandırmacılık = Constructivism
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
YAPILANDIRMACI ÖĞRENME KURAMI
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
5E ÖĞRETİM MODELİ – Ufuk ŞİMŞEK
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAMLARI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri Dr. Ali TÜRKDOĞAN

f

Yapılandırmacılık kuramını sınıfta nasıl uygulanabileceğini açıklayan çeşitli eğitimsel modeller tasarlanmıştır. Bu modeller bilimsel bilgi, araştırmanın doğası, araştırma süreci ve öğrenmenin amaçları dikkate alınarak oluşturulur. Bunlardan bazıları 3E (Öğrenme Halkası ) 4 E 5E 7E

Öğrenme Halkası (3E)

5E Öğrenme Modeli

7E Öğrenme Modeli

3E 5E 7E 1-Güdüleme 1-Güdüleme 2-Ön bilgi belirleme 1-Araştırma 2-Kavram Tanıtımı 3-Açıklama 4-Açıklama 5-Derinleştirme 3-Kavram Uygulama 4-Derinleştirme 6-Değiştirme/İlişkilendirme 5-Değerlendirme 7-Değerlendirme

- 5E Öğrenme Modeli

1-Güdüleme (Engage) 5E Öğrenme Modeli Geçmiş bilgileri belirlenmeli Yeni bir problemle karşılaştırılmalı Karşılaştıkları problem merak uyandırıcı ve ilgi çekici nitelikte olmalı Öğrenci var olan durumunda hoşnut olmamalı Öğrencide neden sorusunu sordurabilecek etkinlikler tasarlanmalı Önemli olan öğrencilerin değişik fikirler sunmaları ve sorular sormaları

2-Araştırma (Explore) 5E Öğrenme Modeli Karşılaştıkları problemlere cevap aramalılar Probleme en uygun çözüm yolunu bulmaları sağlanmalı Tablo oluşturma, analiz etme fikir alışverişinde bulunma esastır, bu tartışmalar gözlem neticesinde de olabilir öğretmen yönlendirme yapılmalıdır

3-Açıklama (Explain) 5E Öğrenme Modeli Öğrenciler araştırma sonuçlarını sunmalı (veya öğretme söyleneni tahtaya yazmalı). Öğretmen temel terim tanım ve örneklerle konu açıklanmalı Öğrenciler yeni öğrendikleri bilgilerini açıklamalı-Eski bilgileri ile yeni bilgilerini karşılaştırmalı Bilimsel dil (ifadeler) kullanmaya dikkat edilmeli Öğretmen tartışmayı teşvik etmeli (ortamı hazırlamalı) Önemli olan öğrenilen bilgilerin doğru şekilde ifade etmesi bu aşamada daha da önemsenmeli

4-Derinleştirme (Elaborate) 5E Öğrenme Modeli 4-Derinleştirme (Elaborate) Öğrenilen bilgiler yeni bir probleme uygulanmalı Yeni bilgiler günlük hayatla ilişkilendirilmeli Öğrencilere bilginin nerede kullanılacağı, nasıl işe yarayacağı hissettirilmeli Önemli olan gerekli yeni bilgiyi yeni bir problemi çözmede doğru olarak kullanması ve özümsemesi

5-Değerlendirme (Evaluate) 5E Öğrenme Modeli 5-Değerlendirme (Evaluate) Süreç boyunca kazanılan bilgi ve beceriler değerlendirilmeli Öğretmen öğrencilerini gözlemeli, sorular sormalı Yeni öğrenilen bilginin doğruluğu ve öğrenilen bilginin anlamlı ve kalıcı olup olmadığı tekrar eden değerlendirmelerle kontrol edilmeli Değerlendirme yöntemleri öğrenci merkezli olmalı

Etkinliklerin durumu; Ölçme ve değerlendirme durumu Öğrenme Modellerinin Uygulandığı Sınıflarda Öğretmenin rolü; Öğrencinin rolü; Etkinliklerin durumu; Ölçme ve değerlendirme durumu

Öğrenme Modellerinin Uygulandığı Sınıflarda Kare Dikdörtgen Dörtgen Paralel kenar Yamuk Kare şekli Dikdörtgen şekli Paralel kenar şekli Yamuk şekli