Bilişim Teknolojilerine Pedagojik Bir Yaklaşım

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
İnternetin Güvenli Kullanımı İçin Anne-Babalara Öneriler ve Uyarılar
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
(Facebook Örneği) Mehmet Aksüt Mega Eğitim Danışmanlık
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
SINAV KAYGISIYLA BAŞAÇIKMA
Dünyada iki milyardan fazla kişi internet kullanıcısı
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Problem Çözme Becerileri
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İNTERNETİN OLUMLU KULLANIMI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN YARARLANMALARINA İLİŞKİN ANNE-BABA TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN.
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
EKRAN BAĞIMLILIĞI SEMİNERİ
ZORBALIK.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Patolojik Teknoloji Kullanımı
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
DİĞER TUTUMLAR.
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Bilişim Teknolojilerine Pedagojik Bir Yaklaşım Mehmet AKSÜT Mega Eğitim Danışmanlık Songül ATEŞ Uşak üniversitesi Hayriye UĞURLU Uşak üniversitesi

Giriş Teknolojideki hızlı gelişim, her geçen gün günlük yaşamımızın hemen hemen her alanını, bir çok yönden doğrudan etkilemektedir. Artık bireyler çok küçük yaşlardan itibaren bilişim teknolojileriyle karşılaşmakta ve kullanabilmektedirler. Bugün; çocuklar kendi evlerinin dışında; okullarda, internet toplu erişim merkezlerinde, hatta bankalarda bilgisayarlarla tanışmakta ve bilgisayarlar; sundukları oyun ve internet olanaklarıyla onları kendine çekmektedir.

Pedagoji çocuğun zihinsel etkinliklerinin, beceri ve yetenekleriyle, ruhsal ve bedensel gelişiminin, sosyalleşme sürecinde giderek karmaşık hale gelen kişilik kazanma çabasının aşamaları ve nitelikleri üzerine yapılan gözlem, tanı ve saptamalara uygun eğitim yöntemleri geliştiren, bu yöntemlerin bilimsel doğruluğunu tartışıp değerlendiren çocuk psikolojisi alanıdır. Pedagog ise, çocuğun zihinsel, sosyal, duygusal gelişim ve ruh sağlığı uzmanıdır

İnternetin yaygın ve uzun süreli kullanılması pedagojik açıdan sakıncalı bulunmasına rağmen yararları da azımsanamayacak boyuttadır. İnternet; pedagojik olarak sağlam temelli, bilgi oluşturulması, kullanılması ve yaygınlaştırılması, aktif öğrenmeyi sağlaması yönünden önemli bir potansiyele sahiptir.

Pedagoji Herkes gibi pedagog da bilişim teknolojilerini çalışmalarında kullanmaktadır. Aynı zamanda bilişim teknolojilerinin öğretiminde ve doğru kullanımı konusunda pedagoglara gereksinim vardır. Ana-baba eğitimi, kurumsal eğitim, sosyal yaşam becerileri eğitiminin yanında bilişim teknolojilerinin kullanımında doğabilecek zararlara karşı önlem alınmasında da pedagoglara aktif görev düşmektedir.

İnternet ve Bilgisayar Oyunları İnternet kullanımı ve bilgisayar oyunları, çocuk ve gençlerin günlük yaşamlarını, akademik başarılarını ve ruh sağlıklarını önemli ölçüde etkilemektedir.   Gençlerin teknoloji ile ilişkilerinde, hem kurban hem de suçlu durumuna düşmelerine sık rastlanmaktadır. İnternet ve bilgisayar oyunları çocuk ve gençlerin bilgiye ulaşmalarını, araştırma olmaktadır.dışında ve bilinçsiz kullanım yönü ile kaygılara ve korkulara neden yapmalarını kolaylaştırmaktadır. Kişisel gelişimleriyle ilgili olarak problem çözme, yaratıcılık, kritik düşünme gibi konularda yararlı olmaktadır. Kişisel gelişimleriyle ilgili olarak problem çözme, yaratıcılık, kritik düşünme gibi konularda yararlı olmaktadır.

Ancak bilişim teknolojilerini uzun süre kullanmaları aşırı, kontrolsüz, amacı dışında ve bilinçsiz kullanım yönü ile kaygılara ve korkulara neden olmaktadır. İnternet bağımlılığı; bilgisayar başında, internete bağlı olarak, gereğinden fazla zaman geçirme problemi şeklinde tanımlanmaktadır. İnternet bağımlılığının belirtileri şu şekilde sıralanabilir: internet başında aşırı zaman geçirmeye bağlı olarak yaşam biçiminde değişikliklerin olması, genel fiziksel aktivitelerde azalma, internette fazla zaman geçirmeye bağlı olarak uyku bozukluğu, arkadaşlarını kaybetme ve sosyalizasyonda azalma, aile, arkadaşları, iş ve kişisel sorumlulukları ihmal etme, bilgisayarda zaman geçirmediğinde eksiklik hissetme, internete giremediğinde endişe yaşanması durumudur.

Bazı çalışmalarda; internette fazla zaman geçiren çocuk ve gençlerin giderek yalnızlaştıkları ve yüz yüze ilişki kurmakta güçlük yaşadıkları bilinmektedir. internet kullanım süresi arttıkça bireylerde yalnızlık, sosyal yalıtım, saldırganlık gibi duygusal ve davranışsal sorunların daha fazla görüldüğü, genel sağlık durumlarının bozulduğu ve depresif belirtiler görülme oranının arttığı belirlenmiştir. Oyunda başarılı olmak, örneğin bir makineyi kontrol edebilmek, bir yarışı kazanabilmek çocukta üstünlük duygusu oluşturur. Bu durum çocuğun hoşuna gider. O sırada beyin mutluluk kimyasalları salgılar. Çocuk onunla mutlu olmayı öğrenir, ancak bunu alışkanlık edinen çocuk başka mutlulukların farkına varamaz.

Çocuk ve genç bu doyumu yaşamak için 'Okula gidiyorum' diye evden çıkıp, internet kafelerde günlerini geçirebilmektedir. Önemli bir bölümü okul çıkışında uğradığı kafeden geç saatlere kadar çıkamayabilir. Bu durum çocuğun hoşuna gider. O sırada beyin mutluluk kimyasalları salgılar. Çocuk onunla mutlu olmayı öğrenir, ancak bunu alışkanlık edinen çocuk başka mutlulukların farkına varamaz. Çocuk ve genç bu doyumu yaşamak için 'Okula gidiyorum' diye evden çıkıp, internet kafelerde günlerini geçirmektedir. Önemli bir bölümü okul çıkışında uğradığı kafeden geç saatlere kadar çıkamayabilir.

Onlinekolizm; en çok çocuklar arasında hızla yaygınlaşan bu sendrom; kişinin, internete bağlanamadığında sorularına yanıt alamadığı için kaygı ve hayal kırıklığı yasaması olarak açıklanabilir.

Internetin yararları Bilgisayar ve internet, sadece erişkinler için değil; aynı zamanda çocuklar için de oldukça faydalı bir ortamdır. . İnternet kullanımının sayılan tüm bu olumsuz özelliklerine rağmen pek çok da olumlu etkisi bulunmaktadır. Bunlar aşağıdaki gibi sıralanabilir; internet kullanılması bireylerin yaratıcılıklarını, hayal güçlerini geliştirir, düşünce anlamında daha üretken olmalarını sağlar. Bireylerin karşılaştıkları sorunlara karşı pratik çözümler geliştirebilmelerine yardımcı olabilir. İnternet, bilinçli kullanıldığında çocukların araştırırken öğrenmelerini de sağlamaktadır.

Bilişim Suçları Çocuk ve gençler, bilgisayar ve internet kullanırken çok çeşitli riskler ve güvenlik tehditleri ile karşı karşıyadır. Bilişm teknolojilerinin kullanımının öğretilmesi yanında pedagojik olarak bilinçli kullanmı konusunda da destek verilmelidir. Anne babalar ve eğitimcilerin internetin kullanımından doğabilecek istenmeyen sonuçlar konusunda gençleri ve çocukları bilgilendirmeleri gerekmektedir.

İnternet kullanımı sırasında karşılaşılabilecek sorunları sıralayacak olursak; Bağımlılık, iddet ve cinsellik, kontrolsüz alışveriş, içki, sigara ve uyuşturucuya özendirme, can ve mal güvenliğini tehlikeye atabilecek haberleşme, hacker yetişmesi, eğitim açısından ve teknik zararlardır.

Sonuç Bu çalışmada bilişim teknolojilerinin insan yaşamındaki rolu ele alınmıştır. Yapılan araştırmaların çoğunluğu bu teknolojilerin kullanımının yararları ve sakıncalarının yararları ve zararları olduğu yönündedir. Bilişim teknolojilerini insanın hizmetine sunmak, zararlarının da en alt düzeye indirgemek için bilim insanlarının özelliklede pedagogların desteği gerekmektedir.

Öneriler Bilişim eğitiminde; eğitimcilerin eğitimi yanında ana-babaların da eğitimi gereklidir. Ana-baba eğitimlerinde gençleri ve çocukları sanal alemde bekleyen tehlikeleri ele almak gerekir. Yetişkinler her alanda olduğu gibi internetin kullanımında da gençlere ve çocuklara örnek olmalıdır. Basılı ve görsel yayınlarında biliçli internet kullanımı desteklemesi büyük önem taşımaktadır. Örgün ve yaygın eğitim programlarında bilinçli internet kullanıımı yer almalıdır.

ÖZGEÇMİŞ   Mehmet Aksüt Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde 2001 yılında Yardımcı Doçent olmuştur. Uşak Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi iken 2008 Mayıs ayında Emekli olup ve Mega Eğitim Danışmanlık Merkezi’ni kurmuştur. Türkiye Bilişim Derneği Uşak İl Temsilcisidir.

ÖZGEÇMİŞ Songül ATEŞ 03.02.1989 tarihinde Erzurum / Aşkale’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Tercan Yatılı İlköğretim Bölge Okulu’nda tamamladı. Liseyi Gebze Atatürk Lisesinde bitirdi. 2007 yılında Uşak Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nde okumaya başladı. Hala bu üniversitedeki öğrenimi devam etmektedir

ÖZGEÇMİŞ   Hayriye UĞURLU 1988’de Karaman’ın Sarıveliler ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ahmet Tufan Şentürk İlköğretim Okulunda tamamladı liseyi Yunus Emre Lisesi’nde Karamanda tamamladı. 2007 yılında Uşak Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümüne başladı. Öğrenimi hala devam etmektedir.

TEŞEKKÜRLER