AİLE EĞİTİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
OTİZM (AUTISM).
AİLE EĞİTİMİ.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ZAMİRLER.
AİLENİN ÖZÜRE UYUM SÜRECİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
REHBERLİK.
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Aile eğitimi.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
Ailem dört kişiden oluşuyor.Annem, babam kardeşim Ayla ve ben.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
SUNUN İÇERİĞİ YETESİZLİĞİ OLAN BİR ÇOCUĞA SAHİP OLMAK DEMEK NE DEMEK (EBEYN NELER HİSSEDER-NELER YAŞAR) YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUĞA SAHİP EBEYNLERİN GEREKSİNMELERİ.
TEKNO-UYUM AİLEMLE MUTLUYUM
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ZİHİNSEL ENGELLİLERDE AİLE EĞİTİMİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Çocuk ve Yas.
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
Mentör Öğretmenlik.
Aile Atölyeleri Projesi
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VELİ TOPLANTISI
Yöneltme/Yerleştirme
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
Bilal BİLGİN - Gazi Anaokulu- Rehber Öğretmeni
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
Görme Engelliler.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Etkileşime Dayalı Teknikler
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

AİLE EĞİTİMİ

İÇİNDEKİLER 1. GİRİŞ 2. AİLE İLİŞKİLERİ 3. AİLE TEPKİLERİ 4. ENGELLİ ÇOCUĞUN VARLIĞI NEDENİYLE AİLEDE YAŞANAN STRES 5. EĞİTİMCİLERİN SORUMLULUĞU 6. EĞİTİM ÖRNEKLERİ 7. AİLE GÖRÜŞMESİ 8. AİLE EĞİTİMİ

Bana genellikle özürlü bir çocuk büyütmemin nasıl bir şey olduğunu sorarlar. İşte anlatıyorum. Bir bebek sahibi olacağınızı anladığınızda yaşadığınız duygu, İtalya' ya güzel bir seyahat planı yapmaya benzer. İtalya hakkında bir sürü kitap ve broşür alırsınız ve harika planlar yapmaya başlarsınız. Coliseum. Mikalanjelo'nun Davut'u. Venedik teki gondollar. İtalyanca birkaç sözcük bile öğrenirsiniz. Her şey çok heyecan vericidir. Aylar süren beklemeden sonra, o gün gelir çatar. Bavullarınızı toplar. Yola çıkarsınız. Birkaç saat süren yolculuktan sonra, uçağınız havaalanına iner. Hostes mikrofonu eline alır ve "Hollanda'ya hoş geldiniz" der. Hollanda mı? Dersiniz. "Ne demek istiyorsunuz? Ne Hollanda'sı? Ben İtalya'ya bilet almıştım. Benim İtalya’ ya gitmem gerek. Tüm yaşamım boyunca İtalya’ ya gitmenin düşünü kurdum ben" Fakat uçuş rotasında bir değişiklik yapmışlardır. Hollanda’ ya inmişsinizdir ve orada kalmanız gerekir. Önemli olan sizi korkunç, iğrenç ve pis bir yere, açlığın ve hastalıkların ortasına bırakmamışlardır. Sadece farklı bir yerdesinizdir. Bu yüzden çıkıp yeni broşürler ve kitaplar almanız ve yepyeni bir dil öğrenmeniz gerekmektedir. Ve daha önce hakkında hiçbir şey bilmediğiniz insanlar tanımak zorundasınızdır. Gittiğiniz yer sadece farklı bir yerdir. Oradaki yaşam, İtalya da kinden daha yavaştır. İtalya kadar etkileyici değildir. Fakat bir süre orada kaldıktan sonra nefesinizi tutar ve çevrenize bir bakarsınız... Ve Hollanda'nın değirmenlerini fark edersiniz... Ve lalelerini. Hollanda'nın Rembrandları bile vardır. Fakat tanıdığınız herkes İtalya'ya gidip gelmektedir... Sürekli orada geçirdikleri güzel günleri anlatmaktadır. Ve yaşamınız boyunca "Evet benim de gitmem gereken yer orasıydı. Ben de aynı planı yapmıştım." Dersiniz. Bu nedenle duyduğunuz acı asla, asla dinmez... Çünkü yitirdiğiniz düş çok önemli bir düştür. Ancak... Tüm yaşamınızı İtalya' ya gidemediğiniz için üzülerek geçirirseniz, Hollanda'nın güzelliklerinin hiçbirinin tadını çıkaramazsınız. Bu özel çocuklar belli şeyleri normal metotlarla ve normal bir zaman içerisinde gerçekleştiremeyen çocuklardır.

