PISA 2015 UYGULAMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYANLAR Sinan ALAGÖZ Dilek ÖZSERİN Abdullah BODUR Ali KARABULUT
Advertisements

Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
PROGRAM TASARIMI
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÖĞRENCİ Küreselleşme Üretim ve rekabet Programlar Bilgi Toplumu
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ULUSLARARASI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME PROGRAMI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Ben bir Yazarım Her öğretmen bir yazardır TPE-M ve TPE-M Sınıflarında Marka Tescili yapılmıştır.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Ortaöğretime Geçişte Yeni Uygulama
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
SINAVIN UYGULANACAĞI DERSLER DERSLERE GÖRE SINAVLAR NASIL GERÇEKLEŞTİRİLECEK?
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Eğitimleri
LİSELERE GEÇİŞTE YENİ UYGULAMA
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

PISA 2015 UYGULAMASI

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı- PISA İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı-OECD tarafından yürütülen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı – PISA, 15 yaş grubu öğrencilerinin okuma becerileri, matematik ve fen alanlarındaki bilgi ve becerilerinin değerlendirildiği dünyanın en büyük eğitim araştırmalarından biridir. Ülkemiz bu çalışmaya 2003 yılından beri fiilen katılmaktadır.

PISA Süreci PISA; Hazırlık, Pilot Uygulama, Nihâi-Esas Uygulama ve Raporlaştırma olmak üzere dört süreçten oluşmaktadır. Bu süreçlerin şeklinin belirlenmesi, kontrolü ve politik açıdan gerekli desteğin sağlanması PISA Yönetim Kurulu (PISA Governing Board) aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.

PISA Uygulama Döngüsü 2000 2003 2006 2009 2012 2015 OKUMA BECERİLERİ FEN MATEMATİK 2000 2003 2006 2009 2012 2015 OKUMA BECERİLERİ MATEMATİK FEN

PISA 2003 Uygulaması 2003 Katılan Ülke Sayısı Uygulamalar Sonuçlar OECD Diğer Toplam PISA 2003 Esas Uygulaması Ağırlıklı Alan: Matematik 01 -31 Mayıs 2003 tarihleri arasında 40 ilden seçilen 159 ilk ve ortaöğretim okulunda 15 yaş gurubundan toplam 4855 Öğrenciye Matematik, Fen ve Okuma Becerileri alanında Test uygulanmıştır. Çalışmaya ilişkin pilot uygulama 2002 yılında yapılmıştır. Alanlar Başarı Ortama Puanı Başarı Sırası 31 10 41 Matematik 423 33 (28) Fen 434 32 (28) Okuma Becerileri 441

PISA 2006 Uygulaması 2006 Katılan Ülke Sayısı Yapılanlar Sonuçlar OECD Diğer Toplam PISA 2006 Esas Uygulaması Ağırlıklı Alan: Fen 01 -31 Mayıs 2006 tarihleri arasında 51 ilden seçilen 160 ilk ve ortaöğretim okulunda 15 yaş gurubundan toplam 4942 Öğrenciye Matematik, Fen ve Okuma Becerileri alanında Test uygulanmıştır. Çalışmaya ilişkin pilot uygulama 2005 yılında yapılmıştır. Alanlar Başarı Ortalama Puanı Başarı Sırası 30 27 57 Matematik 424 43 (29) Fen 47 (29) Okuma Becerileri 447 37 (28)

PISA 2009 Uygulaması 2009 Katılan Ülke Sayısı Yapılanlar Sonuçlar OECD Diğer Toplam PISA 2009 Esas Uygulaması Ağırlıklı Alan: Okuma Becerileri 01 -30 Nisan 2009 tarihleri arasında 56 ilden seçilen 170 ilk ve ortaöğretim okulunda 15 yaş gurubundan toplam 4996 Öğrenciye Matematik, Fen ve Okuma Becerileri alanında Test uygulanmıştır. Çalışmaya ilişkin pilot uygulama 2008 yılında yapılmıştır. Alanlar Başarı Ortalama Puanı Başarı Sırası Matematik 445 41 (31) 33 22 55 Fen 454 42 (31) Okuma Becerileri 464 39 (32)

