Uzaktan Eğitimde Öğretmen Ve Öğrenci Rolleri Ve Akademik Danışmanlık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
UZAKTAN EĞİTİM.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
BALIK KILÇIĞI.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Mobil Öğrenme m-öğrenme
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
E-Öğrenme Nedir?
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU UZAKTAN EĞİTİM İlteriş KOCAEFE.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ÖĞRENME MERKEZLERİ.
U ZAKTAN E ĞITIMDE A KADEMIK D ANıŞMANLıK V E R EHBERLIK.
Bilgisayar Destekli Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Sunum transkripti:

Uzaktan Eğitimde Öğretmen Ve Öğrenci Rolleri Ve Akademik Danışmanlık

Amaçlar Uzaktan eğitim kavramını açıklayabilecek. Uzaktan eğitimde eğitimcinin eğitme ve öğretme yeterliliklerini sıralayabilecek. Uzaktan eğitimde eğitimcinin rollerini sıralayabilecek. Uzaktan eğitimde öğrenci rollerini sıralayabilecek Uzaktan eğitimde akademik danışman kavramını açıklayabilecek.

Bugün sizlere uzaktan eğitimde öğretmen ve öğrenci rollerinden ve akademik danışmanlıktan bahsedeceğiz. Aslında uzaktan eğitim ya da örgün eğitim fark etmiyor. Şöyle ki öğretmen ve öğrenci rolleri hep aynı akademik danışmanlık da. Fakat uzaktan eğitimde tabii ki bu konumlardaki bireylere daha çok görev düşmektedir. Çünkü eğitimin organize edilmesi, öğretici-danışman- öğrenen iletişiminin sağlanması oldukça güçtür.

"...Bilgi toplumunda öğretmen, öğrenme-öğretme sürecini örgütleyen, öğrenme fırsatları oluşturan, öğrenmeye danışmanlık yapan, öğrenme sürecinde paydaş, öğrenciyle bilgi kaynakları arasında bir ara bulucu gibi roller üstlenmektedir."

Uzaktan eğitim; birbirinden zaman ve mekân açısından ayrı öğretmen ve öğrenciler arasında gerçekleşen, öğrenci etkinliği ve kendi kendine öğrenme prensibine dayalı bir eğitim uygulamasıdır.

Uzaktan Eğitimde eğitimin gerçekleşebilmesi için rol alan birçok etmen vardır. Bunlardan: Öğretmen Rolleri Öğrenci Rolleri Akademik Danışmanlık kısımlarından bahsedeceğiz.

Uzaktan Eğitimde Öğretmenin Rolleri Öğretmen; öğrenmeyi kılavuzlayan kişidir. Öğretmen yalnızca bilginin kaynağı değil, aynı zamanda tutumların ve davranışların yansıtıcısı olmalıdır. Öncelikle eğitme ve öğretme yeterliliklerine dikkat çekmek istiyorum. Bunlar: Öğretimi planlama Materyal geliştirme Öğretim yapma Öğretimi yönetme Başarıyı ölçme ve değerlendirme Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere hizmet etme Yetişkinleri eğitme Kendini geliştirme olarak tanımlanabilir.

Öğretmenin rollerine gelecek olursak bunlar: Öğretici Öğretim Tasarımcısı Danışman Araştırmacı Lider İçerik Tasarımcısı Materyal Üreticisi Yönetici Teknisyen Teknoloji Uzmanı Uzaktan eğitim Uzmanı Ölçme Değerlendirme Uzmanı

Ayrıca : Bela (1969)’a göre öğretmenin gücünü kullanmada oynadığı, aile üyesi, danışman ya da patron rolü. Öğrenmeyi yönlendirici rolü, mesleki uzmanlık rolü, yargıç rolü, rehber ve terapist rolü gibi birçok rolü vardır. Amidon ve Hunlcr (1966) öğrenmeyi etkileşim süreci olarak almakta ve öğretmenin rolüyle ilgili davranışlarını sınıf etkinlikleri bakımından şöyle sıralamaktadır: Öğrencileri güdülemek Sınıf etkinliklerini planlamak Öğrencilere bilgi vermek Öğrencileri disipline sokmak Öğrencilere danışmanlık yapmak (Demirci. 1993)

Havighursl ve Ncu-Gartcn (1967) Havighursl ve Ncu-Gartcn (1967). Öğretmen rollerini öğrencilerle ilişkilendirerek bunları öğrenci merkezli roller olarak sıralamışlardır: Öğrenmeyi sağlama Sınıf yönetimi Aile üyeliği Değerlendirme Güven verme Mesleksel ustalık Topluluk lideri

Uzaktan Eğitimde Öğrenci Rolleri Bilgi toplumunda öğrenci rollerini de şu şekilde sıralayabiliriz: Öğrenci teknolojiyle iç içe olmalıdır. Çünkü uzaktan eğitimde herhangi bir noktada takıldığında araştırması gereken yerleri bilgisayar aracılığıyla daha kolay ve hızlı bir şekilde elde edebilir. Motivasyonu yüksek olmalıdır. Çünkü öğrenci genelde tek başına öğrendiği için kendini motive etmeli ve öğreneceği bilgilerin kendisi için ileri de hangi konuda yarar sağlayacağını düşünerek derse odaklanmalıdır. Öğrenci derslerine çalışmalıdır. Öğrenci yapılandırma eğitim anlayışı içinde derse önceden hazırlıklı gelmelidir. Öğrenci yapılan duyuruları(sınav tarihleri, ödev teslimleri) takip etmelidir. 

Yapılan araştırmalara göre uzaktan eğitimde öğrenci rolleri; Teknoloji Uzmanı İletişim Uzmanı Araştırmacı Uzaktan Eğitim Uzmanı Olarak tanımlanmıştır.

Yine başka bir araştırmada öğrenci rolleri: Eğitim ortamı ne şekilde ve her ne olursa olsun; öğrencilerin görevi öğrenmektir.  Öğrenciler uzaktan eğitimde çok önemli olan öğretim materyallerini takip etmek zorundadırlar. Öğrenciler mutlaka çeşitli teknolojik araçlarla (mektup, telefon, web) etkileşim kurmalıdırlar.  Öğrenciler yapılan duyuruları(sınav tarihleri, ödev teslimleri) takip etmelidirler.  Öğrenciler verilen ödevleri zamanında teslim etmeli, uzaktan eğitim merkezleri ve kütüphanelerde yapılan sınavlara mutlaka katılmalıdırlar. 

Akademik danışmanlık sistemi; öğrencinin gelişiminin takibinin yapılmasını ve önleyici çalışma olarak, problemler ortaya çıkmadan önce gerekli önlemlerin hazırlanmasını amaçlayan ya da herhangi bir alanda sorun yaşayan öğrencilerin erken tespitinin yapılmasını sağlayan bir sistemdir. Uzaktan eğitimde akademik danışmanlık kavramı öğrenciyi başarı kavramı çerçevesinde takip eden, teknolojik konularda yol gösterici, örgün eğitime nazaran motivasyonu düşük öğrencilerin yaşayabileceği sorunlara karşı rehberlik yapılmasını amaçlayan bir sistem halini almıştır.

Akademik danışmanlık hizmetinin gelişmesi 1970’li yıllarda üniversitelere olan talebin azalması sonucunda üniversitelerin öğrenci çekebilmek amacıyla akademik danışmanlık hizmetini bir strateji olarak kullandığı dönemde gerçekleşmiştir. İzlenen stratejik yol öğrenci sayısında artışı sağlamakla beraber hizmetin sunumunun çeşitlenmesine de yol açmıştır. (Bukowski,2007 )

"...Farklı teknolojilerin tek veya bir arada kullanımı süreçte yer alan kişileri ve rollerini de yeniden tanımlamaktadır. Örneğin, sıkıştırılmış video aktarımı ve uydu teknolojilerinin kullanımı öğrencileri öğretim ortamı içerisinde daha aktif olmaya ve kendisini yönlendirici bir rol üstlenmeye zorlamaktadır. Teknolojinin eğitimde ağırlıkla yer alması, kitle iletişim araçlarının da yoğun olarak yer aldığı ortamlarda öğrenciyi teknolojiyle barışık olmaya itmekte ve teknoloji yoğun öğrenci kimliğini beslemektedir."

Bizi dinlediğiniz için teşekkür ederiz.  Hazırlayanlar Selin Ünal Çiğdem Cezik Orçun Ovla

KAYNAKÇA http://pdm.gediz.edu.tr/bilgi.php?id=21 http://inet-tr.org.tr/inetconf13/kitap/ozarslan_inet08.pdf) http://www.slideshare.net/ozgurkaragoz54/uzaktan-eitimde-renci- rolleri (Öğr. Grv. Vahide Can Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Uzaktan Eğitimin Tanımı ve Kavramlar.[ppt]) http://ue.anadolu.edu.tr/By/Documents/Yayinlar/2012/PDF/e- OgrenmeSistemlerininTasarimindaKavramHaritalari.pdf http://www.slideshare.net/ozgurkaragoz54/uzaktan-eitimde- retmen-rolleri (Öğr. Grv. Nezih Orhon. Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi. İletişim teknolojileri ve teknolojiye dayalı eğitim ortamlarında kimlikler görevler ve roller.[doc]) http://www.mu.edu.tr/ogrenci/tr/akademik-danismanlik-106 http://kuey.net/index.php/kuey/article/view/748/550 http://uzaktanegitim.wikispaces.com/Uzaktan+E%C4%9Fitim'de+ Roller