“Ailede engelli bir çocuğun olması ailedeki rol ve sorumlulukları ve aile bireylerinin birbirleriyle olan ilişkilerini nasıl etkilemektedir? “

.

Farklı gelişen bir çocuğa sahip olan aile olağan sorumluluklarının yanı sıra öğretim, danışmanlık, davranış yönetimi, ailede ki diğer çocuklara anne babalık gibi rolleri üstlenmek zorunda kalmaktadırlar. (Aktaçamete, 2010)

AİLE TEPKİLERİ

ŞOK, İNANMAMA VE REDDETME ÖFKE VE KÜSKÜNLÜK PAZARLIK VE UZLAŞMA DEPRESYON VE ENGELLEME KABUL

ENGELLİ ÇOCUĞUN VARLIĞI NEDENİYLE AİLEDE YAŞANAN STRES

Harika çocuk mitinin yıkılması ve bunun sonucunda ailenin çocuğu kabulde ve duygusal bunalımı atlatmada çektiği zorluk. (Aktaçamete, 2010) Aile bireylerine, çocuğun kardeşlerine, yakınlarına ve çevreye çocuğun durumunu açıklamada çekilen zorluk. (Aktaçamete, 2010)

Çocuğun durumuna ve özelliklerine ilişkin elde edilen bilginin yetersizliği ve tutarsızlığı. (Aktaçamete, 2010) Çocuğun gelişiminde önemli aşamaları yaşayamama veya geç yaşama. (Aktaçamete, 2010)

Ailenin, çocuğun, çocuğun yetersizliğinin ve gelişim dönemleri ile toplumsal çevrenin özellikleri dikkate alınarak ailece stresle başa çıkma becerileri kazandırılmalıdır. (Aktaçamete, 2010)

EĞİTİM ÖRNEKLERİ

DYGRAPHİA ( YAZMA BOZUKLUĞU) Bir kâğıdın üzerine mürekkeple veya koyu kara kalem boya ile değişik şekiller çizilir; üzerine kopya kâğıdı konarak çocuğa altındaki şekiller kopya ettirilir kâğıt cama dayanırsa altından ışık geçeceğe için daha iyi görülür ve çocuk daha kolaylıkla kopya eder. (Vassaf, 1993)

SYANTAX ( SÖZ DİZİMİNDE AKSAKLIK) Herhangi bir şey yapmakta olan bir çocuk ya da bir hayvan resmi gibi resimler gösterilir ve çocuğun hayvanın ne yaptığını bildiren bir tümce yazması istenir. Daha sonra bu tümcelere “Nerede? ” nin cevabı eklenebilir (Vassaf, 1993) Kedi süt içiyor Kedi bahçede süt içiyor

DYSCALCULİA (ARİTMETİK ÖĞRENMEDE AKSAKLIK) Bir kâğıda ya da tahtaya aynı boyda ve aynı sayıda daireler çizilir. Çocuğa elindeki kesilmiş daireleri kâğıt ya da tahtadaki dairelere yerleştirmesi söylenir. (Vassaf, 1993)

AİLE GÖRÜŞMESİ

AİLE GÖRÜŞMESİ ÖNCESİNDE YAPILMASI GEREKEN DAVRANIŞLAR Görüşmenin yapılacağı ortamı belirleme Görüşmenin amacını belirleme Çocuklarının kişisel dosyasını inceleme (Aktaçamete, 2010) AİLE GÖRÜŞMESİ ESNASINDA YAPILMASI GEREKEN DAVRANIŞLAR  Görüşmeye çocukların olumlu yanlarını ifade ederek başlamak Çocuğun performans düzeyini ailenin anlayacağı bir dile ifade etme Ailenin ilgi duyduğu ve önem verdiği konulara dikkat etme Ailenin görüşlerini alma (Aktaçamete, 2010)

AİLE EĞİTİMİ

Aile eğitimi genel anlamıyla; aile kurumunun devamını, bireylerin sağlıklı gelişimini, toplumun uyumlu, sorumlu üyesi olmalarını sağlamak amacıyla yapılan her tür ve düzeydeki eğitim sürecidir. (Bildirici, 2014)

AİLE EĞİTİM PROGRAMLARI Portage Aile Eğitim Programı Küçük Adımlar Aile Eğitim Programı Ev Merkezli Aile Eğitimi Programları Okul Merkezli Aile Eğitimi Programları Ev-Okul Merkezli Eğitim Programları (Aktaçamete, 2010)