PISA 2012 Uygulaması 2012 Katılan Ülke Sayısı Yapılanlar Sonuçlar OECD Diğer Toplam PISA 2012 Esas Uygulaması Ağırlıklı Alan: Matematik 01 -30 Nisan 2012 tarihleri arasında 57 ilden seçilen 170 ilk ve ortaöğretim okulunda 15 yaş gurubundan toplam 5200 Öğrenciye Matematik, Fen ve Okuma Becerileri alanında Test uygulanmıştır. Çalışmaya ilişkin pilot uygulama 2011 yılında yapılmıştır. PISA 2012 Esas Uygulaması sonuçları Aralık 2013 tarihinde açıklanacaktır. Alanlar Başarı Ortalama Puanı Başarı Sırası 33 35 68 Matematik m Fen Okuma Becerileri

PISA 2015 Uygulaması

PISA 2015 Yönetim Yapısı PISA 2015 OECD PISA Yönetim yapısı önceki PISA çalışmalarında olduğu gibi PISA Yönetim Kurulu ve ona bağlı OECD Sekretaryası tarafından yürütülmektedir. Uygulamaya ilişkin diğer çalışmalar ise uluslararası kuruluşlardan Pearson, ETS, DIPF, Westat ve katılımcı ülkelerin Ulusal Proje Yöneticileri (NPM) tarafından yapılmaktadır.

PISA 2015 Yönetim Yapısı PISA Yönetim Kurulu OECD Sekretaryası Genel sorumluluk & Sözleşmeler TAG OECD Sekretaryası C 7- ETS Gözetim & Yönetim CPEG, SEG, MEG, REG C 1 Çerçeve Geliştirme Pearson C 2 Platform Geliştirme ETS C 3 Tasarım, test geliştirme, veri hazırl., doğrulama ölçekleme & analiz ETS C 4 Alan uygulama çalışması Westat C 5 Örneklem Westat C 6 İçerik Anketleri DIPF CPEG, SEG NPM QEG

PISA 2015 Çalışma Çizelgesi Yıl Planlanan Çalışmalar 2012 Esas uygulaması için test ve anket geliştirme çalışmaları 2013 Pilot Uygulaması için örneklem belirleme ve hazırlık çalışmaları 2014 Pilot Uygulamasının yapılması ve PISA 2015 Esas Uygulama örneklem belirleme çalışmaları 2015 Esas Uygulamasının katılımcı ülkelerde yapılması 2016 Esas Uygulaması analizinin Uluslararası Merkez tarafından yapılması ve Uluslararası Rapor hazırlık çalışmaları 2017 Esas Uygulamasına ilişkin Uluslararası Raporun basılıp yayımlanması

Kağıt-kalem Test Çalışması Tamamı Bilgisayar Tabanlı Test Çalışması PISA 2015 Kapsamı Kağıt-kalem Test çalışması (PISA 2000, PISA 2003) Kağıt-kalem Test Çalışması Seçmeli bileşen olarak Bilgisayar modülleri (PISA 2006 to 2012) Tamamı Bilgisayar Tabanlı Test Çalışması Seçmeli bileşen olarak Kağıt-kalem modülleri (PISA 2015)

PISA 2015 Tasarım Geliştirme Çalışmaları PISA 2015 Tasarım Geliştirme Çalışmaları; işbirlikçi problem çözme ile birlikte fen, matematik okur yazarlığı ve okuma becerileri alanları için kağıt-kalem, Bilgisayar uygulaması şeklinde yapılacak olan tüm yeni fen alanı ve işbirlikçi problem çözme uygulaması için gerekli materyallerin tasarımları üzerine çalışmaları kapsamaktadır

PISA 2015 Tasarım Geliştirme Çalışmaları Seçmeli - ücretli anketler (kağıt-kalem ve bilgisayar tabanlı); Finans okur- yazarlığı (Financial Literacy), Veli, (Parent Questionnaire), Eğitim Kariyeri (EC Questionnaire), Bilgisayar Kullanım Anketi (ICT Questionnaire) ve Öğretmen Anketleri (Teacher Questionnaire), Zorunlu - ücretsiz anketler (kağıt-kalem ve bilgisayar tabanlı) ; Okul (School Questionnaire) ve Öğrenci Anketleri (Questionnaire)

PISA 2015 Fen Okur-yazarlığı Çerçevesi PISA 2015 alanı Fen ağırlıklı olacaktır. Fen okuryazarlığı nedir? Duyarlı bir vatandaş olarak bilim ile ilgili olan sorunlarla ve bilimsel fikirlerle ilgilenme yeteneğidir.

PISA 2015 Fen Okur-yazarlığı Çerçevesi Bu nedenle, Fen okur-yazarı olan kişi; Bilimsel olarak fenomenleri açıklayabilir Bilimsel araştırmayı tasarlayabilme, çözümleyebilir Verileri yorumlayabilir ve bilimsel anlamda kanıtlayabilir.

PISA 2015 Fen Okur-yazarlığı Çerçevesi Bilgi İçerik Yöntimsellik Farkındalık Yeterlikler Bilimsel olarak fenomenleri açıklayabilme Bilimsel araştırmayı tasarlayabilme, çözümleyebilme Verileri yorumlayabilme ve bilimsel anlamda kanıtlayabilme Kaynak Kişisel Yöresel/ulusal Küresel Görüntülenecek bireysel ihtiyaç Birey bundan nasıl etkilenmektedir? Davranışlar Fen e olan ilgi Araştırmalar için bilimsel yaklaşımlar değerlemesi Çevre hakkında farkındalık

PISA 2015 Fen Okur-yazarlığı Çerçevesi Hangi bilgiler değerlendirilmektedir? Fiziksel sistemler Yaşam sistemleri Yeryüzü ve uzay sistemleri

Kağıt-Kalem Uygulaması Bilgisayar Tabanlı Değerlendirme PISA 2015 Test Uygulaması Katılan ülkelere uygulama için iki seçenek sunulmaktadır. Seçenek 1 Kağıt-Kalem Uygulaması (120 Dk) Seçenek 2 Bilgisayar Tabanlı Değerlendirme (120 Dk)

Kağıt-Kalem Uygulaması Alanları PISA 2015 Test Uygulaması Seçenek 1 Kağıt-Kalem Uygulaması Alanları (120 Dk) Matematik Okuma – Becerileri Fen

Bilgisayar Tabanlı Uygulama PISA 2015 Test Uygulaması Seçenek 2 Bilgisayar Tabanlı Uygulama (120 Dk) Okuma Becerileri Fen Matematik

PISA 2015 Anket Uygulaması Zorunlu Anketler (Ücretsiz) Öğrenci Anketi (30 Dk) Veli Anketi

PISA 2015 Anket Uygulaması Seçmeli Anketler (Ücretli) Finans Okur-yazarlığı Anketi Bilgisayar Kullanım Anketi Öğretmen Anketi (15.200 Avro) Veli Anketi (36,000 Avro ) Eğitim Kariyeri Anketi

PISA 2015 Uygulaması Seçenekleri Bilgisayar Tabanlı Sınav (120 dk) Öğrenci Anketi (30 dk) Seçmeli Anketler Bilgisayar Okur-yazarlığı (10 dk) Eğitim Kariyeri Finans Okur-yazarlığı Anketi (60 dk) Örneklem : 6300 (150 okul x 42 öğrenci) Kağıt-Kalem Örneklem : 5250 (150 okul x 35 öğrenci)

PISA BTD Örnek Soru Ekranı

PISA Kâğıt-kalem Soru Örneği

Teşekkür Ederiz PISA Türkiye