AİLE EĞİTİMİNE BAŞLAMADAN ÖNCE BİLİNMESİ GEREKENLER  

(Özmen, 2010) Eğitimin kimlere verileceği? Eğitim sürecinin planı? Eğitimin Süresi Belirli bir zaman diliminde bitecek mi, sürecek mi? Eğitimi Ne kadar bir zaman diliminde tekrarlanacağı? Eğitimin Nerede Yapılacağı ? (Özmen, 2010)

Aile ile İletişim ve Aile Eğitimi İçin Kullanılabilecek Yöntemler Ev ziyaretleri Mektuplaşma veya çocuk ile pusulalar gönderme Aile ile telefonda görüşme Küçük gruplarda aile toplantıları Büyük gruplarda aile toplantıları Bireysel aile görüşmeleri (Özmen, 2010)

AILE EGITIMI

Stres profilinin oluşturulması (Ailede stres yaratan durumların belirlenmesi için kullanılır) Problem davranışla ilgili rol oynama Cümle tamamlama ( ailenizdeki en iyi şey… , ailemiz… gibidir)

Günlük plan Aile sözleşmesi Pozitif oyun zamanı ( bir süre çocuk için ayrılır, çocuğun istediği oyun belli kurallar çerçevesinde oynanır. Ailece 30 dakika geçirmeleri sağlanır)

Duyguların ABC’si ( problem, değerlendirme ve sonuç aşamasından oluşur) Süreci değiştirmek(Bu aşamaya geçince, zamana ve mekana bağlı stres verici durumlar üzerinde durulur.( ör. Yatağa gitmek , yemek saatleri) bunun için uygun çalışmalar üzerinde çalışılır. Sonuçlar aracılığıyla süreci yönlendirmek (pekiştireçler(olumlu-olumsuz-sembolik) İstekleri etkili bir şekilde ifade etmek Özmen,(2010)

EBEVEYNLERLE İŞBİRLİĞİNİ ARTTIRMAK İÇİN ÖĞRETİM İPUÇLARI

Okul yılı içinde ebeveynle mümkün olduğunca çabuk, tercihen çocukların tamamlanmış bir ödevi veya yüksek bir notu ile ilgili iletişim kurun. Bu azınlık ebeveynler için oldukça önemlidir. Ebeveynlerin evlerine sık sık çocuklarının çalışmalarıyla ilgili övgü notları yollayın!! Veli toplantılarında velilerin ihtiyaçlarını düşünün. Mesai bitiminde velileri evlerinde ziyaret ederek onlara değerli olduklarını hissettirin. Onlara okula dört gözle beklediğinizi belirtin.

Hem anne hem baba ile çalışmak problemi görmek ve çözüme ulaşmak için önemli bir adım olacaktır. Velileri davetlerinizde geniş aile bireylerinden mutlaka bahsedin. Birçok ailede, özellikle azınlık ailelerde, geniş aile bireyleri aile dinamiğinde önemlidir. Velilerinizi, çocuklarını izlemek için ‘’habersiz ziyaretler ‘’ yapmaya davet edin. Açık bir kapı açık bir iletişime neden olabilir.

Eğer ailelerde sorun teşkil eden bir durum söz konusuysa(artmış ebeveyn stresi, kardeş ilişkileri vesaire) destek almalarını tavsiye edebilirsiniz. Veli toplantılarında karmaşık bir jargon kullanmaktan kaçının. Yüksek seviyede teknik bir dil gerektiğinde, bunu her zaman velinize açıklayın ve diğer profesyonellerinde böyle yapmasını isteyin. Eğer veli ile iş birliği çabalarındaki zorluklar artarsa, durumu düzeltmek için başka bir profesyonelden uygun stratejiler konusunda destek isteyin.

Kelebekler gibi her biri ayrı ayrı güzellikte ayrı ayrı renklerde narin ama güçlü.. Kabuğu kırmak.. Özgürlüklerine doğru uçmak istiyorlar.. Bizlerse bu evreyi yüreğimiz çarparak izliyoruz. Kimimiz hiç çıkmasın o kabuktan dünya çok tehlikeli bir yer diyor. Kimimiz ellerini ovuşturarak aman aman dikkat deyip inildeyip duruyor. Kimimiz de o bilemez dur onun yerine ben yapayım diye kozadan çıkmaya çalışan kelebeği kanadından tutup çekmeye kalkıyor ve kelebeğin narin kanatları bu iyi niyetli çekiştirmeler sonucunda zedeleniyor. Bazen de eziliyor .Böylece o güzel kelebeğimiz kendi kanatlarıyla hiçbir zaman uçamıyor . Kelebeklere özgürlük yakışır . Onları eğitelim destekleyelim ve onları özgürce kendi kanatlarıyla uçarak bizden uzaklaşmalarına izin verecek kadar çok sevelim

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER